Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:58

Hartstikke goed van je! Ik ben nu ook ruim 4 maanden gestipt colt turkey soms inderdaad ineens snak ik naar een peuk maar er gaan ook dagen voorbij zonder moeite.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:13

Jij was op 1 januari gestopt toch?
Ik 6 december haha. Volgens de app nu 125 dagen!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:35

Ik ben nu 3 maanden alweer gestopt!
En ben er nog steeds zo blij mee. _/-\o_ :D
Tuurlijk zijn er wel eens momenten dat ik "trek" heb maar dat verdwijnt ook weer heel snel.
Maar eigenlijk is het wel echt uit mijn systeem en zijn die momenten meer als ik stress ervaar of in het weekend etc.

Maar nog steeds blij dat ik toen Allen Carr besteld heb, en het heeft gewerkt. *\o/* *\o/*

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:52

Vandaag is mijn 4e dag gestopt. Ik was maandag vorige week al gestopt, 5 dagen niet gerookt, maar afgelopen zaterdag (op een feestje) een vette terugval. Toen zondag weer gestopt tot nu toe *D

Thuis gaat het me super makkelijk af, ik merk en voel zoveel voordelen qua benauwdheid en bloeddruk dat maakt het makkelijk er vanaf te blijven! Plus hier weinig rokers om me heen en veel te doen!
Het wordt pas moeilijk op feestjes en dan al helemaal met een drankje op, :=
Maarja we geven niet op! Op die ene avond na lukt het aardig =:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:28

Hoi allemaal!
Mag ik mijzelf ook melden?
Ik ben nog niet gestopt, maar wil wel stoppen.
Dit omdat mijn vriend echt moet stoppen met roken ivm beginnend Longemfyseem.
Zelf heb ik dus gezegd als hij stopt, stop ik ook.
Half uurtje later bedacht ik me pas wat ik heb gezegt haha.
Hij wilt het doormiddel van pillen doen en ondersteuning.
Ik wil het zelf denk gewoon zelf doen, zonder medicatie.
Omdat ik heel gevoelig ben voor wisselstemmingen van medicatie, en dat maakt het er dan niet gezelliger op thuis :+

Ik ben al eens een jaar gestopt geweest toen ik zwanger was van mijn zoontje, daarna toch weer begonnen. ( helaas )
Toen ging het super makkelijk, ik was zwanger dus gelijk sigaretten weggegooid en klaar, nergens last van gehad eigenlijk.
Nu vind ik het wel veeeel spannender, of het me überhaupt wel gaat lukken haha.
Maar goed ook deze motivatie moet voldoende zijn.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:04

Op de meest rare momenten super zin in een peuk....pfff
Ik moet dan erg lachen om mezelf en dan ist ook weer klaar. Ik hou vol en wat me wel helpt is dat ik meteen op mijn eten let en zorg voor voldoende beweging tussen door.
Langzaam val ik af.

Ik merk dat ik veel meer lucht heb en meer energie. Ik ruik en proef weer veel ... ik vind dat behoorlijk opvallend. Het gejaagde is weg en de ontspanning komt terug zonder een peuk. En dat is zeer prettig.
Mensen die roken uit mijn omgeving moeten lekker doen en ik sta er ook bij. Doet me niets en heb ik geen last van.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:58

Angeliqee18, heel veel succes!
Er zijn zoveel manieren om te stoppen... er is vast iets wat jou helpt. Soms is het zoeken.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:25

Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik ben nog steeds rook loos :-)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:51

Ik rook sinds zondag amper nog.
Zondag nog 1, maandag nog 1, gister en vandaag niks.
Nu ben ik ook wel ziek, dat helpt iets.
Maar ik wil nu wel gestopt blijven....
Ben vooral heel zenuwachtig, en mijn vriend is absoluut niet blij met me :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:53

Netjes horsie! Hoelang ben je al gestopt?

Ik zie nu vooral tegen koningsdag op haha

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:27

Koningsdag komt wel op een lastige stopdag. Maar als je die aan kan, dan kan je de wereld aan. Dat zul je merken.
Kop er voor en met een niet-roken-vibe de dag in. Denken: ik wil niet roken!
(vooral niet denken: ik mag niet roken, wat niet mag wordt namelijk alleen maar aantrekkelijk)

Horsie84 schreef:
Ik merk dat ik veel meer lucht heb en meer energie. Ik ruik en proef weer veel ... ik vind dat behoorlijk opvallend. Het gejaagde is weg en de ontspanning komt terug zonder een peuk. En dat is zeer prettig.
Mensen die roken uit mijn omgeving moeten lekker doen en ik sta er ook bij. Doet me niets en heb ik geen last van.

Dit heb ik nog steeds na 2 jaar rookvrij. Heerlijk gevoel!

Horsie wat goed, nog steeds zonder!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:31

Ik heb het met het heerlijke weer van vorige week echt verschrikkelijk moeilijk gehad....
Ik genoot altijd zó van dat sigaretje met een boekje en een biertje in de tuin, en dat sigaretje na het barbecuen, en dat sigaretje die ik na het uitmesten/trainen/voeren van mijn paard nam om even uit te puffen...
Echt de eerste keer dat ik een soort van spijt voelde dat ik gestopt ben.

