Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:12

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:47

Fauvetje schreef:
Ik gebruik de werfzeep.
Heel tevreden van, ondanks dat ik lang haar heb.
Naspoelen met appelazijn gemengd met water, lavendel etherische olie, appelsien etherische olie en een paar druppels Duindoornolie. Ik maak de conditioner per liter klaar in een olieflesje (zo een met een ijzeren teut, gemakkelijk om te gebruiken! En geen azijn reuk meer :p

En waar haal je de oliën :o :?

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:51

corine1981 schreef:
Fauvetje schreef:
Ik gebruik de werfzeep.
Heel tevreden van, ondanks dat ik lang haar heb.
Naspoelen met appelazijn gemengd met water, lavendel etherische olie, appelsien etherische olie en een paar druppels Duindoornolie. Ik maak de conditioner per liter klaar in een olieflesje (zo een met een ijzeren teut, gemakkelijk om te gebruiken! En geen azijn reuk meer :p

En waar haal je de oliën :o :?

In de winkel :p Bio Planet o.a. of natuurwinkel in de buurt.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:02

Hoe bewaren jullie de verdunde azijn? wil dat ook gaan proberen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:07

Louland is chagrin valley zeep toch ? Ik vond die zeep niet wauw voor mijn haren....
Bij zepig.nl ( echt ik heb geen aandelen :+ ) kan je van heel veel merken zeep kopen oa van chagrin valley, maar ook werfzeep, ook soap7, ook helemaalsea.

Verdunde azijn gewoon bewaren in een plantenspuit bijvoorbeeld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:12

Bedankt, volgens mij is dat inderdaad chagrin zeep..wat is het verschil met werfzeep?

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:17

Gisteren de ckokos & kaneel bij helemaalshea besteld, hopelijk snel in huis *\o/*

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:09

Elisa2 schreef:
Bedankt, volgens mij is dat inderdaad chagrin zeep..wat is het verschil met werfzeep?

Ander merk :+ Beetje flauw antwoord, maar alle handgemaakte zepen lijken natuurlijk wel op elkaar. Alleen zal b.v. het ene merk geen palmolie gebruiken, ander merk misschien alleen planten/bloemen tov etherische olien etc.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 11:13

Mocht iemand nog belangstelling hebben voor twee shampoo bars van shampoobars.nl, ik doe die van mij weg. Het is een nog niet gebruikte bar met houtskool ( https://www.shampoobars.nl/shampoo-bar- ... houtskool/ ) en eentje met groene thee (https://www.shampoobars.nl/shampoo-bar-green-tea/ ). Die met groene thee is door mij twee keer gebruikt. Ik hoef er niks voor te hebben, weggooien is anders ook zonde :j

Als het goed is komen vandaag de bars van Met Olijf binnen, kijken of ik daar minder akelig reacties op heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:22

Ik heb wel interesse Berdien! En ik wil er ook gewooon wel voor betalen, jij hebt er toch ook kosten aan gehad :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 11:28

Top! Ik PB je straks even :j

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:20

Net met de kruiden shampoo gewassen van werfzeep. Het gevoel is wel veel vetter dan met de andere bar van metolijf... Ik ben benieuwd wanneer het zó droog is...

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:56

ik gebruik sinds kort aleppozeep voor mijn haar. na het wassen ff een borstel doorheen en laten drogen en dan is het stugge al weg, ik was nu 1x per 2 dagen ipv elke dag. niet verwacht om zo snel al om te zijn. benieuwd hoelang ik ermee doe

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:42

Maris schreef:
Elisa2 schreef:

Ander merk :+ Beetje flauw antwoord, maar alle handgemaakte zepen lijken natuurlijk wel op elkaar. Alleen zal b.v. het ene merk geen palmolie gebruiken, ander merk misschien alleen planten/bloemen tov etherische olien etc.

