Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:21

hwn schreef:
Vandaag meegetraind met de 2de snelste groep van onze joggingclub. We hadden ons voorgenomen aan 5,5 min/km te lopen (na het trage opwarmingsrondje, dan blijft iedereen samen, en past men zich aan aan de traagsten).

Uiteindelijk toch een pak sneller gelopen: meestal rond de 5 min./km, soms zelfs iets sneller, zodat ik mijn 7 km gemiddeld op 5:21min/km uitkwam. Was nochtans niet buiten adem of zo, kon nog gezellig blijven tetteren, ondanks dat mijn hartslag toch tegen de 170 was. Maandag 5 km-wedstrijdje, hopelijk met hetzelfde gevoel.

Jeetje! Hier ben ik wel echt jaloers op zeg! Hoe lang en vaak loop je? Kijk je dan naar Gem. tempo min/km? of Gem. Snelheid km/uur?
Ik zit op z'n 8 a 9 min per km zit.

Eerder liep ik altijd hard om af te vallen(Met een gezond dieet). Maar ik wil nu meer hardlopen om het hardlopen zelf ipv het afvallen. Maar merken jullie ook verschil aan je lichaam? Of moet je dan ook echt je eetpatroon veranderen? Ik wil wel wat gezonder eten zodat ik genoeg voedingstoffen binnen krijg om veel te hardlopen, maar ik wil niet gaan dieëten ofzo.

hyawatta

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:49

Is er hier iemand die weet of en waar je intervaltrainingen kan downloaden? liefst nederlands
Ik loop nou paar weekjes 5 km en wil m'n tempo versnellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:00

Lopen jullie ook wel eens een aantal dagen achter elkaar? Of om de dag?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:01

Amoorm ik ben nu meer dan 3 jaar bezig met hardlopen en merk wel wat verschil aan mijn lijf. Vooral dat het allemaal wat strakker is geworden. Mijn eetpatroon is niet super veranderd in die tijd. Als ik minder zou snaaien zou het nog wat beter zijn, maar heb een prima gewicht voor mijn lengte dus ik laat het er maar even bij.

Ik loop wel eens twee dagen achter elkaar of om de dag.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:26

Ik sport vaak om de dag en regelmatig ook wel meerdere dagen achter elkaar, maar vanwege variatie in de training kan dat ook wel.

Wbt verandering in je lijf: ik was en ben heel slank en moet eerder waken voor ondergewicht dan vv. Krachttraining helpt mij om wat vorm te houden :+. Maar gezonde voeding is, ongeacht of je wel of niet hardloopt, natuurlijk altijd goed.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:16

Greetje63 schreef:
Het aantal hoogtemeters zegt nog niet alles natuurlijk. Volgens mij kun je niet los inschrijven voor de 11 en is die enkel voor de meerdaagse. Althans dat was vorig jaar zo en ik mag hopen dit jaar ook want ik moet er niet aan denken die 11 strakjes in de massa verzeild te geraken.

je kan je wel los inschrijven voor de 11 zoals ik het zie op de site

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:19

kim345 schreef:
Greetje63 schreef:
Het aantal hoogtemeters zegt nog niet alles natuurlijk. Volgens mij kun je niet los inschrijven voor de 11 en is die enkel voor de meerdaagse. Althans dat was vorig jaar zo en ik mag hopen dit jaar ook want ik moet er niet aan denken die 11 strakjes in de massa verzeild te geraken.

je kan je wel los inschrijven voor de 11 zoals ik het zie op de site

Oh dat wordt dan 11km lang grote ergernis........ Een trail loop ik om lekker in de natuur te lopen en voor het wedstrijd element is het wel leuk om af en toe een medeloper tegen te komen maar 11km tussen een meute in en verplicht achter e voorganger aan te sukkelen vind ik een verschrikking.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:23

hyawatta schreef:
Is er hier iemand die weet of en waar je intervaltrainingen kan downloaden? liefst nederlands

De app Runtastic heeft enkele intervaltrainingen die je kan instellen, superhandig! Daar heb je normaal niet de pro versie voor nodig dus kan prima met de gratis versie :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:31

Greetje63 schreef:
Oh dat wordt dan 11km lang grote ergernis........ Een trail loop ik om lekker in de natuur te lopen en voor het wedstrijd element is het wel leuk om af en toe een medeloper tegen te komen maar 11km tussen een meute in en verplicht achter e voorganger aan te sukkelen vind ik een verschrikking.

