Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:09

Minikatje dat vind ik nog niet heel kort. Zeker een leuk model.

Ik ben 31 en heb erg lang haar.
Komt over mijn BH bandje. Afbeelding

Heb het ook wel eens tot net over mijn oren gehad. Maar dat nooit meer. Wat een werk was dat. Moest ook zoveel styling spul erin doen.

Nu is het borstel en klaar. Ook opsteken e.d. ben ik zo mee klaar.
Echt ingewikkelde kapsels kan ik niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:22

Ik vind het je erg goed staan, Nessa! Het ziet er ook verzorgd uit, dat scheelt enorm. :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:52

Willl65 schreef:
Sizzle schreef:
Iemand met een bepaalde haarstijl of kledingkeus per definitie niet vrouwelijk noemen is in mijn ogen zeer veroordelend. Ook het woord heks is niet echt respectvol lijkt mij.

Meningen verschillen maar gekwetst zijn is wat mij betreft ook een kruze. Mij persoonlijk roest het aan mijn reet wat een ander van mij vind en dat werkt echt bevrijdend. Je zou dan geen discussie meer mogen voeren ?

Ik ben de laatste die het wat interesseert wat men van mij vind. Maar ik vind gewoon dat mensen elkaar erg snel wegzetten als raar/lelijk etc. Enerzijds proberen we kinderen te leren dat iedereen welkon is maar anderzijds staat het internet vol met zaken waar we anderen belachelijk maken.
Zelf iets niet mooi vind is wat anders dan anderen vertellen dat hun smaak echt niet kan.

Pas iets gelezen waar vrouwen erop gewezen werden dat jassen met capuchon echt niet kan, totaal belachelijk om daar mee te lopen. Ehhhh, lekker boeiend of het stijlvol is als het herfst is en het iedere dag regent :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:22

Morris schreef:
XApple kom op ‘geen enkele man vond kort mooi’, dat geloof je toch zelf niet.
Wat een bull-oliebol.

Gelukkig ken ik genoeg mannen, die kort of lang geen issue vinden.

Nouja in dat gezelschap was dat gewoon echt zo :=

Ze bestaan vast maar ik ken ze niet.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:22

Ik ben 37, heb half lang (of is het kort?) haar en heb het ook al korter geprobeerd. Dan sta ik in de ochtend op (ik douche meestal in de avond, niet ochtend) en wijst mijn haar zo ongeveer alle windstreken aan. En zie die weerspanning bos stro op mn kop dan maar eens in het gareel te krijgen. Nu dus weer wat langer, maar wel altijd saai in een staart, knot of vlecht. Alleen 's nachts mag het los (meestal). :+ Ik heb dus een kapsel voor luie mensen.

Zo is het los
Afbeelding

Maar ik draag het 99,9% van de tijd zo
Afbeelding

luuntje

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:39

Mijn man vindt lang haar mooi maar kort haar ook.
Als zoon van een kapster heeft hij veel verschillende vrouwen en kapsels gezien.

Schoonmoeder heeft kort haar, pixi cut en staat haar goed.
Bijna kaal vanwege de chemo kon ze ook goed hebben.
Een vriendin van schoonmoeder draagt haar lange grijze haar altijd in een knot.
Die draagt geen vrouwelijke kleding, gewoon lekker praktisch.

Ik vind schoonmoeder veel vrouwelijker ogen dan haar vriendin met lang haar.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:52

Ik ben nu 29, en ik heb het eigenlijk al vanaf mijn 18e of zelfs eerder kort laten knippen. :)
Vind dat lange zoveel gedoe hebben, en als je zweet dan plakt het ook zo lekker aan je voorhoofd/zijkant van het hoofd.

En ik ben echt heel blij met het korte, lekker luchtig. :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:09

Een kapsel is mooi als het verzorgd is, bij je gezicht(svorm) pas en bij je soort haar. En dan is dus niet altijd lang.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:11

Ik vind heel kort haar wel kouder.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:10

DezeNaam schreef:
.

