Zwemmen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:40

Ik tel mijn baantjes niet echt. Ik probeer gewoon bezig te blijven en dan drie kwartier of zo.

Maar mijn conditie is crap, waardoor ik het ook niet super kang achter elkaar volhoud. En dan tel ik wel. Dan probeer ik bijvoorbeeld 10 keer op een neer te doen zonder te stoppen.

Danielleeee_
Berichten: 3202
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:55

Ik ga vanaf volgende week in alkmaar wonen voor stage, vlak naast het zwembad. In loop dagelijks wel drie kwartier, maar (intensief) sporten doe ik niet. Daarom wil ik beginnen om 1 à 2 keer in de week te zwemmen, gewoon baantjes zwemmen (of misschien zijn er wel andere opties waar je aan mee kan doen bij het zwembad). Ik hou eigenlijk niet zo van zwemmen en ik denk dat ik de eerste paar keer wel wat ongemakkelijk vind als ik daar na één baantje al aan het hijgen ben :') Maar misschien kan ik hier wat motivatie vinden! :D

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8406
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:15

Goed dat jullie allemaal lekker bezig blijven :)
Hopelijk haak ik snel aan.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:58

Time2Tri schreef:
Gisterenmorgen ben ik weer geweest , 1900 meter gezwommen .
En ik was zo goed als alleen op de baan ...heerlijk .

Wellicht staat me volgend jaar een hele grote uitdaging te wachten.
We denken er over na met de triathlon vereniging gezamenlijk een
weekend / wedstrijd te plannen als "uitje "
Hiervoor is Norderney uitgezocht , dus dat zou betekenen borstcrawl in de
zee :wow:

Morgenavond is weer teamtraining .

Ohhh Norderney <3 <3 . Ontzettend gave uitdaging ook!

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:51

Gefeliciteerd Kitlover *\o/*

Norderney word een behoorlijke uitdaging dan Siesjuh :j
Maar goed ... grenzen verleggen . :D

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 00:04

Romeo2007 schreef:
Gebruiken jullie een activity tracker met zwemmen? Ik kijk zelf naar de polar a370 op het moment...

Ik niet, vind het ook voor mij (nog) niet rendabel. Ik sport echt voor de fun en het lekker bezig zijn en mijn conditie op pijl te houden.

Chasingmood schreef:
Ikr heb gisteren een badpak gekocht en ik ga dinsdag voor t eerst zwemmen!
Of nouja.. dat is mn bedoeling, of t er van gaat komen :')

Succes! We helpen je herinneren ;) ~~}>

jeetje77 schreef:
Ik krijg bc gewoon niet voor elkaar. Heb het echt geprobeerd, maar schoolslag is ook prima wat mij betreft.

Ik doe ook gewoon schoolslag. BC is niet aan mij besteedt...op de een of andere manier doet mn schouder altijd pijn na de tijd en mijn schoolslagtechniek ik gewoon veel beter :=

Danielleeee_ schreef:
Ik ga vanaf volgende week in alkmaar wonen voor stage, vlak naast het zwembad. In loop dagelijks wel drie kwartier, maar (intensief) sporten doe ik niet. Daarom wil ik beginnen om 1 à 2 keer in de week te zwemmen, gewoon baantjes zwemmen (of misschien zijn er wel andere opties waar je aan mee kan doen bij het zwembad). Ik hou eigenlijk niet zo van zwemmen en ik denk dat ik de eerste paar keer wel wat ongemakkelijk vind als ik daar na één baantje al aan het hijgen ben :') Maar misschien kan ik hier wat motivatie vinden! :D

Je hoeft je niet ongemakkelijk te voelen hoor, iedereen die zwemt heeft een keer moeten beginnen. In het begin zal het vooral zwaar zijn, omdat het wennen is. Maar als je eenmaal een fijn ritme te pakken hebt, komt de rest vanzelf :)

Time2Tri schreef:
Gefeliciteerd Kitlover *\o/*

Norderney word een behoorlijke uitdaging dan Siesjuh :j
Maar goed ... grenzen verleggen . :D

Ja dat geloof ik graag. Maar grenzen verleggen is altijd leuk :D

Ik ga dinsdag weer! Ben nog steeds verkouden, maar ben het zat. Ik wil gewoon weer zwemmen :D

jeetje77

Berichten: 3495
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:34

Ach en als ik dan zie dat ik met schoolslag nog steeds allerlei zwemmers die BC doen eruit zwem, vind ik het wel best

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 07:50

Ook dat ja :')

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:12

Mijn grootste ergernis van zwemmen is dat ik dat savonds moet doen en daarna niet kan slapen. Zelfs met sokken heb ik koude voeten en ik loop de eerste 2 uur zeker wel 5 keernaarde wc. Daarna val ik dan in slaap. Zonder sokken lukt het helemaal niet.
Met duiken nergens last van. Dan kan ik ook wel koud worden, maar ik blijf dan wel droog en kennelijk is dat het. Thuis douchen en op bed. Ik ga niet meer zitten. Het zwembad wordt door de club gehuurd van 9-10 's avonds. Dan is het 11 uur thuis en volgende dag om 5.30 op.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:37

Is het geen idee om al op het zwembad te douchen? Ik heb het ook altijd zo sterves koud na de tijd, maar ik duik gelijk na het zwemmen onder de warme douche. Dan heb ik daar veel minder last van.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:52

Ik ga dadelijk ook weer is proberen te zwemmen na drie weken gestopt te zijn wegens een peesontsteking. Hopelijk kan ik het nu weer rustig oppakken.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:33

Siesjuh schreef:
Is het geen idee om al op het zwembad te douchen? Ik heb het ook altijd zo sterves koud na de tijd, maar ik duik gelijk na het zwemmen onder de warme douche. Dan heb ik daar veel minder last van.

