Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 11:32

Bralindy schreef:
Als leek die het topic nu net inkomt vind ik HC zijn opvattingen over relaties uniek. Ook mooi want er is constant consent.

Nu snap ik niet de heftige reacties van andere bokkers. Het is toch niet jouw leven? Iedereen heeft overal een mening over die hij/zij anders beargumenteerd, dat mag en daar ben je mens voor.

Maar respecteer wel de opvattingen van een ander, ongeacht of jij er mee eens bent of niet.

Het is ook hoogst wonderlijk hoe de overgrote meerderheid het uitsluitend over gewicht heeft en daar prompt met agressie, liefst persoonlijk, over valt, terwijl het alleen maar als voorbeeld aangehaald werd.

Ik ga Tartinis ''Devil's Trill Sonata'' for Violin in G minor opzetten ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:40

Ik snap het probleem sowieso niet helemaal, lijkt me volkomen normaal dat je tijdens je relatie regelmatig wat leuks voor elkaar doet op welk vlak dan ook, anders is wss je relatie niet zo goed. Denk dat zo'n beetje iedereen dat wel doet en ik herken dan ook niet echt dat mensen in een relatie niks meer voor elkaar zouden doen oid, ook niet in mijn omgeving. Als je op dat punt komt is je relatie volgens mij al zo goed als over.

Als je niet wil dat er telkens op gewicht wordt ingehaakt had je je openingspost anders moeten formuleren.
Ik vind het eerder wonderlijk dat je dat zelf nog niet in ziet maar het bij de overgrote meerderheid legt. Waarom zouden die nou zo reageren....? Goh!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 11:43

Askja schreef:
'
Is tegenslag of ziekte van een van de partners de oorzaak, dan mag je toch verwachten dat je partner je steunt en helpt, in plaats van dat deze over contractbreuk begint wegens een vermindering van fysieke aantrekkelijkheid.

Kijk, hier haal je een specifieke, niet routine en per geval verschillende ssituatie aan welke ik al genoemd had.

Wanneer ziekte (of andere niet te vermijden/voorkomen lichamelijke situaties) een structurele, fundamentele aantastig van de deal, van het welzijn van de gezonde partner inhoudt, zijn ook daar verschillende benaderingen voor.
In MIJN opinie, geheel in lijn met dat je wil dat degene waar je van houdt gelukkig is, geeft de zieke de ander dan ruimte om in diens welzijn te voorzien.
Maar dat is weer een HEEL ander onderwerp.

@Fenrir:
1. omdat ze de rest van de tekst niet lezen
2. omdat begrijpend lezen helaas geen onderwerp meer is op school

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:57

GabberGill schreef:
Vind dat er hele rare reactie's tussen zitten. Ons gewicht geeft bij vele aan hoe we ons voelen. Stresseters, verdrieteters enz rn mensen die gewoon genieten. Sommige kunnen niet sporten ivm gewrichten of klachten, maar toch als we gaan daten en dat doen we tegenwoordig via de foto's wilt iedereen er zo goed mogelijk uitzien. We denken
Dat we in de normale ik niet meer kunnen scoren ivm een verknipt perfectiebeeld.

Er is altijd een manier om op gewicht te blijven. Van mij hoeft niemand perfect te zijn maar "gezond" (kwa gewicht dus. Gezond voor jouw lichaamsbouw, als dat wat voller is, dan is dat ook helemaal prima.) vind ik wel een minimum-'eis'. En nee, niet omdat de maatschappij dat "wil" maar omdat, zéker als je al klachten hebt met gewrichten, dat gewoon nog eens extra belangrijk wordt om je gewicht onder controle te houden.
Mijn man is al lang niet meer afgetraind, door zijn bouw is hij gewoon "voller", al zou je hem uithongeren, hij wordt nooit een spriet, maar hij is niet morbide of zelfs ongezond obees. :) En ik zou het fijn vinden als hij dat zo zou houden, voor zijn gezondheid.
Eten is ook zelden een goede manier om je gevoelens te verwerken. Als je elke keer gaat bewegen dan bereik je hetzelfde effect (endorfines) zonder de ongezonde bijwerkingen van wat er meestal in gaat als je op zo'n moment gaat eten (want dat is vaak geen sla'tje.)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:08

Ik begin een beetje moe te worden van het gekat.
Als je HC vervelend vind, zijn mening niet waar vind, wat doe je dan in hemelsnaam hier, in zijn topic?
Je maakt het voor anderen die het wel een interessante visie vind erg vervelend en voor hen, vind ik je gedrag ook best wel onfatsoenlijk.