Hmmm dit klinkt niet echt heel leuk :')
Zit te twijfelen om een keer een trail te lopen, heb dat nog nooit gedaan. 11 km is wel te doen, langer is gewoon nu nog even te ver
Als het echt een treintje is ga ik me wel ergeren maar misschien valt het nog wel uit elkaar na een aantal km?
Of ik ga me wel gewoon inschrijven, weet ik ook hoe een trail is

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:49

TrIjNiE__ schreef:
hyawatta schreef:

De app Runtastic heeft enkele intervaltrainingen die je kan instellen, superhandig! Daar heb je normaal niet de pro versie voor nodig dus kan prima met de gratis versie :)

Bij mij staat er een gouden ster bij, dus alleen de pro versie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:07

Gewoon vooraan starten Greetje .

17-18 juni heb je ook Kroondomein trail met maar weinig startplaatsen 225 ... hint Greetje
Ik doe de 14,3km

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:32

AmoorM schreef:
Lopen jullie ook wel eens een aantal dagen achter elkaar? Of om de dag?

Ik doe altijd een rustdag ertussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:47

Ik ga me zo maar weer eens klaarmaken voor een training. De zon schijnt al fijn! :))

Ik ga me ook maar even verdiepen in de warming up en cooling down. Ik denk dat ik vandaag op een lager tempo -oke eigen tempo is al heel laag- een langere afstand wil volhouden.

Waar kun je natuurwedstrijdjes vinden? En hoe geven jullie je altijd op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:54

Supervixen schreef:
Amoorm ik ben nu meer dan 3 jaar bezig met hardlopen en merk wel wat verschil aan mijn lijf. Vooral dat het allemaal wat strakker is geworden. Mijn eetpatroon is niet super veranderd in die tijd. Als ik minder zou snaaien zou het nog wat beter zijn, maar heb een prima gewicht voor mijn lengte dus ik laat het er maar even bij.

Ik loop wel eens twee dagen achter elkaar of om de dag.

Dat houd je dan goed vol zeg! Combineer je dat nog met paardensport?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:54

hyawatta schreef:
TrIjNiE__ schreef:

Bij mij staat er een gouden ster bij, dus alleen de pro versie.

Oh jammer. Ik heb even 2 screenshots genomen van de trainingen die ik al geprobeerd heb :) Dan heb je 'n idee hoe het werkt. De stem zegt dus steeds wanneer je moet versnellen en vertragen, heel handig :)

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:58

Is de veluwetrail dan zo drukbezocht en groots opgezet? Los inschrijven door de 11 kan. Maar met jouw tempo loop je zo alleen greetje :')

Amoorm: Ja ik combineer het met paardrijden, dit doe ik 3 keer per week en ben elke dag bij mijn paard, maar ben wel bezig mijn paard te verkopen (om meerdere redenen). Met paardrijden combineren is echt plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:14

Supervixen schreef:
Is de veluwetrail dan zo drukbezocht en groots opgezet? Los inschrijven door de 11 kan. Maar met jouw tempo loop je zo alleen greetje :')

Amoorm: Ja ik combineer het met paardrijden, dit doe ik 3 keer per week en ben elke dag bij mijn paard, maar ben wel bezig mijn paard te verkopen (om meerdere redenen). Met paardrijden combineren is echt plannen.

Dat is wel veel zeg! Mijn paard staat geblesseerd en kan ik alleen knuffelen en 20 min stappen. Dus nu is het geen probleem. Maar wil het rijden straks wel weer oppaken. Lekker recreatief. Lijkt me heerlijk om eerst lekker fanatiek te trainen en daarna douchen en fris en fruitig een buitenrit te maken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:43

Vergeet maar supervixen
Greetje is snel maar zijn er veel meer en is vaak single tracks dus niks inhalen
Zou mooi zijn over de heide

Wedstrijden zoek ik uit op www.uitslagen.nl

Loop ook bijna alleen wedstrijden die daar hun uitslagen publiceren
Als je je naam intikt krijg je al jouw wedstrijden per pagina ideaal

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:01

AmoorM schreef:
hwn schreef:
Vandaag meegetraind met de 2de snelste groep van onze joggingclub. We hadden ons voorgenomen aan 5,5 min/km te lopen (na het trage opwarmingsrondje, dan blijft iedereen samen, en past men zich aan aan de traagsten).

Uiteindelijk toch een pak sneller gelopen: meestal rond de 5 min./km, soms zelfs iets sneller, zodat ik mijn 7 km gemiddeld op 5:21min/km uitkwam. Was nochtans niet buiten adem of zo, kon nog gezellig blijven tetteren, ondanks dat mijn hartslag toch tegen de 170 was. Maandag 5 km-wedstrijdje, hopelijk met hetzelfde gevoel.

