Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:14

KPet schreef:
Precies wat ik probeerde te zeggen. Ik vind alleen dat er beter/menselijker omgegaan moet worden met het bijwerkingenverhaal. Duidelijkheid, eerlijkheid en transparantie nemen irrationele angsten weg.

Ik heb het idee dat ik overkom als iemand die problemen heeft met vaccinaties. Integendeel. Maar ik denk wel dat we van het wijzende vingertje afmoeten. Met alleen "vaccinaties zijn veilig, dus niet zo zeuren" komen we er denk ik niet. Maakt niet uit wat waar is. Voor die kritische/angstige groep is dat niet genoeg.

Ik denk wel dat ouders goed voorgelicht mogen worden en dat (kinder) artsen training mogen krijgen hiermee om te gaan. En precies wat Karl zegt - die duidelijkheid en transparantie is er. Rapportages van de bijwerkingen zijn te vinden op het site van het Lareb, er zijn vele empirische, goed uitgevoerde onderzoeken, uitgevoerd door wetenschappers en experts die keer op keer de zin van vaccineren bevestigen, evenals het zeer kleine risico op bijwerkingen. En er hoeven maar een paar mensen op Facebook iets te roepen en vervolgens is al die decennia aan kennis en statistiek niet meer relevant.

Hoe komen we er wel denk je? Ik vraag het me echt af. Het maakt wél uit wat waar is. Sterker nog, het is best eng dat er heel veel angstzaaiende onwaarheden worden verspreid, die inderdaad inspelen op angst en onderbuikgevoel. En dat mensen liever dat geloven dan statistiek, onderzoek en wetenschap. Ik denk dat er veel te winnen is in voorlichting en het - toch - blijven hameren op de feiten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:40

Karl66 schreef:
Duidelijkheid, eerlijkheid en transparantie neemt die irrationele angsten niet weg. Het verhaal vanuit de wetenschap is dat namelijk. Het probleem is dat mensen denken dat de "massa wijsheid" van facebook veel meer waarde heeft dan het verhaal van de wetenschappers en op facebook wordt juist op die irrationele angst ingespeeld.

Dat dus ja :7

Mensen nemen hun eigen bij elkaar gegooglede kennis op dubieuze sites serieuzer dan jarenlang onderzoek en wetenschappelijke kennis -O-
Dat is wel een verdrietige ontwikkeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:01

Karl66 schreef:
Daarom hebben we een wegenverkeerswet, om de risico's op ongelukken en doden te verkleinen. En dat kan je dus prima vergelijken met vaccineren wat we doen om de risico's op handicaps en doden te verkleinen.

In jouw voorbeeld over het verkeer, kan je antivaxers vergelijken met mensen die het prima vinden om met drank op te gaan rijden. Dat is volgens die mensen heel logisch, want in het verkeer vallen de meeste doden door chauffeurs die niet gedronken hebben. En trouwens, ze kennen niemand die met drank op iemand doodgereden heeft, dus het is onzin dat je niet mag rijden met drank op. En dat daar wetten tegen zijn is alleen maar om via boetes geld van onschuldige burgers te vangen.

Je vergelijkingen gaat al mank bij het vergelijken van antivaxxers met mensen die met drank op rijden.
Mensen die niet vaccineren nemen juist geen gifstoffen tot zich, zoals mensen met alcohol wel doen,
Intoxicated, zoals ze in het Engels zeggen is dus juist van toepassing op mensen die vaccineren. Omdat ze vaccineren worden ze, net als beschonken bestuurders, roekeloos. Want zij hoeven niet meer uit te kijken, zij zijn beschermd. Hun kan niets meer gebeuren.
Roekeloos als ze worden vertrouwend op hun verkregen schijnveiligheid vinden ze dat alles kan. Pasgeborenen baby's worden meegesleurd naar supermarkten en verjaardagen. Hele hordes kraamvisite rukken aan om het nieuwe kroost te bekijken.
Vergeten wordt, dat het kinkhoest vaccin helemaal niet meer zo werkzaam is door mutatie, maar geprikt is beschermd dus gewoon gaan met die banaan.
Overprikkelde kindjes, bomvolle flessen kunstvoeding zonder antistoffen, reflux is heel normaal tegenwoordig.
Rust, reinheid en regelmaat, de oude levenswetten, worden aan de kant gegooid want dat past niet meer in de huidige levensstijl.
Als dronken bestuurders crossen moeders met hun kwetsbare baby's door het leven want voor hun is de rat-race begonnen.
En als het dan mis gaat.... Kunnen zij er niets aan doen. Want ze hebben netjes geprikt en het komt allemaal door die stoute niet vaccinerende mensen.
Straffen moet je ze, alles afpakken, moordenaars zijn het!
De dronk wordt langzaam steeds agressiever. Proost, spuit nog een cocktail :Y)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:11

