Dubbele bekken breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:47

Of kleuren voor volwassenen. Heb ik in m'n zwangerschap gedaan toen ik thuis kwam te zitten door de vele klachten.

kiki1976

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:34

Wel weer even lekker om buiten te wezen en bij je paardjes kijken.

Pfff dat niets doen vond ik toen ook echt niet leuk! Idd wat je zegt, ik was ook blij met wat was opvouwen. Of even de aardappels schillen. Dingen waarvan ik nu denk, pffff alweer _O-

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 00:49

gillian schreef:
Of kleuren voor volwassenen. Heb ik in m'n zwangerschap gedaan toen ik thuis kwam te zitten door de vele klachten.

Ja ik heb ook een kleurboek gekregen van mijn vriend en daar ben ik ook regelmatig mee bezig. Maar door de morfine kan ik me niet zo lang concentreren waardoor ik na 20 min echt weer moet stoppen. Maar vind het wel leuk om te doen.
Lezen vind ik ook leuk, maar ik ben zwaar dyslectisch dus ik moet me echt goed kunnen concentreren wil ik echt een boek kunnen lezen. Maar tijdschriften gaat wel een beetje.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:55

En luisterboeken? Ik zag laatst een reclame op tv dan kon je een soort abonnement nemem op luisterboeken net als Spotify voor muziek zegmaar.
Maat weet dus niet meer hoe het heet.

Sterkte!!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:18

maylotje schreef:
En luisterboeken? Ik zag laatst een reclame op tv dan kon je een soort abonnement nemem op luisterboeken net als Spotify voor muziek zegmaar.

Sterkte!!

Storytel bedoel je zeker?

Sterkte TS, lijkt me echt verschrikkelijk zo'n breuk!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 07:24

MarJon schreef:
maylotje schreef:

Sterkte!!

Storytel bedoel je zeker?

Sterkte TS, lijkt me echt verschrikkelijk zo'n breuk!

Dit ga ik toch maar even opzoeken. Misschien is dat wat voor mij.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:17

Ik heb ook tig Zweedse puzzels en spelletjes op de telefoon gedaan :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:20

Ik bedoelde inderdaad storytel! Hooo dat je er wat mee kan ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:03

Hoe gaat het ondertussen met je?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 19:07

kiki1976 schreef:
Hoe gaat het ondertussen met je?

Het gaat zijn gangetje ik wacht rustig af tot het moment daar is dat ik eindelijk mag gaan revalideren. Toevallig heb ik zojuist het volgende bericht op mijn Facebookpagina gezet, dit geeft wel een beetje aan hoe ik me voel op dit moment:

2017 is ondertussen al weer ruim twee weken in volle gang. De school is weer een week van start, Daan is deze week weer begonnen met werken, alleen voor mij staat mijn leven toch een klein beetje stil. Ik mag en in kan helaas weinig, zelfs naar de wc kan ik niet zelf (ik mag niet lopen dus ik moet met mijn steekkarretje naar de wc gebracht worden). Ik lig maar wat in mijn bed en overdag als Daan te werk is komen drie keer de super dames van de thuiszorg langs om mij naar de wc te brengen en mij mijn eten aan te geven. Dit was nou niet bepaald de start van 2017 die ik in mijn gedachte had. Maarja het is nou eenmaal niet anders en als ik weer helemaal goed wil genezen dan zal ik nou eenmaal door de zure appel heen moeten bijten en echt mijzelf rustig moeten houden.
Nu zou je zeggen, wat een verschrikkelijke tijd maak je nu mee, en ja ik baal absoluut van deze situatie, maar gelukkig zijn er ook dingen die mij ontzettend opbeuren. Er zijn al ontzettend veel lieve mensen bij me op 'ziekenbezoek' geweest en ik heb al zo veel leuke cadeautjes gekregen! :) En dan al die mensen die zo ontzettend goed voor me zorgen. Daan die zo veel voor me doet, mijn ouders en mijn schoon ouders die me overal mee helpen en dan nog Nicole die zo goed helpt bij de verzorging van mijn paarden. Al deze mensen zorgen er toch voor dat ik me zo positief blijf voelen in deze nare tijd. Ik weet niet hoe ik iedereen genoeg kan bedanken voor al alle hulp en lieve berichtjes maar ik weet wel dat ik ze allemaal super dankbaar ben!
Ik probeer ondertussen goed te rusten zodat mijn bekken weer goed aan elkaar kunnen groeien en ik kijk uit naar de periode waarin ik mag gaan revalideren.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:17

