gebruik wietolie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:47

Dat had ik dus ook. Het leek wel een grote adrenalinestoot en ik had een enorm gejaagd gevoel in m'n lichaam. Het was net alsof mijn benen een marathon wilden rennen en ik in mijn hoofd ergens voor op de vlucht moest.
Mijn hele lijf was hyperalert. Heel eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:50

Ja bizar he! En zodra ik mn ogen dicht deed ging mn hartslag omhoog en kreeg ik zo'n naar gejaagd gevoel. Ik vond het echt verschrikkelijk ;(

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:26

Joolien schreef:
Omg. Gisteravond voor het slapen gaan een capsule genomen. Nooit meer... :n
Ik heb 1.5 uur geslapen en daarna de hele nacht wakker gelegen. Ik voelde ne onwijs opgejaagd, en ik voelde me echt zooo raar en angstig. Zelfs mindfullness hielp niet. Ik ben pas in slaap gevallen toen het een beetje licht werd. Echt verschrikkelijk ;(

CBD capsule?
Voor het slapen gaan is CBD een hele slechte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:30

Zahlina schreef:
Joolien schreef:
Omg. Gisteravond voor het slapen gaan een capsule genomen. Nooit meer... :n
Ik heb 1.5 uur geslapen en daarna de hele nacht wakker gelegen. Ik voelde ne onwijs opgejaagd, en ik voelde me echt zooo raar en angstig. Zelfs mindfullness hielp niet. Ik ben pas in slaap gevallen toen het een beetje licht werd. Echt verschrikkelijk ;(

CBD capsule?
Voor het slapen gaan is CBD een hele slechte.

Ja die ja. Nou dat blijkt, en t stomme was dat ik al de tip (hier?) had gekregen dat ik dat niet voor t slapen gaan moest nemen, maar dat was ik vergeten. Wat een ellende, voel me echt als een krant. En ik ben al ziek :')

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:37

Als je voor verbetering van slaap gaat dan is een thc olie het beste, liefst een afghaan en dan 1 uur voordat je gaat slapen 1 of 2 druppeljes onder de tong.

Het is niet erg, er is gewoon nog te weinig informatie beschikbaar en alle verschillende werkingen zijn gewoon lastig.
Het is dat ik voor verschillende mensen olieen maak, verschillende aandoeingen, daardoor ook met verschillende strains werk, maar als je gaat zoeken wordt er momenteel eigenlijk alleen onderscheid gemaakt tussen CBD en THC.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:42

Ik was gisteren bij iemand die zijn hele leven al zenuwpijn heeft, kreeg van onze kruidendokter een CBD olie zonder andere informatie. Maar ja het werkte niet, klopt, CBD en zenuwpijn is niet de combi die ik zou kiezen. Jammer genoeg momenteel niet de juiste strain voor deze meneer, maar we gaan het in elkgeval testen met de olie die ik nu nog heb.
Ik betwijfel of het resultaat gaat geven, ook aan de meneer vertelt maar ja niet geprobeerd en we zullen het nooit weten.
De man is al zo ver dat hij zegt, als ik vannacht niet wakker wordt vind ik het best, 64 jaar nu, een kunstenaar die al 5 jaar niet heeft kunnen tekenen.
Ik hoop heel hard hem te kunnen helpen maar ben een beetje bang....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:46

Ik gebruik nu CBG een half uurtje na mijn CBD en moet zeggen dat ik als een roos slaap! Schijnt inderdaad vaker voor te komen dat je niet kan slapen na de CBD druppels/capsules. THC wil ik nog niet aan zolang dit werkt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:14

cbg in een flesje van 200 druppels en 20 druppels per dag. Klopt dit? Gebruik je zoveel om er op te kunnen slapen? Dat is 3 flesjes per maand a 38 euro...dan toch beter een druppeltje tch houdende wietolie? Als je het te sterk vind neem je daarna nog een druppel cbd, dat heft op.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:26

3x2 druppels per dag half uurtje na de CBD Indestal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 01:25

Ik heb juist gelezen dat minder effectiever is dan meer. Ken ook geen mensen die 20 druppels per dag nemen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 05:42

Ik blijf vasthouden aan die THC he :x

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:52

chanicha schreef:
Ik gebruik nu CBG een half uurtje na mijn CBD en moet zeggen dat ik als een roos slaap! Schijnt inderdaad vaker voor te komen dat je niet kan slapen na de CBD druppels/capsules. THC wil ik nog niet aan zolang dit werkt.