Anoniem schreef:
Karl66 schreef:
Daarom hebben we een wegenverkeerswet, om de risico's op ongelukken en doden te verkleinen. En dat kan je dus prima vergelijken met vaccineren wat we doen om de risico's op handicaps en doden te verkleinen.

In jouw voorbeeld over het verkeer, kan je antivaxers vergelijken met mensen die het prima vinden om met drank op te gaan rijden. Dat is volgens die mensen heel logisch, want in het verkeer vallen de meeste doden door chauffeurs die niet gedronken hebben. En trouwens, ze kennen niemand die met drank op iemand doodgereden heeft, dus het is onzin dat je niet mag rijden met drank op. En dat daar wetten tegen zijn is alleen maar om via boetes geld van onschuldige burgers te vangen.

Je vergelijkingen gaat al mank bij het vergelijken van antivaxxers met mensen die met drank op rijden.
Mensen die niet vaccineren nemen juist geen gifstoffen tot zich, zoals mensen met alcohol wel doen,
Intoxicated, zoals ze in het Engels zeggen is dus juist van toepassing op mensen die vaccineren. Omdat ze vaccineren worden ze, net als beschonken bestuurders, roekeloos. Want zij hoeven niet meer uit te kijken, zij zijn beschermd. Hun kan niets meer gebeuren.
Roekeloos als ze worden vertrouwend op hun verkregen schijnveiligheid vinden ze dat alles kan. Pasgeborenen baby's worden meegesleurd naar supermarkten en verjaardagen. Hele hordes kraamvisite rukken aan om het nieuwe kroost te bekijken.
Vergeten wordt, dat het kinkhoest vaccin helemaal niet meer zo werkzaam is door mutatie, maar geprikt is beschermd dus gewoon gaan met die banaan.
Overprikkelde kindjes, bomvolle flessen kunstvoeding zonder antistoffen, reflux is heel normaal tegenwoordig.
Rust, reinheid en regelmaat, de oude levenswetten, worden aan de kant gegooid want dat past niet meer in de huidige levensstijl.
Als dronken bestuurders crossen moeders met hun kwetsbare baby's door het leven want voor hun is de rat-race begonnen.
En als het dan mis gaat.... Kunnen zij er niets aan doen. Want ze hebben netjes geprikt en het komt allemaal door die stoute niet vaccinerende mensen.

Voor iemand die niet anti is klink je behoorlijk anti.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:27

Anoniem schreef:
Intoxicated, zoals ze in het Engels zeggen is dus juist van toepassing op mensen die vaccineren.

Gifstoffen? Dat valt allemaal wel mee volgens mij.

Aluminium komt veel voor in de natuur (drinkwater, lucht, voedsel en een groot deel van de aardkorst bestaat uit aluminium). Uit onderzoek blijkt dat mensen via de lucht en voedsel dagelijks 0.10-0.12 mg aluminium per kg lichaamsgewicht binnen krijgen. Dit is dus dagelijks al veel meer dan de 0.10-0.50 mg aluminium die er per dosis vaccin in zit. De universiteit van Antwerpen concludeert dat een vaccin slechts een tiende van de hoeveelheid aluminium bevat die we dagelijks innemen via ademhaling en voedsel.

Formaldehyde is slechts in zeer grote hoeveelheden kankerverwekkend is. De hoeveelheid formaldehyde in een vaccin is erg laag. Daarnaast is formaldehyde een lichaamseigen stof en is het aandeel formaldehyde dat je binnen krijgt via fruit, groente en vlees veel groter.

