Wanneer bel je de HAP?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Wanneer bel je de HAP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:49

Een keer met mijn vriend toen hij op zondag een ontstoken oog had en geen licht kon verdragen. Een keer naar de SEH gesleept door m'n ouders omdat ik blindedarm ontsteking had. En midden in de nacht op Gran Canaria met een voedselallergie in het ziekenhuis beland. M'n oren en handen etc werden helemaal dik en k zat onder de bulten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:00

Straks wint Zweden nog. :') Mååååns!!!! :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:08

Resistance schreef:

Is dat laatste woord een braakgeluid waardoor je naar de SEH moet?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:31

Ik vond Zweden leuk :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:00

Niet zo snel eigenlijk.
1 keer had ik op 1 januari een oogonsteking, dacht dat ik door de grond ging, toen ben ik wel gegaan.
Voor mijn zoontje bel ik wel sneller, maar vaak ook alleen voor advies.

Voorderest ga ik altijd veelste laat eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:39

Palmera schreef:
Resistance schreef:

Is dat laatste woord een braakgeluid waardoor je naar de SEH moet?

:j

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:56

Ik heb een keer de HAP gebeld. Toen ik sochtens (zaterdag) wakker werd met een blaasontsteking. Ik bel alleen de hap als ik iets heb wat niet kan wachten.

En bij het ziekenhuis waar ik zit moet je eerst langs de HAP alleen zij kunnen je doorsturen naar de SEH als het noodzakelijk is. En je eigen HA natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 05:15

2x geweest ivm kattenbeten, vanwege de kans op bloedvergiftiging wilden we niet wachten tot de volgende ochtend. Verder al eens gestaan omdat er kokend water over mijn hand gekomen was en een keer na een val ivm m'n rib en hand, rib bleek niet meer helemaal goed te zitten maar dat hebben ze daar gemist, hand was gekneusd. En nog 1x gebeld omdat mijn migraine niet te houden was en ik twijfelde of het nog wel migraine was, konden diclofenac ophalen en als het de volgende dag niet beter ging moest ik langskomen, is niet nodig geweest gelukkig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 07:54

nicole_floor schreef:
Ik heb een keer de HAP gebeld. Toen ik sochtens (zaterdag) wakker werd met een blaasontsteking. Ik bel alleen de hap als ik iets heb wat niet kan wachten.

En bij het ziekenhuis waar ik zit moet je eerst langs de HAP alleen zij kunnen je doorsturen naar de SEH als het noodzakelijk is. En je eigen HA natuurlijk.

Dat is in heel NL zo ;) je mag niet op eigen houtje naar de SEH. Alleen met verwijzing van een HA of in de ambu.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:14

Als je met een echt grote wond aan komt zetten of iets gebroken hebt zullen ze niet weigeren.ik ken mensen van de volleybal die soms wel gelijk na de EHBO van het ziekenhuis gaan als het al niet goed lijkt

Ik snap de regel en bel zelf ook de hap eerst. Maar toen een collega en trap midden in der gezicht had gehad zijn ze in de auto gestapt en ook daar heen gereden. Niet dat je dan weggestuurd word. Misschien wel eerst in de wachtkamer.

Gok dat ze wel mensen na de hap sturen en de hap ook mensen weigerd aan de balie.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:22

Hier wel eens de hap gebeld dat wij direct door reden naar de seh ivm de verwonding.
Met uitleg wat de verwonding was.
Was geen probleem. Scheelde hun zelf alleen al tijd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:37

Hap verwijst ook telefonisch door hoor, je hoeft echt niet altijd langs te komen.
Ik heb zelf (geen arts) ook weleens iemand beoordeeld in een auto voor de deur en die heb ik zonder overleg doorgestuurd naar de seh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:09

Resistance schreef:

poedersuiker, ik besef me nu pas dat ik dit hier en niet in het Songfestivaltopic heb gezet. Ik zal even temmen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:13

quera schreef:
Hier wel eens de hap gebeld dat wij direct door reden naar de seh ivm de verwonding.
Met uitleg wat de verwonding was.
Was geen probleem. Scheelde hun zelf alleen al tijd.

Verwijzing kan ook telefonisch. Toen mijn been gebroken was en je daar geen dokter met rontgen-ogen voor hoefde te zijn om dat te zien hebben we ook gewoon gebeld voor een verwijzing en kon ik gelijk door.

Maar je moet wel een verwijzing hebben, anders loopt de SEH vol met mensen die niet spoed-eisend zijn en zijn ze veel meer tijd bezig met prioriteren ipv behandelen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:37

Hier ligt de SEH en Hap naast elkaar. Dus dat is makkelijk!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:40

Hier 100m van elkaar. Als er een patiënt met pijn op de borst komt moet er een ambu van een post 2 dorpen verder komen om de patiënt te vervoeren B-)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:47

verootjoo schreef:
Verwijzing kan ook telefonisch. Toen mijn been gebroken was en je daar geen dokter met rontgen-ogen voor hoefde te zijn om dat te zien hebben we ook gewoon gebeld voor een verwijzing en kon ik gelijk door.
.

Dat kon bij ons helaas niet.

Dochterlief brak haar bovenarm bij schoolvoetbal...
Ik belde de HA voor een verwijzing maar ik moest eerst langskomen want hij kon volgens de assistente ook gewoon uit de kom zijn.
Dus eerst met kind naar de HA 20 km rijden (terwijl ik 5 km van het ziekenhuis af was).
Toen daar wachten... na 30 minuten had hij tijd; tja duidelijk gebroken.
Toen naar de EH (weer 20 km) en daar wachten op de EH en na 1 uur aan de beurt.

Achteraf had ik beter toch kunnen gokken en direct naar de EH gegaan.
Zij zeiden toen ook; als het duidelijk is dat er een breuk is kom maar direct hierheen.
Dat had ons meer dan 1 1/2 uur gescheeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:30

Oh, dat is wel heel dom zeg :\. Als ie al uit de kom was had je ook naar de SEH gemoeten om m weer in de kom te krijgen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:46

Bedankt voor de reactie's op mijn vraag! Het lijkt erop dat ik het ga redden met de hoeveelheid pillen die ik nog heb, maar fijn om te weten dat ik anders de HAP kan bellen.