Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luca03 schreef:Een boksbal is me net iets te duur.
Citaat:Inmiddels terug van m'n psychiater, hij heeft me weer thuis gezet komende 2 dagen (volgende week heb ik vakantie). We gaan samen zitten op school met de leerlingenbegeleiders om te zien of er iets mogelijk is qua deeltijds school of iets in die aard.
FabianHorse schreef:Zoals anderen voor mij al hadden gezegd; je moet gewoon een vaste structuur hebben. Gewoon vroeg naar bed en vroeg opstaan, ontbijt klaarmaken, sporten etc. Dat is (blijkt ook uit onderzoek), het beste voor je lichaam. Voorderest je gewoon niet met allerlei onzinnigheden bezig houden, gewoon dingen doen waar je op dat moment mee bezig bent, en hetgeen wat al gebeurt is, niet meer naar omkijken, want dat is al gebeurt, en dat kun je ook niet meer terugdraaien. Zoek ook vooral niet naar afleiding, maar als je je verveelt gewoon wat zinnigs doen. Vraag desnoods aan je moeder of je kan stofzuigen, onkruid wieden etc.
Maar al met al is het belangrijkste een goede structuur. Bespreek dat ook eventueel met je psychologe, en heb een vaste dagplanning.
Luca03 schreef:Ik heb mindfullness thuis zelf wel geprobeerd via youtube enzo, had ik geen baat bij. Ik heb woensdag avond heel de tijd op stal bij m'n verzorgpaard rond gehangen. Gewoon geknuffeld en wat grondwerk gedaan wat wel deugd deed. School spookt nog altijd door mijn hoofd, zelfs zo extreem dat ik er elke nacht over droom. Gisteren avond ook weer helemaal ingestort 's avonds toen ik al in m'n bed lag, het was gewoon weer allemaal te veel denk ik. Gisteren was dus geen goede dag, vandaag doe ik het rustig aan, gewoon wat bank hangen met thee en harry potter.
FabianHorse schreef:Zoals anderen voor mij al hadden gezegd; je moet gewoon een vaste structuur hebben. Gewoon vroeg naar bed en vroeg opstaan, ontbijt klaarmaken, sporten etc. Dat is (blijkt ook uit onderzoek), het beste voor je lichaam. Voorderest je gewoon niet met allerlei onzinnigheden bezig houden, gewoon dingen doen waar je op dat moment mee bezig bent, en hetgeen wat al gebeurt is, niet meer naar omkijken, want dat is al gebeurt, en dat kun je ook niet meer terugdraaien. Zoek ook vooral niet naar afleiding, maar als je je verveelt gewoon wat zinnigs doen. Vraag desnoods aan je moeder of je kan stofzuigen, onkruid wieden etc.
Maar al met al is het belangrijkste een goede structuur. Bespreek dat ook eventueel met je psychologe, en heb een vaste dagplanning.
Luca03 schreef:Janneke: Het enige waarvan ik echt weet dat het me kan helpen is muziek en paarden.