Een grote voorgevel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:30

Officieel je 26e. Maar de groei na je 18e is minimaal.

Ik ben nu bijna 22 en sinds mijn 18e 1 cupmaat gegroeid.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 15:56

xPabloBokt schreef:

Ik ben dus sinds het begin van dit topic 1 cupmaat gegroeid. Ik ben nu 21.

Tink89 schreef:
Naron in Breda heeft jouw maat ook, geloof ik. Wanneer ze stoppen met groeien, verschilt per persoon... Maar een verkleining voor je 18e werken de meeste artsen niet aan mee.

Het vervelende van de speciaalzaken is wel dat ze voor mij bijna aan de andere kant van nederland liggen. Ik woon zelf in Noord-Holland en door mijn studie heb ik door de weeks geen tijd, waardoor ik al aardig wat kosten maakt voordat ik er ben.
Maar ik heb nu een lijstje met speciaalzaken, voor het geval ik een keer in de buurt ben/vrij ben :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:06

Ga anders eens een verwijzing vragen voor een plastisch chirurg en bespreek het vrijblijvend met hem. Je borsten kunnen altijd nog 'groeien' als in, hormonale veranderingen en gewichtstoename.
Ik ben voor mijn borstverkleining ook nooit geopereerd en ik was best wel nerveus voor het hoe en wat na de operatie. Achteraf zou ik het zo weer doen, zonder problemen ermee te hebben. Mag ook per pb als je specifieke vragen hebt.
Je zal overigens zeker niet de jongste dame zijn als je deze operatie overweegt. Ook zal de chirurg bepalen of hij je oud genoeg vind en of hij het 'nodig' vind. Daarnaast is het een aanvraag voor de verzekering die een eindoordeel geeft, dus heb je rug en/of nek en/of schouderklachten, geef dit dan ook vooral aan. Deze chirurgen zijn er niet alleen om iemand mooi te maken, maar ook om specifieke problemen op te lossen.
Er is tevens op facebook (mocht je dat gebruiken) een besloten groep voor dit onderwerp, je wordt eerst gescreend alvorens je wordt geaccepteerd. Hierin worden veel vragen gesteld en ervaringen en foto's gedeeld. Voor mij heeft die groep met dames een enorme steun in mijn rug gegeven :)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:21

ierusju schreef:
xPabloBokt schreef:

Ik ben dus sinds het begin van dit topic 1 cupmaat gegroeid. Ik ben nu 21.

Tink89 schreef:
Naron in Breda heeft jouw maat ook, geloof ik. Wanneer ze stoppen met groeien, verschilt per persoon... Maar een verkleining voor je 18e werken de meeste artsen niet aan mee.

Het vervelende van de speciaalzaken is wel dat ze voor mij bijna aan de andere kant van nederland liggen. Ik woon zelf in Noord-Holland en door mijn studie heb ik door de weeks geen tijd, waardoor ik al aardig wat kosten maakt voordat ik er ben.
Maar ik heb nu een lijstje met speciaalzaken, voor het geval ik een keer in de buurt ben/vrij ben :)

Bettyboops in Amsterdam? Geweldig kundige mevrouw.

Jarenlang lopen prutsen met hunkemoller bhs. In het hokje denk je ja dat zit wel goed maar na 1 a 2 uur aan zit het helemaal niet lekker. Volgens de hunkemoller zou ik 75F hebben helaas blijk ik dus 75G UK of 75I euro te hebben. Omdat ik het wel duur vind heb ik de bh (Freya) eerst thuis maar eens met kaartjes en al aangetrokken en ik was echt verbaasd dat alles op zijn plek bleef.. en bleef en ik bij uitrekken ook geen ingeprente randen had. Inmiddels 1 freya en 2 fantasie bh's en een gelukkig mens hoewel ik nog steeds een verkleining overweeg.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:05

Ik heb een borstverkleining gehad en toen ik jouw topic las, dacht ik meteen, meid, doe jezelf een plezier en gun jezelf die operatie!

Ik vond het ook erg spannend, maar het is me alles meegevallen en ik ben er nu 9 jaar later nog zo blij mee, het is de beste beslissing ooit geweest.

Als je meer wilt weten, stuur me vooral een privé berichtje of vraag het hier in het topic.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 21:20

Afbeelding

Ik sta wat ongenakkelijk, maar naar mijn idee (en mensen om me heen) zijn ze niet enorm ofzo.

Bedankt Sorro, die winkel is een steenworp van mijn opleiding, dat is een keer leuk als ik vroeg klaar ben :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:26

ierusju schreef:
[ [url=m/b1FoRG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik sta wat ongenakkelijk, maar naar mijn idee (en mensen om me heen) zijn ze niet enorm ofzo.

