Rotgriep :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 17:38

He oliebol... Nouja zo in een zaal zitten gaat je ook veel te veel energie kosten. Dus je bent sowieso beter af op de bank.

Maar die teleurstelling is ook gewoon een aanslag, dat snap ik wel.

Ik heb me er intussen overheen kunnen zetten dat ik deze week geen vakantie heb maar ziek ben.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:39

Ben je dan wel ziek gemeld of heb je nu vakantiedagen opgenomen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 17:45

Sure_lee schreef:

Ziekgemeld uiteraard ;)

En zelfs vanaf vorige week maandag. Ze vullen mijn uren gewoon aan met ziekuren.

Maar goed ik kan volgens mij wel 8 weken vrij nemen. Als ik maandag weer begin ga ik ook meteen aangeven dat ik zsm alsnog mijn vakantie neem.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:51

Ik ben net wakker.. Viel als een blok in slaap opeens. Nu echt hoofdpijn die niet te doen is. Bleeehhh |o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 17:54

Ik begin echt gruwelijk te hoesten ineens. Hoop dat m'n ouders nog codeïne in huis hebben...

Sterkte met je hoofdpijn Sheehan!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:58

Oohh god Janine... Ik hoop voor je dat het weg gaat en je niet de zelfde horror als mij staat te wachten. Ik zou als ik jou was nu vast Ibuprofen nemen, daar werd het bij mij minder van omdat mn spieren meer ontspande. Raampje open voor frisse lucht. En thee met gember/honing drinken! Hopelijk kan je het dan voor zijn. :(:)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:59

Niet zomaar codeine nemen. Dat is niet voor niets een middel op recept.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:05

Nabster schreef:
Niet zomaar codeine nemen. Dat is niet voor niets een middel op recept.

Die je gewoon op herhaling kan krijgen. Dus ja, die neem ik zeker gewoon met mijn geschiedenis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:06

Sheehan schreef:
Oohh god Janine... Ik hoop voor je dat het weg gaat en je niet de zelfde horror als mij staat te wachten. Ik zou als ik jou was nu vast Ibuprofen nemen, daar werd het bij mij minder van omdat mn spieren meer ontspande. Raampje open voor frisse lucht. En thee met gember/honing drinken! Hopelijk kan je het dan voor zijn. :(:)

Heb geen ibuprofen haha... Maar ik probeer zoveel mogelijk te kuchen om de heftige impact te beperken.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:07

Ik heb net mn plakker van het bloedprikken er af gehaald en het ziet er echt niet uit :') Nog nooit gehad dat het zo blauw werd joh

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:09

Sterkte meiden.
Balen van je avondje uit.

Ik voel me redelijk vandaag...

Ik proef of ruik nog helemaal niets... nu al 3 weken niet... hebben jullie dat ook

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:09

Sheehan schreef:
Ik heb net mn plakker van het bloedprikken er af gehaald en het ziet er echt niet uit :') Nog nooit gehad dat het zo blauw werd joh

Haha oorlogswond erbij :D

Ik heb al bijna 25 jaar geen bloed meer geprikt. Maar wel altijd heel heldere aderen overal. Infuus deed geen pijn en ook geen blauwe plek van gehad. Of was gewoon een hele goede prikker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:11

Mando schreef:
Sterkte meiden.
Balen van je avondje uit.

Ik voel me redelijk vandaag...

Ik proef of ruik nog helemaal niets... nu al 3 weken niet... hebben jullie dat ook

Ik proef en ruik gelukkig wel prima.
Nouja voor prettige geuren is dat oké. Maar ik moest vanochtend wel ff een opening naar het riool afsluiten want die stonk nogal door een paar droge dagen. M'n moeder rook het gisteren niet, dacht dat het uit de koelkast kwam. Niet dus... Dus dat werkt nog prima voor nu.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:17

Janine1990 schreef:
Sure_lee schreef:

Ziekgemeld uiteraard ;)

En zelfs vanaf vorige week maandag. Ze vullen mijn uren gewoon aan met ziekuren.

Maar goed ik kan volgens mij wel 8 weken vrij nemen. Als ik maandag weer begin ga ik ook meteen aangeven dat ik zsm alsnog mijn vakantie neem.

Goed zo. Sommige mensen vergeten dat als ze ziek zijn in hun vakantie het dan gewoon ziek dagen zijn en je je vakantiedagen behoudt.

