Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseTimeXL schreef:Interessant. Ik denk dat ik blijf bij mijn huidige zorgverzekeraar. Zit bij VGZ. Die zal 5 euro duurder worden dit jaar. En tevens de verzekeraar die het minste omhoog is gegaan. Ben wel tevreden. Vind het een pluspunt dat VGZ met elk ziekenhuis in Nederland nu een contract heeft.
Nessa schreef:Ik moet ook even goed uitzoeken.
Dit jaar echt enorm gebruik gemaakt van mijn zorgverzekering. Paar keer gevallen van paard.
Waarvan 2x naar het ziekenhuis. MRI scan van mijn hoofd. Rx foto's van mijn vinger. Paar keer terug geweest voor mijn vinger.
Loop nu bij de hand fysio voor mijn vinger.
Los van de vallen ook zere voeten.
Loop ik nu voor bij een podotherapeut.
Ben nu bij cz jongeren verzekerd.
Dit jaar 30 geworden, dus wordt veel duurder. Komt op 145 euro. Was 128.
Will wel fysio, podo en tandarts. Kreeg bij de jongeren verzekering ook mijn nuvaring 100% vergoed. Scheelt ook weer 120 euro per jaar.
karuna schreef:Basis verzekering is ook het probleem niet maar juist de helaas hard nodige aanvulling. En die is nu juist zo duur en andere maatschappijen willen me niet. Vooral fysio is zo op geschrapt in de basis dat ik geen keus heb een dure aanvulling ervoor te hebben. Kan namelijk niet de behandelingen betalen helaas.
Maar ga toch weer rondneuzen wat ik kan doen eventueel
Rawr schreef:Sonja_vR schreef:Independer is wel handig, maar geen onafhankelijke partij wat betreft vergelijkingen![]()
Die laten ook alleen zien waar ze zelf beter van worden(hoe hard ze ook roepen van niet)
Inderdaad, ik kwam net tot dezelfde conclusie. Zelf de websites van de verzekeraars bekijken en dan de offerte laten e-mailen helpt me meer in het vergelijken. Tot nu toe zijn CZ (vanwege 10% collectiviteitskorting) en Ditzo de beste keuzes voor mij. Het valt me ook op dat Ditzo voor komend jaar een hele goede keuze is voor mensen die hun brillen en lenzen bij Pearle of Eyewish kopen.
Is er iemand die al bij Ditzo verzekerd is en ervaringen wil delen?
MirandaDvG schreef:Ik heb mn nieuwe polis binnen en overweeg mn verzekering aan te passen en/of over te stappen.
Maar ik vroeg me af wat nou verstandig is kwa eigen risico
Als ik een hoog eigen risico neem betaal ik 20euro premie per maand minder. Mocht er ooit wat zijn, dan kan ik het Eigen risico wel betalen.
Ik heb zelden iets.
Kan ik beter voor de verzekering met het hoge Eigen risico nemen of beter die met het lage Eigen risico