love_western schreef:lieveli schreef:Dat is naar voor je.
? Dat is toch naar?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ianrowan2009 schreef:Ik ben bijna 32 jaar en bewust kinderloos.
Maar omdat ik deze beslissing genomen heb, krijg je dus mensen die gaan vragen waarom wil je dan geen kinderen![]()
Ik vind het heel erg lastig om daar antwoord op te geven, vooral omdat het een heel persoonlijk en vaak gevoelig onderwerp is.
Zo wordt er zelfs wel eens gevraagd of adoptie niet iets voor mij is...het voelt dan gewoon alsof er op een 1 of andere manier een kind bij je opgedrongen wordt, op wat voor manier dan ook! Want kinderen nemen is gewoon heel normaal??
Waarom blijft het toch zo’n ongemakkelijk onderwerp voor vrouwen die bewust kinderloos zijn? *zucht*
Magrathea schreef:Ik moet ook zeggen dat het me niet de baby's lijken waar je minder flexibel / beperkt door raakt. Eerder de leeftijd dat ze niet meer het grootste deel van de tijd slapen, willen lopen, gaan praten, bleren als ze zich weer eens hebben bezeerd.
Mijn vriend is in China geweest als baby, heeft enorme wandelingen slapend op de rug van zijn vader of moeder doorgebracht. Maar met een 3 jarige doe je dat niet echt, die kun je niet (meer) zomaar vastsnoeren in een rugzakdraagunit
_lautje_ schreef:Ik rij iedere dag nog mijn paard en rij internationale eventingwedstrijden. Met kind.
Ze was 7 weken oud reed ik een cross en stond ze in wandelwagen mij op te wachten bij de finish.
Ken mensen die vlak voor ze dressuurproef ingingen kind nog even de borst gaven (maand oud).
Er kan heel veel als je heel graag wil.
Magrathea schreef:Ik moet ook zeggen dat het me niet de baby's lijken waar je minder flexibel / beperkt door raakt. Eerder de leeftijd dat ze niet meer het grootste deel van de tijd slapen, willen lopen, gaan praten, bleren als ze zich weer eens hebben bezeerd.
Mijn vriend is in China geweest als baby, heeft enorme wandelingen slapend op de rug van zijn vader of moeder doorgebracht. Maar met een 3 jarige doe je dat niet echt, die kun je niet (meer) zomaar vastsnoeren in een rugzakdraagunit
n_love_qwert schreef:mairead schreef:Even over het moment; ik heb ooit eens ergens gelezen dat na je 30e je toch echt over de houdbaarheid heen raakt voor wat betreft de geschiktheid voor het krijgen van kinderen. Meer kans op complicaties, miskramen, aangeboren afwijkingen etc.
Ik weet dat veel vrouwen tegenwoordig langer wachten, maar dat is blijkbaar niet hoe de natuur het allemaal bedoeld heeft...
Hier zelf nooit moedergevoelens gehad. Nooit met poppen gespeeld. Moet ook niks van kleine kinderen en babies hebben. Ik heb er zelfs een afkeer van.
Sterker nog (en dit klinkt heel hard) : als ik op dit moment erachter zou komen dat er 'zoiets' in me zou groeien, dan zou ik niet lopen naar de abortuskliniek, maar ik zou Rennen! En ik zou er totaal geen moeite mee hebben om het eruit te laten halen.
Ik wil ook dolgraag een knoopje laten leggen. Ben de 30 reeds gepasseerd dus ik hoop dat dat binnen nu en 5 jaar kan zonder al te veel tegenstand.
Oudere kinderen pas ik graag een keertje op. Maar ik ben blij dat ik er niet 24/7 zorg over hoef te dragen.
Mijn moeder kreeg mij als eerste van 4 kinderen op haar 30e, en wij waren alle vier gezond!! Niet alles is zo zwart wit hè
kiddokids schreef:Je krijgt kinderen jje neemt ze niet
Mazida schreef:Je leven is niet voorbij als je een kind hebt. Je hebt er gewoon een extra pretletter bij. Gewoon niet te moeilijk denken. Ergens naar toe? Kleine kun je gewoon meenemen hoor, daar bestaan maxicosi's en luiertassen voor. En oppassen als je ergens naar toe wilt. Mijn baby is vijf maanden en al zes keer uit logeren geweest. Het is maar net hoe je er zelf instaat en moeite hebt me 'wegbrengen.' Voel me er echt geen slechte moeder door, maar geniet ook van de momenten als de 'baby is uitbesteed.' Het enige wat er niet meer inzit is een eigen paard, zou niet weten waar ik daar nog de tijd vandaan moet halen. Verder geniet ik niet minder van het leven, voordat ik een baby had. Ga nog lekker op stap
, met plezier naar mijn werk en geniet lekker van mijn kleine wurmpje alhoewel ik haar soms ook achter het behang kan plakken, maar heej, ook met een kind gaat het leven gewoon door en kun je ook nog verre reizen maken. Een neef van mij is nu op wereldreis met zijn vriendin en baby? Moeilijk? Gewoon doen!