Hier vandaag weer vier uurtjes gewerkt.
Voelde me nog slechter dan maandag. Voelde me flink beroerd tussendoor en dus bij thuiskomst weer plat op de bank.
Dus niet echt vooruitgang.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:21

Morgen maar thuis blijven dus?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:32

Had met de arbo afgesproken om deze week ook maar 2 keer een paar uurtjes te gaan. Morgen eind van de middag heb ik wel een gesprek voor een nieuwe opdracht.
Dat moet wel lukken als ik daarvoor 0,0 doe.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:34

Janine1990 schreef:
Sheehan schreef:

Haha oorlogswond erbij :D

Ik heb al bijna 25 jaar geen bloed meer geprikt. Maar wel altijd heel heldere aderen overal. Infuus deed geen pijn en ook geen blauwe plek van gehad. Of was gewoon een hele goede prikker.

Hahaha ja echt hoor. Mn arm vind het gewoon niet zo leuk omdat m’n weerstand al laag is denk ik.

Ik móet morgen echt naar school. En vrijdag naar de kroeg. Heb een belangrijk evenement georganiseerd en ik ben nodig, het kan niet verplaatst. Dat word lekker twee dagen achter elkaar sterven. Morgen waarschijnlijk de hele klas bij elkaar hoesten :7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:35

Ohja moest ff teruglezen... Heb je gisteren nog wel wat aan je dag gehad?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:12

Nou opzich gaat t hier iets beter maar ik blijf een weeeig gevoel in mijn maag houden. Alsof ik iets moet eten/drinken om t weg te krijgen maar
Ik weet niet wat.. als iemand nog tips heeft. Manlief had al cola gehaald, paar boeren hielpen even maar t kwam toch terug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 22:23

Gwenvd schreef:
Nou opzich gaat t hier iets beter maar ik blijf een weeeig gevoel in mijn maag houden. Alsof ik iets moet eten/drinken om t weg te krijgen maar
Ik weet niet wat.. als iemand nog tips heeft. Manlief had al cola gehaald, paar boeren hielpen even maar t kwam toch terug.

Dan appelazijn met water? Of citroensap...
Cola kan best een vol gevoel geven vind ik zelf... Appelazijn en citroensap breken vaak wat meer af. Maar nu ben ik sowieso geen frisdrankdrinker dus bij hoge uitzondering 1 glas per dag, behalve bij serieuze buikgriep dan is het het enige wat ik drink.

Misschien heb je dat gevoel ook meer omdat je zwanger bent?

Ik voel me nu best oké... :oo
Zal morgen wel weer lastiger zijn met opstaan. Hopelijk kan ik dan ff de wc's schoonmaken, als mam dan helpt met bed verschonen (als zij het even mee kan nemen voor in de droger, want die heb ik nog niet (geen ruimte), dan kan ik nog wat kleding wassen en ophangen.
En hopelijk kan ik dan ook mijn klok vernaggelen... (schilderen/verknutselen)

Hebben jullie trouwens ook allemaal zulke donkere urine? Gezien de hoeveelheid water die ik drink, zou ik denken dat ik op de goede weg ben als ik zoveel afvalstoffen uitscheid... :D

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:27

De wc’s schoonmaken? Je bent niet goed wijs ;) laat je mams lekker je bed verschonen en neem een warme douche. Ben jij de enige die op die wc’s zit? Heb je buikgriep?

Hmm Citroensap zal ik eens uitzoeken, ik zal koffie ok even laten staan en morgen beginnen met kopje thee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 22:33

Waarom niet? Als ik me goed genoeg voel... Het is weinig werk... Geeft een voldaan gevoel...
En ja, ik zit er als enige op, dus maak me ook niet heel erg druk. Heb ook geen buikgriep.
Ik douche ook gewoon elke avond, maar ik voel me best oké vandaag. Dus ik hoop morgen nog wat beter. Ik kon vandaag rustig de kattenbak verschonen, dan moet een wc morgen niet te gek veel zijn.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:36

Haha nee dan moet t wel gaan :)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:49

Meestal heb ik echt een hekel aan douchen, maar elke keer als ik jullie hier hoor over douchen krijg ik er zin in :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:39

Nou ik ben terug van mijn werkdag en ik moet zeggen. Ik voel me beter!
Toegeven ik hoest nog steeds mijn longen uit mijn lijf. Maar ipv van elke 2 minuten, nu elk uur.
En ik heb nog steeds last van taai slijm, maar het wordt steeds beter.
En keelpijn, tja zolang ik hoest, blijf ik dat houden.

Nu maar eens kijken hoe ik de nacht doorkom.
Ow en ik heb gegeten. Niet normaal meer. Gewoon 3 porties!!!!
https://www.hellofresh.nl/recipes/pitti ... cale=nl-NL