Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:49

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:50

Hilli schreef:
Especial schreef:
Hoe dealen jullie met schoonmoeders en hun oma wensen?
Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze alle keuzes zal respecteren, máár ze wil toch wel graag oma worden :')

Mijn schoonmoeder heeft al 2 kleinkinderen en van haar eigen dochter, dus dat is beter dan kleinkinderen van je schoondochter :+ , maar mijn eigen moeder ga ik opgeven voor de kleinkindloze oma-centrale. Net zoiets als de moederloze veulen-centrale, er is vast nog wel een kindje wat een oma zoekt :))

Hier ook bewust kinderloos en ik heb ook niet zoveel met kinderen. Met sommige kindjes overigens wel en ik weet niet waar het verschil 'm in zit. De kinderen van de ene vriendin mogen echt nooit komen logeren, terwijl de kinderen van een andere vriendin dat wel zouden mogen als ze dat zouden willen. Of een dagje mee naar de dierentuin ofzo. Overigens zijn alle kinderen wel gewoon welkom op onze feestjes.

Het argument 'het voegt zoveel toe aan je leven' heb ik overigens ook wel eens teruggekaatst naar iemand en dan gezegd 'een paard voegt toch zoveel toe aan je leven' en pas toen hoorde ze hoe stom zoiets eigenlijk klinkt. Probleem opgelost.

Kortom, bewust geen kinderen en wel bewust een ander leven gekozen waar ik heel blij mee ben.

Dat heb ik ook eens gedaan! :D
Vriendin: 'een kind voegt zo veel toe aan je leven'
Ik: 'een paard voegt zo veel toe aan je leven'
Vriendin: '....Ik hoef geen paard'
Ik: 'Ja, en ik hoef geen kind'
*stilte*

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:53

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:54

Hoe zouden jullie reageren wanneer een goede vriendin/familielid je tot peettante of iets dergelijks wil benoemen? := Lijkt me een lastig iets.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:55

Cayenne schreef:
Hoe zouden jullie reageren wanneer een goede vriendin/familielid je tot peettante of iets dergelijks wil benoemen? := Lijkt me een lastig iets.

Als ze mij echt kennen doen ze dat niet :')

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:56

_Reneee schreef:
Cayenne schreef:

Als ze mij echt kennen doen ze dat niet :')

:')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:58

Cayenne schreef:

Beleefd en duidelijk weigeren.

Maar inderdaad, als ze mij een beetje kennen doen ze dat niet :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:59

Dreamybol schreef:
Ik merk dat sommige meiden helemaal niet bedenken dat kinderen krijgen een keuze kan zijn.

Dat inderdaad!

Ik heb ook wel eens de vraag gekregen: 'ja maar wat ga je dan doen met je leven??'
Uhm, nou gewoon alles wat ik wil :=

Alsof een kind krijgen de enige zinvolle invulling van een mensenleven is. Hoe meer ik mensen om me heen zie met kinderen en babys hoe minder zin ik er in krijg. :')

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:00

Kinderen zijn tof.
Van een ander. Niet in mijn huis. Niet tussen 18.00 en 10.00 uur.
Punt. :D

Ik heb nog geen concrete kinderwens, acht mezelf er ook niet heel erg geschikt voor gezien mijn vrijheidsdrang. Daarnaast, de wereld is al vol genoeg...wat voegt het toe?

Overigens wordt ik straks wel peet tante van het eerste kindje van mijn beste vriendinnetje. Ik heb daar wel een week bedenktijd voor "gevraagd" en uiteindelijk ja gezegd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:04

Cayenne schreef:

Ik ben peettante van de kinderen van mijn zusje. Omdat zij denkt dat wij eerlijke en nuchtere beslissingen kunnen maken in het belang van de kinderen (en dus niet per se in ons eigen belang) op het moment dat haar en haar vriend iets zou overkomen.
Ze heeft bewust gekozen voor degenen in haar omgeving die nooit koetsjekoetsjiekoetsjie doen :') En die haar kinderen nog nooit de fles heeft gegeven of verschoond.... zij is er namelijk van overtuigd dat je dat kunt leren als dat nodig is. Maar wie zegt dat wij zelf voor de kinderen zouden gaan zorgen als hen iets overkomt?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:06

JEEJ, eindelijk mensen die ook geen kinderen willen! *\o/*
In het dagelijkse leven zijn ze zeldzaam.

