Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:26

Misschien alweer een hele tijd geleden maar ben eigenlijk wel benieuwd of de kleine nog steeds goed slaapt of niet?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:38

1x per nacht maar met 7 maand..
Dat is echt niet veel.

Onze zoon sliep met 2.5 pas echt door en met 7 maand kreeg hij nog minstens 4 (borst)voedingen per nacht..

meisje2000

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:54

Pff dan deden mijn kids het toch anders. De oudste was nog geen 2 weken toen ze van 10 uur savonds tot sochtends een uurtje of 7 a 8 doorsliep en zoonlief met een week of 7 al van 11 tot 6. Ik heb echt geluk gehad met onze kids

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:40

Haha word dit topic weer in ene omhoog geschopt, ik zal een update geven :)

Mevrouwtje vind het nog steeds nodig ons vrijwel elke nacht te terroriseren.
Soms heeft ze in ene een week of soms zelfs 2 weken dat ze elke nacht doorslaapt en daarna begint ze doodleuk weer voor een maand ofzo met snachts wakker worden.
Met ons humeur is het redelijk oké, op de momenten dat ze elke nacht komt worden we op den duur wel knorrig tegen elkaar maar het scheelt dat als we richting een max gaan ze meestal weer even een tijdje doorslaapt dus wij ook weer even kunnen bijkomen.

Het is niet anders, al heb ik wel besloten dat als ze een puber is die alleen maar in bed wil liggen ik denk ik met een paar pannen tegen elkaar aan gaan slaan als ze slaapt }:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:52

Troost je. Hier zijn ze inmiddels ruim 2.5 en slapen nog steeds niet door. Ik moet er rustig nog 3x per nacht uit.... :z

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:55

Hier ook peuter van 2,5. Wordt ook elke nacht wakker. Maar die leg ik dan tussen ons in t grote bed, dan slapen we met z’n allen beter. Sommige kinderen hebben dat ook gewoon nodig :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:56

Peuter van 3 slaapt door. Baby van 9 maanden daarin tegen heeft elke nacht nog eens honger.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:57

verootjoo schreef:
Hier ook peuter van 2,5. Wordt ook elke nacht wakker. Maar die leg ik dan tussen ons in t grote bed, dan slapen we met z’n allen beter. Sommige kinderen hebben dat ook gewoon nodig :)

Ik heb een tweeling, dat wordt een erg vol bed :').

We hebben het toen ze jonger waren wel geprobeerd maar ze wilden altijd al snel weer terug in hun eigen bed.

Ze worden hier ook niet overstuur ofzo wakker. Vaak is het om een slokje water, een gevallen knuffel, beentje onder de deken uit of noem het maar op.
Kus op het hoofd en ze slapen weer. Ben vaak met 5 minuten weer in mijn eigen bed. Maarja, je bent wél steeds wakker zelf. Ik loop op reserves inmiddels :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:59

Ja ach het is niet anders maar dit is iig wel vol te houden.
Op het moment dat ik het topic aanmaakte waren we echt radeloos en dacht ik dat alles kapot zou klappen, onze relatie etc maar gelukkig hebben we dit ook doorstaan.
Ze zal ooit wel een keer doorslapen toch :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:09

cp112 schreef:
verootjoo schreef:

Ik heb een tweeling, dat wordt een erg vol bed :').

We hebben het toen ze jonger waren wel geprobeerd maar ze wilden altijd al snel weer terug in hun eigen bed.

Ze worden hier ook niet overstuur ofzo wakker. Vaak is het om een slokje water, een gevallen knuffel, beentje onder de deken uit of noem het maar op.
Kus op het hoofd en ze slapen weer. Ben vaak met 5 minuten weer in mijn eigen bed. Maarja, je bent wél steeds wakker zelf. Ik loop op reserves inmiddels :')

Hmmm, ja en dan gaan ze vast keten in je bed ofzo :') Dan maar eruit en hopen dat ze ooit goed door gaan slapen... -O-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:15

Ooit, óóit gaan ze slapen. Hoop ik.... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:00

cp112 schreef:
Ooit, óóit gaan ze slapen. Hoop ik.... :')

Ik kijk er nu al uit, zal mijn pannenset ervoor oppoetsen dan hahahha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:55

Toch maar weer een schopje...
Inmiddels heeft mevrouwtje besloten om na een periode van 2 maanden nog steeds niet te willen doorslapen, word nu weer in ene erger.
Van standaard 1x per nacht een flesje naar minimaal 2x, de 1e x wil ze een flesje, en dan na een uur (als je net weeer in slaap bent) breekt de pleuris los, ze wil niks! Dus al flink wat keren op de logeerkamer geslapen met haar erbij, maar dan slaap je zelf alsnog niet want zij kan gewoon niet stilliggen, constant draaien etc.