Zet HC gewoon in je foei lijst, klaar.
Je wilt niet weten hoeveel mensen ik daar al in heb staan :+
En dit topic scrol ik straks ook door, voor wat mensen die daar in thuis horen, ik heb geen zin om daar iedere keer energie in te stoppen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:34

Huertecilla schreef:
@Fenrir:
1. omdat ze de rest van de tekst niet lezen
2. omdat begrijpend lezen helaas geen onderwerp meer is op school

Begrijpend lezen is nog steeds een onderwerp op school hoor ;)
Maar misschien, als de meerderheid jouw tekst niet begrijpt, het eens bij jezelf gaan zoeken ipv naar de anderen te blijven wijzen?
Krijg je ook een betere discussie van. Denk dat een hoop mensen het in essentie wel met je eens zouden zijn, net als dat het mij meer dan logisch lijkt dat je moeite blijft doen in een relatie.
Niet iedereen is hetzelfde of denkt hetzelfde als jij nog zou jouw in jouw ogen fantastische relatie model moeten staan voor alle anderen dus geef dan ook ruimte aan hen die er wel anders over denken.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:17

A3a1 schreef:
Ik begin een beetje moe te worden van het gekat.
Als je HC vervelend vind, zijn mening niet waar vind, wat doe je dan in hemelsnaam hier, in zijn topic?
Je maakt het voor anderen die het wel een interessante visie vind erg vervelend en voor hen, vind ik je gedrag ook best wel onfatsoenlijk.

Zet HC gewoon in je foei lijst, klaar.
Je wilt niet weten hoeveel mensen ik daar al in heb staan :+
En dit topic scrol ik straks ook door, voor wat mensen die daar in thuis horen, ik heb geen zin om daar iedere keer energie in te stoppen.

Helemaal mee eens! Leven en laten leven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:21

Dank HC voor je ( nu wel) inhoudelijke reactie.

In het geval.van een ernstige chronische ziekte komen de kaarten sowieso anders te liggen. Dan wordt de partner vaak verzorgende en is er sprake van een afhankelijkheidsrelatie. Sex wordt vaak een probleem en daar doel jij wsch op. Dat je hierover afspraken moet kunnen maken. Dat lijkt me wel reëel, zij het moeilijk want toch pijnlijk voor beide partijen.
Ik vind het wel wat hard om daarbij te spreken van 'een structurele, fundamentele aantasting van de deal'. Dat impliceert mij iets te veel dat er sprake is van schuld, en niet van overmacht. Kan gewoon de woordkeuze zijn hoor, maar die vind ik dan hier vrij ongelukkig. Ziekte is geen dealbreaker zoals structureel vreemdgaan of stiekem gokken, maar pure pech.

Nog een nieuwe naar mijn idee interessante vraag in het licht van dit topic:
Stel, een vrouw gaat naar de plastisch chirurg voor grotere borsten, een mooiere neus, een rimpelloos koppie of iets dergelijks. Niet zozeer omdat ze zelf onder haar uiterlijk lijdt maar vooral mdat haar partner dit graag wil. Wat vinden jullie hiervan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:25

Askja schreef:
Nog een nieuwe naar mijn idee interessante vraag in het licht van dit topic:
Stel, een vrouw gaat naar de plastisch chirurg voor grotere borsten, een mooiere neus, een rimpelloos koppie of iets dergelijks. Niet zozeer omdat ze zelf onder haar uiterlijk lijdt maar vooral mdat haar partner dit graag wil. Wat vinden jullie hiervan?

Dat staat heel ver van samen natuurlijk oud worden, maar gezond blijven.

Ik zou nooit bakken met geld steken in een onnatuurlijke verjonging omdat een ander dat wil.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:26

Ik persoonlijk zou er erg veel moeite mee hebben als een man dat zou "vragen". IMO doet de man dan wat vrouwen altijd verweten wordt; zodra de buit binnen is, de partner "kneden" tot wat ie zou kunnen zijn. Ofwel; in een relatie stappen met in gedachte "dat en dat verander ik nog wel."
IMO een erg grote fout ongeacht wie deze maakt en op welke manier. :) Je stapt niet in een relatie met het idé "dit en dit verander ik nog wel aan de ander."