Mijn vriend is 26 en ik ben 21. We zijn nu iets meer dan 2 jaar samen, en dit onderwerp is best wel vaak ter sprake gekomen.
Hij wil super graag kinderen (niet nu, maar over een jaar of 5) en ik hoef ze dus absoluut niet. Nu niet, nooit niet.
De vraag was dan ook; zetten we een punt achter deze relatie? Hij weet het niet, hij vindt mij kwijtraken niet opwegen tegen het hebben van een kind.
Maar ja, wat als al zijn vrienden over een paar jaar kinderen krijgen? Wat dan? Krijgt hij dan de mannelijke versie van rammelende eierstokken?
En wat als we gaan samenwonen etc, en hij wil ineens wel kinderen?
Ik vind het best lastig, want de relatie is super, dus om het op dit moment uit te maken omdat we verschillen in het 'willen' van kinderen .... ik weet het niet.

Wat zouden jullie doen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:09

Gewoon lekker afwachten want je weet gewoonweg nog niet of er bij hem of bij jou wat zal gaan veranderen :)

Als het nu goed is, dan is het toch goed? Denk je het elders beter te kunnen krijgen dan kan je er altijd nog een punt achter zetten, als het zover is.

En misschien knapt hij juist wel enorm af als zijn vrienden pappa worden en die de pech hebben dat het allemaal geen rozengeur en maneschijn blijkt te zijn en zij bij elk kind 2 jaar met de wallen op de schoenen lopen :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 03-04-17 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:10

Hier beide 36 en bewust geen kids.

Ben een hele leuke tante/ oppas/ mens om bij op visite te gaan en gek met kinderen zolang ik ze niet zelf op de wereld hoeft te zetten.

Kan mij prima een dag met de kids van mijn zus vermaken maar vind het ook heerlijk als ze weer naar huis zijn zonder drama.

Heb de behoefte niet en mijn lief ook niet. Inmiddels weet onze omgeving dit ook en krijgen we steeds minder opmerkingen.

Opmerking naar 1 vreselijk zeurend mens in onze vriendengroep; weet je wat jij moet doen, neem een paard! Zit je ook in de stront, moet je ook voor zorgen en het kost klauwen vol geld maar je krijgt er zoveel voor terug!

Dat was voldoende toen alle verdere opmerkingen niet over kwamen.

Maar moet zeggen dat het steeds meer geaccepteerd wordt. En mensen die wel kinderen hebben durven vaak ook daardoor toe te geven dat het geen rozengeur en maneschijn is allemaal.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:13

Ha, een topic met gelijkgestemden :))

Hier ook geen kinderwens.
Vind kinderen van anderen best leuk, maar heb er verder niks mee. Ik wacht wel tot beide broers eraan beginnen, het enige leuke vind ik schattige schoentjes/kleding kopen _O-

Nee, geef mij maar puppy's. :D

Altijd die asociale aannemingen dat je 'vanzelf wel kriebels krijgt', ga toch weg mens. :')

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:14

Eindelijk mensen die mij begrijpen. Oké ik ben pas 22 en mijn vriend 25, maar beide hebben we dezelfde mening. Mijn Facebook staat vol met zwangere vrouwen en pasgeboren baby's. Natuurlijk vind ik het leuk voor ze, maar ik zie dit zo niet bij mezelf. Ik zie echt niet een box in mijn woonkamer staan. En mezelf achter een kinderwagen lopen.

En dan van die mensen die gaan zeggen: 'ach dat gevoel komt nog wel' of 'daar groei je vanzelf in'. NEE, want ik wil het niet en nee ik ga daar niet in groeien. Ik wil samen met mijn vriend veel leuke dingen doen en gewoon kunnen genieten van onze vrijheid. Daarnaast heb ik niks met kinderen. Gelukkig straal ik dat ook duidelijk uit, dus komen ze niet snel op mij af. :Y)

Wat ik dan wel heel lastig vind, is dat ik een broer heb die heel graag een tweede kindje wil. Zijn vriendin is drager van het mecp2 syndroom. Hun zoontje van 7 heeft dit syndroom. Geestelijk functioneert hij op een leeftijd van 1,5 jaar oud. Dit is natuurlijk enorm zwaar. Er is een hele kleine kans dat het tweede kindje dit syndroom niet heeft. En zij vragen wel eens of ik echt echt echt geen kinderen wil. En ik vind het dan zo lastig om te zeggen dat wij geen kinderen willen. Zij willen zooooo graag nog een kindje en dan ga ik zeggen dat ik ze niet wil. En natuurlijk is het mijn keuze, maar toch vind ik het sneu.

Dus ik vermijd het liefst dit soort gesprekken met mensen. Dan hoef ik ook niet 100x uit te leggen waarom wij geen kinderen willen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:19

Wel grappig dat de meeste mensen hier de voorkeur geven aan puppy's of veulens of kittens. Maar ik houd ook helemaal niet van onopgevoede honden, of katten die op het aanrecht zitten omdat hun baasjes er geen zin in hadden ze dat af te leren. :=

Of van paarden die niet fatsoenlijk naast je mee kunnen lopen..