Wel erg vervelend als je geen bril op hebt en je ziet van ver 'een meisje' met kort haar waarvan je denkt 'Oh damn, daar zijn de gays O:) '
En je dan dichter komt en je ziet dat het gewoon een oudere vrouw is van in de 50, met man en kinderen... Meh. :')

Wat bedoel je hier nu mee? Ik kan er niets van bakken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:20

Nabster schreef:
DezeNaam schreef:
.

Wel erg vervelend als je geen bril op hebt en je ziet van ver 'een meisje' met kort haar waarvan je denkt 'Oh damn, daar zijn de gays O:) '
En je dan dichter komt en je ziet dat het gewoon een oudere vrouw is van in de 50, met man en kinderen... Meh. :')

Wat bedoel je hier nu mee? Ik kan er niets van bakken.

_O-

Ik vind (veel) meisjes met kort haar aantrekkelijk. Maar aangezien mijn ogen niet 100% werken en ik soms mijn bril vergeet, zie ik oudere vrouwen met kort haar aan als iemand die er 'stereotype gay' uitziet. Mijn vrienden moeten mij er dan vaak op wijzen dat het gewoon een oude vrouw is, en geen possibly gay meisje. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:03

Sizzle schreef:
Iemand met een bepaalde haarstijl of kledingkeus per definitie niet vrouwelijk noemen is in mijn ogen zeer veroordelend. Ook het woord heks is niet echt respectvol lijkt mij.

Ik vind dat je erg overdreven reageert. Dit topic gaat nou eenmaal over uiterlijkheden, en als je een mening hebt over een bepaald uiterlijk wil dat niet zeggen dat je oppervlakkig of veroordelend bent.
Ik word er dus een beetje moe van dat je op bokt altijd sociaal wenselijk dient te antwoorden omdat er anders met grote woorden als "respect" wordt gegooid. Je kunt toch gewoon zeggen dat je iets lelijk of niet vrouwelijk vind?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:07

Nikass, Dat mag je vinden.
Net als ik iets anders mag vinden.
:)

Anjali, het is inderdaad een stuk kouder en ook gevoeliger voor weersinvloed.
Ik had in Australie heel kort haar, maar in NL weer laten groeien.
Met wind ben je dan iedere keer weer een soort WC borstel als je van de fiets komt.
Was dat rechtkammen toen snel zat en te koud bovendien.

DezeNaam, waarom zou een jong meisje met kort haar gay zijn?
De lesbiennes die ik ken hebben bijna allemaal lange lokken (op 1 na).

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:16

Sizzle, het staat voor een reden tussen aanhalingstekens en ik schreef 'possibly'. Ik weet ook wel dat niet iedereen met kort haar gay is. :')

Al straalt het er van sommigen gewoon af dat ze at least biseksueel zijn, maar die zullen voor dit topic niet vrouwelijk genoeg zijn. :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:31

Lang of kort maakt niet zoveel uit, goed geknipt model des te maar en daar schort het nog wel eens aan. Echt van die gevallen van achter 16 (lang haar in een staart en jeans) en van voren 60 .

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:32

Ik ben 36 en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een kort kapsel te nemen. Goeie woordspeling ook he, I know :')
Een leuke bob ofzo vind ik leuk hoor, maar de korte 'makkelijke' kapsels ben ik zelf geen fan van en past niet bij me.
Ik vind het juist ook makkelijk om even snel een knot te maken bij een 'bad hair day'.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:57

Mijn moeder van 50+ heeft haar tot aan haar kont en het is mooi <3
Ik ben errugg jaloers

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:03

Mijn moeder is 50+ en heeft nog altijd van nature een mooie volle bos rood haar. Nu is het nog wel weer een stukje langer dan het op de foto was. Ik zou ervoor tekenen om op die leeftijd nog zo'n bos haar te mogen hebben. Eigenlijk zou ik sowieso tekenen om er op die leeftijd nog zo ontzettend goed uit te zien!

