In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:27

Goed bezig Shanna! Skeeleren deed ik 'vroeger' veel, leuk om te doen!

Ik heb een heel slecht weekend gehad dus moet nodig weer sporten haha, zometeen zijn dus mn benen aan de beurt.

Ik kan echter wel huilen om mijn rug.. Heb er therapie voor maar ben dit vorife week vergeten (stom stom) dus zo maar weer bellen, ondanks de oefeningen wordt het gewoon niet beter.. Doet zo'n zeer ;(

Gnome

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:41

Ik heb vandaag weer een stukje gelopen. Nog best warm met het zonnetje erbij dus aardig gezweten.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:02

Ik heb samen met Shanna geskeelerd maandag, voor mij voor het eerst weer sinds meer dan een jaar XD ik voel het alleen in mijn rechter kuit, maar na paar stappen trekt dat ook weer weg. dus wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Verder probeer ik met de hond te lopen, badminton 1x in de week en te gaan zwemmen. en dus skeeleren maar soms kan ik mij er echt niet toe zetten.. dat is wel een verbeter punt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:51

Ik heb net weer een stukje gelopen. Was flink benauwd helaas. Anderen nog fanatiek bezig?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:11

Hoi meiden!
Lijkt me leuk om me ook te melden.. :))

Ik heb mijn eigen sportschool, dus ik train normaal wel. heb nu alleen mijn hamstring gescheurd.. Dus mag even niets. Is al 5 weken terug dus ga nu rustig opbouwen, veel stretchten en de basis conditie terug vinden. Met hardlopen heb ik heeeelemaal niks, maar wil het erg graag proberen!

Je zou denken dat hier motivatie genoeg zit maar helaas, haha :+ Dus misschien kan ik het hier leuk bij houden om ook thuis wat te gaan doen... :))

Ingedebruijn, na het doorspitten van het topic... Top resultaten! Hoelang heb je erover gedaan? Heel netjes hoor, goed bezig!! <<)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:55

jaimy10 schreef:
Hoi meiden!
Lijkt me leuk om me ook te melden.. :))

Ik heb mijn eigen sportschool, dus ik train normaal wel. heb nu alleen mijn hamstring gescheurd.. Dus mag even niets. Is al 5 weken terug dus ga nu rustig opbouwen, veel stretchten en de basis conditie terug vinden. Met hardlopen heb ik heeeelemaal niks, maar wil het erg graag proberen!

Je zou denken dat hier motivatie genoeg zit maar helaas, haha :+ Dus misschien kan ik het hier leuk bij houden om ook thuis wat te gaan doen... :))

Ingedebruijn, na het doorspitten van het topic... Top resultaten! Hoelang heb je erover gedaan? Heel netjes hoor, goed bezig!! <<)

Dit was na 20 dagen :) heb een paar sprokkeldagen gehad maar vandaag weer serieus begonnen. Zonde om het niet af te maken.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:56

Netjes hoor, maar neem aan dat je dan ook op voeding let? :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:40

jaimy10 schreef:
Netjes hoor, maar neem aan dat je dan ook op voeding let? :D

Haha nee totaal niet. Maar ik ben sowieso niet iemand die snoept of fris drinkt dus al aardig gezond van mezelf.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:06

Even een stipje hier, ik zou ook mee moeten doen :')

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:47

ingedebruijn schreef:
Ik heb net weer een stukje gelopen. Was flink benauwd helaas. Anderen nog fanatiek bezig?

Ja, ik! :D

Gisteren in de stromende regen hardgelopen, training 2 van het programma wat jij stuurde. Morgenavond of zaterdag weer lekker een rondje, maar denk dat ik dan nog een keer training 2 doe. :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:51

Amaris schreef:
Ik ben zonder zetmeel/suikerkoolhydraten gaan eten, volgens dr. Hofstra (cardioloog - boek) principe.

Ben denk ik 3 maten kleiner nu, val nog steeds af en zit nu rond de 10 kg minder. Ben er in okt mee begonnen maar stop er ook niet mee omdat het eten me prima bevalt en ik doe een moord voor volle kwark van de jumbo dus dat blijf ik eten tot ik erbij neerval :9

Wat er is veranderd aan m'n lichaam.. alles is dunner, ik heb geen 'rugribbelvet' meer (dat vond ik echt afschuwelijk).

ennnn ik heb geen tieten meer. -O- :') gzd voor de kleine zuid-oost-azische handen van Kolibri :') :')

Hee.. ben benieuwd ober het boek. Kan je me er mss iets meer over vertellen? :)

Ben al 20 kg afgevallen moet nog 10. Maar het lijkt niet meer te lukken :(

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:44

Ook maar even een stipje :P
Handige tips worden hier gedeeld!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:35

@ingedebruijn & Jindai

Dat schema, zou dat iets zijn voor iemand die nooit hardgelopen heeft en ook niet bijsterenthousiast is over hardlopen? De hometrainer thuis houdt ik alleen maar vol omdat ik netflix kan kijken.

Maar dat restultaat van inge kan je moeilijk negeren, ziet er goed uit!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:00

Hé wat grappig, dit topic is precies wat ik nodig heb!

