Mineralen/Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:36

anjali schreef:
Art_Ificious schreef:
Thnx voor je input.

Vroeg me wel nog iets af... als je de steen draagt bij het werken met je paard/hond, heeft het dan ook invloed op je paard/hond?
Ik weet namelijk niet of rookkwarts ook ideaal is voor mijn dieren.

Als jij een steen draagt als je bij je dier bent,heeft die ook invloed op je dier.De echte steen voor ruiter + paard is turkoois,maar of die tegen angsten helpt weet ik niet.

Een turkoois heb ik als verjaardagscadeau gekregen gehad van een stalgenoot.
Echter de dag dat ik die droeg bij de paarden heb ik een stamp tegen mijn voorhoofd gehad en liepen er nog meer dingen mis. Toeval misschien :)
Wel ging het rijden met mijn andere paard toen goed.

Ik lees wel dat het zorgt voor innerlijke rust en bij paniekaanvallen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:28

Wauw, wat een mooie stenen zitten hier tussen! <3 Erg mooi om naar te kijken! Heb zelf ook een paar kleintjes, heb ook online wel een paar mooie gezien die ik graag ergens neer wil zetten maar die zijn erg duur dus ik weet niet of ik ze wel ga kopen :')

Tink89

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:34

Maar... Om even kritisch te zijn. Jullie hebben wel heel veel stenen door elkaar liggen die qua werking elkaar best wel in de weg kunnen zitten. Ik houd het zelf bewust bij één steen tegelijk op m'n lichaam (blauwe saffier in m'n trouwring) en een rozekwarts in de babykamer en eentje in onze slaapkamer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:45

Blauwe saffier maakt zeer trouw! Rozenkwarts voor tedere liefde.....

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:46

Tink89 schreef:
Maar... Om even kritisch te zijn. Jullie hebben wel heel veel stenen door elkaar liggen die qua werking elkaar best wel in de weg kunnen zitten. Ik houd het zelf bewust bij één steen tegelijk op m'n lichaam (blauwe saffier in m'n trouwring) en een rozekwarts in de babykamer en eentje in onze slaapkamer.

Ik draag ze ook niet allemaal tegelijk. Ze zitten in een mooi onbewerkt houten kastje opgeborgen.
Behalve de ruwe die staan mooi te wezen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:58

@Artificious:Misschien heeft die turkoois je wel bewaard voor ernstig letsel door die trap. Dan had je het niet kunnen navertellen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:33

anjali schreef:
@Artificious:Misschien heeft die turkoois je wel bewaard voor ernstig letsel door die trap. Dan had je het niet kunnen navertellen!

Dát kan natuurlijk ook ja want héél ernstig was het niet.
Ferme bult en een snee. Lichte hersenschudding. Het had idd véél erger kunnen zijn want ben met mijn hoofd 10cm van de rand/hoek van een stenen muur gevallen. Als ik daartegen gevallen was had ik waarschijnlijk een veel ergere wonde of idd niet meer kunnen navertellen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:33

Hierbij nog mijn vitrine kast. Van veel weet ik geen afkomst en naam ivm erfenis van mijn oma. Maar de rest wel. Heel leuk en blij mee zo in de kast :)) heb er nog meer maar die liggen ergens in een doos. Passen er niet mooi bij haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:13

wendy1987 schreef:
Hierbij nog mijn vitrine kast. Van veel weet ik geen afkomst en naam ivm erfenis van mijn oma. Maar de rest wel. Heel leuk en blij mee zo in de kast :)) heb er nog meer maar die liggen ergens in een doos. Passen er niet mooi bij haha.

[ [url=m/8YtwzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V3DOuY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kLxzA9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XCTleP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Fpnec5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Indrukwekkend.Je hebt vooral veel agaten!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:24

Ja mooie glimmertjes hield mijn oma van en ik ook..
Ik hou ook van ruw. Zoals ook de grote naast de kast. :))

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:41

__PrinCes schreef:
En daarnaast ondervind ik met mijn paard wat gedragsproblemen. Hij is snel angstig en paniekerig, zeker met rijden. Denken jullie dat toermalijn (watermeloen toermalijn voornamelijk) hiervoor geschikt is? En als hij toermalijn draagt en ik ook bij me draag met rijden, werkt het dan nog steeds? Of is het dan overkill? :Y)

Kijk, dit is de reden waarom ik in dit soort topics blijf reageren.
Deep down weet nagenoeg iedereen in dit topic dat de zogenaamde werking van stenen in werkelijkheid onzin is, maar vroeg of laat duikt er toch eentje op die het allemaal écht gelooft, en prompt foute (en gevaarlijke) dingen gaat doen.