Kwik waar mensen het wel eens over hebben zit helemaal niet in de vaccins die deel uit maken van het Rijksvaccinatieprogramma.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:07

Anoniem schreef:
Karl66 schreef:

En jouw vergelijking gaat mank omdat je aanneemt dat vaccineren synoniem staat aan je kind van hot naar her slepen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:23

Anoniem schreef:
Karl66 schreef:

Je begrijpt de vergelijking niet zo goed. Het gaat vooral over het bewuste risico wat genomen wordt door met drank op achter het stuur te gaan en de redenatie hier achter, niet zozeer om het nemen van “gifstoffen”.

Je insinueert hier ook dat ouders die vaccineren allemaal super roekeloze dingen doen zoals... naar de supermarkt gaan (ieee!) en naar verjaardagen (bacteriepoelen vol snot en verderf, wat een lef!). Datnis wel living on the edge inderdd.
Wat vind jij , kinderen moeten gewoon thuisblijven altijd? En het leven moet terug maar rust, reinheid en regelmaat? (En als dat zo is past t niet echt binnen dit topic).

Arjan Lubach legt overigens de kwik en formaldehyde ingredienten helder (en nog ludiek ook) uit in zn zondag met lubach over vaccinaties.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:25

En lubach moet je serieus nemen?

Magrathea

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:46

Nou excusez moi maar hij heeft meestal zijn bronnen beter op orde dan vaccinvrij.nl :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:54

Nee Lubach moet je ook niet al te serieus nemen. Maar de wetenschap moet je wel serieus nemen en dat is nou net wat anti-vaxxers niet doen. Die denken dat de "massa wijsheid" van facebook veel meer gewicht in de schaal legt.

En Repelsteel, bij dit voorbeeld gaat het niet om het drinken op zich, het ging om de manier waarop er risico's worden ingeschat.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:04

Waar ik voor pleit is vooral goede voorlichting.
Nu doet het merendeel het omdat het zo hoort. Zonder zichzelf in te lezen.

Ook dat je de kinderziektes gewoon kan krijgen en nee lang niet altijd milder. En ook wat je bij bepaalde kinderziektes moet doen en wat bij sommige kinderziektes absoluut niet.

En ik zou graag gescheiden vaccins hebben. Zo kan je makkelijker dingen weglaten en uitgestelde vaccineren.
Bepaalde dingen zou ik wel willen vaccineren maar bepaalde dingen vind ik dikke onzin. Tel daarbij op dat het gewoon niet natuurlijk is om zoveel ziektes in 1 keer te vaccineren. Liever dat het lichaam dan 1 voor 1 leert herkennen.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:09

Een vaccin wordt overigens wel ingespoten in weefsel wat anders niet direct bloot staat aan deze stoffen en waarbij het lichaam eerst de kans krijgt deze stoffen, via organen die wel gewend zijn met de buitenwereld in contact te staan, te verwerken.

Ik houd ook niet van een discussie waar de een de ander probeert af te troeven want uiteindelijk zouden we allemaal toch graag weten waar we goed aan doen.

Ik kan mij zomaar voorstellen dat, zoals met meer dingen waar de wetenschap er in de fase dat het massaal werd gebruikt 100% achter hun theorie stonden en nadat er allerlei ernstige bijwerkingen optraden het middel ineens toch ongeschikt bleek. Zo zijn er ook heel veel gehandicapte kindjes geboren mede dankzij, destijds briljante medicijnen.

Het is toch niet zo gek dat elke ouder voor zijn of haar kind het beste wil? Hoe iedereen tot dat besluit komt wordt gekleurd door hoe je in het leven staat. En het is in mijn ogen heel erg raar dat als het gaat over wel of niet vaccineren dat de keuze hierover weg zou vallen.

Voor vele van jullie zijn vaccins blijkbaar veilig en effectief door alle wetenschappelijke bewijzen die er zijn toch ook voldoende wetenschappers die hier niet zo zeker van zijn.
Die worden dan stuk voor stuk onderuit gehaald omdat ze volgens de mensen die vaccinatie als levensbehoefte beschouwen worden weggezet als.....een roeptoeter of na hun afstuderen coach zijn en hierdoor blijkbaar wetenschappelijke dingen meer mogen zeggen of het komt van sites waar "fake news" wordt verspreid etc. etc.