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:33

Ik heb alleen de OP gelezen en de laatste pagina.
ik vond de OP van HC verhelderend en ik ben diep gaan nadenken over mijn eigen situatie.

Toen ik vrijgezel was maakte ik mij elke dag op, ik zag er tiptop verzorgt uit. Ik was niet te zwaar en ik ging werkelijk waar niet de deur uit zonder er tot in de puntjes geweldig uit te zien :o

Toen ik een relatie kreeg bleef dit in eerste instantie zo. Tot ik na een half jaar erg ziek werd en heel veel dingen niet meer kon. Ik kreeg medicijnen die mij in een maand 20 kilo lieten aan komen. Ik werd dik en lelijk :o
Nu ben ik een half jaar gestopt met de medicijnen en het afvallen gaat ontzettend traag en is ontzettend moeilijk.
Daarnaast heb ik de drang niet meer om mij elke hele maal op te maken en er tiptop in orde uit te zien.

Door het OP begon ik mij af te vragen waarom niet. Er zijn vast mensen die zeggen dat er belangrijke zaken in het leven zijn. Zeker nadat je bijna 3,5 jaar ziek bent geweest.
Maar dat is niet waar. Ik maak mij niet meer op omdat ik mij comfortabel genoeg voel om het niet meer te hoeven doen.
Mijn vriend geeft mij genoeg vertrouwen om mij mijzelf te laten zijn. Zonder make-up, in een joggingbroek met make-up, op high heels en in een jurk... het maakt hem niet uit want volgens hem ben ik altijd mooi, leuk, knap en lief.

En ja, ik vind het nog steeds leuk om mij uit te sloven voor een avondje uit... maar het hoeft niet meer elke dag voor ik de deur uit ga. Feitelijk was ik gewoon onzeker over mijzelf en heeft mijn vriend mij genoeg zekerheid gegeven om mij comfortabel te voelen met mijzelf zonder al die opsmuk. Ook nu ik zwaarder ben dan ik was aan het begin van onze relatie.

Uiteraard zou ik graag voor hem willen afvallen en daar ben ik ook mee bezig... maar helaas gaat het er niet zo snel af als dat het er aan kwam :').

Dus mijn antwoord op het OP zou zijn: het feit dat ik minder aan mijzelf werk/doe nu ik in een relatie zit, geeft aan dat ik mij veel zekerder over mijzelf voel dan voor mijn relatie.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:36

Eens Ayasha, maar bekijk het eens vanuit de invalshoek van dit topic: stel je bent helaas behept met de genetische aanleg om vroegtijdig onder de rimpels te komen, je hebt fysieke schade door ziekte of een ongeval, of je bevalling heeft nogal wat sporen achtergelaten. En daardoor voldoe je ondanks een gezonde leefwijze niet meer aan de ' beginvoorwaarden'. Dus wil je partner graag dat je daar iets aan laat doen. Want, zo redeneert hij, dan voel jij je ook weer beter, mooier en sexier. Wat dan? Valt dit nog onder werken aan je uiterlijk als onderdeel van een goede relatie?
(Ik speel hier even advocaat van de duivel, zelf zou ik het niet doen, niet voor mezelf en al helemaal niet voor mijn eega - die zou er overigens per definitie op tegen zijn)
Laatst bijgewerkt door Askja op 17-01-17 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:37

Ik maak het vooral mezelf niet te moeilijk.
Natuurlijk doe ik mijn best om er leuk uit te zien voor mijn partner, maar wij lopen af en toe ook gewoon zaterdag of zondag in onze campingsmoking hoor.
Haar op oorlog en pantoffels aan.

Daarnaast zijn mijn vriend en ik ook niet slank. Niet dik, niet slank. Gewoon ertussenin.
Mn vriend ergert zich eraan en wil er wat aan doen maar doet er niks aan. Van mij hoeft het niet zolang hij er medisch geen beperkingen van ondervindt.

Ikzelf ben vanaf mijn 18e gewoon een volle 'vrouw'. Ik was als kind een plank en nu welgevormd.
Ik vind het prima, want ik heb echt geen motivatie voor fitness of vasteprik ergens sporten. Ik kan dat neit opbrengen dus ik probeer het niet eens.
Ik rij straks paard en thats it. Ik ken mezelf.
Ook letten op voeding is bij ons moeilijk. We gaan zoiezo niet meer snel naar de mac of zo, of naar de vetschuur, we proberen wel altijd te koken maar goed, mn vriend komt soms laat thuis van werk of heeft last van maagzuur (hiervor gaat hij zsm naar HA, ivm verdenking maagzweer door migrainemedicatie).

