postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:29

Ik ben zo blij dat mijn kind alweer bijna 6 maanden is en kan niet wachten tot het 1e jaar voorbij is. Veel dingen doe ik omdat het moet, niet omdat het leuk is. Zit ook gerust een film te kijken als ze wakker is en bungel een speeltje voor haar ogen omdat ik verder even geen puf heb.

Het is bikkelen met een baby. Je hele leven staat op zijn kop en de hormonen gieren nog door je lijf. Het is gewoon best heftig.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 15:08

Wellicht komt er een twist in dit verhaal die niemand aan zag komen. Ik ben een paar dagen over tijd en vaag misselijk, net een test gedaan en ik denk.. dat ie positief is :oo

Afbeelding

Heel vaag, maar ik denk toch echt een plusje in het rondje te zien

Anoniem

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:20

Ik snap wat je bedoelt met dat je een plusje denkt te zien. Wellicht nog eentje doen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:25

Oei. Ik zie het niet maar zou eventueel via de huisarts desnoods nog een test doen.

Maar stel je bent nu weer zwanger, wat dan? Is een nieuw kindje welkom wel bij jullie of is je eerste gedachte ooh help nee? :(:)

Je bent net zo goed op weg

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:28

Vind het heel vaag, hoor...zou hem zeker overdoen :j

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:33

ooh das zeker een twist zeg.

ik zie hem een beetje maar nog niet echt bevestigd.
hoe oud is de baby nu? zouden het nog hormonen kunnen zijn?

en inderdaad, wat is je gedachte en gevoel?

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 15:41

Morgen wordt kleintje 12 weken. We hebben zó lang over haar gedaan dat ik dit niet had verwacht zo snel na de bevalling, als het inderdaad positief is. we hebben het niet veilig gedaan (duh anders had ik ook geen vaag plusje), maar ook niet zo van: blam hier heb je alles wordt maar zwanger. Het was iets met een kerk en zingen.

Een tweede kindje zou welkom zijn, alleen de timing minder. Heb mijn man gebeld, hij was degene die zei; doe even een test, en hij is ook in shock. Straks als hij thuiskomt en rustig zitten gaan we het erover hebben

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:50

Snel een digitale test halen?

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 15:52

Ik wacht nog 2 of 3 dagen en haal dan even een digitale ja. Ik had deze ook niet met ochtend urine gedaan

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:54

Rustig blijven en niet in paniek raken.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:57

inderdaad rustig blijven. maar ik snap de shock wel.
zo te leven heb je wel een lieve vriend waar je veel mee kan delen.

wat betreft een 2e.. tsja timing is misschien niet ideaal. weet niet hoeveel kids je eerder wou.
mocht je er 2 willen, ben je er wel gelijk vanaf haha. (altijd positief bekijken).

ennuuh ik weet niet in welke regio je woont, maar een keer samen over kunderen zeuren is geen probleem. ik woon in friesland

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 16:24

Mijn man is echt geweldig. Heel lief, rustig, steunt me in alles en is zorgzaam en beschermend. Hij heeft een gebruiksaanwijzing maar die ken ik uit m'n duimpje na 10 jaar samenzijn.

Ik heb mezelf altijd als moeder van 2 kinderen gezien, dus het zou inderdaad 'makkelijk' zijn als we nu dan klaar zouden zijn. Er is ook een redelijk groot leeftijdsverschil tussen mij en mijn man, dus hoe eerder die 2 kids er zijn..

Maar jeetje, ik ben nog helemaal flabbergasted

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:36

Het horizontale streepje duid inderdaad meestal wel op een plusje. Een digitale met termijnaanduiding lijkt me de gewezen stap ja. En ik zou denk ik niet nog een paar dagen kunnen wachten. Liever gelijk zekerheid.

Mocht het inderdaad zo zijn en jullie besluiten er voor te gaan. Zorg dan dat je jezelf weer goed op de rit hebt voor de geboorte van de tweede en ook dat je na die geboorte gelijk begeleiding krijgt om een terugval te voorkomen.
Want hoe heerlijk twee dicht op elkaar ook is, het is ook ontzettend zwaar. Toen ik na 5 maanden weer zwanger bleek was hetgeen wat iedereen tegen me zei: 'oei dat eerste jaar word topsport!'. En ze hebben gelijk gehad. Nu na 9 maanden begin ik eindelijk het gevoel te krijgen alles op de rit te hebben.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:34

Wat ontzettend heftig allemaal TS :(:) Voor wat betreft je laatste update, wens ik jullie veel geluk en wijsheid toe.

