Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoannevZ schreef:Zeker weten doen. Had ik hem maar gehad. Had me heel erg veel stress, nare lichamelijke klachten en vervelende onderzoeken en behandeling bespaard. Mocht ik ooit een dochter mogen krijgen, gaat zij die spuit wel krijgen. Stel je voor dat je haar die prik niet geeft en ze inderdaad baarmoederhalskanker krijgt? Ik zou me dan eeuwig schuldig voelen.
StonedRomy schreef:oké maar stel dat chronische vermoeidheid bij 1 op de 1000 voorkomt dan is het nog altijd meer dan de mensen die bmh kanker krijgen. (0.59 op de 1000)
Het grote probleem voor mij was destijds dat er gewoon niet duidelijk is hoeveel van de symptomen chronisch worden.
StonedRomy schreef:Maar dat is nu het probleem. Er is niets van bekend. Wie weet werkt die spuit maar 5 jaar. Of werkt hij maar bij een kleine groep. Wie weet krijgen de kinderen van de meiden die ingeënt zijn wel blijvende afwijkingen. Je weet nog helemaal niets. Tuurlijk zijn er strenge eisen voor het op de markt komt, maar fouten worden gemaakt en er zullen altijd bijwerkingen blijven.
Bmh kanker komt zo weinig voor en er is een hele goede screening. Voor mij was het dus de keuze om niet te laten vaccineren. Niet eens lang over na gedacht.
Delphi schreef:Maar dat gaat dan om de directe veiligheid neem ik aan? Niet om de (blijvende) lange termijn bijwerkingen?
En hoe zouden die test uitgevoerd zijn? Ik neem aan dat ze uiteindelijk een testgroep kinderen genomen hebben? De eerste lichting die ingeënt is, zonder dat de precies wisten wat het vaccin wel en niet zou gaan doen.
Want kijk eens naar het Pandemrix vaccin, dat heeft toch voor behoorlijk wat jonge kinderen met narcolepsie gezorgd.
Mij lijkt dat ze pas over een jaar of 50 kunnen zeggen wat voor bijwerkingen er op de lange termijn zijn, of die blijvend zijn en of het vaccin echt zijn werk doet.
Ashleytjuhh schreef:Femek2902 succes met zo iemand vinden( even snel 12 ben je als je de prik krijgt, nu 8 jaar geleden ben je nu 20) denk het grootste gedeelte van de mannen heeft tegenwoordig op die leeftijd al meerdere seks partner gehad.
maar goed dat is een andere discussie
Femek2902
heb jij een bron waar staat staat dat ze de werking maar zolang kunnen garanderen? en uitstrijkjes op jonge leeftijd denk dat geen 1 meid op 12 jarige leeftijd al daarvoor naar de dokter gaat en een grote eenden bek in gaat krijgen terwijl ze nog geen seks heeft gehad. en daar met de benen wijd gaat liggen. denk je wel?
Ashleytjuhh schreef:Femek2902 succes met zo iemand vinden( even snel 12 ben je als je de prik krijgt, nu 8 jaar geleden ben je nu 20) denk het grootste gedeelte van de mannen heeft tegenwoordig op die leeftijd al meerdere seks partner gehad.
Femek2902
heb jij een bron waar staat staat dat ze de werking maar zolang kunnen garanderen? en uitstrijkjes op jonge leeftijd denk dat geen 1 meid op 12 jarige leeftijd al daarvoor naar de dokter gaat en een grote eenden bek in gaat krijgen terwijl ze nog geen seks heeft gehad. en daar met de benen wijd gaat liggen. denk je wel?
Citaat:De volledige duur van de bescherming is nog niet definitief vastgesteld. Het tijdstip en de noodzaak voor boostervaccinatie(s) is niet vastgesteld.
Femek2902
Delphi schreef:Maar dat gaat dan om de directe veiligheid neem ik aan? Niet om de (blijvende) lange termijn bijwerkingen?
En hoe zouden die test uitgevoerd zijn? Ik neem aan dat ze uiteindelijk een testgroep kinderen genomen hebben? De eerste lichting die ingeënt is, zonder dat de precies wisten wat het vaccin wel en niet zou gaan doen.
Want kijk eens naar het Pandemrix vaccin, dat heeft toch voor behoorlijk wat jonge kinderen met narcolepsie gezorgd.
Mij lijkt dat ze pas over een jaar of 50 kunnen zeggen wat voor bijwerkingen er op de lange termijn zijn, of die blijvend zijn en of het vaccin echt zijn werk doet.
Chiave schreef:Ik vind eigenlijk dat er tekortgeschoten wordt in voorlichting hierover. In mijn middelbare school periode waren hier geen lessen over, terwijl het toch best iets is om over na te denken en te prakkiseren, ook op niveau van de tiener in kwestie. Ik ben bijvoorbeeld 'gewoon gegaan' met het idee dat het hetzelfde zou zijn als een cola-sisi-prik. Natuurlijk had ik ook zelf aan de bel kunnen trekken, maar ik was nogal een dromer als 12-jarige.Zouden ze best eens aandacht aan mogen besteden bij de biologielessen of whatever.
LillyMedley schreef:Vandaag aan mijn bioleraar gevraagd wat hij er nou precies van vond. Ik kreeg het antwoord dat ik zeker niet niet moet geloven wat op het internet staat en dat alles men chronisch moeheid enz gewoon verzonnen is...