Bedankt Sorro, die winkel is een steenworp van mijn opleiding, dat is een keer leuk als ik vroeg klaar ben :)

Ze zijn echt wel groot, hangen ze mogelijk ook?
Dat kan ook klachten geven.
Bij mij hingen ze bijna niet en waren ze nog niet eens zó groot, maar wat een verademing nu.
In ieder geval is een goed passende BH zeker noodzaak!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:38

Ik heb 70 E, maar ben best klein (1.60).
Ik schaam me ook echt suf, probeer ook shirtjes te kopen waarbij ze niet zo opvallen..
Lichamelijke klachten heb ik niet, maar wel dat ik me schaam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:40

Ik ren al jaren liever niet :+ , moet je nagaan als ze nog groter zijn . 95G 'maar'

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:23

Het valt me op dat behalve dat ik me uit schaamte vaak 'afkleedde', ik eigenlijk ook echt heel veel zwarte kleding en 'gesloten' shirtjes droeg dus ik moest even zoeken naar een foto waar je het 'volume' een beetje op kon zien :+ Maar even in vergelijking met jou TS, en dit geeft al last en kan al zo mooi geholpen worden :D

Before:
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

After
Spoiler:
Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:26

Een vriendin van mij (is 18 geworden) heeft onlangs ook een borstverkleining laten doen en wat een verschil... Ze is van een 80H naar een 80C gegaan, ze ziet er meteen ook veel slanker uit en ze zou het zo weer doen. Opzich was het grotendeels ook terug betaald omdat het haar hinderde.

Het is ook wel van persoon tot persoon. Ik heb bijvoorbeeld eigenlijk een kleine 70E, maar ik ben heel slank gebouwd en het valt eigenlijk helemaal niet op. Als ik zou zeggen dat ik een C cup heb zou ik er ook zo mee weg komen, maar het is niet altijd zo geweest. Vroeger toen ik iets voller was had ik ook een volle 70E en vielen mijn borsten wel heel erg op, door wat af te slanken lijkt het plots ook echt veel minder groot, alhoewel ik nog steeds dezelfde cupmaat heb.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:41

Ik heb op mijn 22e ook een borstverkleining ondergaan, ik ben van een 80H naar een 80C gegaan, wat weer is uitgezakt naar een 80D en nu met wat extra kilo’s 85E.

Herstel van de operatie was een ramp, ontstekingen erbij, mega bloeduitstortingen, pijn, bloedarmoede ect. Maar... ik kan het nog steeds iedereen van harte aanbevelen! Ik zou voor geen goud meer die mega borsten terug willen hebben. Er viel letterlijk een last van mijn schouders, terwijl ik geen echte (schouder, rug of nek) klachten had voor de operatie, maar wat een verschil na die tijd. Ik had veel meer energie, kon weer gewoon een trap aflopen zonder mijn voorgevel te moeten ondersteunen. Ik kon paardrijden, zonder buiten adem te raken en mijn evenwicht te paard was meteen veel beter.

Mijn tepels hebben nooit 100% gevoel terug gekregen, maar zelfs dat kan mij niets schelen.
En de littekens, geen man die dat nog opgevallen is, ondanks dat ik het zelf wel zie.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 08:36

Gowlan schreef:
ierusju schreef:
[ [url=m/b1FoRG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn echt wel groot, hangen ze mogelijk ook?
Dat kan ook klachten geven.
Bij mij hingen ze bijna niet en waren ze nog niet eens zó groot, maar wat een verademing nu.
In ieder geval is een goed passende BH zeker noodzaak!

Ze zitten niet 100% op hun plek, maar echt hangen doen ze ook weer niet. Een beetje ertussenin :Y)
Dank je wel voor het delen van je foto's, het ziet er idd heel mooi uit :D

Ik vind het wel eng om hiervoor naar de huisarts te gaan. Loop er al zo lang mee, het hoort gewoon ook bij me zegmaar :=

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen allemaal, vind ik heel fijn :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:42

Ik herken het idee dat het bij je hoort, tot een bepaalde hoogte is dat ook wel zo. Maar als je eraan begint zal een chirurg iets maken wat bij je past (in overleg met jou en uiteraard mag je je voorkeur delen). Het is nu echt niet zo dat je dan direct geen tietjes meer hebt :D
Bij mij hebben ze totaal bijna een kilo verwijderd en het enige wat ik hoor van mensen is 'ben je afgevallen?'.
Behalve dan mensen die dichtbij staan en normaal de opmerkingen leverden van 'er komen eerst 2 grote tieten door de deur en dan ineens zie je een kleine meid er achter staan :+', dat is nu gelukkig over haha.
Eigenlijk zijn ze ook groter uitgevallen dan ik voor ogen had, maar dit past gewoon heel mooi bij mijn lichaam. En mochten ze ooit door gewichtstoename o.i.d. groter zijn en krijg ik weer problemen, dan weet ik de weg te vinden! :)
Hopelijk hoeft het niet natuurlijk (laat niet graag in een 'gezond lijf' snijden), maar je weet het nooit.
Er zijn altijd mensen bij die het meerdere keren laten doen zonder daar spijt van te hebben.

En wees vooral niet bang en laat je niet afschrikken door een mogelijke reactie van de huisarts. Deze hoeft echt niet te kijken. Sommige huisartsen geven een verwijzing zelf al bij een telefonisch consult. Mijn huisarts heb ik totaal geen klik mee en heeft een beetje hoogmoed, dus die wilde eerst de uitslag van de neuroloog afwachten. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat het traject van de PC ook nog even duurt en dat ik dat graag zelf in de hand heb. Toen kreeg ik hem wel mee. :D
Zij dacht overigens ook dat de kosten voor eigen rekening kwam, maar zolang je in Nederland woont en je verzekering in NL loopt en je PC doet een aanvraag bij de verzekering (en dan moet deze wel goedgekeurd worden), dan kost het jou alleen je eigen risico. In België is het heel anders geregeld (via een ziekenkas en bij geluk krijg je een deel van je kosten vergoed, het is in ieder geval een stuk prijziger dan bij ons en volgens mij bepalen de chirurgen daar hun eigen tarieven).

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 13:07

Dank je voor het delen van je ervaring Gowlan. Ik heb gelukkig een hele lieve en begripvolle huisarts :)
Ik heb ook al een aantal pb's ontvangen met ervaringen, ook daarvoor bedankt iedereen.
Ik merk ook wel dat er toch een klein taboe op rust, omdat veel mensen ook maar vinden dat je er blij mee moet zijn, want zij zouden ook wel wat meer willen hebben.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:09

ierusju schreef:
Dank je voor het delen van je ervaring Gowlan. Ik heb gelukkig een hele lieve en begripvolle huisarts :)
Ik heb ook al een aantal pb's ontvangen met ervaringen, ook daarvoor bedankt iedereen.
Ik merk ook wel dat er toch een klein taboe op rust, omdat veel mensen ook maar vinden dat je er blij mee moet zijn, want zij zouden ook wel wat meer willen hebben.

Toevallig had ik het deze week met mijn manueel therapeut erover, die ik dus al sinds maart niet meer heb hoeven bezoeken (en waar ik nu voor een ander probleem heen moest haha). Hij zei dat het niet zijn expertise was en er ook echt een soort taboe op rust waardoor hij er zelf in principe nooit over zou beginnen.
Maar het taboe doorbreken is soms wel belangrijk, mensen weten soms niet eens dat dit tot de mogelijkheden behoort om van je klachten af te komen gewoon domweg omdat er niet over gesproken wordt.
En ik was totaal niet ontevreden met mijn borsten voor de operatie, omdat het zogezegd inderdaad bij mij hoorde.. Maar ik ben er nu net zo blij mee, kan me zelfs slecht heugen hoe het hiervoor was, tot ik een foto zie en denk ohja wooow.. :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:18

Met 1,60 ben ik ook goed gezegen (??) met een 70 G..,, eigenlijk 65H maar dat is echt serieus niet te vinden. En 70G zit erg fijn.

Ik loop er altijd tegen aan dat als ik nar de g cup kijk de maten ook meteen groter zijn. Ik heb dus een vrij smalle omtrek.... Mar ze beginnen vaak pas vanaf 75 en dat is gewoon te ruim voor mij. Ik slaag bij Triumph redelijk qua maat en heb as we speak een Bh aan die en niet duur is en fijne maat alleen weet ik even niet welk merk (en ik zit ergens in een wachtkamer dis kan t niet voor jullie checken nu :') )

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:31

65H is zeker wel te vinden, die maat had ik ook voor ik zwanger werd. Ik ken winkels in Breda en tilburg die het verkopen en online is het ook makkelijk te vinden...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:38

Tink89 schreef:
65H is zeker wel te vinden, die maat had ik ook voor ik zwanger werd. Ik ken winkels in Breda en tilburg die het verkopen en online is het ook makkelijk te vinden...

Ik heb ze nog niet kunnen vinden in dr bh's die ik fijn vind. En online doe ik sowieso niet en vanuit Limburg is dat niet echt om de hoek :+

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 20:41

Gowlan schreef:
ierusju schreef:

Toevallig had ik het deze week met mijn manueel therapeut erover, die ik dus al sinds maart niet meer heb hoeven bezoeken (en waar ik nu voor een ander probleem heen moest haha). Hij zei dat het niet zijn expertise was en er ook echt een soort taboe op rust waardoor hij er zelf in principe nooit over zou beginnen.
Maar het taboe doorbreken is soms wel belangrijk, mensen weten soms niet eens dat dit tot de mogelijkheden behoort om van je klachten af te komen gewoon domweg omdat er niet over gesproken wordt.
En ik was totaal niet ontevreden met mijn borsten voor de operatie, omdat het zogezegd inderdaad bij mij hoorde.. Maar ik ben er nu net zo blij mee, kan me zelfs slecht heugen hoe het hiervoor was, tot ik een foto zie en denk ohja wooow.. :=

Nou ik heb wel een tijdje bij de fysio gelopen voor dry needeling voor mijn schouders en nek. Maar het had weinig tot geen resultaat.
Maar op de vraag of er zelf wat aan kon doen om het te voorkomen, kwam ze met een paar oefeningen, maar niet met wat de eventuele oorzaak zou zijn. Dus zij zegt ook dat ze de oorzaak niet weet...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 00:21

ierusju schreef:
Gowlan schreef:

Nou ik heb wel een tijdje bij de fysio gelopen voor dry needeling voor mijn schouders en nek. Maar het had weinig tot geen resultaat.
Maar op de vraag of er zelf wat aan kon doen om het te voorkomen, kwam ze met een paar oefeningen, maar niet met wat de eventuele oorzaak zou zijn. Dus zij zegt ook dat ze de oorzaak niet weet...

Mijn fysio zei ook omdat dat niet hun expertise / vakgebied is en ze er eigenlijk vrij weinig vanaf weten. Nu achteraf is het dus wel iets wat in hem op zou kunnen komen, maar dan nog niet iets wat hij zomaar zou opperen als een patiënt van hem er zelf over zou beginnen. Dus dat zou nog best kunnen, mijns inziens zou ik nog steeds gewoon de plastisch chirurg gewoon raadplegen, voor hem of haar is dit wel een vakgebied. :j
Dry needling gaf mij ook weinig tot geen resultaat, ene keer leek het even verbetering te geven en andere keren werd het hierna (mede door de spierpijn) gevoelsmatig heftiger dan ervoor.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:48

TS, ik begrijp heel goed dat je niet happig bent op zo'n operatie.
prima als mensen daar voor zichzelf blij mee zijn, maar het is een heel persoonlijke keuze.

ik ben een heel klein beetje :+ ouder dan jij en heb een 85J, vergelijkbaar met jouw maat dus.
een operatie zie ik ook niet echt zitten, al zou het waarschijnlijk wel een oplossing zijn voor mijn rug-, nek- en schouderpijn.
maar de dames horen gewoon bij mij, ik ben wie ik ben met alles erop en eraan.

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:20

Inmiddels ben ik 44 en is het verval toegeslagen, maar toen ik 16 jaar was (in de ijstijd dus nog) had ik 75E en was fanatiek vechtsporter. Heel onhandig als je push-ups moet doen met een dergelijke cupmaat. Heb me toen al laten opereren, terug naar kleine 75C, dat paste het beste bij mijn lichaam. 3 Jaar later zat ik weer op 75E en ondanks dat borsten tot je 21e ongeveer groeien, heb ik het toen weer laten doen. Nu ben ik een aantal jaar en ook wat kilo's verder en heb weer 85D. Denk dat het voor mij nu meer een kwestie is van wat afvallen. Bijkomend voordeel van de 2 operaties (en misschien geen kinderen) is dat mijn borsten ondanks leeftijd en zwaartekracht nog niet hangen. Ze zijn wel flink, maar het weefsel is ook heel sterk.
Operatie valt mee, zeker nu. Toen stond het nog in kinderschoenen, nu is alles al veel verder ontwikkeld. Het blijft een letterlijke hap uit je lijf, maar als je je netjes aan de herstel-regels houdt, is het prima te doen.
Uiteindelijk is het heel goed geweest voor me. Veel minder last van nek, schouders, rug en blikken van mensen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:28

Ik ken ook iemand die het heeft laten doen en het was zo'n opluchting voor haar. Ze had pijn aan haar rug, schouders en nek, ze kon niet rennen of fatsoenlijk sporten, zelfs niet met sportbh als die al te vinden was in die maat. Ze leek ook best zwaar en log door die borsten, ze zaten haar enorm in de weg. Ze voelde zich echt een ander mens na de borstverkleining. Is daarna gaan sporten en ze voelt zich zoveel beter en letterlijk lichter.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 18:40

Ik vind het idd het idee om geopereed te moeten worden eng. Maar om alleen voor informatie een afspraak te maken bij mijn huisarts vind ik ook onnodig. Ik wacht wel tot ik er een keer voor iets anders moet zijn om dan info te vragen.