Ik heb zelf geen kinderen en kan dus niet veel bijbrengen over pnd, maar de reden waarom ik absoluut geen kinderwens heb, is omdat ik een jong broertje en zusje heb, en van dichtbij zag hoe loodzwaar dit voor mijn moeder was. Ze had eigenlijk geen hulp, ook al was ze getrouwd, kon nooit eens de deur uit zonder gezeul met baby's; mijn broertje was door medische redenen een huilbaby, en ik zag mijn moeder veranderen naar een altijd moe, van energie leeggezogen persoon die niet anders kon dan zichzelf verloederen, omdat ze zo weinig hulp had. Ik denk ook echt niet dat mijn moeder die babytijd als doorslaggevend leuk heeft ervaren, die indruk heb ik althans nooit gehad. Over mijn zusje herinner ik me nog dat ze me in vertrouwen zei (ik was toen zelf een jaar of zestien), dat ze het zo vreemd vond, maar dat het haar kind niet leek. Nee, ze was er niet meteen gek op zoals op mij en mijn broertje, het voelde als een vreemd wezentje dat bij haar was gelegd. Ze was trouwens ook echt alleen maar moeder, zij had geen eigen identiteit meer, deed geen leuke kledij meer aan, had geen enkele hobby meer. Ze heeft de problemen die er toen waren nooit geadresseerd, en uiteindelijk is ze gescheiden en is ze depressief geworden, wat een flinke impact heeft gehad op mijn toen iets oudere broertje en zusje.

Ik wil hiermee gewoon zeggen: nee, het ligt echt niet aan jou, ik denk dat jij een fantastische moeder bent, en dat dit proces echt gewoon loodzwaar is. Dat je zelf deze problemen nu aanpakt, vind ik echt ontzettend knap van je! Ik wou dat mijn moeder de kracht en het inzicht had om wat sneller aan de alarmbel te trekken. Ik duim voor jullie!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:46

Die zag ik inderdaad niet aankomen TS. Je bent na de bevalling schijnbaar meer vruchtbaar dan normaal, ik ken ook een verhaal uit mijn eigen omgeving. Deze mensen hadden 8 jaar gedaan om zwanger te worden van de eerste, en ook binnen 3 maanden na de eerste was zij weer zwanger. Maar goed, eerst maar even afwachten hoe de test uitpakt. Het zou wel e.e.a kunnen verklaren.
..

eerste jaar is sowieso zwaar, Ik heb de mijne ook vrij kort achter elkaar gekregen om medische redenen. Ja was heftig die dubbele luierperiode, maar zou het niet anders hebben gewild. Je bent immers ook sneller uit de luierperiode op deze manier.

Oh jee.. als ik eerlijk ben. ..

Babytijd negatief/ positief 70 /30
Basisschooltijd 40/60. Maar sta er heel veel alleen voor dus dat beperkt nog extra.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 17:56

Mijn man is wat terughoudend, hij wil wel een tweede maar niet nu. Ik vroeg of hij dan de zwangerschap zou willen afbreken, daar moesten we dan over nadenken. Kleintje heeft al onze aandacht nodig en het is al zo druk waren de argumenten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:57

Zou daar goed overna denken en samen je keus maken. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:41

Hij maakt zich misschien ook zorgen om jou, omdat je aangeeft het zwaar te hebben? Als in, wat is het beste voor mijn partner van wie ik zielsveel houd?

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 18:54

Bhriseis, dat is het ook precies. Hij maakt zich zorgen om mij. Morgen koop ik een test en dan gaan we verder zien

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:14

Wat heftig!
Veel sterkte samen :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:14

Hoe staan jullie vanuit het geloof tegenover het afbreken van een zwangerschap?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:30

Ga nou geen beren op de weg zien.Misschien is het wel vals alarm.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:37

Wauw dat is wel een heel andere wending! Spannend. Mocht het zo zijn en wil je het doorzetten:

Ik heb vrijdag mijn intake gehad bij de POP poli. Wauw wat voelde dat als een warm bad. Zo vol begrip en gelijk al de mededeling dat ze alles op alles gaan zetten voor een prettige bevalling en een roze wolk daarna.

Ze zijn er voor moeders die het moeilijk hebben. Moeilijke voorgeschiedenis, tienermoeders, moeders met een beperking, moeders met psychische klachten. Zou dat zeker in je achterhoofd houden bij een 2e zwangerschap.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:56

Oei, ik zou gewoon morgen weer testen. Hoeft ook niet met ochtendurine. Ik zie het plusje ook trouwens.

Mocht het zo zijn en jullie gaan er voor dan zou ik zeker zorgen voor goede begeleiding tijdens en na de eventuele zwangerschap.

Nu eerst maar even afwachten of het daadwerkelijk zo is natuurlijk. Zou echt geen dagen wachten, dat is nergens voor nodig. Zou de test van cleaurblue halen met de aantal weken zwanger indicatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:59

Poeh, wat moeilijk zeg! Eerlijk gezegd snap ik niet dat jullie niet voorzichtiger zijn geweest, zeker nu het al zo moeizaam gaat, maar alas. Voor het zingen de kerk uit is trouwens alles behalve veilig, maar als het raak is heb je ook die bevestiging :P
Ik kan me de reactie van je man goed voorstellen. Die maakt jou nu ook mee en met twee kleintjes (en ook nog eens beiden straks in de luiers) gaat het dubbel zo zwaar worden. Dat lijkt me wel het laatste wat jullie momenteel nodig hebben.
Maar goed, eerst maar eens een nieuwe test doen. Ik zou idd voor die van Clearblue gaan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-06-18 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt