No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:28

Marjoow schreef:
Ik heb net een paar wraps geprobeerd. Smaken goed! Alleen vult het niet echt merk ik... terwijl ik er al 4 op heb. Heb alsnog gewoon honger -O-

4? Is wel lekker veel :Y) :D

Wat heb je erop? Misschien heeft je lichaam dorst? Of ben je gewend grote porties te eten?

Edit: waarom krijg ik geen poppetjes??

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:30

Unique6 schreef:
Marjoow schreef:
Ik heb net een paar wraps geprobeerd. Smaken goed! Alleen vult het niet echt merk ik... terwijl ik er al 4 op heb. Heb alsnog gewoon honger -O-

Heb je volkoren wraps? De gewonen witte vullen bij mij namelijk ook niet. Oh en goed volproppen met groente of noten :P

Nee gewoon de witte van de AH. Volgende keer maar volkoren wraps proberen dan :) En wat voller doen :P

melissa_b schreef:
Marjoow schreef:

4? Is wel lekker veel :Y) :D

Wat heb je erop? Misschien heeft je lichaam dorst? Of ben je gewend grote porties te eten?

Edit: waarom krijg ik geen poppetjes??

Op 2 zaten: Komkommer, kipfilet, pesto, bosui en een beetje peper. Op de andere 2: komkommer, kipfilet, cherrytomaatjes, ijsbergsla en roomkaas.

Dus wat dikker beleggen denk ik :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:38

Lees mee uit interesse (eet al bijna 20 jaar suikervrij) maar in de wraps van de AH, ook de volkoren variant, zit suiker in de vorm van dextrose.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:44

SusanH schreef:
Lees mee uit interesse (eet al bijna 20 jaar suikervrij) maar in de wraps van de AH, ook de volkoren variant, zit suiker in de vorm van dextrose.

Al 20 jaar! Echt knap!
Ik heb altijd die van La Morena, daar zit het minste suiker in. Mocht je nog tips hebben voor varianten met nog minder suiker :9

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:45

SusanH schreef:

Wat eet jij zo op een dag?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:49

Gewoon normaal denk ik. Ontbijt met magere yoghurt, blauwe bessen en speltflakes van Zonnatura. Lunch met volkoren brood, meestal met kaas, en ham zonder toegevoegde suiker (even zoeken maar bestaat oa de serranoham van de Aldi). Avondeten met de pot mee, maar wel goed zoeken naar wat kan. Oa bij nasi, macaroni kan ik niet zomaar een sausmix uit het schap pakken. Ondertussen weet ik waar wel en geen suiker in zit maar goed lezen blijft belangrijk. Ik kan suiker niet verdragen dus het is niet moeilijk vol te houden. Vroeger had ik het er nog wel eens moeilijk mee maar dat is allang voorbij.

Mizora

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:59

Ik sluit me ook graag aan. De hoeveelheid suiker die ik de laatste tijd at liep de spuigaten uit en sinds 2 dagen probeer ik dat flink te beperken. Ik ben nog aan het dubben over mijn siroop. Ik gebruik die hele geconcentreerde flesjes en per flesje zit er 4g suiker in (8g/100ml), maar daarmee maak ik zo'n 10L siroop aan. Water vind ik niet echt lekker en dan neig ik naar te weinig drinken, maar aan de andere kant is siroop wel juist dat zoete.

En ik zal af moeten stappen van cacaopoeder met suiker op mijn latte macchiato wanneer ik ochtendcollege heb.

Fruit blijf ik wel eten, maar verder wil ik suiker echt zo veel mogelijk gaan vermijden.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:01

Ik ga ook weer eens een poging wagen om minder suiker te eten.

Sinds 1.5 jaar ongeveer drink ik ook veel minder cola/redbull (toen dronk ik bijna heel de dag cola en dagelijks een blikje redbull en koffie).
Tegenwoordig koffie en voornamelijk spa rood met een fruitsmaakje. Wel toch nog een paar keer per week een blikje redbull, dus dat mag er nog af.

En ik eet elke dag 2 raket ijsjes. Niet heel veel calorieën, maar wel veel suiker.
En dan nog regelmatig koekjes, snoepjes en dat soort dingen.
Helemaal stoppen met suiker begin ik niet aan, want dat hou ik dan toch niet vol mij kennende.
Maar het kan nog wel een stuk minder.
Misschien maar eens gaan proberen om geen suiker meer in de koffie te doen. Scheelt ook al weer een aantal klontjes suiker per dag.

Sinds kort eet ik bijna geen vlees meer, maar ik vraag me af of er in die vleesvervangers niet ook veel rotzooi zit, dus dat moet ik ook nog eens uitzoeken.

