Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Knap hoor, iemand reduceren tot 2 quotes en die woorden dan op zo'n misselijke manier interpreteren, bah. Mag toch hopen dat zachtjes aan de meeste mensen wel weten dat het gezonder is om goed in je vel te zitten dan allerlei stress en zorgen te hebben...maar zo'n opmerking zal ook wel weer reden zijn om een zeikerige discussie aan te gaan over dat dat niet op de gewenste manier bewezen is ofzo
Er hoeft ook helemaal niemand overtuigd te raken![]()
Het is slechts informatie waarom je voor het verder doorfilteren van leidingwater zou kunnen kiezen![]()
Maar dikke prima, misschien heeft een ander er wel iets aan. En zo niet dan is het ook prima.
Ga je lekker door met van goede stoffen beroofde fabrieksmelk drinken (of niet) en "echte" melk vergelijken met het spul uit de winkel dat zoveel mensen niet verdragen.
En maar hopen dat de waterzuiveringsbedrijven de meeste rommel er uit filterenVind je het toch geen fijn idee om daar op te vertrouwen ivm. chemische resten enzo dan kan je thuis nog nafilteren. Het was een goed bedoelde tip
![]()
Ben je bang dat je dan via alleen je voeding niet genoeg mineralen binnenkrijgt dan kan je er nog een extra filterstap op zetten waarbij er weer goede mineralen toegevoegd worden. Weer een extreem groot probleem opgelost
NatasjavE schreef:Ik vind het zeer wonderlijk dat iemand liever rauwe melk drinkt omdat daar de goede stoffen niet uitgehaald zijn maar geen natuurlijk drinkwater wil drinken.(waar goede mineralen inzitten)
Mijn Oma dronk ook liever melk vers van de boer maar dat werd toch echt eerst verhit. Ook in 1928 al.
tmr001 schreef:Kan je mij eens heel duidelijk uitleggen wat voor "chemische resten" er in leidingwater zitten? En welke goede stoffen er in rauwe melk zitten (behalve bacterieën en vuil) die eruit gefilterd (geroofd?) worden? Hoe werkt die filter, wat wordt er precies gefilterd? En hoe het kan dat eigenlijk niemand ziek word in leidingwater in Nederland? Snap je zelf echt niet hoe lastig jouw denkwijze over dingen te volgen is?
henny_w schreef:tmr001 schreef:Kan je mij eens heel duidelijk uitleggen wat voor "chemische resten" er in leidingwater zitten? En welke goede stoffen er in rauwe melk zitten (behalve bacterieën en vuil) die eruit gefilterd (geroofd?) worden? Hoe werkt die filter, wat wordt er precies gefilterd? En hoe het kan dat eigenlijk niemand ziek word in leidingwater in Nederland? Snap je zelf echt niet hoe lastig jouw denkwijze over dingen te volgen is?
Vanwege de vraag over ons drinkwater wil ik het volgende hier nog wel plaatsen en voor de rest vind ik het net als Pmarena zonde van mijn tijd en energie om nog in te gaan richting de Bokkers hier die werkelijk alles direct 'platwalsen' wat niet in hun straatje past.
Onderstaande komt van een constatering van een RIVM onderzoek al in 2013. Voor degene die niet weet waar RIVM voor staat dat is hét Rijksinstituut voor Volkgezondheid en Milieu.
Drinken van voldoende water is belangrijk voor je gezondheid. Nou hoor je altijd om je heen dat Nederland het schoonste drinkwater van de wereld heeft, dus zou water uit de kraan prima moeten zijn om je dorst te lessen, maar is dat ook zo? Heeft Nederland gezond drinkwater? Wordt dit drinkwater goed genoeg gefilterd, zodat er geen gevaarlijke reststoffen meer inzitten?
In werkelijkheid hebben de drinkwaterbedrijven de grootste moeite om aan de minimum kwaliteitseisen te voldoen. De kwaliteit van ons drinkwater gaat achteruit. De toenemende verontreiniging van grond- en oppervlaktewater is daar de voornaamste oorzaak van.
Het RIVM constateerde vorig jaar dat de kwaliteit van de helft van de grondwatervoorzieningen, net als de kwaliteit van het oppervlaktewater, onvoldoende is. De kwaliteit van het grondwater is achteruit gegaan als gevolg van intensieve landbouw, rioleringen, vervuilende industrie en nog bestaande oude bodemverontreinigingen.
De kwaliteit van het oppervlaktewater gaat achteruit doordat er steeds meer resten van geneesmiddelen, insecticiden, biociden, cosmetica, brandvertragers en nanodeeltjes in het water zitten en deze er (bijna) niet uit te halen zijn.
Het RIVM onderzoek geeft aan dat het aantal chemische stoffen in het grondwater veel groter is dan de reguliere monitorprogramma’s aangeven. De reguliere monitorprogramma’s meten ons drinkwater om zo de kwaliteit te bepalen. Maar deze metingen gebeuren maar op 30 van de in totaal 1800 werkzame stoffen in ons drinkwater! Inmiddels is uit onderzoek gebleken dat er zo’n 290 schadelijke stoffen in ons drinkwater zijn gevonden.