Ik ben voor zelf onderzoeken en de informatie die van beide kanten gegeven wordt is niet sluitend. En ik heb geleerd, bij twijfel, niet doen. Ik twijfel.... en hoe harder wordt geroepen dat het echt wel veilig is maar niet wordt geluisterd naar de twijfel van velen is het moeilijk om de twijfel gewoon te laten varen.

Ik heb zojuist een mooie youtube video gevonden van Dr Tetyana Obukhanych, Ph.D. - Natural Immunity and Vaccination.

Zij is Cum Laude afgestudeerd in Biochemie met een Ph.D in Immunology. Wetenschappelijk genoeg zou ik zo zeggen.

Voor iedereen die echt geïnteresseerd is en bijna 2 uur van zijn leven wil besteden aan het bekijken van de video: https://www.youtube.com/watch?v=8h66beBrEpk

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:58

Maxima_S schreef:
Een vaccin wordt overigens wel ingespoten in weefsel wat anders niet direct bloot staat aan deze stoffen en waarbij het lichaam eerst de kans krijgt deze stoffen, via organen die wel gewend zijn met de buitenwereld in contact te staan, te verwerken.

Ik houd ook niet van een discussie waar de een de ander probeert af te troeven want uiteindelijk zouden we allemaal toch graag weten waar we goed aan doen.

Ik kan mij zomaar voorstellen dat, zoals met meer dingen waar de wetenschap er in de fase dat het massaal werd gebruikt 100% achter hun theorie stonden en nadat er allerlei ernstige bijwerkingen optraden het middel ineens toch ongeschikt bleek. Zo zijn er ook heel veel gehandicapte kindjes geboren mede dankzij, destijds briljante medicijnen.

Het is toch niet zo gek dat elke ouder voor zijn of haar kind het beste wil? Hoe iedereen tot dat besluit komt wordt gekleurd door hoe je in het leven staat. En het is in mijn ogen heel erg raar dat als het gaat over wel of niet vaccineren dat de keuze hierover weg zou vallen.

Voor vele van jullie zijn vaccins blijkbaar veilig en effectief door alle wetenschappelijke bewijzen die er zijn toch ook voldoende wetenschappers die hier niet zo zeker van zijn.
Die worden dan stuk voor stuk onderuit gehaald omdat ze volgens de mensen die vaccinatie als levensbehoefte beschouwen worden weggezet als.....een roeptoeter of na hun afstuderen coach zijn en hierdoor blijkbaar wetenschappelijke dingen meer mogen zeggen of het komt van sites waar "fake news" wordt verspreid etc. etc.

Ik ben voor zelf onderzoeken en de informatie die van beide kanten gegeven wordt is niet sluitend. En ik heb geleerd, bij twijfel, niet doen. Ik twijfel.... en hoe harder wordt geroepen dat het echt wel veilig is maar niet wordt geluisterd naar de twijfel van velen is het moeilijk om de twijfel gewoon te laten varen.

Ik heb zojuist een mooie youtube video gevonden van Dr Tetyana Obukhanych, Ph.D. - Natural Immunity and Vaccination.

Zij is Cum Laude afgestudeerd in Biochemie met een Ph.D in Immunology. Wetenschappelijk genoeg zou ik zo zeggen.

Voor iedereen die echt geïnteresseerd is en bijna 2 uur van zijn leven wil besteden aan het bekijken van de video: https://www.youtube.com/watch?v=8h66beBrEpk

Dankjewel voor deze toevoeging. Jammer dat mijn Engels niet zo goed is.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:37

En voor iedereen die meer wil horen van deze vrouw, in 6 lezingen geeft ze heel veel informatie over immunity. Deze maand zijn alle lezingen 24 uur gratis te zien op haar website.

Hier vindt je het programma: http://www.tetyanaobukhanych.com/nif.html

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:47

Tja, als er een autoriteit wordt opgevoerd, dan is het altijd wel even verstandig om te kijken waar die autoriteit op gebaseerd is en blijkbaar is de autoriteit van mevrouw Obukhanych toch niet zo groot: https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... bukhanych/
Dit is aldoor het geval met antivaccinatie wetenschappers, wetenschappelijk gezien kunnen ze de toets der kritiek niet doorstaan en als het een keertje lijkt dat het wel zo is, zoals bij Wakefield, dan blijkt achteraf dat er met het onderzoek gefraudeerd is.

