Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MariekeB schreef:Ik ga deze week zelf CBD olie maken van de CBD thee. Ik heb toch die set in huis. Heel benieuwd naar . Gebruik nu de CBD pasta van Stichting Mediwiet.
moonfish13 schreef:Thc olie, white widow: .............
amies100 schreef:Juut schreef:Niet alles gelezen...
ik gebruik wietolie die door een kennis wordt gemaakt. Hiervoor gebruikt hij de gehele plant. De olie bevat dus zowel cbd als thc. Ik ben het gaan gebruiken voor examenstress: op die dag zelf mijn hoogste verbruik, maar geen roze olifantjes gezien. Ook geen roze kevertjes. Wanneer ik 5 druppels in 1 dosis nam kreeg ik een vage hoofdpijn alsof ik heel vast had geslapen. Door druppels te verdelen over meerdere doseringen nergens last van. Ik kon ook na het examen de druppels zonder problemen laten staan, niks geen afbouwen of afkickproblemen.
Op dit moment heb ik mijn elleboog overbelast, en gebruik ik de olie daarvoor. Verminderd de pijn duidelijk. Ook een vriendin met reuma heeft veel baat bij de druppels. Minder pijn, slaapt beter, en ook minder stijf bij opstaan.
Het is een misvatting dat als olie van een hele plant is gemaakt er automatisch CBD en THC inzit.
Planten worden gekweekt voor CBD of THC of voor beiden.
Weet je de gehalten van de olie of is er geen testrapport van? Als het gehalte bijv maar 2% thc is moet je al meerdere pipetjes nemen om een high effect te voelen.
spicegirl schreef:groen licht gekregen van de arts..
nu ff uitvogelen welke..
begin je altijd met een lichte ?
moonfish13 schreef:CM_ schreef:Ik wil het graag gaan gebruiken op mijn paard met straalkanker.
Dit op aanraden van de smid.
Kan iemand mij al dan niet per PB vertellen waar de thc variant te krijgen is.
Na googlewerk moet ik die hebben, en idd niet de andere hennep variant
Gewoon zelf maken, het is echt makkelijker als koffie zetten.
Dan heb je ook geen gedoe met illegaal kopen van de olie, want maken mag wel gewoon.
moonfish13 schreef:Nonsens amies, ik maak al jaren olie met wiet van coffeeshops.
spicegirl schreef:met een flinke dosis scepsis en argwaan, mijn eerste druppel genomen -
ongelofeloos !![]()
binnen een half uur -na slechts 1 druppel -verdween mijn neuropathiepijn voor het grootste deel.
kan ook weer slapen, ben ontspannen, en mijn gewrichts/bot/spierpijnen zo goed als weg !!
![]()
ben fan![]()
treed er nog gewenning op ?
en kan je het naar behoefte innemen (als je je goed voelt wat minder, bij slechte momenten wat meer ) ?
Sjolvir schreef:Hmmm, ik nam 2 x daags 10 druppels maar heb er niets van gemerkt, jammer genoeg, zeker aangezien Spicegirl en anderen zo enthousiast waren, heb dan wel de 2.75% oplossing, maar met 10 druppels zou je heel eind moeten komen.
KMD, 2 x daags 2 van 5% is nog steeds minder dan wat ik nam van de 2.75 (heb geen zin om het precies uit te rekenen) maar als hij 5 druppels neemt zat ik met de 2.75 met 10 er qua CBD nog overheen en bij mij deed het naar mijn idee echt helemaal niets (helaas, was namelijk wel leuk geweest als het iets gedaan had).