Overigens heb ik hiervoor 2 serieuze relaties gehad van ieder 3 jaar lang. ik ben tussendoor echt geen kilo bewust afgevallen om er beter uit te zien of wat dan ook.
Ik snap opzich wel dat mensen het doen hoor. Soms ga je als een relatie ten einde komt wellicht twijfelen aan jezelf en je eigen uiterlijk. vind t knap dat mensen er motivatie voor kunnen opbrengen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 13:39

Askja schreef:
Ik vind het wel wat hard om daarbij te spreken van 'een structurele, fundamentele aantasting van de deal'. Dat impliceert mij iets te veel dat er sprake is van schuld, en niet van overmacht.

Dat jij dit vindt ligt volledig aan jouw perceptie.
Van mijn kant is het een observatie. Ik impliceer er niets mee.

Mbt plastische chirurgie moet de betreffende dame dat helemaal zelf weten al lijkt het mij onslim. Maar goed, imo is chirurgie in de regel onslim als er geen medische of psychische reden is.

Een ander punt van cosmetische chirurge is dat het imo misleiding is.
Imo behoorlijk kwalijke misleiding omdat het onze evolutionaire selectie-criteria bedriegt.
Onbewust selecteren we en igv cosmetische verandering dus per definitie de inverse.

We kunnen jouw vraag trouwens inderdaad prima binnen het kadr van de openingstekst passen.
Menigeen laat plastische chirurgie uitvoeren om beter aan het ideaalbeeld te voldoen; beter in de markt te liggen; een betere partner te kunnen scoren.
Is dat beter of slechter dan mooier willen zijn voor je partner en daarom in je laten snijden? Waarom wel/niet voor daten/relatie.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-17 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:44

callum schreef:
Ik ben 1 keer voor een afgetrainde strakke gozer gegaan. Dat heeft me alleen maar ellende opgeleverd. Uiterlijk zegt in principe helemaal niks
Dat lijkt me ook weer wat overdreven, niet ;)

Ik train ook een paar keer per week, afgetraind lijf en nu ik een paar maanden single ben train ik wel meer. Omdat het fijn is, het gezond is, mooier voor mijn lichaam én ik kan mijn gedachten verzetten.

Merk nu ik weer een date heb staan, dat ik mezelf toch wat zekerder voel. Of eigenlijk lekkerder in mijn vel en daardoor beter :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:47

Askja schreef:
Eens Ayasha, maar bekijk het eens vanuit de invalshoek van dit topic: stel je bent helaas behept met de genetische aanleg om vroegtijdig onder de rimpels te komen, je hebt fysieke schade door ziekte of een ongeval, of je bevalling heeft nogal wat sporen achtergelaten. En daardoor voldoe je ondanks een gezonde leefwijze niet meer aan de ' beginvoorwaarden'. Dus wil je partner graag dat je daar iets aan wilt doen. Want, zo redeneert hij, dan voel jij je ook weer beter, mooier en sexier. Wat dan? Valt dit nog onder werken aan je uiterlijk als onderdeel van een goede relatie?
(Ik speel hier even advocaat van de duivel, zelf zou ik het niet doen, niet voor mezelf en al helemaal niet voor mijn eega - die zou er overigens per definitie op tegen zijn)

Eigenlijk zou je een man die niet kan leven met bevallingssporen (ik ga hier even uit van de veronderstelling dat het zijn kind ook is.) die MIJ persoonlijk niet storen een schop onder zijn reet moeten geven. :) Indien ik zelf daar geen moeite mee heb, het geen beperking is op mijn gezondheid, nee, zou ik daar niets aan doen. Ik zou dan zeggen dat het me erg raakt dat hij er zo over denkt maar dat het mij persoonlijk niet stoort. En dan zouden we dus voor een keuze staan. :) Hij is dan vrij om te vertrekken (want, daarin ben ik het met HC wel altijd eens; het is graag of niet. Als je elders beter denkt te kunnen krijgen moet je vooral gaan, ieder moet doen wat voor hem of haar het beste is. Ik wil dat mijn man bij me blijft omdat hij dat WIL niet omdat ik hem dat op leg.) of om te blijven en we komen er samen uit.

