2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:15

Ik wil ook mee doen! Ik zou eigenlijk wel 20 kilo af willen vallen, ben de laatste paar jaar flink aangekomen, niet alleen door het snoepen, arghh, zo moeilijk al dat lekkers te laten liggen nu ik vanuit huis werkzaam ben, maar ook vanwege medicatie. Door die laatste reden weet ik niet zo goed hoe snel het me dit keer gaat lukken, ben in sporten beperkt vanwege ziekte, maar er moet toch zeker wat af kunnen. In het verleden (zonder medicijnen toen nog) viel ik binnen een paar maand snel af door het snaaien te laten, frisdrank achterwege te laten en weer bijna dagelijks te rijden. Frisdrank ben ik vanaf gebleven, maar helaas het snaaien en mijn voorliefde voor de Mac Donalds zijn moeilijk te laten, haha.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:19

Ik denk gelukkig al amper frisdrank.
Op dit moment drink ik heel veel thee. :j
En daar gaat geen suiker of zoetjes oid in.
Ik moet echt van het snaaien af, dus zal proberen eerlijk te bekennen als ik heb gesnaaid, kunnen jullie mij op mijn kop geven. :))

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:29

Ik heb al van alle kersthapjes voorgeproefd :+ Stel je voor dat die morgen op tafel staan en de visite vind er niets aan, haha. Voor mij zit het hem ook echt in het snoepen. Ik ga het gewoonweg niet meer in huis halen, werkte de vorige keer super. Er moet echt een knop bij mij om. Hoe slechter ik mij voel vanwege ziekte, hoe meer lekkers ik mezelf gun, haha, wat uiteindelijk helemaal niet goed voor me is..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:01

Ik herken het wel, als ik mij slecht voel dan ga ik ook aan het snaaien.
Dus iig maar proberen niet meer te snaaien, en mij niet meer slecht te voelen, want dan hoef ik ook niet meer te snaaien.
Ik ga mij niet van alles ontzeggen, maar wil alles gaan matigen.
Dus gewoon 1 koekje, en niet een half of heel pak. :+

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:03

Helemaal ontzeggen werkt denk ik ook niet. Dat kan ik in ieder geval niet, maar een heeel stuk minder moet kunnen. Ben er echt klaar mee, dus hoop dat ik na kerst die knop echt om ga zetten! Ben benieuwd!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:13

Wij halen het niet en dan eten wij het ook niet haha.
Als het er is gaat het op, is het er niet dan eet ik het ook echt niet

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:15

Idd Esther, zo gaat het hier ook! Ik haal dan snoep met het idee, daar kan ik wel 2 weken mee doen. Realiteit blijkt 2 dagen.. Ik ga ook stoppen met halen, wat er niet is kun je niet eten. Heb een hekel aan winkelen, dus ook weinig kans dat ik nog snel even naar de winkel ren omdat ik trek heb. Ik weet hoe het moet, haha, praktijk is alleen altijd zo lastig.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:17

Ik haal het ook liever niet in huis, maar soms is die drang te groot en dan rij ik gauw even langs de supermarkt als ik van stal af kom...
Daar moet ik dus ook nog vanaf. :))
Ik moet gewoon veel strenger zijn voor mezelf. :j

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:20

Ik doe Mee!! Ik ben dit jaar al 5 kilo afgevallen maar ik wil nog 5 tot 10 kilo er af!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:41

Ja, ik wil ook heel erg graag mee doen.
Ik ben in maart van 2017 begonnen op 117kg. Inmiddels weeg ik er op het moment 94.
Ik ben dit jaar dus al een hoop kilo'tjes afgevallen, maar er moeten er nog best wat af wil ik een aanvaardbaar BMI hebben.
Want ik ben slechts 164cm lang.... :\
Het streven is voor december 2018 80kg.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:42

Niet halen kan hier gewoon niet, mijn vriend houdt ook wel van chocola, koek en chips en de kinderen lusten ook wel eens wat lekkers.
Die kan ik niet alles ontzeggen omdat mama aan de lijn is helaas.
Maar makkelijk is anders

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:45

Ik wil ook graag meedoen! Niet iets heftigs, gewoon 3 koppige kilo's die ik er af wil hebben voor het mooi. :D

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:50

Hier ook afvallen, jong slank paard met een dikkie dikkie erop kan niet. Liefst 10 kilo maar 5 kilo zal het eerder zijn. En ben gevraagd voor de run te lopen in w'ten dus dat is een mooie stok achter de deur!
Succes allemaal

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:52

De kids snoepen hier andere dingen dan mams. Die houden bijvoorbeeld niet van chocola, hmm, wat zal ik zeggen, haha, voor mij geen probleem. Drop lusten ze ook niet, hier is het meestal koek, drop, M&M's.. Lolly's, kauwgum en zoete snoepjes als dummies etc snoep ik liever niet. Lust ze zeker wel, maar dat kost me geen moeite om daar van af te blijven. Chocola, borrelnootjes, hartige hapjes en dropjes helaas wel..

