Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:11

Pff jeetje zeg. Wat wordt er soms overtrokken gereageerd. Een beetje hygiene is niet erg. Maar het lijkt wel of veel mensen een soort vorm van smetvrees hebben ofzo.
Ik ga gerust uitmesten en dan vervolgens een broodje smeren zonder mijn handen te wassen. En ik kan nog wel 10000 dingen opnoemen die ik doe die vast heel veel mensen smerig vinden.

Het enige wat ik iedere dag anders aan doe is een onderbroek en sokken..... en voor de rest... lekker boeiend.

Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en niet omdat andere mensen dingen vies vinden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:12

Elke dag, het is voor het moment om even rustig wakker te worden 's ochtends vroeg, zonder vragen, zonder telefoon e.d heerlijk.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:13

Goed om te weten dat mensen dus kriebels van me krijgen haha :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:22

Sure_lee schreef:
Pff jeetje zeg. Wat wordt er soms overtrokken gereageerd. Een beetje hygiene is niet erg. Maar het lijkt wel of veel mensen een soort vorm van smetvrees hebben ofzo.
Ik ga gerust uitmesten en dan vervolgens een broodje smeren zonder mijn handen te wassen. En ik kan nog wel 10000 dingen opnoemen die ik doe die vast heel veel mensen smerig vinden.

Het enige wat ik iedere dag anders aan doe is een onderbroek en sokken..... en voor de rest... lekker boeiend.

Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en niet omdat andere mensen dingen vies vinden.

Dat uitmesten en broodje doe ik ook regelmatig :))

Zolang je anderen niet tot last bent vind ik inderdaad dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Ik kan me wel voorstellen dat mijn collega naast mij het niet prettig vindt als ik me 3 dagen niet heb gewassen en geen schone kleding aan heb :+ (buiten dat ik dat zelf ook niet zo prettig vind).

Maar dat overdreven schone hoeft van mij niet. Tuurlijk: als iemand zich daar prettig bij voelt, vooral doen! Maar als een ander dat niet doet, wil dat niet meteen zeggen dat zo iemand dan vies is. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:23

Brrr no way dat ik mijn sportshirt nog een keer aantrek. Ik zweet me altijd kapot met hardlopen. Met krachttraining op de apparaten wat minder, maar als ik denk aan iedereen die daar met zijn bezwete lijf op zit, gooi ik hem toch maar in de was.
Ik doe weer andere dingen om het milieu te sparen. Geen kinderen hebben bijvoorbeeld.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:25

Sure_lee schreef:

+1

Ik heb het niet met broeken maar wel met vesten, ik heb overdag mijn werkkleding aan en als ik thuis kom trek ik vaak een shirt+vest aan. En dat vest kan ik soms 2 weken aanhebben hoor.. En ik ga met mensen om die niet bang zijn om hun mond open te trekken als iemand stinkt, en ik heb nog nooit klachten gehad hoor.. En inderdaad wel iedere dag schone sokken, ondergoed en shirt ;) En 5 a 6 keer per week douche is genoeg voor mij.

Edit; Heb meer problemen met mensen die hun tanden maar zo af en toe poetsen en dan heel dichtbij je komen om tegen je te praten %)
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 06-12-17 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:26

Elke dag in principe. Ik probeer af en toe een dag over te slaan, omdat het beter is voor mijn huid. Maar ik ben hondentrimmer en het haar gaat overal zitten, dus als ik trim is niet douchen gewoon geen optie :')

mingming

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:31

Ik douche zo'n 5 keer in de week denk ik. Ik was om de 1 of 2 dagen mijn haar en als ik het niet was en ik douche dan doe ik het in een douche muts ding. Ik kwam er pas laatst achter dat dat iets heel erg Aziatisch is om te doen blijkbaar, want niemand anders die ik ken doet het :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:32

mingming schreef:
Ik douche zo'n 5 keer in de week denk ik. Ik was om de 1 of 2 dagen mijn haar en als ik het niet was en ik douche dan doe ik het in een douche muts ding. Ik kwam er pas laatst achter dat dat iets heel erg Aziatisch is om te doen blijkbaar, want niemand anders die ik ken doet het :')

Ik gebruik een douchemuts! Super handig... *\o/*

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:33

Sure_lee schreef:
mingming schreef:

Ik gebruik een douchemuts! Super handig... *\o/*

Jaaaaa *\o/* Je bent de eerste die niet Aziatisch is die ik erover hoor :D Ze zijn echt super handig en het houdt mijn haar schoon :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:38

Yv_ schreef:
Djilna schreef:
Ik heb wel als groot voordeel dat ik gewoon niet snel stink. Ook hardloopshirts kan ik bijna altijd gewoon 2x aan met sporten zonder dat het stinkt. En ja, dat heb ik een keer getest bij iemand :')

Maar dat ís toch gewoon smerig?
Je sport, je zweet (en anders loop je in mijn ogen gewoon niet goed genoeg hard), dan wíl je dat shirt toch niet nog een tweede keer aan?

