Weer een wat zou het zijn topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Weer een wat zou het zijn topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:33

Hoe onrechtvaardig het leven kan zijn! Gecondoleerd met het verlies van je partner.
Ik wens je toe dat het je goed gaat. :knuffel:

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:18

Wat een intens verdriet moet het geven nu je enige lichtpuntje uit je leven is verdwenen - gecondoleerd met het verlies van je vriend.

Ik hoop dat je laatste reis en de voorbereidingen daarvoor zonder tegenslagen verlopen, dat het gaat zoals jij wil.

Bedankt voor je openhartigheid.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:52

Ach jeetje toch. Wat moedig dat je het heft in eigen hand neemt en wat akelig dat dat nodig is.
Er moet nog veel veranderen aan die euthanasiewet, dat is wel duidelijk. Nu, fijn dat de huisarts helpt. Die week bedenktijd snap ik nog wel, het is natuurlijk niet zomaar iets. Maar hopelijk daarna een spoedig en vooral vredig proces. Met zo min migelijk ongemakken.

Dikke knuf.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:06

Wat vreselijk dat je dit mee moet maken en dat er eigenlijk geen waardig einde mogelijk is. Ik denk aan je

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:12

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:17

Lieve TS, wat een intens verdriet maak je mee. Ik vind je besluit ontzettend dapper en ik hoop dat je de hulp krijgt die je verdient.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:13

Ach lieve Leestmee..ik zie dit topic nu pas.

Wat een heftig besluit en wat heb je veel meegemaakt inderdaad. Ik vind het heel dapper van je en dat je maar fijn, pijnloos en in vrede mag gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:49

:knuffel: ik ben nog steeds zoekende naar de juiste woorden. En kan ze gewoon niet vinden |( . En kan alleen maar je heel erg veel sterkte wensen in wat komen gaat. Y;( En dat je alles geregeld krijgt zoals je het voor ogen hebt.

Heel erg veel liefde en een grote knuffel. :+:

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:05

Lieve TS, wat een dappere beslissing, en wat triest dat je deze beslissing moet of gaat maken, maar als het voor jezelf goed voelt , dan is het goed, dan mag je straks weer naar je lieve maatje, voor altijd samen..

Ik hoop dat je goed geholpen wordt door je huisarts in de komende tijd..

Hele dikke knuffel , heb je nog wel wat mensen om je heen die je een beetje bij kunnen staan, of bij je kunnen zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:42

Ik moet ook steeds aan je denken en ik hoop dat het traject niet nog meer lijden geeft als wat je nu al moet doorstaan.
Fijn dat je huisarts met je mee denkt en dat je begripvol wordt behandeld.
Heel veel sterkte :(:)

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:56

Ik blijf maar zoeken naar woorden, ik weet niet wat ik moet zeggen.
Maar ik wil je laten weten dat ik aan je denk.
Heel veel sterkte. :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:57

Door het bloemetjes topic kom ik in dit topic uit.

Pff wat een doorzettingsvermogen heb jij al laten zien.
Maar ik kan me voorstellen dat je die strijd niet steeds wilt voeren. Dat de puf daarvoor een keer op is.
En zeker nu je grote steun en toeverlaat er niet meer is. Gecondoleerd.

Ik hoop voor je dat de huisarts je goed gaat helpen in jou dappere keuze.
Een keuze waarvan ik vind dat iedereen die zelf mag maken.
heel veel sterkte :knuffel:

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:58

Moeilijk om de juiste woorden te vinden,maar ik hoop en gun je. Dat alles wat je graag nog wilt en moet regelen voorspoedig zal verlopen en je daarna in alle rust aan je laatste reis mag beginnen.

:knuffel:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:04

Hoi TS, wat een heftige beslissing. Maar wat een bewogen jaren heb je doorstaan. Het lijkt me vreselijk als je bestaan uitzichtloos is. Is de vriend die is overleden degene waar je jarenlang voor gezorgd hebt? Of is dit een nieuwe vriend? Veel sterkte gewenst.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:31

Ik heb je topic helemaal doorgenomen en ben er stil van... Wat fijn dat je zo'n fijne huisarts treft en ik hoop dat hij je de juiste hulp en begeleiding kan geven die je wilt en nodig hebt. Verder weet ik niet zo goed wat te zeggen, alleen dat ik je heel veel kracht en sterkte wil wensen in dit traject en ik hoop dat het je de rust gaat geven waar je zo naar verlangt :(:)

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 15:02

Suzanne F. schreef:
Hoi TS, wat een heftige beslissing. Maar wat een bewogen jaren heb je doorstaan. Het lijkt me vreselijk als je bestaan uitzichtloos is. Is de vriend die is overleden degene waar je jarenlang voor gezorgd hebt? Of is dit een nieuwe vriend? Veel sterkte gewenst.

