Lifestyle change, veel te zwaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 19:38

Ojajoh schreef:
De beste wensen! ik heb mijzelf een abonnement op de sportschool cadeau gedaan :+

Gefeliciteerd _O- ~~}>

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:22

Faringo schreef:
Hoi! Was ik ook weer. Nog de beste wensen voor 2019!!

Had vakantie en mocht van mezelf gewoon echt even de pc niet aan. Zit inmiddels op +3 kilo, dus halve kilo erbij. Valt me nog mee. Vandaag weer serieus aan de bak. Heb niets gesnoept, maar waar ik toch wel trots op ben is dat ik inmiddels ook een maand niet heb gerookt. Qua sporten heb ik 28 kilometer gewandeld over 3 dagen en ben ik 2 keer in de sportschool geweest. Verder heb ik alles gegeten wat los en vast zat.

Wat goed dat je gestopt bent met roken! Hou vol!!

Faringo

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:57

Ja vooral dat volhouden haha, maar nee dat gaat best goed hoor, de momentjes worden steeds minder. Zeker op het werk zit al minder op het klokje te kijken op de tijden dat ik voorheen ging roken.
Inmiddels ook al 1,5 dag niets gesnoept. Voelt ook weer fijn. Sporten is nog steeds een dingetje. Wilde gisteren gaan. Was eerst bij mijn vader eten en dan gelijk door, maar we raakten aan de praat. Hij wil misschien verhuizen dus daar hebben we het over gehad. Aangezien hij zich daarvoor moet inschrijven gaan we dat vanavond doen, dus weer niet sporten, want hij heeft daar even wat hulp bij nodig. Dus tja ga zaterdag en zondag dan wel even.

Maandagavond nieuwjaarsborrel op het werk en dinsdagavond paar uurtjes extra werken (meerdere vakanties gepland dit jaar dus extra uren zijn welkom). Dan komt het er ook niet van.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:39

Aah maar alles tegelijk is ook niet eenvoudig. Het niet roken is echt een onwijs goede stap voor een gezonder leven!! En dan ook nog niet snoepen... volgens mij wordt dit een topjaar voor jou! *\o/*
En dat sporten volgt dan ook nog wel ;)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 10:26

Gezonder eten is al zo'n grote stap :j dat sporten komt ook wel, als er wat minder tussendoor komt.

Ik ga straks eerst naar de fysio en daarna een uurtje sporten. Heb nog spierpijn van woensdag :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:16

Ja alles tegelijk kan ook niet, maar ik ben al 23 kilo kwijt en dus goed gewend aan de niet snoepen en niet onbeperkt eten levensstijl. Dus die gaat bij mij niet op. Ik moet ervoor zorgen dat meer eten/snoepen niet in de plaats komt van niet roken. Das best een uitdaging ook.

Sporten is bij altijd al een dingetje geweest. Periodes erg fanatiek en dan weer periodes niet vooruit te branden. Echt een evenwicht is er niet haha. Dus die regelmaat wil ik ook gaan vinden want het is anders echt weggegooid geld en een dure sportschool. Maar goed, morgen ga ik gewoon lekker weer en zondag ook.

Ik zat oudejaarsdag nog even oude foto's te kijken. Heb even een toen en nu foto onder elkaar gezet. Dat verschil is echt zo enorm. Gelijk een goede motivatie om het vol te houden.

Was het sporten lekker? Hoe is het met je knie?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:35

...en voor mij is 'sporten' niet wat ik op de sportschool doe.

Ik doe bijna al mijn verplaatsingen per fiets, heb op mijn werk een 'actieve zit stoel', ik mest 1, soms 2 boxen uit - dat schiet al aardig op.
Ik zou eerder op korfbal (dat zit hier in het dorp) willen gaan.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:45

Ik zit de hele dag op m'n kont (helaas geen actieve zitstoel...krijgen we hier ook niet tenzij we iets van medisch advies van bijvoorbeeld een fysio kunnen overleggen)...doe al een tijdje niets meer met paarden (hele enkele keer nog een ritje). Soms in het weekend pak ik de fiets voor m'n boodschappen. Werk is met enkele reis 30 kilometer op de fiets niet haalbaar. Verder wandel ik in het weekend wel regelmatig flinke afstanden. Qua sporten weet ik echt niet wat leuk vind verder (tot nu toe helaas niets). Balsporten ren ik hard voor weg. Zou nog wel eens iets van badminton willen proberen of zo. Vroeger altijd fanatiek geturnd maar die tijd is helaas voorbij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:49

De beste oplossing is een flink actieve hond nemen ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:50

Even een vraag die banketstaaf-fer ;) (is dat een woord?) kan klinken dan ik het bedoel: wat is precies 30 kilometer?
Als het hemelsbreed is, is het plm drie kwartier met een speed pedelic,
als het 30 auto kilometers zijn, kan het soms inmeen kwartier. ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:00

Ja zou graag een hond willen hoor, maar helaas is dat lastig met 36 uur werken en alleen wonen. Beestje zo veel te lang en veel alleen zitten.

