Neusspray verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:13

Namira542 schreef:
Oke, ik heb te snel geoordeeld. ik durf nog niet te hard te juichen maar kan zeggen dat ik al een kleine 2 week clean ben!!! *\o/*

Wat goed!

Hier ook al 2,5 week “clean” *\o/* Maar nu mijn neus niet meer telkens dichtgaat als ik ga liggen, heb ik er ook absoluut geen behoefte aan.

Iris82

Re: Neusspray verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:49

Ik ben weer begonnen. :o Ik zat niet zo lekker in mn vel na een fikse griep en ik was er zo zat van dat ik ook nog eens een verstopte neus had dat ik vond dat ik mezelf wel mocht trakteren op neusspray. :oo

Probeer nu te beperken tot 2x per dag.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:49

Hier ook al 2 nachten zonder!!!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:35

Even een vraag van een totale leek, die het heel naar lijkt om iets in dr neus te spuiten en zich dus niet echt kan voorstellen hoe het is om verslaafd te zijn aan neusspray: als je neus verstopt zit kan je toch gewoon door je mond ademen? Daar zou je toch niet echt benauwd van moeten worden? Of hoe werkt dat dan?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:36

Heel simpel: knijp je neus dicht en ga door je mond ademen. Hoe lang hou jij dat vol, denk je?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 10:37

Ja als het zo makkelijk was waren we ook niet verslaafd :')

Ik ben weer totaal terug bij af. En ik slaap zó lekker dat ik ff wacht met afkickpoging 300 :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:43

Hier al een tijd van de gewone neusspray af maar nu kom ik niet van dd ampullen die ik van het ziekenhuis gekregen heb af. Echt fijn...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:51

Ben ook weer terug bij af.... hoef in princiepe maar 1 neusgat te doen maar wordt snachts of heel vroeg wakker dat alles vol zit :(. Doe dan wel 1 neusgat en dan gaat t wel maar meann niet leuk

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:56

En vergeet ook niet dat je neus als een filter werkt en dat door je mond ademen ook weer ongezond is. ;)

Ik moet bijvoorbeeld al zoveel mogelijk voorkomen om door mijn mond te ademen doordat ik hyper gevoelig ben voor luchtweg infectie. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:07

veerledec schreef:
Even een vraag van een totale leek, die het heel naar lijkt om iets in dr neus te spuiten en zich dus niet echt kan voorstellen hoe het is om verslaafd te zijn aan neusspray: als je neus verstopt zit kan je toch gewoon door je mond ademen? Daar zou je toch niet echt benauwd van moeten worden? Of hoe werkt dat dan?

Zo simpel is het uiteindelijk ook hoor. Als je er vanaf wil zal je uiteindelijk toch moeten accepteren dat als je een keer verkouden wordt, je neus weer dicht zit. En dat je dan een paar nachten slecht slaapt en je je hele hoofdkussen onderkwijlt omdat je door je mond moet ademen. :+

Mijn man is er al een hele poos vanaf. En wat het voor hem deed: gewoon niet weer beginnen met die troep als hij verkouden was. Want inderdaad, dan ben je terug bij af. In plaats daarvan spoelen met zout water.

Ja, dat was even afzien. Maar no pain, no gain...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 11:19

Maarja dat ‘even’ afzien is niet voor iedereen hetzelfde. Ik ben 3 maanden clean geweest en 3 maanden bijna niet geslapen. Het ging niet over en werd niet beter. Dat wordt je écht zat en vraag me af of het later wel beter zou worden zonder hulp.. -O-

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:22

nynke55 schreef:
Heel simpel: knijp je neus dicht en ga door je mond ademen. Hoe lang hou jij dat vol, denk je?

Een jaar of 50 hoop ik toch nog wel minimaal, zo oud ben ik nu ook weer niet :+ . Ik adem afwisselend door neus, mond of door beiden.

Mijn man is ook verslaafd, daarom heb ik het hele topic gelezen. Hij zegt dan dat hij daar een hele droge mond van krijgt. Maar dat lijkt me niet onoverkomelijk, dus er moet meer zijn denk ik dan?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 11:26

Nouja wat erbij komt kijken als je het niet gebruikt is hoofdpijn, druk op je hoofd, ogen en holtes. Door je mond ademen is gewoon vies de hele dag en nacht en daar ga je ook van uit je mond stinken. Niet kunnen slapen, super droge mond en je bent gewoon echt verslaafd dus je lichaam schreeuwt om die spray. Het is niet duur en het helpt met 1 spray om weer helemaal vrij te kunnen ademen.

Als je een paar weken verslaafd bent is dat ook weer anders qua afkicken dan járen denk ik.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:01

Veerledec, ik kon het mij ook nooit voorstellen en had echt hetzelfde idee als wat jij hebt! Ik gebruikte nooit neusspray en als ik verkouden was ademde ik gewoon door mijn mond. Maar deze neusspray maakte mijn neus zo heerlijk open.

Ik merkte dat ik niet meer kon slapen als mijn neus dicht ging zitten (wat weer door de spray kwam want de verkoudheid was allang over), ik droomde continue dat ik stikte omdat ik door mijn neus bleef ademen ipv door mijn mond ging ademen. Ik werd dan heel benauwd wakker waardoor ik maar weer neusspray nam en weer rustig kon verder slapen.

