Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 06:55

Ladygiroc schreef:
Voor de mensen die al langer bezig zijn, hoe bevalt je krullencoupe als het geregend heeft? Mijn haar is normaal gesproken na een regenbui erop coupe Tina Turner dus enorm veel pluis en klitten.

Bij mij doet regen altijd wel goede dingen. Dan krult het juist mooi op. Geen kroes. Kroes krijg ik door droog borstelen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:22

Ik ben sinds kort begonnen met de CG methode. Had altijd al slag in mijn haar maar krijg nu echt meer krullen. Bevalt erg goed!
Het is vooral ook belangrijk om je elasticiteit te (blijven) controleren en daarop het gebruik van wel/geen proteïne in je producten aan te passen, dat scheelt echt!

Ik heb laatst zelf lijnzaadgel gemaakt en dat is fijn spul. En ook nog eens goed voor je haar en goedkoop te maken.

raket

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:45

Enigszins uit verveling, ik zit in de lappenmand doe ik met jullie mee.
Mijn haar krult inderdaad alleen als ik het na het wassen niet kam en na een flinke regenbui.

Mijn haar is niet droog, zeker met mijn huidige medicatie niet. Dus ik was nu 1 x net shampoo per week en de rest met cremespoeling alleen.
Dat scheelt echt al enorm!
Ik doe dit nu 3 weken ofzo.
Ik gebruik niet helemaal se juiste producten, maar kan ook nog niet op pad. Als dat nog wat meer gaat doen dan het nu doet overweeg ik een kapsel wat korter en waarbij krullen mooier vallen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:52

Nu een paar dagen de Unite Boing curl defining Cream gebruikt en voor mij een 10. Echt superfijn spul.
Ruikt lekker, fijne structuur en geeft stevigheid maar blijft zacht. Meeste crèmes zijn dan of vet of worden hard. Ik zou hem aanraden om uit te proberen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:52

ik heb niet alles doorgelezen en ken de vermelde kniptechniek ook niet. MAAR ik weet dat mij ooit zo stijle haar met de juiste producten in beachwaves vallen en dat als ik permanente krullen laat plaatsen ik tot 2 jaar later nog steeds acceptabele krullen heb waarvan mensen denken dat het natuurlijke krullen zijn.
Mijn kapper knipt trouwens altijd zowel nat als na het drogen om het juist te doen vallen

Ik kam borstel mijn haar enkel en alleen voor en na het wassen (2x/week). Gebruik shampoo en conditioner voor krullend haar en 1x/week een masker voor droog haar. Na het wassen en uitkammen gebruik ik mousse voor krullend haar dat ook de krullen activeert. Hierdoor blijven het mooie lokken als ik het laat drogen aan de lucht. Mooiste krullen krijg ik eigenlijk als ik met nat haar ga slapen, voldoende mousse erin (of curl refiner) en dan een handdoek of T-shirt er rond gewikkeld zodat mijn haar bovenop mijn hoofd zit.
Als het in de ochtend toch wat pluizig eruit ziet, dan maak ik het wat nat met een plantenspuit en kneed er nog wat mousse of curl-refiner melk in. Momenteel is mijn haar in ene korte bob, doel was een heel stijle snit, maar dat lukt alleen met een stijltang elke morgen en dat zie ik niet zitten, dus gebruik mijn producten voor krullend haar wat lokken die in alle richtingen opspringen oplevert. maar absoluut geen kroeshaar zoals zonder. Maar ik heb alleen haarproducten van Redken en Kevin Murphy.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 12:04

Ik borstel nu een paar dagen alleen net na het douchen mijn haar en heb wat meer slag in mijn haar dan daarvoor. Ook is mijn haar wat minder vettig. In plaats dat ik elke 3 dagen mijn haar echt moet wassen moet ik het nu elke 4 dagen doen.
Ik wil mijn haar gaan wassen met een milde shampoo + cremespoeling en ga nog kijken naar een leave in conditioner. De tuinen/drogist had niks voor me hier dus ik wil denk ik bij the body shop informeren of zij zoiets parabenen/siliconen vrij hebben.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:09

ik ben vandaag naar Amersfoort geweest, dat was dus ECHT curlys, met bijbehorende schaartjes en knippen met de linker- en rechterhand. er is bij mij nu een fors stuk af en de volgende keer gaat er nog meer af. Doei lang haar......Ik was het ineens spuugzat, moest alleen mijn echtgenoot nog ff overtuigen :roll:

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:35

Ik heb nog niet gereageerd in dit topic, maar aan de tips die gegeven zijn heb ik veel!
Mijn slagen zijn veel mooier geworden en mijn haar ziet er gezonder uit.