Wel respect trouwens voor de mensen die helemaal geen suiker gebruiken.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:02

Fruit moet je ook wel blijven eten, het gaat meer om de toegevoegde geraffineerde suikers

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:04

Fruit eten wil ik ook blijven doen, maar als vegetariër heb ik soms moeite met broodbeleg. Ik eet dan volkoren knackebröd, maar elke dag kaas erop gaat ook vervelen. Soms heb ik vleesvervangers van de Vegetarische Slager, maar verder heb ik eigenlijk geen idee wat ik erop kan doen wat niet bomvol suiker zit (zoals jam o.i.d.).
Mijn ex dronk twee flessen cola per dag, daar schrok ik toen zo van dat ik direct zelf helemaal ben gestopt met frisdrank drinken :o .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:07

Lust je pindakaas? Een een gebakken of gekookt eitje (een gebakken ei blijft in ieder geval een paar dagen goed in de koelkast en kan je invriezen, een gekookt ei blijft minimaal een week goed in de koelkast)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:08

In vleesvervangers zit helaas een hoop zooi... jammer want ik hou er ook wel van kwa smaak.
Fruit hoef je trouwens niet perse te blijven eten haha.. die vitamines kun je op andere manieren binnen krijgen. Maar fruit eten kan best, gewoon niet teveel van nemen maar dat geld uiteindelijk voor alles :)

Enkel als je echt wilt afkicken en dat gevoel een keer wilt voelen, dan zou het beter zijn om fruit ook (tijdelijk) te stoppen. Zelf blijf ik ook gewoon fruit eten, lekker afwisselend en niet al teveel :)

Vegetarisch broodbeleg, kun je niet denken aan Hummus of baba ganoush? Dat soort dingen, smeersels van groente? Elke dag kaas lijkt me ook wat saai haha.. en eieren, pindakaas?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:13

Ik vind de smaak van vleesvervangers helemaal niet zo super eigenlijk, maar ik wil toch wat _O- . Ik vind het broodbeleg van de Vegetarische Slager niet heel gek qua ingrediënten hoor, maar misschien laat ik me misleiden? https://www.devegetarischeslager.nl/pro ... anse-worst

Pindakaas vind ik echt vreselijk, maar ei gaat er inderdaad wel in. Misschien gekookt ei met een zelfgemaakt avocado spreadje ofzo? Hummus, nooit geprobeerd maar ga ik ook ophalen :j !
Hoe / waar haal jij je fruitvitamines als je geen fruit eet Anne?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:16

Voor degene die graag pannekoeken willen eten als lunch, ik maak zelf dan een pannekoek met lekker wat groente er doorheen. Champignon, ui, paprika, prei, wellicht een plakje kaas erbij, Italiaanse kruiden en ik zit echt prop vol!

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:17

brrr elke dag 2 raketjes haha!
Krijg het er nu al koud van! In de zomer kanik dat ook maar nu vind ik het veel te koud. ;-)

Fruit zal ik ook niet laten staan, ik vind het heerlijk en de geraffineerde suikers vind ik het belangrijkste om over te slaan.

Vandaag begonnen met havermout, kaneel, appel, lijnzaad
Tussendoor een zelf gebakken dadel/havermout koekje
Lunch Broccoli, champignons, ui en knoflook
tussendoor neem ik nog 2 peren en als avond eten staat er spruitjes en een stukje vlees op het menu.

Ik eet niet meer dan 2x per week zuivel (last van mn darmen) en ook weinig brood.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:30

Gruis schreef:
Ik vind de smaak van vleesvervangers helemaal niet zo super eigenlijk, maar ik wil toch wat _O- . Ik vind het broodbeleg van de Vegetarische Slager niet heel gek qua ingrediënten hoor, maar misschien laat ik me misleiden? https://www.devegetarischeslager.nl/pro ... anse-worst

Pindakaas vind ik echt vreselijk, maar ei gaat er inderdaad wel in. Misschien gekookt ei met een zelfgemaakt avocado spreadje ofzo? Hummus, nooit geprobeerd maar ga ik ook ophalen :j !
Hoe / waar haal jij je fruitvitamines als je geen fruit eet Anne?

Ik eet zelf gewoon fruit, maar mocht iemand geen fruit willen eten dan haal je dit wel uit groentes. Bijvoorbeeld vitamine C zit ook in tomaten, paprika, kool

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:41

@Marjoow: Ik doe meestal iets van een pittige sla zoals rucola met gebakken ui/paprika/champignons/knoflook, kip en hummus. MMMMMMMM krijg nu al trek!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:44

@Gretoes, het begint nu inderdaad een beetje koud te worden voor raketjes, dus dat maakt het misschien makkelijker om te stoppen.
Na dit pak maar geen nieuwe meer halen.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:53

Ik doe ook mee! Ik eet op zich niet heel veel, maar wel heel erg slecht. Misschien is dit een goede stok achter de deur om gezonder te gaan eten en er meer bij stil te staan!