Een rotbreuk ts!
Ik adviseer je rustig aan weer te gaan lopen en rustig aan te doen. ik heb na een gecompliceerde breuk op 3 plekken van 3,5 jaar geleden nog steeds last van omdat ik te vroeg ben gaan lopen (eigenwijs en wou graag vooruit)

Sterke ts, hopelijk vermaak je je een beetje en sterkte met de pijn!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:21

Moeilijk is dat he als de rest om je heen doorgaat en jij niks mag en kan.
Gelukkig heb je veel lieve mensen om je heen die je komen opbeuren en voor je zorgen.
Volgens mij heb ik je niet meer op fb, dus zie het niet voorbij komen.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 20:24

patatkraam schreef:
Een rotbreuk ts!
Ik adviseer je rustig aan weer te gaan lopen en rustig aan te doen. ik heb na een gecompliceerde breuk op 3 plekken van 3,5 jaar geleden nog steeds last van omdat ik te vroeg ben gaan lopen (eigenwijs en wou graag vooruit)

Sterke ts, hopelijk vermaak je je een beetje en sterkte met de pijn!

Ja ik heb me echt voorgenomen om goed naar de artsen te luisteren en echt pas te gaan revalideren wanneer het mag en ook dan echt alleen te doen wat de fysio zegd. Ik heb nu al van meerdere mensen gehoord dat zij blijvende klachten hebben over gehouden aan een bekken breuk omdat ze te snel weer aan de slag zijn gegaan en dat wil ik natuurlijk echt niet.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 20:26

kiki1976 schreef:
Moeilijk is dat he als de rest om je heen doorgaat en jij niks mag en kan.
Gelukkig heb je veel lieve mensen om je heen die je komen opbeuren en voor je zorgen.
Volgens mij heb ik je niet meer op fb, dus zie het niet voorbij komen.

Ja dat is wel echt raar, begin me ook steeds meer te beseffen dat ik op dit moment bijna geen deel uit maak van het dagelijkse leven. Heel vreemd allemaal.

Maar al die lieve mensen om me heen maken wel heel veel goed! Zonder hen zou ik nu denk ik al helemaal gek geworden zijn van het niets kunnen doen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:08

Inderdaad rustig aan doen saga...
Probeer hoe gek het ook klinkt te genieten van het niks hoeven.... wanneer je ook maar weer iets beter bent kom je vanzelf weer in de haastige sleur....

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 12:31

corine1981 schreef:
Inderdaad rustig aan doen saga...
Probeer hoe gek het ook klinkt te genieten van het niks hoeven.... wanneer je ook maar weer iets beter bent kom je vanzelf weer in de haastige sleur....

Ja dat is waar. Soms is het inderdaad ook wel even fijn om even rust te hebben. Het voelt alleen wel een beetje raar om ervan te 'genieten'.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:36

Gewoon van "genieten", je hebt al ellende genoeg!

Is het met de pijn een beetje te doen?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 21:59

kiki1976 schreef:
Gewoon van "genieten", je hebt al ellende genoeg!

Is het met de pijn een beetje te doen?

Ja de pijn is in rust redelijk goed onder controle. Staan en zitten is nog wel regelmatig erg pijnlijk maar daar heb ik nog extra snel werkende morfine pillen voor. Deze pillen pak ik vlak voordat ik weet dat ik bijvoorbeeld mijn bed uit ga om me te wassen of om even in mijn rolstoel te gaan zitten of voordat de fysio komt. En op die manier kan ik dus die pijn ook een beetje onderdrukken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:01

Dat is wel erg fijn dat je snelwerkende pillen hebt. Super dat met gewoon liggen de pijn onder controle is.
Wanneer moet je weer op controle?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 22:55

kiki1976 schreef:
Dat is wel erg fijn dat je snelwerkende pillen hebt. Super dat met gewoon liggen de pijn onder controle is.
Wanneer moet je weer op controle?