Vind ik ook echt wel smerig hoor... wat denk je hoeveel bacteriën er ontstaan in warme zweterige sportkleren? Dat het niet stinkt zegt niet dat het niet vies is... ik moet er niet aan denken mijn sportkleding 2 keer te dragen, maar ik zweet dan ook erg met sporten dus het zou bij mij ook gewoon niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:39

ik douche elke dag 's ochtends, maar gebruik niet elke dag zeep oid hoor :) en in de zomer douche ik als ik uit school kom nog een keer

edit: en ik was m'n haar om de dag. Als je haar na 1 dag of zelfs al na een paar uurtjes vet is is er wel iets mis lijkt mij
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-17 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:44

Ik douche in de zomer elke dag, in de winter zo'n 5x per week.
Sla heel soms een dag over als ik geen paarden en geen sporten heb gehad.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:45

Gewoon elke dag. Beetje onsmakelijk idee, mensen die maar twee keer per week douchen. Maar ik ben dan ook niet anders gewend.

Behalve voor de hygiëne doe ik het, zeker in de wintertijd, ook om warme tenen te krijgen. Ik kan vrij goed tegen kou, maar 's avonds laat iets minder. Als ik niet douche voor het slapengaan, lig ik gewoon wakker van de koude tenen. Ik ben om die reden weleens om een uur of drie 's nachts mijn nest uitgekomen om alsnog te douchen.

Belangrijk: het hoeft, zeker als je elke dag doucht, niet lang te duren. Als je je haar niet wast, is drie minuten meer dan genoeg. Tel voor de grap maar eens mee: als je niet oplet, sta je er zo een kwartier onder...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:45

Memories schreef:
'Maar je bent toch schoon als je je na het douchen afdroogt?' Tja... Met die handdoek poets je allerlei troep (bacterie/zeep/huidresten) van je lijf af en als je die handdoek dan ook nog eens lekker warm en vochtig in de badkamer laat liggen broeien is 'ie echt al gauw niet zo fris meer.

Die laat ik dan ook niet warm en vochtig in een hoopje op de grond liggen broeien, maar hang ik over een rekje breeduit te drogen. Zou ik hem als een prop op de grond gooien wordt hij idd niet meer hergebruikt :+

Ik snap die 'angst' voor een paar bacteriën niet. Er leven ook heel veel goede bacteriën op onze huid die ons beschermen. Met 'te' schoon leven haal je dat alleen maar weg.

Stank of veel in de viezigheid op stallen zitten is nogmaals een volledig ander verhaal, maar het standaard vies vinden als iemand zich niet elke dag doucht vind ik overdreven.

@Yv: nee dat is niet smerig. Althans, ik vind dat niet smerig. Zijn de meningen over verdeeld hè ;)
Ik zweet weinig (loop meestal laag intensiteit), en ruik amper. Ik krijg het niet zo snel heet ook trouwens. Weinig bodymass :+ Als ik dat shirtje dan thuis gelijk even op het rek hang (en dus niet op een prop ergens gooien) ruik ik er de dag erna gewoon even aan. Ruikt hij alsnog onfris gaat hij de was in en pak ik een schone. Maar meestal ruikt hij alsof hij nog niet gebruikt is (ook bij de oksels) en dan trek ik hem idd nog een keer aan. Dat is dan vaak bij een rondje van 5km ofzo even 's avonds. (Sowieso het fijne van de goede sportstofjes dat ze niet snel gaan ruiken.) Maar dat is dus niet altijd. Als ik bijv intervaltraining heb gedaan met veel zweten of een wedstrijd waarbij ik echt een aantal uur gerend heb gaat hij direct in de was.
Met endurancetrainingen (minimaal 2 uur paardrijden) gaat het gelijk de was in, omdat ik een paard heb dat nogal intensief is om te rijden O:)
Ik bekijk alles dus gewoon per situatie/moment. Is het vies (zweet/modder ed) of ben ik vies, wassen. Maar niet vies of ruiken is het onnodig om te wassen (in mijn ogen).

