Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:19

Lang leve het moeder-oergevoel!

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:28

Fijn om te lezen! Hopelijk kunnen jullie beide wat bijslapen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 14:40

pmarena schreef:
Niet te vroeg juichen, maar er duimen genoeg mensen met je mee in ieder geval +:)+

Dat wil ik ook zeker niet doen!! Maar het is al heel fijn om een dagje wat meer rust in de tent te hebben. Ik zit ook gewoon op de bank te niksen, eventjes genieten van de rust. Geen zere armen en rug van hem moeten dragen, of gehuil op en af.

Hij ligt nu weer in zn bedje na zn eerste flesje zonder indikken. Hij heeft twee keer n klein mondje teruggegeven, maar geen hele golven die eruit kwamen en ook zonder indikken aanzienlijk minder wegslikken!! Wel n aantal keer terug moeten gaan naar hem, maar hij lag vrij rustig, niet als n gek te trappelen of dergelijks. Hij heeft 2 maanden niet aan zn slaap toe kunnen geven dus daar zal hij nu ook aan moeten wennen en dat is ook oké. <3

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:56

Even een vraagje hoor, maar mij is uitgelegd dat ranitidine er alleen voor zorgt dat de inhoud die omhoog komt niet zo zuur is, waardoor de slokdarm rustiger wordt, maar dat de maaginhoud wel omhoog zou blijven komen.

Nu had mijn zoontje verborgen reflux, dus daarbij merkte je het puur omdat ie veel slikte en heel veel huilde van de pijn, maar dat slikken is nooit weggaan (de pijn gelukkig wel).

Jbpm was hier overigens een drama, daar ging hij alleen maar meer van huilen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:12

Toen mijn zoontje die speciaal melk kreeg en omeprazole kwam er wel nog melk omhoog maar deed geen zeer meer. Er voor dliktte hij het meer in en deed het 2 keer pijn. Kinderarts had liever dat hij terug gaf zonder zeer dan omgekeerd.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:15

Ooh wat fijn! Elke dag is er 1

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 16:16

Barroco schreef:
Even een vraagje hoor, maar mij is uitgelegd dat ranitidine er alleen voor zorgt dat de inhoud die omhoog komt niet zo zuur is, waardoor de slokdarm rustiger wordt, maar dat de maaginhoud wel omhoog zou blijven komen.

Nu had mijn zoontje verborgen reflux, dus daarbij merkte je het puur omdat ie veel slikte en heel veel huilde van de pijn, maar dat slikken is nooit weggaan (de pijn gelukkig wel).

Jbpm was hier overigens een drama, daar ging hij alleen maar meer van huilen.

Klopt! De (verborgen) reflux is ook niet helemaal over hoor, maar ik merk wel dat het minder is. Volgens mij komt dat omdat ze door veel huilen meer lucht inslikken wat het omhoog komen van de maaginhoud verergert.

Sam huilt nu al veeeel minder. Hij ligt inmiddels ook alweer meer als 2uur in zn bedje te slapen, inmiddels ook al bijna 4u na de vorige voeding! Het zit hem duidelijk minder dwars/doet niet meer zo’n pijn en dat terwijl de voeding niet is ingedikt en dus in principe makkelijker omhoog zou moeten komen.

Beetje een vicieuze cirkel? Hoe meer hij huilde/overstuur/onrustig was hoe meer het omhoog kwam hoe erger hij weer ging huilen/trappelen/etc..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:19

Wat heerlijk zeg! Fijn dat het werkt.
Als moeder weet je het ook altijd het beste wat er met je kind aan de hand is.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:02

Ahh, op die manier!

Heerlijk dat het werkt, en dan ga je met de dag een heel andere baby krijgen hoor. Als ze eenmaal ook lekker gaan slapen, wordt het zoveel beter. Heel veel plezier met elkaar gewenst <3

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 20:29

Ik heb vanmiddag ook voor het eerst echt n uur gewandeld met hem in de wagen samen met de hond, hij heeft voor het eerst ook echt geslapen in de wagen, de hele rit! Toen we thuis kwamen begon hij te huilen, maar toen ik hem oppakte kwam er een boer met wat voeding dus het was echt omdat hem wat dwarszat

Na zn flesje lag hij al k.o. Comazuipen met 10 weken :)) ik hoop echt zo dat dit door de medicatie komt en het doorzet. Fingers crossed!!! Hij heeft amper gehuild vandaag. Alleen de ik-heb-honger of er-zit-iets-dwars huiltjes *\o/*

Hij ligt nu weer in zn bedje, hoe fantastisch is dit dan hahaha. Bizar dat je zo blij kunt zijn om iets tamelijk normaals

Edit: ik zal zo eens zn comazuipfoto posten :D
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 13-11-18 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:36

:):) super fijn!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:39

Jeeej!
Slapende baby’s zijn het leukst :') en tevreden baby’s natuurlijk <3

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:51

Super fijn!! Top dat 't vandaag zo goed is gegaan. Zo zie je maar weer, volg je gevoel en anders dubbel en dwars op je strepen gaan staan. +:)+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:03

Wat fijn om te lezen zeg!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 21:22

Afbeelding
Afbeelding
Mjamjam dat was lekkkuuur

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:29

Ik wilde al schrijven volg je moedergevoel! Je moeder gevoel zit altijd goed!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:30

<3

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:54

Wat betreft de reflex ed kan ik je niet helpen. Zoals al eerder gezegd: volg je gevoel, durf op jezelf te vertrouwen. Iedereen geeft tips, maar jij kent je kindje het beste.

En zorg voor jezelf! Wij hebben een zoon van bijna 1,5 en het is een slechte slaper. Je gaat er aan kapot. Als ik jouw verhaal nu lees en als je dan ook nog eens aangeeft dat je straks 2 weken alleen bent, dan is het wel een heel goed idee om bij je ouders in te trekken hoor! Of dat je een keer een dag of dagdeel voor jezelf hebt, dat je even kan bijkomen.
Het is niet niks, je moet dit samen doen! Mijn vriend heeft op mijn dieptepunt een week vrij gekregen van zijn werk, maar dat had hij eigenlijk al veel eerder moeten doen. Het mag niet zo ver komen. Denk aan jezelf en pas goed op jezelf! Succes!

Edit: had niet alles gelezen, maar zie in je laatste berichten dat het beter gaat, gelukkig!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:04

Aaaah wat een heerlijke foto's. Geniet ervan!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:09

<3 heerlijk die onderste foto. Intens tevreden. *\o/*

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:09

wat geweldig om te zien en te lezen! go Sam! *\o/*

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:16

Tevreden ventje :)

kascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:28

Geef je ook nog de Hero pep voeding? Zou best kunnen dat je door de combi Pep en medicatie nu de juiste weg hebt gevonden! Heb gehoord dat als de maag ‘gewone’ voeding niet goed verdraagt, het de reflux versterkt. De maag gooit als het ware de voeding weer terug omdat het niet goed kan worden verwerkt door het lijfje. Door de Pep voeding wordt het dan nu rustiger in de maag en komt er minder omhoog. En omdat de medicatie de irritatie en pijn wegneemt, kan alles tot rust komen. Wie weet! Fijn dat je in elk geval vooruitgang merkt, word je zelf ook meteen een ander mens van!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:17

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 04:18

Wat is Sam een mooi jongetje, wauw!