Wel een leuk vakantietje kunnen boeken van het geld wat ik bespaard heb, dat dan weer wel :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:29

Bij mij zijn het ook de meest onverwachtste momenten dat mijn brain ineens peuk denkt en dat ook blijf zeggen op zo’n dag. Maar het kost mij geen moeite om het niet te doen. Nog steeds niet rokend. Waar ik wel van baal van mijzelf is de afkeer van rook , ik word letterlijk misselijk van de geur.
Maar ik weiger de roker te vermijden of te beleren!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:39

Ik ben ook nog steeds rook vrij! Vorige week weer een paar keer moeilijk. Ik had een schoonmaakweekendje bij waar ik ponykamp begeleiding ben. Daar rookte ik altijd 6 keer zo veel dan thuis. Was nu wel even pittig soms dus, zeker omdat er wel rokers waren! Maar wel gelukt Dus! Volgensmij zit ik op bijna 5 maanden nu!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:36

Wat knap allemaal!
Stoppen vanuit ziek zijn is ook makkelijker denk ik, aangezien je dan al (bijna) niet rookt, uitzonderingen daargelaten.

Ik ben ook nog steeds gestopt, bijna 4 maand nu.
Als ik terug denk aan hoe kortademig ik was, hoe ik elke ochtend kuchte en proestte, vol slijm zat, snel ziek werd doordat ik totaal geen weerstand meer had en hoe verslaafd ik was aan die smerige troep, blegh.
Zo blij dat ik van die schijn-afhankelijkheid af ben en nu zoveel gezonder ben en vooral voel!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:33

Fijn he dat laatste! Ik merk het ook heel erg in de sportschool! Mijn uithoudingsvermogen wordt beter!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:49

Fijne berichten allemaal!.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:41

Hoe is het met alle stoppers?

Hier inmiddels bijna een halfjaar rookvrij. *\o/*
Ik ben er alleen inmiddels wel achter dat ik allergisch ben voor katten, (huis)stof(mijt) en paarden.
Best wel poedersuiker! Nooit eerder klachten gehad, maar ik las op internet dat er meer mensen zijn die dergelijke klachten ervaren na stoppen met roken.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:16

Rook vrij :-)
En ondertussen aan het afvallen :-)

Maar moet zeggen dat ik met regelmaat snak naar een peuk...
Kauwgom is op dit moment mijn vriend tegen drang van roken maar ook eten.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:21

Super! Barbalala. Ga zo door!
Is het echt allergie? Of gewoon naweeën van het stoppen? Ik heb begrepen dat bepaalde klachten echt lang kunnen aanhouden.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:54

Hier ook nog steeds rookvrij. Wel veel meer zin in een sigaret met dit lekkere weer.
Ik vond laatst een pakje met nog een paar sigaretten in mijn auto :') bijna een half jaar later haha. Ik schrok er gewoon een beetje van.

Ik kan trouwens prima bij mensen staan die roken, vind het heerlijk ruiken. Niet zo zeer de behoefte er zelf een op te steken maar als iemand rookt ga ik er graag even bij staan :')

Ook was ik laatst ergens met een vriendin die aan het roken was en die wilde even snel ergens naar binnen en duwde zonder nadenken haar sigaret in mijn handen.. Stond ik daar, verleiding wel weerstaan gelukkig maar die was lastig! haha

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 06:39

Dat vind ik soms ook , dat het het lekker ruikt. Behalve als mensen uitmaken en dan bus in stappen. Dan stinkt het. Ooh en je kleding na uitgaan of als je bij mensen bent geweest die binnen roken...bah.

Maar evengoed moet iedereen lekker doen wat die wil en hoor je mij er niet over.

Wat goed dat je die peuk hebt weer staan. Lijkt me ook een lastig moment.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:44

Ik meld me.
Aankomende week heb ik vakantie dus een mooie gelegheid om te stoppen aangezien ik op me werk behoorlijk wat weg rook.
Ik wil en ga stoppen met roken i.v.m bezuinigingen. Sinds oktober mijn eigen pony en ja we weten allemaal het is een erg dure hobby maar ook roken is een dure hobby. Ik merk nu aan het eind van de maand dat ik maar weinig tot niets overhou en dus niet kan sparen. Ik wil graag het lessen weer gaan oppakken aangezien het rijden de laatste tijd niet meer zo goed gaat. Ik zal zo'n 150 euro of meer per maand gaan besparen. En dit geld kunnen investeren in mijn lessen. Ik heb nog 2 sigaretten in mijn pakje. 1 voor bij de f1 wedstrijd vanmiddag en 1 voor na het eten. En dan is t klaar. Hoop ik

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:13

michelle933 schreef:
Ik meld me.
Aankomende week heb ik vakantie dus een mooie gelegheid om te stoppen aangezien ik op me werk behoorlijk wat weg rook.
Ik wil en ga stoppen met roken i.v.m bezuinigingen. Sinds oktober mijn eigen pony en ja we weten allemaal het is een erg dure hobby maar ook roken is een dure hobby. Ik merk nu aan het eind van de maand dat ik maar weinig tot niets overhou en dus niet kan sparen. Ik wil graag het lessen weer gaan oppakken aangezien het rijden de laatste tijd niet meer zo goed gaat. Ik zal zo'n 150 euro of meer per maand gaan besparen. En dit geld kunnen investeren in mijn lessen. Ik heb nog 2 sigaretten in mijn pakje. 1 voor bij de f1 wedstrijd vanmiddag en 1 voor na het eten. En dan is t klaar. Hoop ik

Succes! Besef dat het "moeilijkste" puur psychisch is. De lichamelijke afkick verschijnselen zijn zo nihil dat je ze niet eens merkt.

Een tip is ook om op een lijstje te schrijven waarom je gaat stoppen. Als je dan een moeilijk moment hebt dan kun je deze lezen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:36

Hier helaas niet meer rookvrij, vind het zo moeilijk en heb ook totaal niet de behoefte om te stoppen eigenlijk.
Al merk ik wel dat ik continue verkouden ben en schorre keel heb