Gezonder leven challenge!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:26

Mijn bmr is in het fitnesscentrum berekend op 1450, ik ben 1.73 en 64 kilo. Maar dan doe je dus niks, je ligt alleen stil op bed en je ademt zeg maar. Totale rust.
Met beweging en alles erbij zit ik op zo'n 2300. Als ik dus 2300 eet, blijf ik op gewicht. Ligt er helemaal aan wat je verder aan beweging doet.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:30

Supervixen schreef:
Mijn bmr is in het fitnesscentrum berekend op 1450, ik ben 1.73 en 64 kilo. Maar dan doe je dus niks, je ligt alleen stil op bed en je ademt zeg maar. Totale rust.
Met beweging en alles erbij zit ik op zo'n 2300. Als ik dus 2300 eet, blijf ik op gewicht. Ligt er helemaal aan wat je verder aan beweging doet.

Jouw gewicht is zo ongeveer mijn einddoel, heb dezelfde lengte en weeg momenteel 20 kilo zwaarder dan dat jij bent. Voor de zomer zou ik er ong. 10kg wel af willen en aangezien ik qua voeding erg op aan't letten ben en weer mag bewegen (en dit ook doe) zal dat ook wel haalbaar zijn denk ik :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:37

Als ik meerdere van die online tests doe, kom ik gemiddeld zo rond de 1750 uit. Klinkt al een stuk logischer. := Al ga ik het niet te lang bijhouden denk ik, dan ligt je focus zo op je gewicht en daar hou ik niet van.

Jullie activiteit inspireert wel om vaker te bewegen *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:47

Mijn gewicht ben ik blij mee, maar wil mijn vetpercentage nog iets omlaag, dat is beter voor het hardlopen. Het ligt nu rond de 23%. Dat is een normaal percentage trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:09

8nnemiek: Zijn wraps gezond om mee te nemen als lunch? Op mijn oude stage aten ze ook Hummus, dus ik was benieuwd afgelopen week, maar ik kon het nergens vinden in de schappen bij de supermarkt.

Dreamy: ik ga eens kijken, ik merk als ik gewoon lekker gevarieerd eet ik geen trek in snoep heb. Maar iedere keer het bedenken wat te eten en het klaar maken kost veel moeite haha. Eigenlijk moet dat op de automatische piloot gaan. Wat was je lunch precies?

E_J: handig en lekker zijn ontbijt smooties! Ik ga er morgen ook weer een nemen, een goede vullende. Weet nog niet met wat, moet misschien straks nog naar de winkel. Als je nog variaties hebt.. let me know!
Ik heb wortelen mee genomen gisteren, gewoon een zakje, bevalt nog niet zo... maar die snoep tomaatjes zijn heerlijk! Ik zie die komkommertjes ook steeds liggen, maar ik vind het nogal wat kosten omdat elke week weer mee te nemen..

Diane: Ja dat snap ik als je in de horeca werkt. Misschien water met prik? Met een citroentje erin.
Ik vind het juist een fijne manier van eten die smoothies, omdat ik meestal te weinig goede voedingsstoffen binnen krijg, is dit juist een manier om snel goede voedingsstoffen binnen te krijgen. Al moet je er dan geen suikers/ranja/vruchtenyoghurt erdoor doen.

Vandaag een goed dagje! Lekker veel fruit en groente. Wel een gehaktbal bij het avondeten, maar dat mag ook! Mijn hele werk week (heb nu officieel weekend) heel gezond gegeten! Best wel een beetje trots! :o

Dit weekend moet ik nog hard studeren voor mijn examen 18 april. Dus het hele weekend thuis, benieuwd hoe het eten dan gaat. Wil de zelfgemaakte tosti wel proberen die hier vermeld staat. :j

Wie weet nog lekker gerechten voor het avondeten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-04-18 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:12

Dreamy schreef:
Supervixen schreef:

