Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isabonny schreef:Ik lees veel nare ervaringen over de ethinylestradiol/levonorgestrel. Dit zat trouwens ook in mijn Trinordiol, maar misschien in andere hoeveelheden, waardoor ik er geen last van had?
Ik snap dus ook niet waarom artsen het blijven voorschrijven. Kan toch niet zo zijn dat de zorgverzekeraars het voor het zeggen hebben. Uiteindelijk kost het hun dan meer aan huisartsbezoekjes door de bijwerkingen, dan wanneer ze een duurdere pil vergoeden.
Urbiezira schreef:Zijn er hier mensen die van de pil naar mirena zijn gegaan, of van pil > zonder pil > mirena? Wat deed dat met jullie libido? Ik hoop namelijk dat de mirena minder invloed zal hebben op mijn libido, mocht ik er toch een willen. Met de pil is mijn behoefte namelijk echt 0.
Jolien87 schreef:Volgende week vrijdag gaat het gebeuren.
Ik heb hem mee naar huis gekregen met moet hem volgende week meenemen. Het is een enorme doos.
Bentee schreef:XFILE schreef:Is er iemand die heeft geprobeerd om de pil om de dag te slikken?
Uiteraard gaat het hierbij niet om het feit dat de anticonceptie werking dan verminderd, maar is het dan zo dat je maar de helft van de hormonen binnenkrijgt?
Wat doet dit met menstruatie?
Om de dag niet geprobeerd maar ik vergat echt regelmatig de pil (denk ongeveer 1-2 keer per week) en bij mij werd de menstruatie wel meteen onregelmatiger. En daarbij ook af en toe een tussenbloeding. Maar dit kan ook bij iedereen anders zijn natuurlijk.
Bentee schreef:Ik ben inmiddels bijna een week gestopt, maar ik ben echt al sinds zondagavond super misselijk. Ik weet dat ik slecht tegen lactose/zuivel kan, maar heb de afgelopen dagen op een twix na geen lactose binnen gehad, dus daar zal het niet van komen denk ik.
Kan dat dan toch door de pil komen? Ben al ruim een kilo aan gewicht kwijt omdat ik gewoon bijna niks kan eten... Nou vind ik dat niet zo erg, maar de misselijkheid en de erge hoofdpijn is zo vervelend.
Ik kan amper wat doen of ik moet gaan liggen van de hoofdpijn en misselijkheid, hoop dat het gauw wegtrekt.
Urbiezira schreef:Zijn er hier mensen die van de pil naar mirena zijn gegaan, of van pil > zonder pil > mirena? Wat deed dat met jullie libido? Ik hoop namelijk dat de mirena minder invloed zal hebben op mijn libido, mocht ik er toch een willen. Met de pil is mijn behoefte namelijk echt 0.
Urbiezira schreef:Hier toch ook besloten te gaan stoppen. Moet nog een paar dagen en dan is het klaar. Ik wil kijken wat het met me doet, en vooral of het een boost geeft aan m’n libido. Ik blijf alleen condooms echter riskant vinden, dus wellicht stap ik over een paar maanden toch over op de mirena. Hangt echter ook af van hoe ik het ervaar zonder pil.
Zijn er hier mensen die van de pil naar mirena zijn gegaan, of van pil > zonder pil > mirena? Wat deed dat met jullie libido? Ik hoop namelijk dat de mirena minder invloed zal hebben op mijn libido, mocht ik er toch een willen. Met de pil is mijn behoefte namelijk echt 0.
Bentee schreef:Ik ben inmiddels bijna een week gestopt, maar ik ben echt al sinds zondagavond super misselijk. Ik weet dat ik slecht tegen lactose/zuivel kan, maar heb de afgelopen dagen op een twix na geen lactose binnen gehad, dus daar zal het niet van komen denk ik.
Kan dat dan toch door de pil komen? Ben al ruim een kilo aan gewicht kwijt omdat ik gewoon bijna niks kan eten... Nou vind ik dat niet zo erg, maar de misselijkheid en de erge hoofdpijn is zo vervelend.
Ik kan amper wat doen of ik moet gaan liggen van de hoofdpijn en misselijkheid, hoop dat het gauw wegtrekt.
Susan88 schreef:Zijn er ook mensen die nooit aan de pil zijn begonnen?
Ik heb sinds een paar maanden een vriend en aangezien ik de pil niet gebruik, is de condoom het voorbehoedsmiddel. Ik hou netjes bij wanneer ik ongesteld wordt, zodat ik inzicht heb wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden (en dus niet zwanger ben). Dit gaat nu ruim een half jaar goed.
Toch twijfel of ik misschien iets extra's moet doen (pil of spiraaltje). Bij goed gebruik is de condoom bijna even betrouwbaar als de pil (98% t.o.v. 99%) dus ik snap ook niet zo goed waarom er zo spastisch wordt gedaan als de vrouw geen pil/spiraaltje gebruikt.