Als mijn neus dicht zit krijg ik inderdaad ook een heel vervelend drukkend gevoel op mijn holtes, heel raar om dat te voelen als je verder niet verkouden bent.

nu dus al 3 dagen helemaal neusspray vrij, heerlijk! Ik ben wezen zwemmen, misschien het chloor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:25

xApple schreef:
Nouja wat erbij komt kijken als je het niet gebruikt is hoofdpijn, druk op je hoofd, ogen en holtes. Door je mond ademen is gewoon vies de hele dag en nacht en daar ga je ook van uit je mond stinken. Niet kunnen slapen, super droge mond en je bent gewoon echt verslaafd dus je lichaam schreeuwt om die spray. Het is niet duur en het helpt met 1 spray om weer helemaal vrij te kunnen ademen.

Als ik het zo lees levert die neusspray je heel wat voordelen op. Het gebruiken ervan neemt het in ieder geval heel wat onaangename zaken weg. En je vindt het ook niet duur en met 1 spray adem je weer vrij en slaap je weer goed. Dat lijken mij serieuze voordelen. Zou je dan wel stoppen? Wegen de nadelen wel op tegen al die voordelen van neusspray?

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:27

Ik probeer als ik 's avonds mn neus dicht heb het gewoon te negeren. Ene keer lukt het wel, andere keer niet.
Ik krijg soms last van een matige druk op mijn oor aan de kant die dichtzit. Dat vind ik dan toch wel erg eng en dat zet mij meestal aan tot sprayen.

Maar, nogsteeds clean! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Namira542 op 09-02-18 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:28

Herkenbaar. Na een verkoudheid dwing ik na een week gebruik af ermee te stoppen. Dan ga je door een vervelende 24uur heen, maar daarna is het beter. Helaas altijd wat benauwd en ligt de verslaving op de loer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:19

Namira542 schreef:
Maar, nogsteeds clean! *\o/*

*\o/*

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:08

Ik ook al bijna 1 maand *\o/*
Alleen met slapen blijft 1 neusgat dicht zitten ene keer links andere keer rechts, maar stoort me gelukkig vrij weinig. Ja het blijft een irritant gevoel maar als ik opsta trekt dat gelukkig weg en zijn beide weer open.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:45

veerledec schreef:
nynke55 schreef:

Een jaar of 50 hoop ik toch nog wel minimaal, zo oud ben ik nu ook weer niet :+ . Ik adem afwisselend door neus, mond of door beiden.

Mijn man is ook verslaafd, daarom heb ik het hele topic gelezen. Hij zegt dan dat hij daar een hele droge mond van krijgt. Maar dat lijkt me niet onoverkomelijk, dus er moet meer zijn denk ik dan?

Tja, je gaat er inderdaad niet dood van, maar het is gewoon erg onplezierig en dan heb je inderdaad nog de neveneffecten zoals slecht slapen en droge mond. En bij een verkoudheid duurt het misschien een week, geen probleem. Maar maanden of jaren? Dan wil je er wel graag vanaf.

Maar als je je echt wil inleven in wat je man voelt, stop dan watten in je neus en laat ze een maand zitten.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:52

safina schreef:
xApple schreef:

Als ik het zo lees levert die neusspray je heel wat voordelen op. Het gebruiken ervan neemt het in ieder geval heel wat onaangename zaken weg. En je vindt het ook niet duur en met 1 spray adem je weer vrij en slaap je weer goed. Dat lijken mij serieuze voordelen. Zou je dan wel stoppen? Wegen de nadelen wel op tegen al die voordelen van neusspray?

Er zitten zeker een hoop voordelen aan het gebruik van neusspray wanneer je last hebt van een verstopte neus, maar er zitten ook (serieuze) nadelen aan het gebruik ervan, zoals een (chronische) beschadiging van het slijmvlies, neusbloedingen, verloren reukzin en een vergrote kans op infecties. Sommige mensen moeten zelfs een operatie ondergaan om hun neusholtes te herstellen. Ik vind de voordelen dus zeker niet opwegen tegen de nadelen.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:41

Ik moet jullie mededelen dat ik weer heb gesprayd vandaag..
Wordt gewoon alweer verkouden, dit is echt ongelofelijk _-:(

En gefeliciteerd Westhof!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:16

Ook ik heb weer gesprayd, was nu dik een maand zonder neusspray!
Maar ik kon s'nachts echt niet meer slapen door mijn verstopte neus :(

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:56

Hier ook weer begonnen..

Zat met 1 neusgat op de zoutoplossing met menthol. En de andere nog wel steeds de 1 ml.

Helaas verkouden geworden en gelijk weer neusspray er bij gepakt.

Heb wel de 1 ml helemaal geband en voor de variant met 0,5 gegaan. Dus een kleine verbetering..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:12

Ik ben echt jaaaaaren verslaafd geweest aan neusspray, maar kan nu echt zeggen dat ik al ruim een jaar clean ben. Zelfs als ik een keer tijdens verkoudheid toch moet sprayen omdat ik anders geen lucht meer krijg, dan kan ik er heel makkelijk weer mee stoppen :)