IMO valt dat niet meer onder werken aan je uiterlijk voor een goede relatie. Het toeval wil dat ik al een paar mankementen had toen we in de relatie stapten maar dat er een vloek op zit en dat er nog een aantal bij gekomen zijn waarvan er minstens twee vroeg of laat nog zullen geen resulteren in littekens (operatie) en dat ik bovendien een stuk beperkter ben geworden dan ik was toen we elkaar leerden kennen... Anders ben geworden ook kwa bespiering en gewicht (door ziekte is het voor mij erg moeilijk om geen ondergewicht te hebben en dat brengt automatisch met zich mee dat ik ook veel minder gespierd ben dan ik was toen we elkaar leerden kennen ook al werk ik daar wel aan want ik vind het zelf verschrikkelijk.). Hier is het juist mijn man die zegt "schat je bent toch helemaal prima?" als ik teleurgesteld toe kijk hoe ik in een slechte periode weer spieren en gewicht verlies ondanks dat ik gezond en voldoende eet.

Maar ik weet, van al mijn ziekenhuisbezoeken, dat er veel mensen uit elkaar gaan om bovenstaande redenen. Wanneer een lijf door ziekte of ongeluk niet meer "is zoals het was" dan geeft de partner er met regelmaat de brui aan.... En ik kan daar aan één kant begrip voor hebben in die zin: het is soms een erg zware last om te dragen en dat moet je ook maar kunnen maar aan de andere kant vind ik dat ook altijd heel erg triest.

Nu wijk ik natuurlijk van je vraag af maar IK zou dat dus niet zien als "je moet je aan het contract houden" zoals HC het zo geinig omschrijft maar als een onredelijke eis. Al is het maar omdat dergelijke operaties onredelijk risico met zich meenemen indien je er zelf niet "achter" staat (narcose neemt altijd risico's mee ongeacht de operatie.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 14:02

De openingstekst aangepast naar cosmetische chirurgie:

Bij man groeit een gezichts'wrat' naast de neus. Wordt behoorlijk groot en ziet er echt niet uit.
Vrouw houdt van hem maar haar sexuele gevoelens voor hem ... euh... gaan er voor op de loop.
Dat wordt een probleem in de relatie. Voor beiden.
Zij vraagt hem het groeisel te laten verwijderen. Hij; je moet me accepteren zoals ik ben om wie ik ben.
Ze gaan uit elkaar.
Hij laat het ding weghalen om zich er niet door te disqualificeren op de datingmarkt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:07

Ayasha, inderdaad triest als mensen weglopen als de partner ernstig ziek wordt. Ik vind het bij nader inzien toch moeilijker dan gedacht om daar een oordeel over te geven, al blijft mijn eerste reactie dat je er voor elkaar moet kunnen zijn. Maar iedere relatie is anders, en je moet wel sterk in je schoenen staan om dat aan te kunnen. Wat dat betreft heb jij volgens mij een lot uit de loterij met je partner -en jouw partner ook met jou!

Even reageren op HC enkele posts terug. Natuurlijk is plastische chirurgie misleiding. Zoveel in het leven vandaag de dag is misleiding. Kijk hoe mensen zich op facebook neerzetten als een betere versie van zichzelf. Of kijk naar alle bewerkt, gephotoshopte beelden in de media. Of al die geautotunede nepzangers.

Maar om plastische chirurgie te zien als vervalsing van het natuurlijke evolutionair selectieproces vind ik ver gaan en ik krijg bij deze formulering eerlijk gezegd ook nare associaties. Met even veel recht zou je kunnen stellen dat het een democratisering is van het uiterlijk (toegegeven, alleen voor diegenen die zich het financieel kunnen veroorloven). Niet iedereen wint qua uiterlijk de genetische jackpot en in zekere zin zou je kunnen stellen dat plastische chirurgie zorgt voor gelijke kansen (bijv. op de relatiemarkt).

Dat maakt nadrukkelijk niet dat het mijn persoonlijke voorkeur heeft. Ik vind de toenemende belangstelling voor plastische chirurgie een teken dat mensen elkaar meer en ook harder be- en veroordelen op basis van uiterlijk. Het schoonheidsideaal wordt steeds dwingender. Wereldwijd. Zie bijvoorbeeld het feit dat vrouwen in Iran allemaal een nosejob willen om hun oosterse neus om te ruilen voor dopneus modelletje Hollywood. Ook bij mannen wordt plastische chirurgie steeds gangbaarder.