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:02

Ik had dit topic al gezien maar kom me nu toch moedig melden :o
Het doel is echt zoveel mogelijk tot een gewicht rond de 75 kilo. Maar dat gaat nog wel een tijd duren dus ik ga gewoon beginnen.

Het is ooit misgegaan toen ik begon met de pil en van 5x in de week sport naar 0x ging. Daarna relatie gekregen en tamelijk lui geworden. Volgend jaar ga ik ook hardlopen :):)

Denk dat het ook deels al te halen valt bij water drinken en meer fruit halen ipv andere tussendoortjes.

Ik hoop dat ik uit dit topic wat motivatie kan halen. Fijne feestdagen iedereen en dan gaan we daarna ertegenaan! :=

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:12

Ik doe ook graag mee. Wil er nog 25 kilo af. Ben voor nu in totaal 15 kilo afgevallen. Wil de rest van het afvallen gaan doen met behulp van koolhydraatbeperkt te gaan leven.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:12

Net met gourmetten al minder gegeten als eerst..echt optijd gestopt.
Gister uit eten geweest..en toen was er ook nog friet enzo over maar niet genomen omdat ik vol gevoel had. ( eerst ging ik daar dwars door heen. Want het is zo lekker..)

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 20:14

Hier ook eentje die mee wil doen. Ik heb niet zozeer een streef gewicht maar wel dat ik alles wat strakker wil hebben. Ben 1.78 en rond de 78 kg. Dus 5 eraf is wel oké denk ik?

Ik sport nu al een jaar minstens 3 keer in de week intensief en dan ook nog minstens 3 keer intensief trainen met een paard. Dus eetpatroon wat veranderen en ik moet een eind zijn toch?

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 20:53

Ik doe ook mee!
Misschien dat ik hier wat motivatie kan vinden.

Wil nog 10kg kwijt na zwangerschap (in maart bevallen) en een heftig jaar waarin ons dochtertje veel in het ziekenhuis heeft gelegen.

Mijn plan is om na de kerstvakantie te gaan beginnen. Kleine gaat dan ook naar de opvang (als het goed gaat) en wil dan ook opzoek naar een personal trainer..

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 20:56

Ik wil ook mee doen. Sinds de overgang kom ik alleen maar aan
Ik weeg nu 72 en wil terug naar 65kg.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:00

Ik wil me ook melden. Bij mij moet er zo'n 25 - 30 kilo af.
Ik ben een enorme snaaier en emotie eter, en daarbij ook nog cola verslaafd. Erg lastig allemaal bij elkaar. Ook een moeilijke periode achter de rug met scheiding. Ik hoop nu in wat rustiger vaarwater te komen.
Ik wil eerst het tussendoor snoepen en snaaien stoppen en de cola fors minderen. Daarna wil ik koolhydraat arm gaan eten. Ik heb zwangerschaps diabetes gehad en dan heb je een verhoogde kans op diabetes type 2. Met mijn gewicht en eetpatroon op dit moment is het niet de vraag of ik het krijg, maar wanneer.
Kwa bewegen wil ik iedere dag een eind gaan wandelen. En het fietsen uitbreiden.
Echt sporten is bijna niet mogelijk, omdat ik alleenstaande moeder ben van 3 jonge kinderen. Met wandelen en fietsen kunnen ze mee.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:14

ik meld mij ook hier weer ^^
afgelopen jaar het goede voornemen, afvallen, door gedoe en van alles privé was ik op mijn zwaarst ooit, 108.3kg. ik reed al langer niet meer paard daardoor mede.

ik heb mij voor het eerst aan een voornemen gehouden! ik ben nu 13kg kwijt. en nu rond de 95kg. ik wil er nog graag minimaal 10 af, dus we gaan rustig verder. en ik mag van mijzelf binnenkort weer eens een lesje paardrijden ^^ mijn streven daarvoor was 95kg

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:25

Zitten we al aan de 100 deelnemers inmiddels? :))

Wat knap al Eloya!

Ik heb mijn eerste kerstdiner achter de rug. Gelukkig houdt mijn familie van gezond eten en kan iedereen geweldig lekker koken. Heb wel teveel gegeten, maar niet heel vet. :) Nog twee kerstdiners te gaan!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:31

Kerstavond bij schoonouders, zal morgen ochtend de lijst wel even updaten...
Gaat goed met ons motivatie topic toch? Ik heb gewoon zin om het roer om te gooien en te starten met ons allemaal!

Leuk TS dat je topic nu al succesvol is!
Aftellen tot 1-1-2018 :)F

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:47

Ik heb vandaag bewust de lunch overgeslagen in afwachting van het kerstdiner! Ik wil het komende jaar bewuster gaan kiezen in mijn eetpatroon en ongezonde dingen omwisselen voor gezonde dingen. Sporten doe ik al wel enorm veel dus daar ligt het niet aan.