Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMJ schreef:Heftig hoor Wittepit.. hoe was het voor jou om te horen dat ze overleden was?
Avalanche81 schreef:Veel te vaak idd..... ik vind dat ook een vorm van victim blaming. Als dat jouw taak geweest was, als je dat had kunnen doen, waren de verhoudingen niet zo verstoord in de eerste plaats, toch? Nee hoor meid, het is niet aan jou om dat te doen. Door het 'goedmaken' komen slachtoffers vaak in een nog afhankelijker positie en wordt de trauma bonding versterkt.
Degene die het kapot heeft gemaakt, moet het ook weer goedmaken, en jij was niet diegene.
Joolien schreef:Pipodipo schreef:Avalanche, wat bedoel je met abusief?
Abusief betekent iets in de zin van mishandeling. Abuse is het engelse woord voor mishandelen.
julius_juut schreef:Hoe vaak worden mensen werkelijk gediagnosticeerd? Ik gok dat de meestenarcistennare mensen met narcistische trekken niet braaf naar een hulpverlener gaan omdat de omgeving zegt dat ze vervelend zijn.![]()
Resistance schreef:Het zal je verbazen hoeveel dat wel doen, maar daar hoor je niets van, aangezien niet nare mensen ook NPS kunnen hebben, dankjewel.
Avalanche81 schreef:Resistance heeft NPS, Babootjedus ik denk wel dat zij dat weet