hwn schreef:Vandaag meegetraind met de 2de snelste groep van onze joggingclub. We hadden ons voorgenomen aan 5,5 min/km te lopen (na het trage opwarmingsrondje, dan blijft iedereen samen, en past men zich aan aan de traagsten).
Uiteindelijk toch een pak sneller gelopen: meestal rond de 5 min./km, soms zelfs iets sneller, zodat ik mijn 7 km gemiddeld op 5:21min/km uitkwam. Was nochtans niet buiten adem of zo, kon nog gezellig blijven tetteren, ondanks dat mijn hartslag toch tegen de 170 was. Maandag 5 km-wedstrijdje, hopelijk met hetzelfde gevoel.
Jeetje! Hier ben ik wel echt jaloers op zeg! Hoe lang en vaak loop je? Kijk je dan naar Gem. tempo min/km? of Gem. Snelheid km/uur?
Ik zit op z'n 8 a 9 min per km zit.
Eerder liep ik altijd hard om af te vallen(Met een gezond dieet). Maar ik wil nu meer hardlopen om het hardlopen zelf ipv het afvallen. Maar merken jullie ook verschil aan je lichaam? Of moet je dan ook echt je eetpatroon veranderen? Ik wil wel wat gezonder eten zodat ik genoeg voedingstoffen binnen krijg om veel te hardlopen, maar ik wil niet gaan dieëten ofzo.