Het RIVM geeft ook toe dat de rioolwaterzuiveringsinstallaties niet in staat zijn om deze stoffen goed kunnen verwijderen, zodat ze dus ook (deels) in ons drinkwater terecht komen. Er zitten resten van geneesmiddelen, bestrijdingsmiddelen, meststoffen en landbouwgif in ons drinkwater.
Het wordt dus steeds moeilijker om de kwaliteit van ons drinkwater te kunnen waarborgen. Vanwege de toenemende vervuiling is het technisch erg moeilijk om alle schadelijke stoffen uit het water te filteren.
RIVM: Kwaliteit drinkwater onder de maat
henny_w schreef:tmr001 schreef:Kan je mij eens heel duidelijk uitleggen wat voor "chemische resten" er in leidingwater zitten? En welke goede stoffen er in rauwe melk zitten (behalve bacterieën en vuil) die eruit gefilterd (geroofd?) worden? Hoe werkt die filter, wat wordt er precies gefilterd? En hoe het kan dat eigenlijk niemand ziek word in leidingwater in Nederland? Snap je zelf echt niet hoe lastig jouw denkwijze over dingen te volgen is?
Vanwege de vraag over ons drinkwater wil ik het volgende hier nog wel plaatsen en voor de rest vind ik het net als Pmarena zonde van mijn tijd en energie om nog in te gaan richting de Bokkers hier die werkelijk alles direct 'platwalsen' wat niet in hun straatje past.
Onderstaande komt van een constatering van een RIVM onderzoek al in 2013. Voor degene die niet weet waar RIVM voor staat dat is hét Rijksinstituut voor Volkgezondheid en Milieu.
Drinken van voldoende water is belangrijk voor je gezondheid. Nou hoor je altijd om je heen dat Nederland het schoonste drinkwater van de wereld heeft, dus zou water uit de kraan prima moeten zijn om je dorst te lessen, maar is dat ook zo? Heeft Nederland gezond drinkwater? Wordt dit drinkwater goed genoeg gefilterd, zodat er geen gevaarlijke reststoffen meer inzitten?
In werkelijkheid hebben de drinkwaterbedrijven de grootste moeite om aan de minimum kwaliteitseisen te voldoen. De kwaliteit van ons drinkwater gaat achteruit. De toenemende verontreiniging van grond- en oppervlaktewater is daar de voornaamste oorzaak van.
Het RIVM constateerde vorig jaar dat de kwaliteit van de helft van de grondwatervoorzieningen, net als de kwaliteit van het oppervlaktewater, onvoldoende is. De kwaliteit van het grondwater is achteruit gegaan als gevolg van intensieve landbouw, rioleringen, vervuilende industrie en nog bestaande oude bodemverontreinigingen.
De kwaliteit van het oppervlaktewater gaat achteruit doordat er steeds meer resten van geneesmiddelen, insecticiden, biociden, cosmetica, brandvertragers en nanodeeltjes in het water zitten en deze er (bijna) niet uit te halen zijn.
Het RIVM onderzoek geeft aan dat het aantal chemische stoffen in het grondwater veel groter is dan de reguliere monitorprogramma’s aangeven. De reguliere monitorprogramma’s meten ons drinkwater om zo de kwaliteit te bepalen. Maar deze metingen gebeuren maar op 30 van de in totaal 1800 werkzame stoffen in ons drinkwater! Inmiddels is uit onderzoek gebleken dat er zo’n 290 schadelijke stoffen in ons drinkwater zijn gevonden.
Het RIVM geeft ook toe dat de rioolwaterzuiveringsinstallaties niet in staat zijn om deze stoffen goed kunnen verwijderen, zodat ze dus ook (deels) in ons drinkwater terecht komen. Er zitten resten van geneesmiddelen, bestrijdingsmiddelen, meststoffen en landbouwgif in ons drinkwater.
Het wordt dus steeds moeilijker om de kwaliteit van ons drinkwater te kunnen waarborgen. Vanwege de toenemende vervuiling is het technisch erg moeilijk om alle schadelijke stoffen uit het water te filteren.
Foaly schreef:Ik ken de hele Moolenburgh niet, maar heb even gegoogled. En:(Bron: https://www.trouw.nl/home/hans-moolenburgh-ik-krijg-graag-gelijk-~aacb9198/Citaat:Les 7: Luister naar je opdracht
"Op 31 augustus 1981 hoorde ik midden in de nacht een stem, die me vertelde: 'Jij gaat vanaf nu iedere patiënt in je praktijk vragen of die ooit een engel heeft gezien.' Ik vond het een vreemd voorstel, maar vertrouwde die stem en vroeg de eerstvolgende patiënt die ochtend of zij ooit een engel had gezien. 'Zeker dokter, gisteren op tv'. Dat was natuurlijk niet wat ik bedoelde. Nadat ik die vraag aan vierhonderd patiënten had gesteld, had ik genoeg stof voor mijn boek 'Engelen als beschermers en als helpers der mensheid'.