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:29

Dreamybol schreef:
Wel grappig dat de meeste mensen hier de voorkeur geven aan puppy's of veulens of kittens. Maar ik houd ook helemaal niet van onopgevoede honden, of katten die op het aanrecht zitten omdat hun baasjes er geen zin in hadden ze dat af te leren. :=

Onze katten hebben 1 specifiek plekje op het aanrecht waar ze mogen komen. Verder weten ze precies wanneer ze te ver gaan. Dat is een keuze die je maakt voor je dieren. Net als een keuze die je voor je kind maakt of ze wel of niet op tafel mogen zitten. Niks met afleren te maken!

Zelfde met honden, ze mogen niet tegen mensen aanspringen tot ik het commando geef. Maar dat neemt niet weg als iemand met een hoge piep stem over hun heen hangt dat ze een x omhoog komen.
Zo werkt het volgens mij ook met kinderen ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:43

Cayenne schreef:

Zou ik (afhankelijk wie het vraagt hoor)
Niet direct negatief tegenover staan

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:44

Dreamybol schreef:

Ja maar... Ik snap dus totaal de link niet tussen kind : onopgevoedde dieren?
En geen kind willen staat niet gelijk aan de pest aan kinderen hebben?
Leuke kinderen zijn leuk en nee, kinderen worden niet afgericht geboren, dat moeten de ouders doen
Net zoals dieren leuk zijn, maar dieren worden net zo min afgericht geboren
Dat moeten de baasjes doen
Maar dan kun je gewoon nog steeds een voorkeur hebben voor het africhten van het of het ander
:+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:57

Dreamybol schreef:

'ook niet van onopgevoede..' >;)
Dieren kun je gewoon opvoeden hoor, doe je hopelijk met je paard ook gewoon. :D
Beetje appels en peren.

Mijn katten komen toch echt niet op de tafels of aanrecht, en de honden en paarden worden gewoon fatsoenlijk opgevoed.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:58

Fira, 18 jaar geleden leerde ik mijn huidige vriend kennen en 1 vd eerste dingen die ik aankaartte waren kinderen. Ik heb iets gezegd in de trant van "als je kinderen wilt zet ik graag nu een punt achter onze relatie en niet pas op dat moment" Maar nu dus al 18 jaar samen. Omdat ik zo zeker was van mijn zaak zou ik het compleet nutteloos vinden om een aantal jaren een relatie te hebben en dan uit elkaar te moeten gaan.
Maar mogelijk voel jij dat anders?

Cayenne; leuke reclame :-)

Ik merk wel dat het lastig wordt in vriendschappen met mensen met kinderen. Hebben anderen dat ook?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:01

Ik ben ook bewust kinderloos.
Ik weet nog wel toen ik 18 was, dat ik bij de dokter ben geweest met de vraag of mijn baarmoeder eruit mocht. Ik wou toen al geen kinderen. Helaas kon dit niet.
Ik heb pdd-nos met trekken van borderline. Ik heb erg moeite met mezelf. Vind het moeilijk om goed voor mezelf te zorgen, laat staan voor een kind.
Maar ik kan wel erg genieten van mijn 2 nichtjes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:11

Fira schreef:
Krijgt hij dan de mannelijke versie van rammelende eierstokken?

Rammelende ballen heet dat :j (geen idee eigenlijk, maar die klinkt wel leuk := )

Ik vind die ook zo erg: als je eenmaal je eigen kind vasthebt voel je pas echt wat liefde/geluk/whatever is. Toch heb ik regelmatig blogs/anonieme biechten gelezen van vrouwen die eigenlijk spijt hebben van het meegaan in de kinderwens van hun man en nu heimelijk diep ongelukkig zijn. Immers, het kind kan er niks aan doen, diens schuld is het niet. De omgeving vind dat ze niet mogen klagen want het kind is toch gezond? Vreselijk lijkt me dat.

http://www.me-to-we.nl/petra-36-spijt-kind/

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:12

Ik ben 49... Heel bewust kindloos en op de vraag of ik kinderen heb, antwoord ik steevast 'Nee,wel gehad, maar heb ze opgegeten'
Geef al heel lang les aan pubers, maar een eigen vruchtje? Nooit gewild! Ik geniet van ons leven met twee honden, drie kippen en een paard.
En er is tegenwoordig nooit meer iemand die zeurt over onze keuze. :D

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:16

Wij zijn dus gevraagd voogd te worden over kinderen.
Wel over nagedacht maar het niet gedaan.
We hebben wel beloofd altijd een oogje in het zeil te houden en echt de kinderen niet aan het lot over te laten mocht er iets met de ouders gebeuren, ook na de 18. Maar echt officieel voogd hebben we geweigerd.