:D dankje, voor mij iig duidelijk!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:58

Ik ben ook aan het proberen gegaan! Ik waste mijn haren al gemiddeld twee tot maximaal drie keer per week, maar dan wel met zilvershampoo of een verzorgende shampoo. Heb vaak last van een kriebelige hoofdhuid wat best wel eens met de shampoo te maken kan hebben.

Nu net voor het eerst mijn haren gewassen met de rosebar van Metolijf en een leave in conditioner op basis van olijfolie. Een bar is wel effe wennen als je vloeibare shampoo gewend bent, en echt zuinig was ik nooit met mijn shampoo := ik ben onwijs benieuwd naar hoe het gaat bevallen en vooral of ik mijn haar weer een beetje natuurlijk en mooi krijg!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:20

Ik heb dinsdag de rosebar bij mijn dochter gebruikt en dat zag ik echt gelijk...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:08

lemanthia schreef:
ik gebruik sinds kort aleppozeep voor mijn haar. na het wassen ff een borstel doorheen en laten drogen en dan is het stugge al weg, ik was nu 1x per 2 dagen ipv elke dag. niet verwacht om zo snel al om te zijn. benieuwd hoelang ik ermee doe

Goh daar ben ik een beetje jaloers op hoor. Aleppo-zeep ( olijfzeep dus ) is de haarzeep die het beste bevalt tot nu toe, maar echt wel al vettere haren na 1 dag ermee.

Grrr, ik zit te googlen op metolijf en rosebar maar kan hem niet vinden...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:31

Maris schreef:
Grrr, ik zit te googlen op metolijf en rosebar maar kan hem niet vinden...

https://www.metolijf.nl/Solid-shampoo-bar
Hier staat ie bij

Mijn haar is ondertussen bijna droog (leuk, zo'n dikke bos) en ik voel en zie al verschil :) het voelt wat stugger, maar ook veel voller. Het pluist niet zoals het eerst wel deed. En ik heb veel meer slag in mijn haar, maar dan op een positieve manier vergeleken met wanneer ik het aan de lucht liet drogen met mijn vorige shampoo en conditioner. So far so good!
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 28-03-19 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:32

Thanks, ik had hem inmiddels gevonden rozen bar moest het zijn ipv rose bar.

Halen jullie de zeep echt maar 1 keer over je haar trouwens ??

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:05

Maris schreef:
Thanks, ik had hem inmiddels gevonden rozen bar moest het zijn ipv rose bar.

Halen jullie de zeep echt maar 1 keer over je haar trouwens ??

Nee hoor, lekker inzepen. Maar paar keer is wel genoeg.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:43

Inmiddels heb ik met metoliijf gemaild en kreeg ik vriendelijk antwoord terug. Dit antwoord mocht ik ook hier op het forum plaatsen. MIsschien dat meer mensen er wat aan hebben :

Voor koud gefabriceerde zepen, zoals bij Aleppozeep, wordt loog gebruikt. Een andere naam daarvan is natriumhydroxide; een vorm van bijtende soda (dat is de vertaling van natriumhydroxide). Vervolgens worden de oliën verwarmd tot ongeveer zestig graden en de oliën en loog met een blender gemengd: vervolgens wordt het mengsel gegoten in een vorm, uitgehard en wordt enkele weken nagerijpt. Je hebt dan een heerlijke zeep van oliën, maar heb je ook nog de anorganische verbinding van de loog, de natriumhydroxide. Dat is geen schadelijk ingrediënt, het wordt al eeuwenlang gebruikt, maar kan het haar wel heel snel uitdrogen. Vandaar dat je haar na het shampooën weleens stijf of piekend aanvoelt: de soda, natriumhydroxide, werkt uitdrogend. Het gevolg is dan dat je eigen lichaam een tegenreactie maakt: zo wordt er meer talg aangemaakt en krijg je dus sneller last van vet haar. Heel veel mensen vinden het fijn om met zeep hun haren te wassen, maar het kan ook gemakkelijk irriteren. We adviseren daarom ook om niet met een verzeepte olie je haren te wassen. Dit geldt dus niet alleen voor Aleppozeep (wat verder een fantastische zeep is), maar alle zepen die op die manier worden geproduceerd en je voor haarverzorging gebruikt. Onze shampoo bars zijn niet op basis van zeep, maar op basis van een mild kokosschuim (dat zijn de kleine korreltjes die je op de foto van onze shampoo bars ziet) in combinatie met oliën, lecithine, plantextracten, vitaminen en kruiden. Hiermee heb je wel het gemak van een blokje zeep, maar heb je niet de talg strippende effecten die een zeep wel kan hebben.