Ik heb bij de Kruidvat de shampoo en douchecel gehaald van deze producten
https://www.kruidvat.nl/a/2125/nature-b ... sort=score

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 12:46

Die heb ik ook langs zien komen, ben benieuwd hoe jij het vind.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:13

Ik ben benieuwd of jullie een tip hebben voor leave in want die ik nu gebruik van gliss kur schijnt niet meer cg te zijn.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 13:58

Daar ben ik ook naar op zoek, ik heb het nog niet gevonden.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:39

Kinky Curly Knot Today is wel een fijne :)
Je kan overigens elke conditioner gewoon als leave in gebruiken, doe ik nu ook met mijn Petal Fresh.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:44

Toevallig zag ik vandaag dit in de kruitvat liggen:
Afbeelding

Satijnen kussenslopen! Voor maar 5 euro dus gelijk 2 meegenomen om uit te proberen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 16:56

billionache schreef:
Kinky Curly Knot Today is wel een fijne :)
Je kan overigens elke conditioner gewoon als leave in gebruiken, doe ik nu ook met mijn Petal Fresh.

Hoe doe jij het met verzenden omdat daar ook weer kosten bovenop komen?

Wordt je haar niet vettig als je gewone conditioner in je haar laat zitten?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:07

maandag zijn de satijnen kussenslopen in de aanbieding bij de Lidl

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:23

Nee hoor, mijn haar werd juist sneller vet als ik wat teveel KCKT erin deed. Gewone conditioner werkt het fijnst hier :j

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:47

Ik gebruik zwitsal conditioner en een CG gel. Maar vind de gel niet prettig. Nou schijnt glijmiddel ook goed te werken dus die hebben we ook maar gehaald.. :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 01:10

Vandaag nav dit topic mijn haar CG gedroogd. Voor wassen had ik niet de producten.

Routine: shampoo-conditioner - leave in conditionering die CG ok is - Gel (niet CG OK) - crunchen. - crunchen met microvezel - ploppen met microvezel - eruit halen en crunchen.

Wat een resultaat! Ik ga dit echt proberen nu met alle goede producten en krullenkapper.

Voor en na:

Afbeelding

Afbeelding

Na ziet er nog rommelig uit maar was in het echt vrij krullerig terwijl mijn haar vaak pluizig met slag is. Zeker een verbetering dus c

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 10:16

Ik ben ploppen gaan opzoeken en heb het vanmorgen geprobeerd. Ik merk zeker verschil op met de krullen en mijn haar is een stuk zachter.
Het is alleen qua tijd minder praktisch omdat het na een half uur nog handdoekdroog is. Ik denk dus niet dat ik het elke dag kan doen tenzij ik veel eerder op ga staan.

Edit; en zo ziet het eruit wanneer mijn haar bijna droog is

De krul gaat wat hoger zitten dan anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:33

Mooi hoor!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:50

kussenslopen van de Lidl: afgekeurd
Kussenslopen van het Kruidvat: geniaal, geen klitten! Alleen jammer dat ze zwart zijn.....

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:51

Morrie schreef:
kussenslopen van de Lidl: afgekeurd
Kussenslopen van het Kruidvat: geniaal, geen klitten! Alleen jammer dat ze zwart zijn.....

Deze zijn ook superfijn en heb je in allerlei kleurtjes: https://www.satinsleepers.nl/satijnen-kussensloop

Ik heb de Kérastase Aura Botanica lijn aangeschaft, ben heel benieuwd. Het ruikt in ieder geval wel heel lekker en bijzonder. :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:43

Jongens, raar.. maar waar. Glijmiddel werkt echt :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:57

thirteenn schreef:
Jongens, raar.. maar waar. Glijmiddel werkt echt :+
no way dat ik dat ooit ergens durf te gaan kopen := :n

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:03

Haha dat kan ook anoniem online :Y)