Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:00


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:45

Dit topic gaat over de hele instagram fitgirl hype :) zie openingspost.

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:33

goriginal schreef:
Hier meldt zich een 'fitgirl'. Ik zou heel graag fitness model willen worden, ik werk daar ook keihard voor. 6 dagen trainen in de week met juiste voeding. En ik moet zeggen dat ik wel echt op punten gestaan heb van dit kan zo niet meer. Het begon leuk, maar bij mij is de obsessie er absoluut ingeslopen, en daar ben ik absoluut niet trots op. Langzaam heb ik mijn fysiek boven mijn gezondheid gesteld. Dus als ik ziek ben ga ik toch, als ik geen honger heb stouw ik het er toch in, dit soort dingen. Hierdoor ben ik al een paar keer heel ziek geweest en heb ik een onbewust eetprobleem ontwikkelt. Ik heb eigenlijk nooit honger en moet nu van veel voedingsmiddelen overgeven, puur omdat ik het zoveel geforceerd heb.

En dan heb ik het ook nog niet eens over mijn mentale gezondheid. Ik was voor het beginnen met fitness al een perfectionist, altijd al geweest. En dat heeft wel echt voor nare dingen gezorgd. Mijn zelfbeeld is enorm verslechterd, ik zie niet in dat ik al een geweldig fysiek heb en kan mezelf alleen vergelijken met anderen. Dit zorgt voor enorm veel stress en wanhoop.

Ik vind fitness zelf heel leuk, en het begon echt als een hobby. Ik probeer aan mezelf te werken, en ik ga hulp zoeken. Hoop dat ik de lol in het sporten weer terug krijg en ooit met een gezonde instelling mijn doel alsnog kan behalen.

Wou mijn verhaal toch even delen met jullie. Geen idee wat ik hiermee wil bereiken, misschien dit onderwerp bekeken vanuit iemand die er zelf inzit?


Doe je wel voorzichtig met jezelf? Staan hier toch paar dingen in die eigenlijk haaks staan op "fit". Zeker omdat je nu niet meer kan eten wat je wilt en je vergelijken met anderen je bent uniek he!? Dus wees daar trots op, zelfs dat ene afwijkinkje kan juist datgene zijn waardoor jij net bijzonder bent en dus nog mooier of leuker.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:30

Ik heb hier eerdet gepost dat ik ben gaan fitnessen om meer lijf te krijgen. Ik was echt smal, weinig figuur en kreeg het er ook niet aangegeten. Nou overlijden van mijn paard en uitgaan van mijn relatie bereikte ik mijn diepte punt. Toen had ik echt ondergewicht, kon niet fatsoenlijk eten door de stress en verdriet en toen is er bij mij een knop omgegaan. Ik weeg nu zwaarder dan ik ooit heb gewogen en zie er ook echt een stuk gezonder en mooier uit en voel me top. Ik fitness nu 1.5 / 2 jaar. Probeer 3 x per week te gaan maar dit lukt niet altijd omdat er natuurlijk ook nog een paard en een sociaal leven bestaat. En sinds een jaar of wat ben ik verknocht aan obstakelruns. Ik heb nog een leuke before en after foto gevonden. Ben ik een fitgirl? Vast wel. Gooi ik alles online, nope (ja nu bij wijze van uitzondering) geen IG hier.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door vencedor op 06-05-17 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentaah

Berichten: 1139
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:37

Ik vind het mooi, het is zelf toch ook wel iets om naar te streven maar zeker gevaarlijk. Er zijn ook al teveel accounts op instagram over meiden die dunner en dunner willen worden, met beschrijvingen bij foto's als 'ik heb honger, het voelt zo goed' en dergelijke. Dit is natuurlijk niet het idee achter zo'n fit-girl account maar wel het gevolg

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:40

Uithongeren lijkt me nooit de bedoeling maar goed ik heb heel gemakkelijk praten met mijn vlugge stofwisseling. Ik heb eerder dat het tr snel eraf vliegt bij stress, spanning en te druk hebben.

Sannens
Berichten: 1442
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:21

Je ziet er echt heel goed uit Vencedor! Fijn dat het bij jou juist zo goed heeft geholpen!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:52

Deoiridh schreef:
Ik vind het best een prima "hype".
Zeker gezien we in een wereld leven waarin we bang zijn voor anorexia, maar waar de helft van de wereldbevolking straks met overgewicht en de bijkomende gevolgen leeft. :')


Dit.

En voor mezelf vind ik het best motiverend. Stoor me er dus ook totaal niet aan en probeer graag een keer een recept uit.

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 01:24

vencedor schreef:
Uithongeren lijkt me nooit de bedoeling maar goed ik heb heel gemakkelijk praten met mijn vlugge stofwisseling. Ik heb eerder dat het tr snel eraf vliegt bij stress, spanning en te druk hebben.


Wauw je ziet er echt heel goed uit! Knap hoor, Fitnissen om 'dikker' te worden haha

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 01:27

Ik denk ook niet persee dat het gevaarlijk is. Ik ben ook bezig met afvallen, kijk ook wel eens op die insta accounts. Maar ieder 'gezond' denkend brein snapt dat dat niet vol te houden en gezond is. Ik ben al 15 kilo kwijt en wil er nog meer. Zoals vencedor, kan ik echt jaloers op zijn heel knap! Ook net nog hardgelopen en dat na nachtdiensten, maargoed ik eet nu net zo een lekker stuk slagroomtaart weg. Dan denk ik wel ja oliebol waarom nou, maar het hoort er ook wel bij. Je kan niet altijd gezond eten, en zondigen mag echt wel eens. En dat weet iedereen.

Hoe vaak ik ook naar zulke accounts ga, dan nog ga ik niet alles weigeren. De mensen die er wel zo door worden beïnvloed zouden door alles beïnvloed kunnen worden, niet alleen door zulke account maar door alle tijdschriften, bladen en tv