Daarnaast is het ook niet zo dat we gisteren begonnen zijn met vaccineren. Dat doen we ondertussen al decennia en in die tijd is er heel veel kennis en data verzameld. En uit die data blijkt dat er weliswaar bijwerkingen zijn (net zoals met alle medicijnen) maar dat de gezondheidswinst vele male groter is dan het risico.

Het is ook hardstikke leuk dat iemand vindt dat je zelf onderzoek moet doen. Het probleem is dat als je geen immunoloog bent, dat je vrij weinig kennis hebt om een gedegen onderzoek te doen. Vooral als je de kennis van immunologen als onbetrouwbaar wegzet en de informatie vooral van sites als facebook haalt. Dat heeft dus helemaal niks met onderzoek te maken, dat is gewoon, ten koste van je kind, in leugens trappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:28

Sorry hoor maar skepticalraptor :')
De pro vaccinatie afkraak blog.
Niet bepaald betrouwbaar en neutraal. Nu val je over vaccinvrij maar kom je zelfs met zo'n oliebol aan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:42

Ah, en snopes en factcheck zijn ook fake news? :') of dichter bij huis: Skepsis?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:31

En daarbij, een handjevol wetenschappers (want er zullen er vast meer zijn) tegenover al die andere, oneindig veel grotere hoeveelheid wetenschappers en virologen die al decennialang toetsbare data verzamelen en empirisch onderzoek wat keer op keer bewijst dat vaccinatie werkt en het risico op ernstige bijwerkingen zeer laag is? Kwestie van statistiek...

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:17

Maar voordat jullie alleen op een website zoeken naar redenen om haar autoriteit (whatever that means) onderuit te halen heeft zij dus een onderzoek gedaan naar de effectiviteit van vaccinatie en eigenlijk bewezen dat het werkt :D in de video legt ze dit uit over het mazelen vaccin.

Dus ik vraag me f of je buiten kritiek zoeken oprecht de moeite hebt genomen om de video te bekijken. Ze gebruikt namelijk de onderzoeken die gedaan zijn door de zo pro vaccinatie behorende wel geaccepteerde autoriteiten :o

Zij is pas gaan twijfelen aan vaccinatie toen zij zelf de mazelen kreeg op 11 jarige leeftijd en er bij emigratie naar usa achter kwam dat ze twee keer de bmr had gekregen.

Het is echt een goede en eerlijke video waarin zowel de voor als nadelen op korte en langere termijn (in dit geval over het mazelen vaccin) worden besproken en zij claimt nergens dat bijwerkingen per definitie komen door het vaccin als wel dat er bewezen is door een grootheid in vaccin onderzoek dat er maar bij 25% een effectieve werking is = goede titer bepaling 5 jaar na de tweede dosis. Herd immunity zou namelijk alleen opgaan als iedereen van de 97% ook na de vaccins voldoende antistoffen zouden hebben na meerder jaren. Voor minstens 25% blijkt dit (voor mazelen) niet op te gaan. Dit is genetisch bepaald. Vaccinatie schade is waarschijnlijk (nooit echt onderzocht namelijk) ook genetisch bepaald en dus kan je eigenlijk nooit bepalen of vaccinatie voor jou kind veilig is.

Er is namelijk geen onderzoek gedaan naar welke specifieke genen niet goed reageren op de vaccinatie.

Dat is toch super boeiend? Ik begrijp niet waarom mensen die een mening hebben over vaccinatie dat niet willen weten...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 00:07

Maxima_S schreef:
Maar voordat jullie alleen op een website zoeken naar redenen om haar autoriteit (whatever that means) onderuit te halen heeft zij dus een onderzoek gedaan naar de effectiviteit van vaccinatie en eigenlijk bewezen dat het werkt :D in de video legt ze dit uit over het mazelen vaccin.

Dus ik vraag me f of je buiten kritiek zoeken oprecht de moeite hebt genomen om de video te bekijken. Ze gebruikt namelijk de onderzoeken die gedaan zijn door de zo pro vaccinatie behorende wel geaccepteerde autoriteiten :o

Zij is pas gaan twijfelen aan vaccinatie toen zij zelf de mazelen kreeg op 11 jarige leeftijd en er bij emigratie naar usa achter kwam dat ze twee keer de bmr had gekregen.