De zeepbars van metolijf zijn dus niet te vergelijken met andere handgemaakte ( met loog gemaakte ) zepen, begrijp ik uit dit verhaal.
Laatst bijgewerkt door Maris op 29-03-19 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:56

Ik heb inmiddels de Godiva bar van de Lush geprobeerd, en echt geweldig resultaat! :D M'n haar is hartstikke mooi en glad en ziet er enorm sterk uit! :D

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:04

Godiva is geweldig ja! Ik gebruik het nu al ruim een jaar denk ik. Mijn haar is behoorlijk lang, dik en krullend, maar toch blijft het erg mooi na deze shampoo. Het is nog steeds een beetje stro-achtig, maar wel goed te behandelen, en het geeft ook wel extra volume daardoor :o
Trouwens wel in combinatie met Lovely Blends avocado conditioner, ik zoek eigenlijk nog een goede vaste..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:06

Wat grappig! Ik heb juist best wel heel fijn, droog haar wat snel pluist. Leuk dat ie dan voor verschillende haarsoorten iets goeds doet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:15

Maris schreef:
Inmiddels heb ik met metoliijf gemaild en kreeg ik vriendelijk antwoord terug. Dit antwoord mocht ik ook hier op het forum plaatsen. MIsschien dat meer mensen er wat aan hebben :

Voor koud gefabriceerde zepen, zoals bij Aleppozeep, wordt loog gebruikt. Een andere naam daarvan is natriumhydroxide; een vorm van bijtende soda (dat is de vertaling van natriumhydroxide). Vervolgens worden de oliën verwarmd tot ongeveer zestig graden en de oliën en loog met een blender gemengd: vervolgens wordt het mengsel gegoten in een vorm, uitgehard en wordt enkele weken nagerijpt. Je hebt dan een heerlijke zeep van oliën, maar heb je ook nog de anorganische verbinding van de loog, de natriumhydroxide. Dat is geen schadelijk ingrediënt, het wordt al eeuwenlang gebruikt, maar kan het haar wel heel snel uitdrogen. Vandaar dat je haar na het shampooën weleens stijf of piekend aanvoelt: de soda, natriumhydroxide, werkt uitdrogend. Het gevolg is dan dat je eigen lichaam een tegenreactie maakt: zo wordt er meer talg aangemaakt en krijg je dus sneller last van vet haar. Heel veel mensen vinden het fijn om met zeep hun haren te wassen, maar het kan ook gemakkelijk irriteren. We adviseren daarom ook om niet met een verzeepte olie je haren te wassen. Dit geldt dus niet alleen voor Aleppozeep (wat verder een fantastische zeep is), maar alle zepen die op die manier worden geproduceerd en je voor haarverzorging gebruikt. Onze shampoo bars zijn niet op basis van zeep, maar op basis van een mild kokosschuim (dat zijn de kleine korreltjes die je op de foto van onze shampoo bars ziet) in combinatie met oliën, lecithine, plantextracten, vitaminen en kruiden. Hiermee heb je wel het gemak van een blokje zeep, maar heb je niet de talg strippende effecten die een zeep wel kan hebben.

De zeepbars van metolijf zijn dus niet te vergelijken met andere handgemaakte ( met loog gemaakte ) zepen, begrijp ik uit dit verhaal.

Tsja, kokosschuim is weer SLES,SCES of SCS.