Als je paard snel angstig en paniekerig is moet je er geen stenen aan hangen. Doet nul komma nul. Zoek hulp bij een ervaren, deskundig instructeur. Dat is de enige weg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:46

Ongelovige Thomassen zijn er genoeg.Misschien dat die een eigen topic kunnen beginnen?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:56

BigBen schreef:
__PrinCes schreef:
En daarnaast ondervind ik met mijn paard wat gedragsproblemen. Hij is snel angstig en paniekerig, zeker met rijden. Denken jullie dat toermalijn (watermeloen toermalijn voornamelijk) hiervoor geschikt is? En als hij toermalijn draagt en ik ook bij me draag met rijden, werkt het dan nog steeds? Of is het dan overkill? :Y)

Kijk, dit is de reden waarom ik in dit soort topics blijf reageren.
Deep down weet nagenoeg iedereen in dit topic dat de zogenaamde werking van stenen in werkelijkheid onzin is, maar vroeg of laat duikt er toch eentje op die het allemaal écht gelooft, en prompt foute (en gevaarlijke) dingen gaat doen.

Als je paard snel angstig en paniekerig is moet je er geen stenen aan hangen. Doet nul komma nul. Zoek hulp bij een ervaren, deskundig instructeur. Dat is de enige weg.

Lekker genuanceerd ook alweer, denk je dat ik zelf lekker aan loop te modderen met mijn paard :')
Je gaat er maar vanuit dat ik geen les heb +:)+
Maak lekker een eigen topic over het wel of niet geloven in edelstenen en laat dit topic lekker in zijn waarde.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:04

__PrinCes schreef:
Lekker genuanceerd ook alweer, denk je dat ik zelf lekker aan loop te modderen met mijn paard :')
Je gaat er maar vanuit dat ik geen les heb +:)+
Maak lekker een eigen topic over het wel of niet geloven in edelstenen en laat dit topic lekker in zijn waarde.

Ongelofelijk lekker allemaal zeg.
Sorry, maar als je denkt een angstig en paniekerig paard te helpen met stenen, ben je inderdaad aan het aanmodderen. Heb je een instructeur ? Des te beter, los het met hem/haar op.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:48

Ik wacht op het topic van de ongelovigen. Ik zou het best interessant vinden om over hun wereldbeeld en hobbies,als ze die hebben tenminste,te lezen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:09

Ik heb deze laatst gekocht maar ben even vergeten welke steen het is.. ik geloof zelf een mookaiet?

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:00

Air schreef:
Ik heb deze laatst gekocht maar ben even vergeten welke steen het is.. ik geloof zelf een mookaiet?

[ [url=m/rn7PhE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Correct. Komen meestal uit Australie.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:05

@bigben, ik snap waarom je reageert. Maar vind het totaal overbodig. Er is toen namelijk ook al gereageerd dat je de reden van de angst/paniek moet onderzoeken en dat het aan zo veel kan liggen. Natuurlijk zoek je eerst uit waar die angst vandaan komt. En JA stenen kunnen hier een steun bij geven om rust in het koppie te krijgen, het oplossen van grote paniek? Nee dat denk ik ook niet.

Maarre... "Deep down weet nagenoeg iedereen in dit topic dat de zogenaamde werking van stenen in werkelijkheid onzin is" ??? ... hou d'r nou eens mee op!! Wat ben jij ongelofelijk vermoeiend zeg. Je hebt al TIG keer aangegeven dat JIJ er niet in 'gelooft'. Nou prima, niemand die zegt dat jij dat wel moet. Wij weten en voelen anders. Maar jij blijft maar invullen voor anderen. Genoeg is wel genoeg he....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:12

Mijn rookkwarts is vrijdag toegekomen. :)
Afbeelding

Enne die ongelovigen mogen hun mening hebben, maar blijf dan hier weg, en als je zo nodig je mening moet uiten doe dat dan in een eigen (discussie)topic.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:26

laughterline schreef:
@bigben, ik snap waarom je reageert. Maar vind het totaal overbodig. Er is toen namelijk ook al gereageerd dat je de reden van de angst/paniek moet onderzoeken en dat het aan zo veel kan liggen. Natuurlijk zoek je eerst uit waar die angst vandaan komt. En JA stenen kunnen hier een steun bij geven om rust in het koppie te krijgen, het oplossen van grote paniek? Nee dat denk ik ook niet.