Hoe ga je daarmee om, in hoeverre laat je je daardoor onder druk zetten? Misschien was mijn aanvangsvraag: zou je plastische chirurgie doen voor je partner niet eens zo interessant, misschien is het veel interessanter om je af te vragen hoe ver je zelf zou gaan in het onderhouden/bijschaven van je uiterlijk, om maar aantrekkelijk te blijven voor jezelf, je partner en de buitenwereld.

Bestaat er tegenwoordig nog wel zoiets als waardering voor innerlijke schoonheid?

Askja

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:16

Nog een aanvullend vraagje HC: het weghalen van die wrat, is dat voor jou ook al een vorm van genetische misleiding?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:19

wratten zijn meen ik gevolg van een virus, niet van iets genetisch... (of kunnen iig het gevolg zijn van een virus.) ... Nu vind ik een wrat laten verwijderen (vaak worden die gewoon bevroren, komt meestal niet eens plaatselijke verdoving aan te pas) nog wel wat anders dan echt plastische chirurgie. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 14:26

Askja schreef:
Maar om plastische chirurgie te zien als vervalsing van het natuurlijke evolutionair selectieproces vind ik ver gaan en ik krijg bij deze formulering eerlijk gezegd ook nare associaties.

Denk daar nog even beter over na.

Even een iets ander punt wat wellicht een verhelderend perspectief geeft. Feromonen spelen een grot rol bij onze onbewuste selecties. We blijken meer aangetrokken te worden door feromonen van personen met een meer van ons eigen immuunsysteem afwijkende immuunsysteem. Het combineren van twee verschillende immuunsystemen is voor nageslacht een voordeel en dat is op die manier evolutionair in ons geprogrammeerd.
Wanneer iemand nu een synthetisch feromoon draagt en we ons daarom aangetrokken worden, selecteren we een voor ons eventuele nageslacht minder goede partner.

Zo selecteren we ook onbewust op uiterlijke voorkeuren en igv cosmetische chirurgie selecteer je op de inverse. Inverse omdat wat je aantrekt zo anders was dat het operatief veranderd is.

Bepaal zelf maar hoe kwalijk je het vindt.

Voor wie over 'wrat' valt: Het staat tussen aanhalingstekens. Lees 'vleesgroeisel'.

Dan terug naar mijn aanpassing naar cosmetische ingreep in het kader van de openingstekst.
Wel/niet voor je partner/daten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:29

Ik wil niet voortplanten dus mij maakt het oprecht geen jota uit. :') al was ie ooit vrouw, dan nog zou het niks uit maken. :))

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:35

Wat ik persoonlijk raar vind is dat mensen schrijven dat ze blijkbaar pas zichzelf kunnen zijn/voelen wannee ze in een uitgezakte jogging en met ongekamd haar en onopgemaakt gezicht in de zetel kunnen zitten? Ik voel me juist meer mijzelf wanneer ik mezelf verzorg, mijn haar en make up doe en iets aantrek dat net wat beter staat bij mijn figuur dan een joggingspak. Hoewel ik er zelf ook vaak genoeg zo onverzorgd uitzie, voel ik me dan meestal slechter over mezelf, ik voel me onverzorgd en minder aantrekkelijk (en dan puur voor mijzelf, want op die dagen kom ik vaak niet buiten en hoef ik er dan ook niet aantrekkelijk uit te zien voor anderen)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:47

Plastische chirurgie een vorm van bedrog: ja. Schadelijk want verstoort het natuurlijke selectieproces: nee. Ik zie het probleem daarvan niet zo, ik ga er althans vanuit dat bij het kiezen van een partner meer zaken een rol spelen dan alleen uiterlijk. Ook denk ik dat de mensheid niet achteruitholt als mensen massaal partners kiezen op basis van genetisch bedrog. Zo'n hoge pet heb ik namelijk sowieso niet op van de mensheid. Dit valt bij mij dus in de categorie drukte om niks.

Wat trouwens als de plastische chirurgie ingezet wordt voor een geslachtsverandering?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 15:00

Askja schreef:
Wat trouwens als de plastische chirurgie ingezet wordt voor een geslachtsverandering?

Binnen of buiten het kader van de openingstekst?

Binnen; dan kan je inhoudelijk ingaan op mijn aanpassing.

Buiten; is ver off topic.