Zou het dan toch... zwanger?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 11:02

Foliumzuur en vit. D slik in al een poosje! de Davitamon zwanger worden en zijn... Nu wil ik wel even kijken voor een multivitamine!

En het zien wat ik wel en niet mag eten zijn wij al druk mee bezig! Nu is er in de familie een schoonzus zwanger +/- 20 wkn. Ze zou het ook vrij snel door kunnen hebben bij ons nu ik aan de thee ben en er om denk wat ik eet. We zien elkaar wekelijks!

Spannend allemaal, maar ook erg mooi!

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:05

Ik had met 8 weken mijn 1e echo. Echt al een mensje om te zien!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 11:10

Dat lijkt me zo bijzonder lieveli!
Ik vind het van familie al heel mooi en bijzonder om te zien!

Kan nu al niet wachten!

myro

Berichten: 71
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Appingedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:28

Gefeliciteerd! Volg t topic al een tijdje maar zie nu pas dat jij t bent ;)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 11:35

myro schreef:
Gefeliciteerd! Volg t topic al een tijdje maar zie nu pas dat jij t bent ;)


Hahahaha toevallig! Je hebt een (PB) Mail!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:37

Gefeliciteerd!! Wat leuk zeg, als je er behoefte aan hebt, er is een topic voor vrouwen die zwanger willen worden en zijn.
Heel gezellig topic waar je ook voor al je vragen terecht kan, kan je even kijken tussen mijn berichten dan vind je het topic wel :)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 11:42

Romy1234 schreef:
Gefeliciteerd!! Wat leuk zeg, als je er behoefte aan hebt, er is een topic voor vrouwen die zwanger willen worden en zijn.
Heel gezellig topic waar je ook voor al je vragen terecht kan, kan je even kijken tussen mijn berichten dan vind je het topic wel :)


Dat lijkt me erg leuk! Ik zal het eens opzoeken! Dankjewel! :D

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:04

Gefeliciteerd!!!!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:07

Gefeliciteerd, TS! Welkom bij de zwangere-bokkers-club! :) Hoop van harte dat de eerste weken je mee zullen vallen en je kunt genieten van deze bijzondere periode.

Storm

Berichten: 20880
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:00

Gefeliciteerd!
Schrik niet meteen als je wat bloed verliest. Ik heb het bij beide zwangerschappen meerdere keren gehad en er bleek niks aan de hand te zijn. Pas als je er erge krampen bij krijgt, kan het foute boel zijn. Gelukkig gaan de allermeeste zwangerschappen ook gewoon goed hoor ;)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 14:01

ik heb tot nu toe alleen maar lichte krampjes, kan het vergelijken met menstruatiekrampen maar dan in een hele lichte vorm.. het is ook zo weer weg. Het is ook over de dag verdeeld.

Zijn er meer die dit hebben gehad?

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:05

Ik! En soms nog steeds (nu 18 weken) maar dat is, als ik het goed heb, het week worden van je baarmoedermond ofzo. :=

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:07

Gefeliciteerd! Is toch nog mooi vlot gegaan :D .

Ik ken ook wel die dat hebben gehad. Maar zwanger zijn heb je op honderd en één manieren dus het is vrij lastig om daar een constante door te trekken :') . .
De ene heeft krampen, die is moe, die heeft enorm zere borsten, die verliest bloed, die niet, die is misselijk, die krijgt puisten, die is compleet emotioneel, die heeft hoofdpijn, die zwelt op als een ballon,...en dan heb je nog de groep die zegt "wel vandaag ben ik 7 maanden en behalve zo eens wat krampjes kan ik niet zeggen dat ik ook maar ergens last van heb.", je komt er zelf wel achter welk verloop jij gaat kennen :D .

Storm

Berichten: 20880
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:11

lovebente schreef:
ik heb tot nu toe alleen maar lichte krampjes, kan het vergelijken met menstruatiekrampen maar dan in een hele lichte vorm.. het is ook zo weer weg. Het is ook over de dag verdeeld.

Zijn er meer die dit hebben gehad?

De hele dag door. Ik werd er vaak wat onzeker door. Het is je baarmoeder die oprekt.

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:14

Nee krampjes heb ik echt totaal niet gehad. Ik merkte niets eigenlijk tot ik 's ochtends kokhalzend de trap af kwam. :')

x_Nadia

Berichten: 1376
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:16

Gefeliciteerd *\o/*
Ik ben nu 14 weken dus ook nog niet zolang.
Ik heb enorm last van kwaaltjes(misselijk, overgeven, moe enz)
Bij de meeste stopt het met 12/13 weken en bij sommige blijft het de hele zwangerschap zo, waarbij ik het gevoel heb dat ik dat dus krijg :=

Ik kan je mee geven om niet te stoppen met foliumzuur. De meesten stoppen ook met een week of 12 maar slik door tot het potje leeg is.
(Een bekende van een bekende was met 12/13 weken gestopt en het kindje werd geboren met klompvoetjes)