Het is echt een goede en eerlijke video waarin zowel de voor als nadelen op korte en langere termijn (in dit geval over het mazelen vaccin) worden besproken en zij claimt nergens dat bijwerkingen per definitie komen door het vaccin als wel dat er bewezen is door een grootheid in vaccin onderzoek dat er maar bij 25% een effectieve werking is = goede titer bepaling 5 jaar na de tweede dosis. Herd immunity zou namelijk alleen opgaan als iedereen van de 97% ook na de vaccins voldoende antistoffen zouden hebben na meerder jaren. Voor minstens 25% blijkt dit (voor mazelen) niet op te gaan. Dit is genetisch bepaald. Vaccinatie schade is waarschijnlijk (nooit echt onderzocht namelijk) ook genetisch bepaald en dus kan je eigenlijk nooit bepalen of vaccinatie voor jou kind veilig is.

Er is namelijk geen onderzoek gedaan naar welke specifieke genen niet goed reageren op de vaccinatie.

Dat is toch super boeiend? Ik begrijp niet waarom mensen die een mening hebben over vaccinatie dat niet willen weten...

Het is wel boeiend maar anti vaxxers gebruiken dit soort verhalen met een min of meer open eindje om hun non vaccinatie beleid te legitimeren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 00:11

En legt ze ook uit waarom haar onderzoek niet peer reviewed is en waarom het in geen enkel zichzelf respecterend tijdschrift heeft gestaan? Een claim maken is niet zo moeilijk, een claim die reproduceerbaar is in dit geval blijkbaar wel.

Maar leg mij nou eens uit, waarom zou je deze claim wel geloven, over een onderzoek dat door geen enkele andere onderzoeker is gereproduceerd. En waarom zou je al die andere claims, die die wel peer reviewed zijn, waar wetenschappelijke tijdschriften kritisch naar gekeken hebben voor ze die publiceerden, waarvan de onderzoekresultaten wel door andere wetenschappers herhaald konden worden, waarom zou je die juist niet geloven? Dat is wat ik dus niet snap.

En Repelsteel, jij kan vast wel vertellen welke claims die skepticalraptor over deze dame maakt niet kloppen. Een mening is leuk, maar argumenten om ze te onderbouwen zijn beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:59

Ik weet niet hoor, Karl, maar ik heb belangrijkere dingen te doen in het leven.
Ik heb mijn eigen standpunt opgebouwd uit eigen ervaringen.
Verder moet iedereen zelf weten wat ze doen. Als je wilt vaccineren, fijn. Ga je gang. Heb ik niets tegen.
Maar als je een dominantieprobleem hebt dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Bekijk het maar!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:02

Lol Karl heeft een dominantie probleem? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:13

Ow jij snapt hem niet? :')

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:47

Is het dan ook niet meer dan logisch dat als je een andere mening aanhangt dan "the establishment" je geen "peers" meer hebt?

En de onderzoeken die ze in de video gebruikt om dingen duidelijk te maken zijn niet haar eigen onderzoek maar gewoon, openbaar, van grote wetenschappers afkomstige data welke wel peer reviewed is.

Wat ik vooral jammer vindt is dat het blijkbaar dus helemaal niet gaat om de informatie die iemand verteld, of dat wellicht waar is.

Blijkbaar is het belangrijker de kop in het zand te steken en vast te houden aan ooit verworven inzichten en elkaar naar het leven te staan dan werkelijk open en eerlijk naar alle informatie te kijken.

Voor mij was het namelijk wel een eyeopener dat zij, hoewel te niet vaccineert, wel aangeeft dat de vaccinatie ervoor heeft gezorgd dat het mazelen virus op grote schaal is uitgestorven door de introductie van het vaccin.

Buiten dat deze data waarschijnlijk overal beschikbaar is en dus onderzocht en waar bevonden had ik hierover mijn twijfels. Na deze video twijfel ik dus niet meer aan het feit dat het mazelen vaccin een grote bijdrage heeft geleverd aan het "verdwijnen" van de mazelen op grote schaal.