Dat doe ikookal. Maar het water isdaar niet echt warmgenoeg voor mij. Ik ben een koukleum.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:21

Ik ook :') . Maar hier in het zwembad is het water om te douchen echt heet, dus dat scheelt heel veel. Ik doe ook aan 'ouwe wijven zwemmen' :'). Je hebt hier op 2 dagen in de week dat het zwemwater warmer is dan normaal en dat scheelt echt een hoop in kou.

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:46

Ik meld me ook :)
I.v.m. een blessure aan mijn knie moet ik voortaan 2 a 4 keer in de week minstens een uur gaan zwemmen. En daarnaast in het ondiepe 15 minuutjes wandelen. Ik ben alleen bang dat ik het na een paar baantjes saai ga vinden. Heeft er iemand tips om het leuk te houden? Ik ben geen ster in het zwemmen. Ik heb wel mijn a b en c diploma gehaald, alleen mijn techniek is nog best wel ruk haha. Ik ga trouwens vanavond waarschijnlijk voor het eerst. Ben benieuwd of ik het allemaal ga halen qua tijd hahah. Ik rijd daarnaast ook nog 5x in de week paard, werk 2 keer en zit in mijn eindexamenjaar haha.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:57

Wow succes dan maar! Knap dat je dat gecombineerd krijgt. Tips heb ik niet echt, maar je zou met iemand samen kunnen gaan of doelen stellen, ipv gewoon heen en weer zwemmen. Er zijn hier ook mensen die zwemmen met schema's. Misschien is dat een idee?

Rianne_

Berichten: 5410
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:27

Eens geprobeerd maar ik kreeg zo'n zere nek tijdens het baantjes zwemmen. Herkenbaar? Dat vond ik zo jammer.. -O-

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:57

Nou tot zover mijn plan om morgen te gaan zwemmen.. de zorgcoördinator wil morgen een gesprek met mij in mn tussen uur.. -O-

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:19

Avond .
Ach , zwem lekker in die stijl die je prettig vind .. toch ?
Uiteindelijk gaat het erom dat je lekker beweegt . En niet iedereen traint voor een doel .

@ Germie , gek dat je het zo koud na het zwemmen hebt .
Ik heb daar geen last van ... lekker douchen aankleden , klaar .
Ben nooit voor 21:30 thuis .

@ Xhaflinger , je doet het voor een goed doel .. dat moet toch motivatie genoeg zijn? Anders idd een schema zwemmen ?

@ Rianne , zwemmen schoolslag met je hoofd boven water ?

@ Chasingmood :(:)

Vanavond maar 1200 meter gezwommen , de focus lag op techniek .

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:47

Ook niet onbelangrijk, de techniek :D

Stomme coördinator -O-

Met je nek herken ik wel. Regelmatig je hoofd bewegen en niet te lang in een dezelfde houding houden werkt hier goed! En je nek ontspannen :D

Ik mag vanavond weer *\%/*

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 07:16

:j Techniek heel belangrijk ...in theorie weet ik allemaal wel hoe
het moet .Maar in de praktijk correct omzetten wil niet altijd lukken :=
Vind een juiste doorhaal altijd lastig :( , en daarmee haal je de stuwing
naar voren , dus niet onbelangrijk ....

Gisteren nog geweest Siesjuh ??

jeetje77

Berichten: 3495
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:01

Oh weer zo'n week dat ik eigenlijk niet weet wanneer ik nou moet gaan zwemmen. Vrijdagochtend dan maar?? Schop schop ..

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:55

Jups, ik ben weer heerlijk geweest! Was lekker, merkte wel dat ik nog niet helemaal fit ben, maar toch ruim een uur gezwommen.

Ja, techniek maakt een wereld van verschil. Als de techniek goed is, zwemt het ook veel lekkerder. Ik heb wel eens van die dagen dat het dus echt niet lukt en dan kost dat zoveel moeite en kom je bij wijze van spreken geen meter vooruit. Ik zou ook best lessen willen, maar ik weet op het moment echt even niet wanneer ik dat in moet passen :D

Lastig is dat soms he jeetje...het kost toch best wat tijd om 'even' te gaan zwemmen. Maar het gaat je vast lukken ~~}> ~~}>

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:22

Ik kan wel gewoon een schoolslag en bc maar verder niks haha. En heb nu een blessure in mn linker schouder en knie, waardoor het allemaal wat stroever gaat hahaha. Ben zelfs al ingehaald door een stel oude vrouwtjes :')

Maar ondanks dat wel al 2 dagen achter elkaar 1 uur wezen zwemmen :D En eigenlijk is het best te doen en is het minder saai dan ik dacht :o Ook al was het gisteren na een zware training paardrijden toch wel even doorbijten haha. Nu waarschijnlijk vrijdag weer na het paardrijden *D

Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:22

Vanavond weer! *\o/* direct mijn nieuwe zwembril testen, mijn oude had ik al jaren en na elk baantje was hij helemaal beslagen, kon er niks meer mee :')

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:08

Heerlijk gezwommen vanmorgen. Om 7 uur lag ik in het water. In totaal 68 baantjes gedaan, totaal dus 1700 meter. Het gaat elke keer een beetje beter, langer en sneller. Heerlijk! Al begon ik het nu toch ook wel saai te vinden, dus voor volgende keer even mijn mp3 speler opsnorren en wat nieuwe muziek op zetten. Of misschien wel een luisterboek als dat werkt.