Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia85

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 14:08

Ohw ja poppers zijn idd ook gebruikt.. :\

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:16

Nadia85 schreef:
Ohw ja poppers zijn idd ook gebruikt.. :\

Maar Nadia... zoals hier gedeeld is, prioriteer zelf wat jij belangrijk of onbelangrijk vindt...

Het is een proces en je moet echt bij jezelf blijven... stap voor stap.

Je bent een krachtige vrouw!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:49

Sterkte en wijsheid gewenst, ts Y;(

Ik weet dat er heel veel kanten aan een drama als dit zitten. Het is zelden zwart wit.

Ik zou heel veel moeite hebben met het vertrouwen. Dat is natuurlijk altijd een heikel punt binnen een relatie waarin is vreemdgegaan. Maar dat is mogelijk overkomelijk. Bijvoorbeeld als je ook rekening hebt te houden met kinderen.

Maar het feit dat jouw gezondheid lange tijd in gevaar is gebracht. En daaruit volgend dat dat grote gevolgen voor de kinderen had kunnen hebben. Dat immens onverantwoordelijke gedrag. Dat aspect zou ik uitermate moeilijk en wellicht wel onoverkomenlijk vinden. Ik zou in ieder geval nooit meer onbeschermd met zo iemand willen samenzijn. Wat eigenlijk aangeeft, dat het vertrouwen nooit meer optimaal zal zijn. In mijn geval.

Het lijkt me heel heftig voor je, ts.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:00

Boras schreef:
Sterkte en wijsheid gewenst, ts Y;(

Ik weet dat er heel veel kanten aan een drama als dit zitten. Het is zelden zwart wit.

Ik zou heel veel moeite hebben met het vertrouwen. Dat is natuurlijk altijd een heikel punt binnen een relatie waarin is vreemdgegaan. Maar dat is mogelijk overkomelijk. Bijvoorbeeld als je ook rekening hebt te houden met kinderen.

Maar het feit dat jouw gezondheid lange tijd in gevaar is gebracht. En daaruit volgend dat dat grote gevolgen voor de kinderen had kunnen hebben. Dat immens onverantwoordelijke gedrag. Dat aspect zou ik uitermate moeilijk en wellicht wel onoverkomenlijk vinden. Ik zou in ieder geval nooit meer onbeschermd met zo iemand willen samenzijn. Wat eigenlijk aangeeft, dat het vertrouwen nooit meer optimaal zal zijn. In mijn geval.

Het lijkt me heel heftig voor je, ts.

Laten testen en dan niet meer doen.Maar dit is voor iedereen anders.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:24

TS, weet wel dat de testen die je nu, op dit moment doet, geen uitsluitsel geven voor wat er de laatste maand is gebeurt. Je zou over een aantal weken nog eens moeten laten testen, wil je volledige zekerheid hebben.
Ik bedoel ermee te zeggen... jou vriend zou per direct moeten stoppen met onveilige sex ( het liefst helemaal met dat stiekeme gedoe ) en zichzelf nu, en over een aantal weken, weer laten testen.
Anders heeft dat testen geen nut, want alles wat hij in de tussentijd uitspookt, maakt dat de testen weer voor een aantal weken deels onbetrouwbaar zijn.
Tenzij jullie geen sex meer hebben. Dus zou in deze situatie wel het beste zijn ben ik bang.
Jeetje mina wat een toestand heeft jou vriend overhoop zeg :(
7 jaar is echt echt heel erg lang! 7jaar lang vreemd gaan.. Want dat is het gewoon.
Los van het feit dat het mannen zijn. Hij heeft gewoon sex met een ander ( meerdere zelfs :( )

Wat moet het een enorme chaos zijn in jou hoofd TS.
Gelukkig heb je de huisarts ingeschakeld. Hopelijk kan die wat verlichting brengen.

Probeer alleen niet meer te wachten om te praten met je vriend. Het ‘juiste’ moment komt nooit, maar praten moet in dit geval echt gebeuren.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:55

Nadia85 schreef:
Bedankt voor alle succes wensen en reacties (ook via pb)

Ben zojuist bij huisarts geweest. Hij reageerde heel fijn en alle begrip. Kan morgen gaan bloedprikken en mijn uitstrijkje inleveren. Dan duurt het ongeveer 3 a 4 dagen en dan weten we de uitslag..