Jouw gewicht is zo ongeveer mijn einddoel, heb dezelfde lengte en weeg momenteel 20 kilo zwaarder dan dat jij bent. Voor de zomer zou ik er ong. 10kg wel af willen en aangezien ik qua voeding erg op aan't letten ben en weer mag bewegen (en dit ook doe) zal dat ook wel haalbaar zijn denk ik :j

Dan heb je ongeveer 3-4 maand om er 10 kilo af te halen. Dat is wel veel kg in weinig tijd. Pas op dat je geen yo-yo effect krijgt dan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:15

In wraps zitten wel veel calorieën, let daarop. Smoothies tikken ook snel aan qua calorieën.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:20

AmoorM schreef:
8nnemiek: Zijn wraps gezond om mee te nemen als lunch? Op mijn oude stage aten ze ook Hummus, dus ik was benieuwd afgelopen week, maar ik kon het nergens vinden in de schappen bij de supermarkt.

Wraps kun je zo gezond maken als je zelf wil. Je kan het beste volkoren wraps nemen. En dan vullen met een beetje hummus, en heel veel groente :D Ik maak ze meestal met sla, tomaat, augurk, komkommer en bv pijnboompitten, of spinazie, of rucola.. je kan er vanalles tussen doen. Walnoten, uienringen, avocado, maïs, radijs..
Hummus kun je bijna overal kopen, staat in de koeling, maar de pittige hummus van de Lidl is mijn favoriet, en hartstikke goedkoop.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:22

Hummus zelf maken is ook heel makkelijk.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:39

AmoorM schreef:
Dreamy schreef:
Supervixen schreef:

Dan heb je ongeveer 3-4 maand om er 10 kilo af te halen. Dat is wel veel kg in weinig tijd. Pas op dat je geen yo-yo effect krijgt dan.

Ben al eerder in 4 maanden tijd met coach, voedingsschema en elke dag sporten bijna 20kg afgevallen. Is in een jaar tijd net 4 a 5 kilo bijgekomen, heb in dat jaar sporten geminderd en minder op voeding gelet. Ik vermoed, nu ik sporten weer regelmatig doe en op mijn porties let, dat ik die 10kg er wel blijvend af ga kunnen krijgen :j want zo losbandig (en dan bedoel ik wekelijks 3x mcdonalds, nog buiten mn gewone grote maaltijden al om) als voor die 20kg heb ik nooit meer gedaan, heb nu echt wel een andere levensstijl al en dat scheelt veel! In die 5kg zitten ook twee nieuwe boobies trouwens :+ die wegen ook wat.

Hier begon ik (+/-97kg)
Spoiler:
Afbeelding

En hier op 77kg
Spoiler:
Afbeelding

En ik wil dus minimaal naar de 70kg toe, liefst 65.

Lunch was trouwens 2 maiswafels met hüttenkäse en een zelfgemaakte tonijnsalade!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:40

Dreamy, heb jij per ongeluk het topic gesloten? :')

Weer ontopic.
Ik ben zo’n 6 jaar geleden op eigen houtje 20kg afgevallen. Eten naar wat ik bewoog.
Op een gegeven moment woog ik nog maar 54,8kg bij een lengte van 1.70.
Dat was me toch iets te weinig.
Ik ben een gigantische emo eter. Door alles daarna ben ik helaas weer aangekomen.
Hoeveel ik nu weeg weet ik niet, ik heb hier ook geen weegschaal. Ik denk een kilootje op 68.
Ik wil ik eigenlijk graag weer terug naar de 56-58 kg. Daar voelde ik me eigenlijk het fijnst bij :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:43

Lous schreef:
Dreamy, heb jij per ongeluk het topic gesloten? :')

Zou niet durven O:)
oeps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:01

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 22:36

Wat goed, Dreamy! Heel veel respect! _/-\o_

AmoorM, oehhh dat ziet er lekker uit <3
Misschien maar eens proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:45

Het wordt toch maar een groente schotel van diverse soorten groenten. Ik heb prei, paprika, zuur kool, courgette, ananas en witte kaas. Misschien nog wat aardappelen er door. Hopelijk wordt het wat. :') :j

