Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:DShots schreef:Volgens mij snap je niet, dat elke lichaam en iedere persoon anders is en niet iedereen hetzelfde is. Niet iedereen kan afvallen zoals het hoort.
Veruit de meesten kunnen dat dus wél maar verzinnen allerlei smoesjes. Toevallig allemaal medicatie en
schildklierproblemen erg toevallig. Terwijl je toch echt zelf het verkeerde voedsel naar binnenpropt en de hele dag binnen zit. Maar oh nee dat mag niet gezegd worden.
DShots schreef:Ik zag ineens je topic voor bij voor bij komen, ik zal vast wel commentaar krijgen omdat ik zelf die keuze ook heb gemaakt. Ik ben namelijk 19 jaar, ben vorige jaar Juni begonnen toen ik 18 jaar was. Vrij jong maar voor mij wel een goede keuze.
DShots schreef:Even gekopieerd dus kan niet helemaal goed staan, maar dit mag je dus al niet eten Smurffie
Wat mag niet :
brood, broodvervangers zoals crackers en beschuit, ontbijtgranen (muesli, cornflakes), koolhydraatarm brood, croutons
fruit
melk en melkproducten zoals vla, yoghurt, Optimel, Vifit.
Uitzondering: er mag per dag 1 schaaltje kwark worden gebruikt
limonade, frisdra nk, bier, alcoholische dranken, vruchtensappen, dubbelfris(light)
koek, snoep, gebak, chocolade, zoet broodbeleg, ijs
aardappelen, pasta, rijst, peulvruchten, bulgur
chips, zoutjes, snacks
gepaneerde ge
rechten, vegetarische burgers
Wat mag wel
:
groente, gekookt of als rauwkost
vlees, vis, kip, ei en kaas (eiwit)
olie, boter, margarine, mayonaise (vet)
MiniMeLona schreef:Weet je wat ik niet helemaal begrijp: waarom het met zoiets verschrikkelijks als anorexia, wel een ziekte of eetstoornis is, maar als het de andere kant op is, dus boulimia of andere eetstoornissen waar je dus veel te zwaar van wordt het maar aan je eigen discipline ligt?
En ik wil daarmee dus niemand voor het hoofd stoten, want ik vind dus beide kanten op even verschrikkelijk en desastreus voor de persoon zelf en familie/naasten.
DShots schreef:Dit is geen KHA dieet, dit is een streng dieet gemaakt door het ziekenhuis dus zijn hele andere dingen.
ralphtdw schreef:Maar goed de meeste mensen die zich niet in dit soort dingen kunnen verplaatsen hebben zelf niks meegemaakt of het zegt al vaak genoeg hoe zo persoon is.
En als alles zo makkelijk was zoals sommige hier beweren. Waren alle verslavingen er niet in deze wereld toch? Want ja waar een wil is is een weg.
Makkelijk praten allemaal
DShots schreef:Wat mag wel:
groente, gekookt of als rauwkost
vlees, vis, kip, ei en kaas (eiwit)
olie, boter, margarine, mayonaise (vet)
Ayasha schreef:Gelukkig oordeel/praat jij niet makkelijk.
phormicola schreef:We hebben het over een honger gevoel en zulke kleine hoeveelheden eten dat geen van de harde predikers hier het ooit zullen volhouden.
Cayenne schreef:phormicola schreef:We hebben het over een honger gevoel en zulke kleine hoeveelheden eten dat geen van de harde predikers hier het ooit zullen volhouden.
Gewaagde uitspraakHet is mij wel gelukt. Niet dat ik daar een schouderklopje voor wil, maar als ik het kan, dan moeten anderen het zeker ook kunnen, want over zoveel wilskracht beschik ik nou ook weer niet (en het gaat bij mij ook niet altijd vlekkeloos).
Maar uiteindelijk moet je wel kiezen: of op een manier doorgaan die zo ongezond is dat je niet oud zult worden, of je kansen grijpen en ervoor vechten nu het nog kan.
Cayenne schreef:phormicola schreef:We hebben het over een honger gevoel en zulke kleine hoeveelheden eten dat geen van de harde predikers hier het ooit zullen volhouden.
Gewaagde uitspraakHet is mij wel gelukt. Niet dat ik daar een schouderklopje voor wil, maar als ik het kan, dan moeten anderen het zeker ook kunnen, want over zoveel wilskracht beschik ik nou ook weer niet (en het gaat bij mij ook niet altijd vlekkeloos).
Maar uiteindelijk moet je wel kiezen: of op een manier doorgaan die zo ongezond is dat je niet oud zult worden, of je kansen grijpen en ervoor vechten nu het nog kan.