Daarnaast heb ik een afspraak genaakt met de ondersteunende praktijkbegeleider van de huisarts. Zodat ik zelf mijn gedachten gang oo een rijtje hoop te krijgen..

Fijn dat de huisarts zo begripvol is en dan natuurlijk spannend om te wachten natuurlijk. Ik hoop voor je gewoon helemaal gezond bent. Ook denk ik dat het heel goed is dat je het gesprek aan gaat met de praktijkbegeleider. Zo ontzettend knap van je hoe je het oppakt. Ik duim voor je voor goede resultaten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:17

Ts ik mis in dit verhaal of je daadwerkelijk van hem houd? Ik lees, we hebben kinderen, ik werk in het bedrijf, ben voor hem verhuisd.. Maar is er sprake van soulmates, echte ware liefde?

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 18:23

DatBenIkNou schreef:
Ts ik mis in dit verhaal of je daadwerkelijk van hem houd? Ik lees, we hebben kinderen, ik werk in het bedrijf, ben voor hem verhuisd.. Maar is er sprake van soulmates, echte ware liefde?

Ik was altijd gek op hem..
Maar of ik dat nu nog ben weet ik niet..

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 21:41

Oké update
Net nog heel gesprek gehad

De man met wie hij sex had heeft een naam gekregen. X zal ik die even noemen.
Hij ging altijd naar x toe, x heeft zelf een vriend en is homo. Daar bij x thuis waren nog meer mannen die seks hadden. Alleen deed mijn vriend het alleen met x.
X zijn vriend deed nooit mee..

Hij vertelde nu dat het misschien zo'n 5 keer per jaar gebeurde en dat dit nu 2 a 3 jaar speelt.

Maar dat ik dit moeilijk kon geloven begreep hij wel. Hij wist zelf ook niet waarom hij de vorige keer zij dat het wel 3 keer per maand was..

Verder gaf hij toe dat hij nieuwsgierig was hoe het zou zijn met een man, dat dit hen wel beviel. Maar alleen voor de seks/lust.
Met andere vrouwen daar had hij geen behoefte aan en zal ook nooit gebeuren (zoals hij dat zegt)
Dat hij het onveilig heeft gedaan was gewoon echt dom (zegt hij zelf)
Nu had hij even geen behoefte meer om met ze af te spreken, en als dat wel zou komen, zal hij proberen dit eerlijk te zeggen..

Hij geeft veel om mij, wil zijn best doen voor mij. Maar hij zegt dat hij het al verprutst heeft en vind dat ik beter verdien dan dit.
Dat ik niet bij hem moet blijven om de kinderen of om andere redenen.. Dat ik dat wel moet doen voor hem, maar hij heeft meerdere malen herhaald dat ik beter verdien. (niet alleen hier om, ook omdat we elkaar weinig zien en een paar andere dingetjes die spelen, zoals denk ik in elke relatie wel iets te verbeteren valt)

En misschien verdien ik ook wel beter en heeft hij daar gelijk in
Maar alsnog beslis je dit niet in 1 dag.. En nogmaals zolang mijn hoofd nog duizelt en een chaos is, valt er weinig te beslissen..

En als ik besluit te vertrekken zal er veel veranderen (hoe mensen naar hem kijken vooral en misschien met het bedrijf)
Ik zal naar de dichtstbijzijnde "stad" moeten want hier in de dorpjes zijn eigenlijk geen huur huizen etc etc..

En zo was er denk ik nog wel meer waar ik even niet op kan komen..

Wel even verhelderend..
Hij weet dat ik een termijn in mijn hoofd heb (niet uitgesproken wanneer dit is)dat er daarna maar eens knopen gehakt moeten worden. Dat hij tot die tijd zijn best kan gaan doen, en ik tijd heb om alles op een rijtje te zetten..

Dus we gaan het weer eens ervaren

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:44

TS ik vind dat je enorm goed met deze heftige gebeurtenis omgaat. Heel erg knap. En dat anderen direct andere keuzes maken is aan henzelf. Jij doet het op jouw manier en volgens mij is dat voor jou zelf en je vriend de beste manier. Probeer eens uit te gaan vinden of er nog liefde is. Zo ja, probeer er samen uit te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:47

Zeker heel knap hoor, het siert je dat je niet meteen bent gaan rennen maar eerst de tijd neemt om alles op een rijtje wilt krijgen.
Wat je ook beslist, kies voor wat jij wilt en waar jij behoefte aan hebt. Je wereld staat op zijn kop, op dit soort momenten mag je even egoïstisch zijn vind ik :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:48

Nadia85 schreef:
Nu had hij even geen behoefte meer om met ze af te spreken, en als dat wel zou komen, zal hij proberen dit eerlijk te zeggen..