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:34

Haha, bijzondere combinaties zitten ertussen. Maar wie weet, ik ben benieuwd hoe het smaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:48

Ik ga toch maar eens nadenken over deze combinatie haha! Denk nog een beetje gehakt erbij.. zonder zuurkool.. Wel met ananas erover heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:13

Het was toch niet z'n succes.. het is uiteindelijk gehakt, aardappel purree, roerbak groente, paprika, geiten kaas, knoflook en ananas met een beetje gerasperde kaas geworden. De knoflook overheersde en te weinig aardappel puree. Volgende week zuurkool schotel met ananas! (Kook elke vrijdag)

Wat eten jullie op zaterdag en zondag?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:16

Ik ga morgen andijvie stamppot eten, zonder vlees. Zondag wordt het waarschijnlijk wraps met gehakt, kidneybonen, mais, jalapeno, geraspte kaas, tomatenblokjes en creme fraiche.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 11:03

Afbeelding
Vandaag zelf maar wat aangeklooid met mijn smoothie - had geen zin om een recept te zoeken. Ik heb een zakje bevroren aardbeien, blauwe bessen en banaan in de blender gedaan met 250ml melk, wat havermout en en honing. Smaakt best goed! :D

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:25

hoe kom je van een chocolade 'verslaving' af?
Ik kan het niet laten om elke dag chocola te eten.
chocopasta op brood, chocomelk en terwijl ik dit schrijf eet ik een chocolade koekje :=
Er is gewoon niks dat chocola kan vervangen.
Ik heb het een tijdje vol gehouden geen chocola te eten maar op een gegeven moment kreeg ik er zo erg zin in dat ik echt chocola moest hebben ;(
iemand tips hoe ik dit aanpak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:56

Ik drink ook graag zelf geperste sinaasappelsap. (dus niet uit pak) Maar het schijnt dat dit net zo slecht is als cola. Wat vinden jullie?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 16:00

Ik heb ooit ergens gelezen - geen idee of het waar is trouwens - dat pure chocolade gezond is! Met mate natuurlijk. Dus misschien dat het helpt als je je aanwent om de chocopasta e.d. te schrappen, en ‘s avonds op de bank o.i.d. een lekker stuk pure chocolade te eten :)
Als een soort beloning dat je de dag door komt zonder chocolade, geef je jezelf dus toch nog wat chocolade ;)

Zelfgeperste sinaasappelsap net zo slecht als cola...? Wat doen die mensen er allemaal dan wel niet in? Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een glaasje puur geperst sinaasappelsap zonder toevoegingen slecht is, maar wie weet ik zou het zo mis kunnen hebben >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:08

Laura12, wat bij mij heel goed heeft geholpen is om een zo min mogelijk suikers te eten. Helemaal suikervrij is vrijwel onmogelijk en zo streng hoeft het ook absoluut niet! Maar als ik geen hagelslag, pasta, koekjes, snoepjes etc. eet (geraffineerde suikers dus) heb ik er ook veeeel minder behoefte aan! Het is echt een opluchting. := Als ik dan heel erg zin heb in chocola neem ik inderdaad pure chocola (vanaf +75%). Bij mij heeft dat echt goed geholpen. Ik merk ook dat zodra ik een keer héél veel suiker eet ik er de dagen erna meer moeite mee heb om vanaf te blijven. Terwijl ik, nu ik dat nauwelijks meer eet, er veel minder moeite mee heb om ervanaf te blijven. :)

Amoor, dit is een goed artikel over sinaasappelsap en cola: http://www.womb-project.nl/is-cola-echt ... sappelsap/

Stille meelezer meldt zich even, dit topic is namelijk een goede stok achter de deur!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:24

Ik eet extra extra pure chocolade als ik zin heb in chocolade. Dat is minder ongezond, en ik heb dan na een blokje genoeg omdat ie zo sterk is :D