Nee hoor geen probleem dat je het zegt, maar op de fiets ook nog een uur en vijf minuten. Zou kunnen, maar niet in de wintermaanden als het donker is. Vind ik niet prettig om dan door verlaten gebieden te moeten fietsen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 14:01

Hier ook (nog) geen auto, dus alles lopend of op de fiets :) ik heb ook zittend werk, zonder aanpassingen qua stoel, maar we proberen wel regelmatig even te lopen.
Sporten ging lekker! Morgen vast wat spierpijn, wat ik eigenlijk nooit erg vind haha. Dan merk ik dat ik iets gedaan heb.
Fysio ging goed, maar wel weer beide knietjes in de tape -O- voelt als een kleine tegenvaller dat links ook weer getaped is, terwijl die 2 weekjes zonder is geweest. Is ook wel wat gevoelig nu, dus vanmiddag zo rustig mogelijk doen.

Ik heb ook wel buiten de stad gewerkt, dan fietste ik 100km in een week, plus bij de ene (pensionstalling) nog uitgebreid mesten enzo. Maar die work-out heb ik niet meer :')

Ik ben overgestapt naar Menzis en heb nu ook de SamenGezond app, die is ook wel grappig! Kun je leuke dingen mee verdienen ook :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:17

Janneke2 schreef:
...en voor mij is 'sporten' niet wat ik op de sportschool doe.

Ik doe bijna al mijn verplaatsingen per fiets, heb op mijn werk een 'actieve zit stoel', ik mest 1, soms 2 boxen uit - dat schiet al aardig op.
Ik zou eerder op korfbal (dat zit hier in het dorp) willen gaan.

Ik wil hier even op in gaan. Veel mensen denken dat ze met een 'actieve' levensstijl niet hoeven te sporten. De cardioloog van mijn mama raadt echter aan om hiernaast toch echt 2-3 maal per week minstens een half uur intensiever aan de gang te gaan omdat mensen juist dit soort beweging enorm overschatten.

Mijn mama heeft een flinke waarschuwing gehad (3 mini infarctjes) en dat dagelijks fietsen/huishouden etc is echt niet genoeg.

Voor afvallen kun je zonder, door meer op je voeding te letten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:24

Spierpijn kan inderdaad soms echt lekker zijn. Ik had de laatste keren zo'n spierpijn dat ik er ellendig van was. Dat waren wel echt flinke lessen dus iets te enthousiast mee gedaan terwijl mijn spieren dat niet gewend zijn haha. Mijn Egym rondje gaat me goed af zonder spierpijn en van het hardlopen opbouwen heb ik ook geen last.

Dat is wel jammer ja dat je andere knie nu ook weer in het tape moet. Inderdaad altijd vaak wat meer gevoelig na een behandeling.

Nee ik had toen ik m'n paard nog had ook wel een stuk meer beweging dan dat ik nu heb. Mesten, rijden, wandelen. De eerste twee zijn sowieso weg gevallen.

Klinkt leuk die app. Zit niet bij Menzis dus ken 'm niet haha.

Klopt inderdaad Poes dat ze dat adviseren naast de dagelijkse bezigheden. Heb er laatst ook iets over gelezen.
Afvallen kan zeker zonder ja. Het grootste gewicht ben ik kwijt geraakt zonder al te veel beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:26

Ik vind spierpijn altijd wel een fijne motivator maar ik moet 8 trappen op lopen om mijn appartement te bereiken en ik moet zeggen dat dat met spierpijn niet zo heel fijn is.

Hier gaat het zn gangetje. Ben voor oud en nieuw al wat rustiger aan gaan doen met eten maar nu de knop echt om. Woensdag en vanmorgen wezen sporten, goed eten en alles wegen etc. Is even een aanpassing maar het gaat tot nu toe best prima :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:39

Dat herken ik wel Emmaa, net zoals met pijn en moiete op het toilet gaan zitten :'). Ik blijf er alleen zolang last van houden.
Fijn dat de knop bij jou ook goed om is. Ik heb toen in het begin ook alles wat ik at/dronk bijgehouden in MyFitnessPall. Vond het superhandig en kreeg toen echt een beeld van wat ik kon eten en welke producten daarbij aansloten.