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:46

Vies? Ja wat is vies.. Een vriendin van mij doucht zo'n 2 à 3 keer in de week. Ze heeft bijna altijd vette haren, een donker randje onder haar nagels en het halsje van een licht shirt/sweater is altijd zwart van de viezigheid. En als ik dichtbij zit, dan ruik ik toch wel wat. Ja, dat vind ik echt vies.

Een andere vriendin doucht maar 1 (soms 2) keer in de week, maar wast zich dagelijks met een washandje. Ze ruikt niet, kleding is schoon, nagels zijn schoon.. Alleen dat ze aan het eind vd week vette haren heeft, maar daar kan ik me niet erg druk om maken. Dat vind ik minder/niet vies.

Zelf douche ik dagelijks en was ik ook dagelijks (soms zelfs 2x per dag!) mijn haren. Als ik 's ochtends heb hardgelopen douche ik en was ik mijn haren. Als ik 's avonds dan nog bij de paarden ben geweest was ik die vieze lucht er ook weer uit. Met een washandje rondvragen voelt voor mij persoonlijk niet schoon. Ik wil water dat stroomt, zeep in overvloed en rondschuimend sop! Hahah grapje natuurlijk :P . Maar ik wil wel echt dagelijks onder de douche staan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:48

Voor de mensen die ruiken aan hun kleding. "koude" kleding ruikt niet. Pas als de kleding warm wordt komt de vieze geur vrij.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:54

Oh jawel hoor, 'koude' kleding kan heel prima stinken. Althans, paardengeur of zweetgeur kan ik ruiken als het over een stoel hangt..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:55

Mijn "koude" sportshirtjes stinken toch wel een uur in de wind hoor := :)) Zelfde geldt voor een trui die ik aan heb gehad terwijl ik hard naar huis gefietst heb. Die ruikt niet zo fris meer de volgende dag.
Laatst bijgewerkt door Frummels op 06-12-17 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:56

Wat een angst voor viezigheid. Ik vind het echt onzin om je iedere dag, of zelfs twee x per dag te douchen.

Ik zal dan wel een heel vies mens zijn, ik werk met koeien en heb twee paarden, maar douche om de dag en soms zelfs maar 1x in de 3 dagen. Werkbroeken en bijbehorende vesten/truien heb ik gerust 2/3 weken aan. Nette kleren heb ik meestal maar 2 of 3 uur per week aan dus doe ik gerust ook een paar keer mee.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:59

Ja dat begrijp ik :) Het gaat er mij meer om dan koude kleding best ok kan ruiken terwijl het warm alsnog stinkt.

Beetje jammer dat je dan al in de bus / op school of werk zit.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:12

Ja, vooral met sigarettenrook is dat erg. Brr. Die geur blijft ook echt vreselijk in kleding hangen..
Als ik iets aan heb gehad en er zit een rooklucht aan gaat het bij mij dus wel meteen in de was. Al heb ik het maar 10 minuten aangehad bij wijze van.

Idem voor mijn haar. Mocht daar een rookgeur in zitten ga ik het ook diezelfde dag nog wassen. Al heb ik het die dag al net gedaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:15

Es_ther schreef:
Hoe vaak pakken jullie een schone handdoek?

Elke douchebeurt een nieuwe :) Ik gebruik er elke douchebeurt 1, eerst mijn haar en dan mijn lichaam.

Askja schreef:
Dan nog een vraagje aan diegenen die walgen van washandjes: waar douche jij dan mee? Zelf vind ik niks zo smerig als een veelgebruikte douchespons. Dan liever een washandje dat in de was kan. Maar meestal gebruik ik zo'n plastic dot (geen idee hoe dat echt heet) omdat je die gemakkelijk schoon kunt spoelen zonder dat er iets in blijft hangen en zonder dat ie lang vochtig en klam blijft. Douchen met je handen kan natuurlijk ook maar dan verbruik je algauw te veel doucheschuim naar mijn idee.

Ik douche gewoon met mijn handen :) valt wel mee hoeveel doucheschuim ik gebruik.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:16

mingming schreef:

Ik doe dat ook! De ene dag was ik het en vlecht ik het mooi in waardoor de volgende dag ik mooie krullen heb en dat houd dan een dag vol. Dus die dag in de douche met douchemuts zodat m'n haar nog even mooi blijft. :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:25

Vind het wel grappig dat veel van de '<2x per week wassers' zich beledigd voelen en meteen in de verdediging kruipen als er gezegd wordt dat mensen het vies vinden. Maar ze mogen wel zeggen dat de '>3x in de week wassers' maar rare mensen met smetvrees zijn. :Y)