Dus de vermoeidheid begint weer toe te slaan, word er niet gezelliger op.
Volgens mij hebben we echt alles wel geprobeerd, maar tips zijn zeer welkom?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:59

Hoe oud is ze nu? Kan zijn dat ze gaat dromen.
Heel herkenbaar iig. Belangrijkst is dat het een faaaase is, het gaat over :Z

Maar vermoeiend wel ja. Het beste is je gewoon er bij neer leggen en je vooral snachts niet druk maken om je slaap. Op een gegeven moment ging bij mij die knop om, bij een jaar ofzo en sindsdien gaat het veel makkelijker.
Bij die van ons van 2,5 zijn we momenteel bijna elke nacht monsters van de kamer aan het verjagen :+ hij droomt volgens mij heel levendig want wordt soms helemaal overstuur wakker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:00

Krijgt ze geen tandjes?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:02

Tanden kan ook ja, of kiezen, die zijn nog erger.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:04

Met de oudste zo veel ellende gehad. Bijna nacht doorgeslapen tot en met 5 jaar. En nu is hij 6 en ik krijg hem ‘s ochtends niet uit bed. Dat had ik nooit durven dromen :+

Hou vol!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:11

Wat verootjoo vraagt, hoe oud is ze nu? Tandjes? Heeft ze een nachtlampje? Sommige kindjes zijn bang in het donker.. heeft ze een knuffel(doekje) die ze zelf kan pakken om zich te troosten? Krijgt ze overdag genoeg voeding?

Hier hebben we een muziekding in bed hangen die ze zelf aan kan doen door aan het balletje te draaien, daar vermaakt ze zich ook wel mee.. Gevonden bij de kringloop, kan dat iets zijn?
Afbeelding

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:13

Jeetje wat heftig zeg. Slaapt ze overdag wel goed? Wij zijntje met onze zoon naar de chiropractor geweest in staphorst geloofden er niet zo in maar onze baby was een huilbaby en hadden alles al geprobeerd maar niks hielp en dit was dan nog een optie. Ze kraken niet en doen geen vage dingen maar kijken of er spieren of iets vast zitten waardoor ze niet lekker kunnen liggen of wat dan ook. Na de eerste behandeling sliep hij s'nachts Door. Het hoeft geen huilbaby te zijn om daarvoor er naar toe te gaan maar wie weet. Wij gaven voor het slapen gaan pyamapapje. Daar werd hij altijd wel goed vol en kan mij herinneren dat onze zoon later naar bed ging hielden hem s avonds wat langer wakker en gaven hem de laatste fles ook best laat. Heeft ze het misschien koud als ze wakker word dat ze onder de dekens is weg gekropen? Wat gebeurt er als je haar geen drinken geeft? En even bij haar gaat zitten tot ze weer in slaap valt. Misschien moet je een paar keer proberen niks te geven. Op een gegeven moment went ze er denk ik ook aan dat ze maar steeds drinken krijgt. Ga zelf maar eens een week elk uur iets eten en probeer daarna maar een week elke 2 of 3 uur iets te eten. Je buik begint dan al veel eerder te rammelen. Het is echt super lastig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:14

Romy mag ik vragen wat ze eet/drinkt als laatste?
Mijn dochter had dat ook met haar dochtertje dus raadde ik haar aan om twee lepels pap door de laatste fles te doen, sindsdien slaapt ze heerlijk. Ze had niet genoeg aan de laatste fles.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:28

Mijn mupje van 10 maanden komt de meeste nachten nog voor een voeding :) hoeveel ze ook eet overdag en ook al doe ik wel/geen pap door de laatste fles :)
Blijkbaar heeft ze gewoon nog behoefte aan een voeding in de nacht, wat trouwens prima normaal is en gezond voor de ontwikkeling. Die van mij slaapt ook direct weer verder als haar honger gestilt is.

