Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laibadji schreef:Minder werken vind ik financieel geen optie. Ook later naar pensioen toe snij je in je vel als je nu minder werkt. (België)
karelien schreef:[/quote]Mijn dochters bouwen altijd zandkastelen in de bak als ik aan het rijden ben. Nu heb ik geen onvoorspelbaar paard en hebben ze wel altijd geleerd goed op te letten maar hier is het een prima oplossing. Ze zijn nu 4 en 6 maar we doen het al jaren zo.
Dit zou ik niet kunnen, ik vertrouw mijn paard volledig maar blijft ook een vlucht dier. Ik wil ten alle tijden mijn zoontje uit de bak hebben als ik rijd/longeer.
Gillbo schreef:Mooi recept voor een burn out heb je zo bij elkaar.
Je moet geen oplossing zoeken voor de opvang van je zoon maar zelf ergens iets schrappen.
Kan je bijv 4 uur minder werken. Dat is 2x per week 2 uur eerder naar huis kunnen.
Je man die echt wel een gaatje in zijn agenda kan maken om bij 3 dagen per week de paarden te voeren en van beweging kan voorzien.
Het vraagt van jullie beide om ergens in te leveren om te voorkomen dat jij instort en je man álles alleen kan doen
Dorine92 schreef:Ik ben zelf ook opgeleid als docent maar dat heeft maar heel kort ge duurd. Wat een rotbaan zeg! Ben je klaar met de uren draaien, ben je nog niet klaar. Arme jij. Maargoed dat is eigen keuze en jij geeft aan dat je er gelukkig van wordt. Jij zoekt de uitdaging in het lesgeven, ik in het mooi maken van mijn tuin en erf en het paardrijden/de wedstrijdsport
Ik zou je nog als tip willen meegeven dat je vriend zijn klanten ook thuis kan ontvangen. Scheelt enorm veel tijd dus kan hij in dezelfde tijd meer verdienen. Grote stallen waar meerdere beslagen moeten worden kan hij heen, maar individuele eigenaren kunnen naar jullie huis toe. Sommigen hebben daar wellicht geen zin in. Nou prima dan zoeken ze toch een andere hoefsmid. Er is werk zat voor hoefsmeden
Laibadji schreef:Ik heb deze week nog een keer 's ochtends vroeg gereden voor mijn zoon wakker werd. Papa heeft het ochtendritueel gedaan (opstaan, ontbijt)
We hebben het mooie weer benut om de paardenweides op orde te brengen. Onze 4 jaar is weg om te rijden, dus eentje minder om te verzorgen. Ons oudje staat op de grote weide met nog een oudje dus daar is de zorg ook minder intens en ik heb een voorlopige paddock gemaakt dus de overblijvers kunnen nu dagelijks buiten en kan de weide thuis herstellen van de winter.
Ik hoop morgen voormiddag of avond te kunnen rijden. Duimen alvast!
Dorine92 schreef:Ik ben zelf ook opgeleid als docent maar dat heeft maar heel kort ge duurd. Wat een rotbaan zeg! Ben je klaar met de uren draaien, ben je nog niet klaar. Arme jij. Maargoed dat is eigen keuze en jij geeft aan dat je er gelukkig van wordt. Jij zoekt de uitdaging in het lesgeven, ik in het mooi maken van mijn tuin en erf en het paardrijden/de wedstrijdsport
Ik zou je nog als tip willen meegeven dat je vriend zijn klanten ook thuis kan ontvangen. Scheelt enorm veel tijd dus kan hij in dezelfde tijd meer verdienen. Grote stallen waar meerdere beslagen moeten worden kan hij heen, maar individuele eigenaren kunnen naar jullie huis toe. Sommigen hebben daar wellicht geen zin in. Nou prima dan zoeken ze toch een andere hoefsmid. Er is werk zat voor hoefsmeden