Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KirstenHorse schreef:Wat fijn dat je dit voor je broertje hebt kunnen doen magootie! Hopelijk gaat alles goed met hem en ben jij ook weer snel de oude
Naar aanleiding van dit topic heb ik mij ook zojuist aangemeld als donor. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer de website matchis opgezocht en informatie gelezen. Toch elke keer niet ingeschreven omdat ik het best spannend / eng vond. Dat je echt het leven van een persoon kan redden heeft mij nu uiteindelijk toch overgehaald
magootie schreef:Je kan altijd even informeren. Mensen in onze omgeving vroegen ook of ze zich voor een bepaald iemand konden laten testen maar toen werd gezegd dat dat niet kon. Je kan je in de database laten zetten en mocht jij een match zijn kom je vanzelf naar voren.
Bij mij was het anders omdat ik als volle zus opgeroepen ben om getest te worden.
Ik vind het zo bijzonder dat je iemand zijn leven ermee kan redden en daarom zou ik ook iedereen aanraden je aan te melden. De kans dat je opgeroepen word is 2% en ook dan heb je altijd nog de keuze om het niet te doen. Je zit dus nergens aan vast.
magootie schreef:Ik wil dit topic even een schopje geven!
Er is sinds mijn laatste bericht hier weer een hoop gebeurd. Ze zijn op zoek gegaan naar een nieuwe donor voor mijn broertje en ik ben weer getest.
Ik bleek toch genoeg match te zijn om het te mogen doen. De eerste keer wilde ze een zo goed mogelijke match. Ik ben voor ongeveer 60% een match wat goed genoeg was om het nu weer te doen.
Afgelopen woensdag was het zover! Ik heb mijn stamcellen gedoneerd. Ik heb daarvoor 5 dagen lang 2 keer per dag een spuit moeten zetten. De eerste dag voelde ik nog niks. De tweede begon ik mijn onderrug te voelen. De dagen daarna waren wel wat heftiger. Heel veel botpijn, pijn op mijn borst, buikpijn, misselijk, hoofdpijn. Oftewel alles.
Ik heb extreem veel stamcellen aangemaakt en daardoor hoefde ik gelukkig maar 2 uur aan die machine te liggen in plaats van 5 uur.
Donderdag heeft mijn broertje ze gehad. Dus nu is het duimen!
Inmiddels beginnen de klachten bij mij af te nemen. Het voelt nu nog wat beurs allemaal.