Denk dat bij Romy inprincipe de nachtfles ook geen enorm probleem is, maar het feesten erom heen denk ik. Dat is moeilijker oplossen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:39

Ze is inmiddels 19 maanden? Kindje zou helemaal geen avond/nachtvoedingen nodig hebben. Het wordt uiteindelijk een gewoonte die je zal moeten doorbreken.
Is ze lichamelijk wel helemaal nagekeken? Ik zou eerst uitsluiten dat haar wat mankeert en dan kan ik je alleen maar de methode aanraden zoals omschreven in een tip die ik eerder gaf. Ben de titel van het boekje even kwijt, maar het helpt echt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:39

Romy1234 schreef:
Toch maar weer een schopje...
Inmiddels heeft mevrouwtje besloten om na een periode van 2 maanden nog steeds niet te willen doorslapen, word nu weer in ene erger.
Van standaard 1x per nacht een flesje naar minimaal 2x, de 1e x wil ze een flesje, en dan na een uur (als je net weeer in slaap bent) breekt de pleuris los, ze wil niks! Dus al flink wat keren op de logeerkamer geslapen met haar erbij, maar dan slaap je zelf alsnog niet want zij kan gewoon niet stilliggen, constant draaien etc.

Dus de vermoeidheid begint weer toe te slaan, word er niet gezelliger op.
Volgens mij hebben we echt alles wel geprobeerd, maar tips zijn zeer welkom?

is ze alleen wakker? en dan ook echt wakker-wakker. Of krijst/huilt ze etc? Kortom hoe is haar gedrag?

Hier nml met 2jarige dochter gehad en die bleek pijn te hebben. Maar dat was dus echt overeind in bed staan en maar huilen en huilen en niet rustig te krijgen. (was dubbele liesbreuk met beklemming eileiders en is toen we dat eenmaal door hadden met spoed geopereerd)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:44

truus1957 schreef:
Ze is inmiddels 19 maanden? Kindje zou helemaal geen avond/nachtvoedingen nodig hebben. Het wordt uiteindelijk een gewoonte die je zal moeten doorbreken.
Is ze lichamelijk wel helemaal nagekeken? Ik zou eerst uitsluiten dat haar wat mankeert en dan kan ik je alleen maar de methode aanraden zoals omschreven in een tip die ik eerder gaf. Ben de titel van het boekje even kwijt, maar het helpt echt.

Nou, dat verschilt per kind. Mijne is 2,5 en eet geregeld tussen avondeten en bed 2 boterhammen. Hij heeft tot ruim 20maanden pap gedronken voor het slapengaan. Echt geen gewoonte, hij heeft het gewoon nodig. Is ook een mager ding, die gewoon veel voeding nodig heeft. Zolang een kind aangeeft dat het voeding wil, zeker zo’n jong kind, kun je er echt vanuit gaan dat ze het nodig hebben. Jonge kinderen eten/drinken intuïtief, wat ze nodig hebben. En dat is vrijwel nooit teveel/ te weinig. (Of er moet een ander probleem spelen)

‘S Nachts vraagt mijn peuter nu niet meer om voeding, maar is wel regelmatig wakker. Het hoort er gewoon bij. In mijn omgeving zijn er maar weinig gelukkigen die elke nacht lekker kunnen slapen. Wij moeten er meestal 1x per nacht uit, en als we pech hebben wat vaker. Het hoort ook gewoon bij het hebben van kinderen. Ze noemen de eerste jaren niet voor niks de tropenjaren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:45

truus1957 schreef:

Ik begon idd ook te rekenen, de OP is van 8 dec 2017. En toen was ze 7 maand. Dan kunnen het kiezen zijn ipv tanden. Maar goed dat merk je wel meteen (iig wij wel) want dan ging er een sirene af hier 's nachts zoveel pijn deed dat. Zetpil hielp hier goed, en even in het grote bed. Ik zou geen nachtvoedingen meer geven. Daar is ze echt te oud voor nu. Bezoekje aan de huisarts kan altijd, dan weet je iig of er niks medisch achter zit. Is ze vaak verkouden bijvoorbeeld? Keelpijn, oorpijn, amandelen? Kan allemaal meespelen en juist in de nacht veel pijn geven.