Ik ben op zoek naar oefeningen/sport die ik thuis kan doen. Momenteel loop ik om de dag hard, tussen de 5,5 en 12 km per keer. Maar op de avonden dat ik niet ga hardlopen wil ik thuis nog wat aan sport doen. Ik kan dan het huis niet uit, omdat er 2 kinderen op bed liggen en mijn vriend dan vaak niet thuis is, omdat hij zelf is gaan sporten.

Ik ben gaan hardlopen om wat kilo's kwijt te raken, en daarmee ben ik inmiddels goed op dreef en zit in principe wel op een goed gewicht nu. Zou graag nog wat extra kwijtraken nu, maar merk dat ik wat stagneer.

Ik zal vanavond het topic eens doorlezen voor wat tips.

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:07

Misschien een leuke tip: kijk eens op youtube en zoek fitnessblender eens op. Ze hebben daar veel workouts video's staan :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:55

Je hebt ook de app Sworkit, meerdere varianten (Bovenlijf, Onderlijf, kont etc...) Krijg je steeds oefeningen van 30 sec. Hele fijne app, want doet elke 30 seconden een andere oefening + pauze. (Weet niet hoe het op android is, maar je kan de app ook syncen met de gezondsheidapp van Apple, kan je zien wat je de hele dag hebt gedaan :D)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:59

Ik ben even slecht bezig geweest, druk bezig met t afsluiten van de wedstrijden met mn oudere paard en even een turboweekje op werk, volgende week maar eens beginnen met hardlopen :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:13

Ik dacht dat ik in de vakantie mooi tijd had om elke dag te sporten, maar merk toch dat ik liever mn schoolroutine heb.
Ga nu een rondje hardlopen voor t eerst sinds tijden weer en met nog steeds een beetje spierpijn in de hamstrings van zondag :') We zullen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:50

Ik heb gisteren gezwommen maar kan me echt maar moeilijk aan het sporten krijgen als het warm of benauwd is.. Hebben jullie dat ook? -O-

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:09

Yep.. Gisteren om 10.30 gaan hardlopen, bloedheet maar voelde heerlijk met t windje.
Tip: doe t sochtends! Echt vroeg, 7u opstaan en meteen knallen. Geeft je energie voor de dag en scheelt aanzienlijk qua temperatuur.

Ik zet ook weer de wekker, morgenvroeg rondje hardlopen en evt benen trainen daarna. Gisterochtend hardgelopen en was nog niet voldaan genoeg dus armen erbij gedaan! Verder niet veel op de planning, zaterdag evt nog en zondag wedstrijd dus geen workout extra.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:19

Ik en nu op vakantie waar ik veel in de bergen loopt ongv 2 uur (zit in Oostenrijk)

Na me vakantie wil ik een 3 maanden voeding/training schema gaan volgen. Via fitformation. 2 personen die ik persoonlijk ken zijn er goed van af gevallen.

Morgen miss rondje hardlopen met de hond in Oostenrijk

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:15

Hi! Ik meld me. Ga ook beginnen

Ben een ware koekiemonster en zie langzaam aan mijn buikie wat groeien en nu zit ik serieus ermee dat het er echt weer af moet.

Ben 1.73 en weeg 72 dus ben niet dik wel stevig. Wil sowieso weer naar de 69 en als het lukt 67 maar of ik dat ga halen? (Klinkt makkelijk gezegt als gedaan!)

Ik probeer dus vanaf nu koekjes en snaaigoed te vermijden(minderen iedergeval). Avond eten kan ik niets aan veranderen maar wel wat minder eten bijvoorbeeld.

Ik heb een app van Qiuck fit en zonet 2x 7 min (waarvan 1 de laatste 3 oefeningen heb geschrapt) gedaan dus nu even uitpuffen haha!

Ik rij gewoon paard 5 keer per week. Ga op de fiets naar stal (*kug* 7 minuten) en werk op een stal waar ik op een dag rustig 23.000 stappen zet.

Vandaag ook een stappenteller besteld!

Oja en ik ga het hoelahoopen weer oppakken

Lastigste is vanaf nu: de koekjes etc laten staan... iemand motivatie?

Ik heb een foto van nu (wat ik niet plaats haha) en hopelijk over een x aantal weken weer met resultaat. Moet doorzetten...

Schema van ingedebruin ga ik denk ik ook volgen!

Extra drive voor mezelf: ik wil nieuwe rijlaarzen! Mag alleen als ik dus gelukkig ben met mijn lichaam! (Helpt dat? Haha)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:03

Koekjes laten staan is het makkelijkste als je ze gewoon niet in huis hebt ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:06

Maartje_M schreef:

Mee eens maar als je lieve moeder ze toch haalt ... hahaha woon niet alleen :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:55

PanamaD schreef:
Maartje_M schreef:

Mee eens maar als je lieve moeder ze toch haalt ... hahaha woon niet alleen :D

Heeel herkenbaar :Y) en moeders-lief wordt ook geïrriteerd als ik dan vraag of ze uit huis mogen :')