Maarre... "Deep down weet nagenoeg iedereen in dit topic dat de zogenaamde werking van stenen in werkelijkheid onzin is" ??? ... hou d'r nou eens mee op!! Wat ben jij ongelofelijk vermoeiend zeg. Je hebt al TIG keer aangegeven dat JIJ er niet in 'gelooft'. Nou prima, niemand die zegt dat jij dat wel moet. Wij weten en voelen anders. Maar jij blijft maar invullen voor anderen. Genoeg is wel genoeg he....

"Deep down"in de aarde bevinden zich prachtige kristallen,al miljarden jaren,ontstaan toen de aarde nog in wording was en het menselijk ras nog helemaal niet bestond. Deze hebben een natuurlijke kracht en een geheimzinnige boodschap,alleen toegankelijk voor degenen die zich er voor openstellen!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:45

Het is bekend dat er radioactieve verbindingen in de bodem aanwezig zijn die ioniserende straling afgeven. In Nederland hebben we voor professioneel gebruik/blootstelling het NABIS: natuurlijke bronnen van ioniserende straling. Deze regeling is onderdeel van de Kernenergiewet.

In professionele omgeving wordt deze straling gemeten met een geigerteller. De, voor mij, voor de hand liggende gedachte is dan dat als jullie straling/energie voelen van die stenen, jullie deze ioniserende straling voelen. En dat is eigenlijk best een interessante gedachte, dat er mensen zijn die deze straling bewust kunnen waarnemen. Heeft iemand al eens een geigerteller bij die stenen gehouden?

En dit is een serieuze vraag trouwens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:14

Roodvos schreef:
Het is bekend dat er radioactieve verbindingen in de bodem aanwezig zijn die ioniserende straling afgeven. In Nederland hebben we voor professioneel gebruik/blootstelling het NABIS: natuurlijke bronnen van ioniserende straling. Deze regeling is onderdeel van de Kernenergiewet.

In professionele omgeving wordt deze straling gemeten met een geigerteller. De, voor mij, voor de hand liggende gedachte is dan dat als jullie straling/energie voelen van die stenen, jullie deze ioniserende straling voelen. En dat is eigenlijk best een interessante gedachte, dat er mensen zijn die deze straling bewust kunnen waarnemen. Heeft iemand al eens een geigerteller bij die stenen gehouden?

En dit is een serieuze vraag trouwens.

Ikke!Ik heb van een vriend die ingenieur is,een geigerteller gekregen. Maar radioactieve stenen moet je niet als sieraad gebruiken.Dat is ongezond. Er zijn er genoeg die niet radioactief zijn. Ook zijn er magnetische stenen,of die daarop reageren. Zoals sterdiopsied,een mooie zwarte edelsteen met een ster erin,uit Zuid-India. Dat is niet schadelijk voor de gezondheid maar heeft dus wel een meetbare werking.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:18

Hm de rookkwarts zou je juist ook beschermen tegen elektromagnetische stralingen (computer, gsm, etc).
In Zwitserland is hierdoor een bepaalde hoofdpijn (vergelijkbaar met clusterhoofdpijn) als ziekte erkend. Hoofdpijn veroorzaakt door elektromagnetische stralingen. Ziekte wordt EHS genoemd maar is in onze landen helaas nog niet erkend.
Ik heb ook vermoeden dat mijn hoofdpijn zoiets is.

En als de hoofdpijn minder vaak aanwezig is zal de rookkwarts idd gewerkt hebben. Maar dat kan ik pas na enkele maanden zeggen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:40

Art_Ificious schreef:
Hm de rookkwarts zou je juist ook beschermen tegen elektromagnetische stralingen (computer, gsm, etc).
In Zwitserland is hierdoor een bepaalde hoofdpijn (vergelijkbaar met clusterhoofdpijn) als ziekte erkend. Hoofdpijn veroorzaakt door elektromagnetische stralingen. Ziekte wordt EHS genoemd maar is in onze landen helaas nog niet erkend.
Ik heb ook vermoeden dat mijn hoofdpijn zoiets is.

En als de hoofdpijn minder vaak aanwezig is zal de rookkwarts idd gewerkt hebben. Maar dat kan ik pas na enkele maanden zeggen.

Zwarte toermalijn zou ook hiertegen zijn.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:15

Ik heb een witte jadepunt hanger, een armband van lapis lazuli, en een amethist hanger.
Vorige week had ik de amethist om aan een kettinkje en ineens denk ik wat voel ik toch? Was de amethist dus loeiheet geworden, ik had gewoon een rood plekje op mijn borst. Ik heb hem af laten koelen en toen weer op mijn huid gehangen en toen gebeurde het weer! Heel apart.
Weet iemand of mijn stenen bij elkaar kunnen?