Is het noodzakelijk om ze allebei te gebruiken?
Ik heb hier thuis nog een klein beetje CBD staan, gebruikte ik voor overdag om wat rustiger te worden in mijn hoofd en tegen pijntjes. Nu zou ik graag ook wat ondersteuning willen bij het slapen, slik nu melatonine, maar dat is in verhouding ook best wel aan de prijs en ik weet niet echt of ik er veel aan heb.

Graag zou ik dus ook een flesje CBG willen kopen, zit nu op een website waar ze Medihemp verkopen 5%. Is dit wat?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:41

Ik ga dit topic even volgen

Moet nog wel 7 pagina s terug lezen ook .
Maar interessant de persoonlijke ervaringen .
Overweeg dit ook al eeen tijdje
Maar wil niet zomaar iets gaan kopen.
Geld weggooien kan altijd.
Beetje zonde

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:40

Maanlicht, ik ben CBD gaan gebruiken nadat ik moest stoppen met de Ibuprofen en ik o.a. haast de trap niet meer op kon komen. Toch bleef ik nog best last houden, al was het een stuk beter en het advies was om CBG erbij te gaan gebruiken omdat dat de werking versterkt en dat werkt goed bij mij. Het is niet helemaal weg, dat verwacht ik ook niet maar ik kan nu gewoon bewegen en de trap op en af zonder af te breken :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:40

chanicha schreef:
Ik blijf vasthouden aan die THC he :x

Ja ik ook, 2 x 1 druppel in de avond MET hele slaaptablet, verzekerd mij er van om tenminste 3 uur te slapen en met veel mazzel zelfs 5! Uur....en met tch gelukkig wel een ontspannen lijf, die anders stijf zal staan van de weinige uren ontspanning.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:27

Sorry ik bedoelde dat ik het altijd verwissel met schildklierhormoon THC of TSH ik weet het soms niet meer :=

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:12

Hallo , ik ben benieuwd naar ervaringen met cdb olie bij fibromyalgie, ik heb erg veel last van spierpijn en slik daar voor veel ibuprofen. Ik heb nu cdb olie 5% besteld en hoop dat ik zo kan minderen met ibuprofen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:08

R_oo_s schreef:
Hallo , ik ben benieuwd naar ervaringen met cdb olie bij fibromyalgie, ik heb erg veel last van spierpijn en slik daar voor veel ibuprofen. Ik heb nu cdb olie 5% besteld en hoop dat ik zo kan minderen met ibuprofen.

Op facebook zijn diverse groepen waar je veel kan lezen.

Het gaat bij CBD om de kwaliteit, goed opbouwen en veel water erbij drinken. Bij echte pijn en ontstekingen kom je er meestal niet onderuit om ook thc te gebruiken. Wat steeds normaler wordt.

Als het goed is kun je ergens het schema vinden waar welke cbd, cbg, cba en thc goed voor is enzo

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:00

Ik gebruik CBD en CBG na een half uurtje, ieder twee druppels en in plaats van Tramadol zit ik nu op 2 paracetamol per dag. Ik heb er veel baat bij met gewrichtspijn, alleen jammer dat het zo prijzig is.
Ik volg de site Carpe Diem op FB.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:01

Dank jullie wel :) zal eens op fb kijken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:07

Is er misschien nog nieuwes op het gebied van CBD en CBG ?

Andere websites om te bestellen ? Meer ervaringen ?
Ik zie het nu ook bij flinndal te koop b.v.

En een capsule heeft als enig voordeel dat je de smaak niet proeft ? Werkt een capsule net zo goed als een druppel olie innemen ?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:12

Maris schreef:
Is er misschien nog nieuwes op het gebied van CBD en CBG ?

Andere websites om te bestellen ? Meer ervaringen ?
Ik zie het nu ook bij flinndal te koop b.v.

En een capsule heeft als enig voordeel dat je de smaak niet proeft ? Werkt een capsule net zo goed als een druppel olie innemen ?

Ik gebruik nog steeds die van cbd spain en die hadden wel een nieuwe cbd of andere volgens mij, maar ik damp, dus gebruik de olie niet. Zag iets voorbij komen iig op fb.

Mensen maken de capsules ook zelf en in principe werkt dat ook. Maar ze adviseren altijd het even te laten opnemen onder de tong.

Ik las ook iets over druppelen in de navel. Dat proberen mensen nu ook en lijkt ook te werken. Als je op fb lid bent van groepen, kom je toch meeste tegen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:15

Druppelen in navel? Wat voor effect heeft dat dan?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:49

sanso schreef:
Druppelen in navel? Wat voor effect heeft dat dan?

Zelfde naar het schijnt. Maar niet geprobeerd en ik heb geen olie.

Genoeg info over te vinden in de div groepen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:04