en(Bron: https://www.eetgoedvoeljegoed.nl/dr-moolenburgh-doel-in-leven-belangrijkste-wapen-tegen-kanker/Citaat:Of je nu besluit langs de Chinese muur te trekken, je proefschrift te voltooien of een mooi fotoalbum van je kleinkinderen te maken: “doen wat je écht graag wil, een doel hebben in je leven, is het belangrijkst. e wapen tegen kanker”, vindt Hans Moolenburgh (1925).
geven me nou niet echt het vertrouwen dat deze man superwetenschappelijk bezig is
pmarena schreef:Knap hoor, iemand reduceren tot 2 quotes en die woorden dan op zo'n misselijke manier interpreteren, bah. Mag toch hopen dat zachtjes aan de meeste mensen wel weten dat het gezonder is om goed in je vel te zitten dan allerlei stress en zorgen te hebben...maar zo'n opmerking zal ook wel weer reden zijn om een zeikerige discussie aan te gaan over dat dat niet op de gewenste manier bewezen is ofzo
poes schreef:Maar dat wil niet zeggen dat vrij zijn van stress ervoor zorgt dat je gezond blijft. Dat is mijn punt.
Dat stress ontzettend ongezond is, is idd voldoende bewezen.
henny_w schreef:Vanwege de vraag over ons drinkwater wil ik het volgende hier nog wel plaatsen en voor de rest vind ik het net als Pmarena zonde van mijn tijd en energie om nog in te gaan richting de Bokkers hier die werkelijk alles direct 'platwalsen' wat niet in hun straatje past.
Morganlefay schreef:Moedermelk is wat anders dan koemelk.
De halve aardkloot en vooral de Oosterlingen is niet gebaat bij koemelk(iets met lactose intolerantie). Rauwe melk (ben van voor '60) was absoluut not done mede omdat er anders werd gemolken. De huidige melk is zo schraal en zo bacterievrij gemaakt dat daar de meeste mensen geen buikpijn meer van krijgen.
Veulen84 schreef:Morganlefay schreef:Moedermelk is wat anders dan koemelk.
De halve aardkloot en vooral de Oosterlingen is niet gebaat bij koemelk(iets met lactose intolerantie). Rauwe melk (ben van voor '60) was absoluut not done mede omdat er anders werd gemolken. De huidige melk is zo schraal en zo bacterievrij gemaakt dat daar de meeste mensen geen buikpijn meer van krijgen.
Lactose-intolerantie betekend dat je last hebt van lactose. Dat komt omdat je lichaam niet genoeg lactase (De tegenhanger) aanmaakt om al die lactose te verwerken. Echter in rauwe melk zit lactase. In supermarkt melk dan weer niet. Dat is er namelijk uit gehaald met verhitten. Een groot deel van de mensen met lactose-intolerantie verdraagt wel rauwe melk.
De reden dat wij 'oosterlingen' meer last hebben van koemelkallergie of lactose intolerantie heeft vooral veel te maken met de manier waarop we voeren. Dat heeft invloed op de samenstelling van de melk. Dat is de reden dat biologische melk of melk van gras gevoerde koeien beter smaakt en hier in het topic wordt aangeraden. Mais of soja gevoerde melk heeft een heel andere eiwit en melkzuur verhouding.
Als je veel melk drinkt (zoals ik bv) dan kan je het verschil in structuur goed proeven en voelen in je mond.
Oh en dit is nog een interessant artikel om eens te gaan lezen. Het is vrij duidelijk: http://www.vakbladdezelfkazer.nl/2015/0 ... auwe-melk/
Veulen84 schreef:Lactose-intolerantie betekend dat je last hebt van lactose. Dat komt omdat je lichaam niet genoeg lactase (De tegenhanger) aanmaakt om al die lactose te verwerken. Echter in rauwe melk zit lactase. In supermarkt melk dan weer niet. Dat is er namelijk uit gehaald met verhitten. Een groot deel van de mensen met lactose-intolerantie verdraagt wel rauwe melk.
De reden dat wij 'oosterlingen' meer last hebben van koemelkallergie of lactose intolerantie heeft vooral veel te maken met de manier waarop we voeren. Dat heeft invloed op de samenstelling van de melk. Dat is de reden dat biologische melk of melk van gras gevoerde koeien beter smaakt en hier in het topic wordt aangeraden. Mais of soja gevoerde melk heeft een heel andere eiwit en melkzuur verhouding.
Als je veel melk drinkt (zoals ik bv) dan kan je het verschil in structuur goed proeven en voelen in je mond.
Oh en dit is nog een interessant artikel om eens te gaan lezen. Het is vrij duidelijk: http://www.vakbladdezelfkazer.nl/2015/0 ... auwe-melk/
ikke schreef:Tjounge, wat een gezeik zeg. Hoe denk je dat de generatie die nu met pensioen gaat, groot geworden is? Juist, op melk die rechtstreeks bij de boer vandaan kwam.....
Ik weet als kind niet beter en nadat ik verhuisd ben naar een andere regio, vrij snel weer een boer gevonden die het gewoon uit de tank verkoopt. Daar kan geen enkel pak melk tegenop. Ziek worden doe je van meer dingen en het kan helemaal geen kwaad om een beetje weerstand op te bouwen in die idioot steriele wereld van nu......