Hij geeft veel om mij, wil zijn best doen voor mij. Maar hij zegt dat hij het al verprutst heeft en vind dat ik beter verdien dan dit.
Dat ik niet bij hem moet blijven om de kinderen of om andere redenen.. Dat ik dat wel moet doen voor hem, maar hij heeft meerdere malen herhaald dat ik beter verdien.

Dit stukje val ik wel een beetje over. Het lijkt er op dat hij de voorwaarden stelt.
Hij bepaalt nog steeds wat jij wel of niet mag doen, terwijl hij 'het eerlijk zegt als hij weer de behoefte voelt'.
Sorry hoor, maar dit gaat in mijn ogen echt nergens over, volgens mij heeft hij geen idee wat hij jou heeft aangedaan.
Hij zou op z'n minst ruimte moeten geven aan jou en niet meteen benoemen wat er allemaal zo vervelend wordt als jij toch zou beslissen om weg te gaan.
Wil jij eigenlijk echt wel dat je blijft? Houdt hij van jou? Of houdt hij van zijn makkelijke leven nu?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:48

Wat een raar verhaal dat hij eerst zei dat het 3 keer per maand gebeurde en nu misschien 5 keer per jaar. Dat rammelt en klinkt alsof hij het verhaal wat wil bagetalliseren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:57

Cayenne schreef:
Wat een raar verhaal dat hij eerst zei dat het 3 keer per maand gebeurde en nu misschien 5 keer per jaar. Dat rammelt en klinkt alsof hij het verhaal wat wil bagetalliseren.

zo komt het op mij ook over..

Lijkt mij ontzettend moeilijk om hem weer te gaan vertrouwen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:00

Poehhhhhh! Wat heftig...Bedrogen worden is zo ontzettend poedersuiker, vooral als het stelselmatig gebeurd is en ik kan me voorstellen dat je helemaal in de war raakt als het ook nog mannen blijken te zijn....

Los van welke keuze je maakt en ik wil zijn gedrag in geen enkele zin goedkeuren...Toch denk ik dat het voor hem oo ingewikkeld moet zijn. Opgroeien in een dorp en dan deze behoeftes hebben (kom zelf uit een dorp). Enerzijds je vrouw en kinderen hebben, anderzijds 'verboden' behoeftes hebben...

Los van dat...Het feit dat hij jou in gevaar brengt..dat zou voor mij de reden zijn om te zeggen dat hij het (in ieder geval voorlopig) maar uitzoekt. Weg uit huis, zorg maar voor jezelf, los je eigen oliebol op, ga bedenken wat je wilt met je leven

en vooral, leef je eigen leven door....
Ga je niet aanpassen aan hem....Het geeft hem de gelegenheid om zijn gedrag in mindere mate aan te passen. Hij moet zelf tot de conclusie komen dat hij verder wil (of niet)

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 22:28

Wendy schreef:
Nadia85 schreef:

Dat ik niet bij hem moet blijven om de kinderen of om andere redenen.. Dat ik dat wel moet doen voor hem, maar hij heeft meerdere malen herhaald dat ik beter verdien.

Dit stukje val ik wel een beetje over. Het lijkt er op dat hij de voorwaarden stelt.
Hij bepaalt nog steeds wat jij wel of niet mag doen, terwijl hij 'het eerlijk zegt als hij weer de behoefte voelt'.
Sorry hoor, maar dit gaat in mijn ogen echt nergens over, volgens mij heeft hij geen idee wat hij jou heeft aangedaan.
Hij zou op z'n minst ruimte moeten geven aan jou en niet meteen benoemen wat er allemaal zo vervelend wordt als jij toch zou beslissen om weg te gaan.
Wil jij eigenlijk echt wel dat je blijft? Houdt hij van jou? Of houdt hij van zijn makkelijke leven nu?