Jeetje! Hier ben ik wel echt jaloers op zeg! Hoe lang en vaak loop je? Kijk je dan naar Gem. tempo min/km? of Gem. Snelheid km/uur?
Ik zit op z'n 8 a 9 min per km zit.

Eerder liep ik altijd hard om af te vallen(Met een gezond dieet). Maar ik wil nu meer hardlopen om het hardlopen zelf ipv het afvallen. Maar merken jullie ook verschil aan je lichaam? Of moet je dan ook echt je eetpatroon veranderen? Ik wil wel wat gezonder eten zodat ik genoeg voedingstoffen binnen krijg om veel te hardlopen, maar ik wil niet gaan dieëten ofzo.

Waar ik naar kijk, hangt af van mijn horloge: mijn Garmin staat in km/u, mijn Polar in min/km :). Maar ik reken normaal in km/u. Ik loop nu zo'n 2 jaar (23 maart 2015 begonnen met start-to-run om exact te zijn :) ), in het begin heel vaak (soms tot 6x per week), dan verminderd, dan 3 maand out door blessure, dan terug opgepikt en nu meestal 2x per week. Ik hou van kortere snellere afstanden omdat ik daar frisser en wakkerder van word (heb altijd energie tekort, behalve als ik hardloop, gek hé).

Qua gewicht heb ik nog gelezen dat je vooral intervaltraining moet doen om af te vallen, omdat dat je metabolisme versnelt. Die zgn. trage "vetloopjes", daar geloof ik niet zo in, bij de afstandslopers in onze club gaat er niet veel gewicht af, terwijl de snelle mannen toch behoorlijk slank zijn. In het begin zal je wel vermageren, maar als je altijd hetzelfde loopt, dan zal je lichaam hier niet meer op reageren. In het begin vermagerde ik ook, maar nu zou ik zelfs ietsje bijkomen (niet erg in mijn geval, ben nog altijd een lichtgewichtje).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:23

kim345 schreef:
Greetje63 schreef:

Hmmm dit klinkt niet echt heel leuk :')
Zit te twijfelen om een keer een trail te lopen, heb dat nog nooit gedaan. 11 km is wel te doen, langer is gewoon nu nog even te ver
Als het echt een treintje is ga ik me wel ergeren maar misschien valt het nog wel uit elkaar na een aantal km?
Of ik ga me wel gewoon inschrijven, weet ik ook hoe een trail is

Die 11 was vorig jaar een inloopronde enkel voor de tweedaags (63 of 93km). Zitten nauweliks hoogtemeters in en is ook niet een heel bijzonder mooi rondje. En nu met misschien vele lopers die voor enkel die 11km kiezen als het helemaal niet een bijzonder rondje zijn want dan loop je 11km tussen de mensen. En snel of niet, bij een trail loopt het met veel mensen vaak compleet vast al in het begin en kun je dus geen kant op. Maar goed die 11km is voor mij een onderdeel van die tweedaagse maar op deze manier is het voor mij wel de laatste keer. Ik vond 's middags die 25km al te druk.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:25

tita schreef:
Gewoon vooraan starten Greetje .

17-18 juni heb je ook Kroondomein trail met maar weinig startplaatsen 225 ... hint Greetje
Ik doe de 14,3km
De langste afstand is maar 30km en dus met de plannen die ik heb veel te kort. En op zondag bij de 57km is het bij de veluwezoom trail ook niet druk. En dan zit e ook niet met zoveel mensen die misschien voor je uit starten die echt heel langzaam gaan hetgeen e op de kortere afstanden wel hebt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:27

Supervixen schreef:

Die 11km ga ik niet snel lopen want er gaan er dan nog 82km's volgen die middag en de dag erna. ik gebruik het dus enkel als warming up. Maar al zou je snel willen da zit je op die smalle paadjes gelijk vast.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:35

Steeds minder evenementen maken gebruik van uitslagen.nl. Sterker nog de leukste loopjes kun je meestal niet op terugvinden. Via uitslagen.nl likt het ook alsof ik nauwelijks nog wedstrijden lopen maar de ultra's maken er al helemaal geen gebruik van. Op texel na.
Voor trails heb je een goed overzicht op deze.
http://www.mudsweattrails.nl/trail-kale ... GwodLTAL2w
De loopagendag van Piet van der Nat is ook een goede voor heel diverse loopes.
http://www.phein.nl/atletiek/loopagenda/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:42

Jeeeej! Nooit verwacht! Maar de 5 km in 1x uitgelopen vanmiddag! *\o/* wel een iets langzamer tempo aangehouden, sommige meters iets harder. In 37 minuten en 57 seconden! Het was ongeveer 1 km in 7,5 minuut. Nu gewoon lekker door trainen! Morgen een interval! :D

Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:03

goed bezig Amoor