Ik denk dat ik het avondeten gewoon laat voor wat het is (anders wordt vriendlief niet heel erg blij) en voor de rest de hele dag suikervrij, op fruit na. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:55

Irkoontje schreef:
Mri schreef:
Gember en citroen door je water is ook een aanrader!
Ik drink op werk heet water of heetwater met een stukje gember erin.

Mijn doel: gewichtsverlies door minderen met suiker.
Ik moet alleen nog even broodbeleg vinden + iets om mn ijzer op niveau te houden. Nu eet ik appelstroop op mm brood :=

Vlees, kaas? Evt een smeerbaar beleg (dat wat je ook op toastjes kan doen bv (niet super gezond verder)), ei. Of ontbijten met kwark, skyr, yoghurt, pap (brinta oid). Genoeg keuze, maar je moet inderdaad ff creatief zijn, zijn ongetwijfeld nog meer mogelijkheden.

Opzich wel, maar helaas lactose intolerant, koemelk en soja allergie.

Dus kaas, joghurt, skyr, kwark etc vallen al af.
Dus dan kom je al heel snel terug op brood of salade/groente voor ontbijt.

Amandelmelk en rijstemelk zijn niet mijn ding, met droge granen doe je mij geen plezier

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:56

Osianaa schreef:
Ik denk dat ik het avondeten gewoon laat voor wat het is (anders wordt vriendlief niet heel erg blij)

Als jij geen k&k spul verwerkt in je maaltijd hoeft er geen geraffineerde suiker in je avondmaaltijd te zitten.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:10

Kaka helpt me even verder.. Wat bedoel je met K&K?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:13

kant en klaar spul. Dus zakjes, pakjes, sausjes uit blik/fles.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:17

Ik heb een tijdje koolhydraatarm gegeten waarbij ik mijn brood wegliet, maar daar was de dietiste die ik onlangs heb ingeschakeld niet blij mee. Schijnt dat je daardoor een jodiumtekort op kunt bouwen en dat is niet goed voor je schildklier.
In overleg met haar ben ik het volgende gaan eten;
Ochtend Griekse yoghurt met een stuk fruit er doorheen (houd ik het een ochtend op vol)
Tussen de middag twee volkoren boterhammen met hartig beleg, vaak met rucola erbij voor de smaak.
In de middag nog een stuk fruit.
Avondeten bij voorkeur niet kant en klaar, meestal groente, vlees en aardappelen. Daar heb ik wel aan moeten wennen want ik at weinig vlees en liever geen aardappelen. Maar inmiddels kopen we driesterren vlees in de hoop dat het een blije koe of kip was en de aardappelen eet ik ook weer.
Belangrijkste advies van de dietiste was dat ik ging zitten en bewust nadacht van alles wat ik in mijn mond stopte.
Met bovenstaande raakte ik in de eerste twee weken al drie kg kwijt. En het was echt goed vol te houden. De cola en koekjes laten staan, was vooral in het begin lastig maar bleek echt tussen mijn oren te zitten. Die strijd moet ik nu dus wel weer aan... maar ik weet dat het kan.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:24

Ontbijten kan heel goed zonder toegevoegde suikers met een smoothie, handvol spinazie, scheutje water, een peer in stukje (wel natuurlijke suikers dus, maar beter dan een schep kristalsuiker) en blenden maar. Voor wat extra vulling wat zaden en pitten toevoegen, zoals lijnzaad, ciazaad of havermout kan ook. Smoothies moet je niet te veel nemen, vloeibaar is toch minder goed dan kauwen op vezels.

Ontbijten met banaanpannenkoekjes ook heel erg lekker, 1 (rijpe) banaan prakken, 2 eieren erdoor en in de pan, heel lekker :)

Wat ook kan is scrambled eggs met wat spek (bacon) wel goed opletten dat je de suikervrij uit de winkel haalt....dat is wel een uitdaging, maar er bestaat wel spek zonder suiker.

Als lekkere tussendoortjes maak ik wel eens dadelballetjes, ook heel lekker.
Wat heb je nodig voor 13 stuks?
150 gram medjoul dadels
50 gram amandelen
1 eetlepel rauwe cacao
paar druppels vanille extract
1 theelepel chiazaad (optioneel)
flinke hand gedroogde kokos

En appelstroop helpt niet voor je ijzergehalte, het is het verkeerde soort ijzer (non-heemijzer) en wordt slecht opgenomen door je lichaam.