Ik heb net een klein stukje brownie gehad met daarin noten. Was echt heerlijk. Bewust geen hele nomen, maar het was echt een 10 voor mij dus toch een klein stukje. Zometeen nog een klein bakje optimel en dan tot het avondeten niets meer. Eventueel een kiwi als ik echt trek heb nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:47

Ik hou inderdaad ook alles bij. Het is best wel veel moeite maar uiteindelijk brengt het me veel, onder andere ook dat ik me veel bewuster ben van alles wat ik naar binnen prop in plaats van het hersenloos wegwerken. Als ik mijn snack eerst moet wegen en invoeren laat ik hem sneller staan, en daarnaast krijg ik ook inzicht in hoe veel ik wegwerk. Ik ben een binge eater en op een slechte dag ontbeet ik om 11 uur (stiekem in mijn auto) met een groot menu van de KFC, at ik tot het avondeten niks en propte ik daarna ook nog eens een hele zak chips en een pak koekjes naar binnen. Heel slecht en ik had ook echt schaamte, maar het ging op automatische piloot.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:04

Dat herken ik hoor. Ik kon ook gerust niet ontbijten en dan op het werk gerust aan de chocola gaan. Bij mij was het voornamelijk in de avonden dat de remmen los gingen. Dan zat ik echt zo te bunkeren. Als ik dat nu zou doen word ik echt zo ontzettend misselijk.
Nu heb ik zelfs en zak popcorn en een zak nacho chips hier op het werk in mijn la liggen (komen uit kerstpakket). Heb er niet eens echt behoefte aan. Voorheen zou ik het achter elkaar opeten.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 17:48

Bij mij gaat het ook mis na 15.00 uur ongeveer. Ochtend en lunch enzo gaat dan prima, maar daarna... niet te filmen. Moet nu ongesteld worden, dus al de hele dag van die zeurderige buikpijn en zin in alles :x morgen én zondag verjaardagen, dus we gaan lekker :+

Wat jullie zeggen over met spierpijn op het toilet gaan zitten is idd zóó herkenbaar _O- fonteintje en deurklink vasthouden en dan even het Wilhelmus achterstevoren, dan zit ik :))

Goed bezig jullie! *\o/* ik moet mijn eten ook maar weer eens bijhouden, dat werkt zó goed! En ik hou het zo ontzettend niet vol altijd :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:53

Ik krijg het ook vaak zwaar na 15 uur en dan vooral is aan het werk ben. Dan gaat de energie er uit en heb ik geen zin en wil ik dat gevoel oplossen met eten. Maar ik probeer dat te ondervangen met gezond kiezen, dus stuk fruit of een rijstwafel en dan pas rond 15.30/16.00 uur. Dan duurt het niet meer zo lang tot het 17 uur is en ik naar huis kan.

Haha dat is de perfecte omschrijving voor de spierpijn :D

Ik sta ook op het punt om het weer te gaan doen. Al is het maar om weer even de puntjes op de i te zetten.

Zo nog 8 minuten en dan lekker naar huis. Vanavond eet ik lekker basic puree, doperwten en tartaartje.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 17:55

Nog even Faringo, dan heb je weekend!
Tussendoortje om 15.30/16.00 probeer ik idd ook te doen. Soms ben ik dan druk bezig ofzo, dan is het later en ook snel meer...
Maar weer even veel gezonde dingen halen dit weekend :)) dat vind ik dan ook altijd wel leuk, groente en fruit uitzoeken. Noten ook trouwens.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:57

Ja ik ga vanavond even naar de Lidl voor boodschappen. Net wat beter groente en fruit en vaak goedkoper. Noten eet ik niet heel vaak. Vind er net wat teveel calorieën inzitten ondanks dat ze heel gezond zijn. Probleem is dan meer dat ik me niet kan beheersen met 1 handje eten.

Ik ben er vandoor. Kom misschien het weekend nog even buurten hier en anders tot maandag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:21

Met noten kan ik inderdaad ook geen mate houden. Ik eet niet een handje, ik vreet gerust de hele zak leeg en dat is qua kcal niet al te fraai.

Als tussendoortje/snack eet ik vaak melba toastjes met smeerkaas. Niet heel spectaculair maar het vult me wel even.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 18:37

In 1 zak royal mix noten van Lidl zit 300gr en dat komt neer op 2022 kcal :wow: :=

Mijn doel is om qua tussendoortjes idd bakjes yoghurt met fruit en/of noten te eten, crackers met mager beleg en fruit/groente bijvoorbeeld. Dat lukt niet altijd :Y)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:14

Tussendoortjes pak vaak fruit, rijstwafel, plakje ontbijtkoek of rauwkost. Ontbijt vaak magere kwark met fruit. Lunch crackers met beleg waar ik zin heb en in de avond normaal, maar dan maar 1x opscheppen in plaats van 2.

En dan uiteindelijk als je het echt wil en doorzet krijg je resultaat. Bovenste foto was september 2016 (ben daarna zelfs nog 7 kilo zwaarder geworden). Onderste foto is juni 2018. Dit resultaat heb ik ongeveer 1,5 jaar over gedaan. Eind 2016 gestart.
Afbeelding