8 februari moet ik weer op controle. Dus gelukkig al vrij snel. Ben erg benieuwd hoe het er dan voor staat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:05

Oh dat is idd al lekker snel. Toch ook wel weer spannend, maar hopelijk geneest het voorspoedig.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 19:02

Het is al weer even geleden, dus het wordt wel weer tijd voor een update:

Woensdag was de grote dag, ik mocht voor het eerst weer terug naar het ziekenhuis voor een controle. Voor het eerst sinds weken weer naar buiten! En natuurlijk was het waardeloos weer :( haha. maar goed daar ging ik met de rolstoeltaxi klappertandend richting Hoorn. In het ziekenhuis mocht ik meteen foto's laten maken en na de foto's mocht ik op gesprek komen bij mijn behandelend art. Dit gesprek heeft erg veel duidelijk gemaakt gelukkig. De grote breuk zag er goed uit. Hij was nog langer niet dicht gegroeid maar alles zat nog mooi op zijn plaats en er was wel een beetje bot aangroei te zien. De artsen dachten dat er nog een tweede scheur te zien was op de foto, maar mijn behandelend arts was na het bestuderen van mijn scans er toch van overtuigt dat er geen tweede scheur te zien is. Dus daar hoeven we ons ook niet meer druk om te maken :).
Nu was er natuurlijk nog die grote verschuiving aan de voorkant van mijn bekken bij mijn schaambeen. Dit is wel een redelijk serieuze blessure. Mijn arts heeft me duidelijk uitgelegd hoe deze verschuiving heeft kunnen ontstaan. Er zitten banden tussen die deze delen van je bekken op hun plek houden en die zijn gescheurd. Hierdoor is alles los komen te staan en heeft die verschuiving kunnen plaats vinden. Er is een redelijke kans dat de banden weer netjes aangroeien en ik hier geen blijvende pijn aan over hou. Er zal waarschijnlijk wel een scheefstand blijven bestaan maar dat is in deze mate nog niet zo heel erg. Maar mocht ik wel pijn blijven houden aan de voorkant van mijn bekken, dan gaan ze alsnog opereren. Maar omdat dit zo'n zware operatie is (waarbij ze ook helemaal de buikspieren moeten losmaken etc.) willen ze deze operatie niet op voorhand doen en alleen als het echt nodig is. Maar helaas had mijn arts ook geen glazen bol :( dus dit is echte even afwachten en hopen op een positieve genezing!
Op de nieuwe foto's was wel te zien dat de verschuiving aan de voorkant van mijn bekken groter was geworden dus bij de volgende controle wordt er weer bekeken of er nog steeds een redelijke kans op gewone genezing zonder operatie mogelijk is. Maar goed daar gaan we gewoon vanuit....... positief blijven denken ;)
Over 7 weken mag ik weer terug komen op controle. Er wordt dan ook weer even gekeken of mijn bot wat beter is aangegroeid. In deze 7 weken mag ik voorzichtig gaan leren lopen met krukken en mag ik de belasting op mijn rechterbeen op gaan bouwen tot 50%. :) :) :)

Vorige week heb al een paar prachtig mooie krukken gekocht dus hier mag ik eindelijk gebruik van gaan maken JOEPIE!!!!

Ow en natuurlijk heb ik DE vraag gesteld: kan ik ooit nog goed paardrijden? en het antwoordt was..... JA !!! het gaat alleen wel echt lang duren. Het zal een half jaar duren voordat mijn bekken genezen is (mits de voorkant natuurlijk gewoon goed blijft gaan) en hij rade net als mijn fysio aan om dan nog niet meteen te gaan rijden maar alles nog even te laten aansterken. De arts denkt dat het ongeveer driekwart tot een jaar zal duren voor ik weer kan paardrijden. Maar goed het kan straks weer dat is het belangrijkste!!

Al met al goed nieuws, de genezing gaat goed, ik heb eindelijk duidelijkheid, eindelijk weer buiten geweest en daarna lekker helemaal bekaf geweest!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:35

Ik begrijp daadwerkelijk niet waarom ze je niet meteen geopereerd hebben.
Waarom eerst zo tobben als je zeer waarschijnlijk toch onder het mes moet?
Ik duim voor je dat het goed komt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:37

Wat fijn dat er toch een hele grote kans is dat je uiteindelijk straks weer kan rijden. Dat is wel een heel fijn vooruitzicht!

Al met al toch wel positief! De weg is nog lang, maar wel met een fijn vooruitzicht. Nu hopen dat een operatie niet nodig is.

Was de rit een beetje te doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:39

Fitzroy schreef:
Ik begrijp daadwerkelijk niet waarom ze je niet meteen geopereerd hebben.
Waarom eerst zo tobben als je zeer waarschijnlijk toch onder het mes moet?
Ik duim voor je dat het goed komt.

Omdat het volledig vastzetten van het bekken (wat bij bepaalde breuken dan moet) dat in de toekomst ten koste gaat van je heup aan die zijde.
Daar komt dan alle kracht/beweging op en dat heeft versnelde slijtage tot gevolg.
Met grote kans om na 15 jaar al een kunstheup te moeten.