Het gen voor makkelijk vol haar dat snel groeit, amper klit en lang kan worden heb ik wel van haar geërfd en daar ben ik erg gelukkig mee. Omdat het zulk fijn haar is laat ik het lang worden, doneer ik een stuk en laat ik het weer groeien. Hopelijk kan ik daar ook nog een tijdje mee doorgaan!

Mams (beetje oncharmante foto, maar meestal heeft ze haar haar vast en in deze serie waren we met stro aan het gooien, dus daar zitten ook geen duidelijke foto's bij):
Afbeelding

En mijn eigen bos een paar maanden terug (tja.. Ik vond een jurk en moest even Rapunzel na proberen te doen :+ ):

Afbeelding

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:06

bigone schreef:
Lang of kort maakt niet zoveel uit, goed geknipt model des te maar en daar schort het nog wel eens aan. Echt van die gevallen van achter 16 (lang haar in een staart en jeans) en van voren 60 .

Mag je als je 60 bent geen spijkerbroek meer of je haar in een staart? Waar moet ik dan mee naar de paarden? En hoe moet ik dan mijn haar uit mijn gezicht houden als ik aan het uit mesten ben? Dankzij het fysieke werk op stal heb ik inderdaad het figuur van een 16 jarige ( ik denk zelfs dat veel 16 jarige willen ruilen :')) en van voren ben ik geen 16 meer maar hoe kan ik dat dan het beste oplossen naar jouw idee?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:10

Animal schreef:
Mijn moeder is 50+ en heeft nog altijd van nature een mooie volle bos rood haar. Nu is het nog wel weer een stukje langer dan het op de foto was. Ik zou ervoor tekenen om op die leeftijd nog zo'n bos haar te mogen hebben. Eigenlijk zou ik sowieso tekenen om er op die leeftijd nog zo ontzettend goed uit te zien!

Het gen voor makkelijk vol haar dat snel groeit, amper klit en lang kan worden heb ik wel van haar geërfd en daar ben ik erg gelukkig mee. Omdat het zulk fijn haar is laat ik het lang worden, doneer ik een stuk en laat ik het weer groeien. Hopelijk kan ik daar ook nog een tijdje mee doorgaan!

Mams (beetje oncharmante foto, maar meestal heeft ze haar haar vast en in deze serie waren we met stro aan het gooien, dus daar zitten ook geen duidelijke foto's bij):
[ [url=m/fDBYN3.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn eigen bos een paar maanden terug (tja.. Ik vond een jurk en moest even Rapunzel na proberen te doen :+ ):

[ [url=m/viSDx8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie hebben inderdaad geweldig mooi haar.Maar zoals je zelf al zegt is dat genetisch bepaald.Iemand die niet zulke genen heeft moet het mogelijk met een minder fraaie haardos doen!Overigens zegt men dat rood haar niet grijs wordt,extra fijn dus!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:17

Mijn moeder heeft al wel wat grijze haren hoor! Alleen hele lichte waardoor het niet opvalt. Haar hoop is dat ze op haar negentigste een lange bos spierwit haar heeft, net als haar oma dat altijd had :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:49

ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik snap echt niet wat er zo mooi is aan extreem lang haar.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:54

DiantaM schreef:
@minikatje dat noem ik dus niet echt kort haar.. bij mij is kort haar echt wat je omhoog zet

Omhoog zet?? :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:01

Ianthe schreef:
DiantaM schreef:
@minikatje dat noem ik dus niet echt kort haar.. bij mij is kort haar echt wat je omhoog zet

Omhoog zet?? :')

Ik denk dat ze stekeltjes bedoelt.Die worden soms met gel omhooggezet.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:02

Zoek op kort pittig kapsel en dan zie je toch allerlei kapsels wat je inderdaad omhoog zet met stylingsproducten.