En je eerste echo is echt prachtig!
Mijn zwangerschap was/is niet gepland maar moest toch wel even een paar traantjes weg slikken :=

Als tip: als je sochtens erg misselijk bent en moet overgeven, leg savonds even een crackertje of iets anders lichts klaar naast je bed en eet deze voor het opstaan en blij even een kwartiertje extra liggen.
Maar vooral, GENIET!!! <3

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:25

Wat Nadia zegt wat betreft ontbijten in bed is echt een goede. En ontbijt ook wel goed en stevig! Na die cracker en een bakje thee op bed, lekker rustig opstarten en vervolgens nog wat erin kiepen. Ik viel anders binnen een half uur flauw. Ligt natuurlijk ook aan jezelf! ;) En een rolletje Dextro in je tas, of een flesje cola. Ik werd heel snel duizelig en kortademig. Om dan even vlug in te kunnen grijpen, nam ik even en Dextrootje. Daarna asap even bijkomen met een koekje en een bouillonnetje bijvoorbeeld. :)

Sport je zelf nog actief? Wat dan bijvoorbeeld heel leuk is, is MomInBalance of MomMoves! Zwangerschapsgym maar dan lekker buiten en wat meer aanpakken. Bootcamp-achtig en wordt door het hele land aangeboden. Ik mag het zelf op dit moment helaas niet doen, dus ik trek wekelijks 1 á 2x een uur baantjes in het zwembad, wat heel fijn is met bekken/rug-klachten. Lekker gewichtloos in het water hangen. Deze leuke sporttips kreeg ik overigens bij Centering Pregnancy. Mocht je verloskundige dit aanbieden: zeker doen! Gezellige, fijne vorm van zwangerenzorg. :)

Super leuk trouwens, dat je gelijk met je schoonzus zwanger bent. Ik loop 4 weken voor op mijn schoonzus en we doen heel veel samen. Samen naar de 9mndbeurs, samen baantjes trekken, e.d..
Laatst bijgewerkt door Chiave op 10-04-17 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:26

Gefeliciteerd!! Wat spannend!!

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:35

Ik volgde dit topic op het begin en zag hem net op de startpagina weer voorbij komen.. stiekem dacht ik al: zou het dan toch? :D

En jaaa *\o/*

Van harte gefeliciteerd!

Sannens
Berichten: 1441
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:03

Gefeliciteerd!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 15:56

Dank jullie wel!! *\o/*

Mijn borsten zijn wel aardig gevoelig, en ook al een stuk groter/steviger geworden.
Iemand tips? mijn linker voelt soms wat warm aan. Doet niet echt pijn.

Froukje_J

Berichten: 2233
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:16

Gefeliciteerd!!!
Je naam blijft mij bij omdat ons dochter Bente heet haha!
Tips tegen pijnlijke borsten ik deed er wel eens een warmte kompres op dit gaf wel verlichting

TinkerTreas

Berichten: 3727
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:19

Wat leuk zeg. Gefeliciteerd!
Ik heb in het begin ook last van menstruatie achtige krampen gehad. En bij alle 3 wat bloedverlies rond de 6 a 7 weken.

Wat betreft het genieten: hier ging dat pas in het 2e trimester. Toen de misselijkheid en vermoeidheid over/ minder was. En toen ik ze ging voelen. Daarvoor vond ik het nog vrij onwerkelijk, zeker bij de eerste.
Je kunt je gelijk aanmelden bij de verloskundige, de eerste afspraak zal over een paar weken zijn.
Niet alle verloskundigen maken zelf echo's, maar dat hoor je vanzelf.

Het kan best lastig zijn om het nog even stil te houden. Zeker andere zwangeren hebben er een neus voor, is mijn ervaring :D
Leuk hoor, het is een bijzondere tijd.
Mijn jongste is nu 9 maanden en stiekem mis ik het nog wel eens om niet meer zwanger te zijn ;)

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:13

x_Nadia schreef:
Ik kan je mee geven om niet te stoppen met foliumzuur. De meesten stoppen ook met een week of 12 maar slik door tot het potje leeg is.
(Een bekende van een bekende was met 12/13 weken gestopt en het kindje werd geboren met klompvoetjes)


Dat kan niet aan foliumzuur hebben gelegen.
Geadviseerd wordt tot minimaal 8 a 10 weken foliumzuur te slikken en dat heeft je bekende dus gewoon gedaan.

Afwijkingen kunnen 1001 redenen hebben waardoor een vruchtje het heeft. Foliumzuur voorkomt niet. Dat zal wel mooi zijn

Lienboon

Berichten: 479
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:30

Wat leuk, gefeliciteerd!!
Ik vond het zo vreeeeselijk lang duren tot de eerste echo... hoorde van een vriendin dat zij had gezegd dat ze niet precies wist hoe ver zwanger ze was en toen kreeg ze alvast een kijkecho bij de verlos..

Heel veel succes verder en probeer te genieten, het is zo bijzonder!!