Ik denk dat je dit verkeerd begrepen hebt

Wat er allemaal zou veranderen als ik kies voor vertrekken, daar hadden we het samen over.. Dus niet alleen hij.. En dat hij vind dat hij het verprutst heeft en dat het hem spijt geloof ik ook echt.. Maar dat betekend niet dat hij zich er bij neerlegt en geen actie kan/wil ondernemen.. Dat gaan we nu juist ervaren wat dit gesprek tot actie brengt..
En ja hij wil dat ik blijf omdat hij mij geeft.
En ik wil vooral dat hij eerlijk gaat zijn tegen mij.
Dat hij zulke behoeften heeft of heeft gehad. Dat maakt me niet uit.
Maar kom er dan eerlijk voor uit dat je daar mee worstelt dan komen we misschien samen tot een besluit..
Hij heeft zeer zeker niet de regie en stelt ook niet de voorwaarden..

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:32

Ik krijg door wat hij zegt het gevoel dat hij niet bereid is om er echt serieus voor te vechten. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen het slachtoffer gaan spelen: 'jij verdient beter, ik heb het toch al verpest'.... lekker makkelijk, zo komt het over.

En ja, er zal inderdaad veel veranderen als jullie besluiten uit elkaar te gaan. Waarom gaat hij eigenlijk niet weg als jij besluit uit deze relatie te willen stappen? Hij heeft het probleem veroorzaakt, het minste wat hij kan doen is zorgen dat jij en de kinderen daar zo min mogelijk verder onder moeten lijden?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:34

Wow TS, ik krijg steeds meer bewondering voor je. Mooi hoe je dit alles verwoord en hoe je het van alle kanten bekijkt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:35

Zuchini schreef:
Ik krijg door wat hij zegt het gevoel dat hij niet bereid is om er echt serieus voor te vechten. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen het slachtoffer gaan spelen: 'jij verdient beter, ik heb het toch al verpest'.... lekker makkelijk, zo komt het over.

En ja, er zal inderdaad veel veranderen als jullie besluiten uit elkaar te gaan. Waarom gaat hij eigenlijk niet weg als jij besluit uit deze relatie te willen stappen? Hij heeft het probleem veroorzaakt, het minste wat hij kan doen is zorgen dat jij en de kinderen daar zo min mogelijk verder onder moeten lijden?

misschien heeft dat met het bedrijf te maken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:45

Zo komt het juist op mij niet over. Maar als ik heb het echt helemaal verklo ot en snap als je me hierdoor gaat verlaten. Zou ik zelf ook doen als ik jou was. Iemand die heel,erg zit en zich schaamt voor wat hij gedaan heeft.

Fijn dat jullie hebben kunnen praten. Komt eerder over niet als n euk maar in de rondte maar alleen met een man, gelukkig misschien wel. Maar dat maakt het niet veel gemakkelijker :(:)

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 22:50

daantjuhhh schreef:
Zuchini schreef:

misschien heeft dat met het bedrijf te maken?

Klopt,ik woon bij hem in

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:51

In mijn ervaring, veranderen vreemdgangers niet van gedrag op de langere termijn, als ze bij hun partner blijven. Ze houden het een jaar of twee vol, maar op den duur zullen ze weer over de scheef gaan. Het is een verslaving, het gevoel, de spanning alles er omheen.

Dus ik geloof echt dat je partner meent wat hij zegt, dat hij voor jou kiest en niet meer vreemd wil gaan, maar ik denk realistisch dat hem dat niet gaat lukken op de langere termijn. Want de reden waarom hij seks had met andere mannen is niet ineens weg.

Er is een Engels gezegde:

Once fooled; shame on you,
twice fooled, shame on me!

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 22:52

Maflinger_S schreef:
Wow TS, ik krijg steeds meer bewondering voor je. Mooi hoe je dit alles verwoord en hoe je het van alle kanten bekijkt.

Bedankt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:54

Respect hoe je dit oppakt. Op je eigen tempo op je eigen gevoel. Daardoor zal je later geen spijt krijgen van je besluit. Nogmaals sterkte...heftig hoor die achtbaan waar je in zit

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:37

Vind het toch apart. Het lijkt meer alsof hij zich wil goed praten. Ineens is de frequentie van de aantal keer en verschillende partners veel minder. Het feit dat ie eerst het één,en dan het ander zegt zou mijn vertrouwen al helemaal schaden. En ja ik begrijp dat je in die rollercoaster zit en dat gevoel en verstand nog niet samen werken. Toch hoop ik dat ie in ziet dat je inderdaad beter verdiend dan dit!