De man waar ik jaren voor gezorgd heb, ben ik bij weggegaan toen ik zelf ziek werd en hij daar geen begrip voor had.

Dit was een nieuwe vriend, en dat hij er nu niet meer is is zo wreed.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 15:05

kimmie261 schreef:
Lieve TS, wat een dappere beslissing, en wat triest dat je deze beslissing moet of gaat maken, maar als het voor jezelf goed voelt , dan is het goed, dan mag je straks weer naar je lieve maatje, voor altijd samen..

Hele dikke knuffel , heb je nog wel wat mensen om je heen die je een beetje bij kunnen staan, of bij je kunnen zijn?

Voor nu en de komende week zijn er nog een paar, maar daarna zal de thuiszorg en de huisarts het volledig over moeten nemen.
De paar die er nu nog zijn kunnen het niet aan mij langzaam te zien sterven. Ik heb gezegd kom maar tot je punt bereikt dat je zegt nu trek ik het niet meer. Dan draai je je om en trek je de deur achter je dicht

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 15:05

En natuurlijk dank je wel allemaal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:08

Citaat:
Voor nu en de komende week zijn er nog een paar, maar daarna zal de thuiszorg en de huisarts het volledig over moeten nemen.
De paar die er nu nog zijn kunnen het niet aan mij langzaam te zien sterven. Ik heb gezegd kom maar tot je punt bereikt dat je zegt nu trek ik het niet meer. Dan draai je je om en trek je de deur achter je dicht

Begripvol van jouw kant en begrijpelijk dat dierbaren dit niet trekken. Eens met een vorige schrijfster dat het ook heel heftig en verdrietig is.
Ik vind je heel duidelijk en zeker en ook respectvol. Je verdient alle hulp bij je laatste wensen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:55

Ook ik zie dit topic nu pas. Jeetje, wat moet je nu nog zeggen... Je opent het bloemetjestopic en verwacht dingen over zieke paarden of vechtscheidingen - om ineens te lezen dat een zeer gewaardeerde Bokker in een euthanasietraject zit!

Jij bent er voor mij altijd geweest in verschillende topics hier. En al die tijd wist ik van niets. Ik zou je zo graag sterkte wensen, maar zelfs dat is een gepasseerd station.

Maar kennelijk beleef je nog plezier aan deze laatste fase van je leven. En aan Bokt. Dat willen we graag voor je zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:31

leestmee schreef:
kimmie261 schreef:

Ik word er echt enorm verdrietig van dat jij jarenlang voor anderen hebt klaargestaan en zorg hebt verleend en dat men zich nu voortijdig terugtrekt en jou alleen laat en je laatste periode.
Jij verdient zoveel meer dan dat.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:50

Knap TS dat je nu voor jezelf kiest.
Ik hoop dat je laatste reis rustig en vredig zal gaan en ik vind je heel dapper sterk en moedig!
Had je zo anders gegund want wat jij al die jaren hebt gedaan is zo ontzettend sterk en knap!

Ik hoop dat je naasten bij je zullen zijn en je steunen. Ik begrijp dat het moeilijk voor ze is maar de keuze waar jij voor staat is ook niet makkelijk. Knap dat je zo begripvol bent naar je naasten en dat je dat zo kan voelen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:45

Lieve TS toch, wat een verdriet en pijn. Ik hoop toch zo dat de laatste reis rustig verloopt en je weer met je lieve schat herenigd word. Wat een moeilijke, maar toch dappere, beslissing.

Vanaf deze kant een hele dikke virtuele knuffel.....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:59

Door het virtuele bloemetje kwam ik in je topic terecht, hele dikke knuffel en nog gecondoleerd.

Mijn oma (91) heeft tijdens de corona besloten dat ze niet wil leven met al die maatregelen. Daardoor werd ze eenzaam, mede omdat opa in 2018 was overleden (95). Zij heeft dezelfde manier gedaan. Het heeft alsnog 16 dagen nog geduurd. De huisarts heeft nog super geholpen en de laatste dagen kwam er speciaal iemand 'waken' die daarvoor speciaal zijn aangesteld. Het ging heel netjes en mooi, we hebben zolang oma nog bij kennis was haar heel vaak bezocht en uitgebreid afscheid genomen. Nog foto's gemaakt met de kids. Ze had wel veel pijnstilling tegen de krampen van je lijf. Het is jammer dat je in NL nog steeds niet zelf de keuze mag nemen en dat het zo moet. Ik wens je veel sterkte met je beslissing.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:42

Lieve ts...het enige wat ik jou kan en wil wensen is een vredige laatste reis...

Sterkte!