zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:40

Ik zit sinds 2012 bij besured en die is nog steeds voordelig.
M'n vriend gaat waarschijnlijk ook overstappen omdat het goedkoper is.

Erg tevreden over het snelle afhandeling e.d. van declaraties.

HorseTimeXL

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:42

Interessant. Ik denk dat ik blijf bij mijn huidige zorgverzekeraar. Zit bij VGZ. Die zal 5 euro duurder worden dit jaar. En tevens de verzekeraar die het minste omhoog is gegaan. Ben wel tevreden. Vind het een pluspunt dat VGZ met elk ziekenhuis in Nederland nu een contract heeft.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:45

Charaz schreef:
Inlegzolen is rond de 200,- geloof ik.

Bedankt! Dan kan ik eens gaan rekenen :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:49

HorseTimeXL schreef:
Interessant. Ik denk dat ik blijf bij mijn huidige zorgverzekeraar. Zit bij VGZ. Die zal 5 euro duurder worden dit jaar. En tevens de verzekeraar die het minste omhoog is gegaan. Ben wel tevreden. Vind het een pluspunt dat VGZ met elk ziekenhuis in Nederland nu een contract heeft.

+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:59

Nessa schreef:
Ik moet ook even goed uitzoeken.
Dit jaar echt enorm gebruik gemaakt van mijn zorgverzekering. Paar keer gevallen van paard.
Waarvan 2x naar het ziekenhuis. MRI scan van mijn hoofd. Rx foto's van mijn vinger. Paar keer terug geweest voor mijn vinger.

Loop nu bij de hand fysio voor mijn vinger.

Los van de vallen ook zere voeten.
Loop ik nu voor bij een podotherapeut.

Ben nu bij cz jongeren verzekerd.
Dit jaar 30 geworden, dus wordt veel duurder. Komt op 145 euro. Was 128.

Will wel fysio, podo en tandarts. Kreeg bij de jongeren verzekering ook mijn nuvaring 100% vergoed. Scheelt ook weer 120 euro per jaar.

Anderzorg jong aanvullend zou dan iets voor jou zijn..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:22

Daar ga ik eens naar kijken!

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:42

Ik werk bij een zorgverzekering, dus dit boeit me :)

Ik ben zelf niet verzekerd bij de verzekering waar ik werk, maar ik zit bij Anderzorg, bevalt erg goed.

Premie stijging zat er dik in, eigen risico is hetzelfde gebleven, dus dan kan je erop rekenen dat de premies omhoog gaan. Ik vind de schommelingen tussen de premies per verzekering echt bizar om te zien. Mijn werkgever stijgt bv ongeveer 5% terwijl een ander ruim 7,5% omhoog gaat.
Natuurlijk heeft dit ook weer te maken met het winstpercentage e.d.

Voor de mensen die veel zorg gebruiken en bang zijn om over te stappen. Elke verzekeraar heeft een acceptatie plicht voor de basisverzekering. Voor een tandarts verzekering zie je vaak een selectie ronde. Mocht je deze tegenkomen, beantwoord ze alsjeblieft naar eerlijkheid, want hier kan je een hoop problemen mee krijgen.
Verder kan ik natuurlijk niets vertellen over andere aanvullende verzekeringen van andere maatschappijen, maar over de basis kan ik je alles vertellen, mochten er mensen info willen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:49

Basis verzekering is ook het probleem niet maar juist de helaas hard nodige aanvulling. En die is nu juist zo duur en andere maatschappijen willen me niet. Vooral fysio is zo op geschrapt in de basis dat ik geen keus heb een dure aanvulling ervoor te hebben. Kan namelijk niet de behandelingen betalen helaas.

Maar ga toch weer rondneuzen wat ik kan doen eventueel

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:56

karuna schreef:
Basis verzekering is ook het probleem niet maar juist de helaas hard nodige aanvulling. En die is nu juist zo duur en andere maatschappijen willen me niet. Vooral fysio is zo op geschrapt in de basis dat ik geen keus heb een dure aanvulling ervoor te hebben. Kan namelijk niet de behandelingen betalen helaas.

Maar ga toch weer rondneuzen wat ik kan doen eventueel

Fysiotherapie is vaak duur, geloof me spreek uit ervaring. En er zijn weinig aanvullende verzekeringen die voldoende dekken. Ik kan je wel zo een paar maatschappijen geven die geen medische selectie hebben: CZ direct, Zilveren Kruis, VGZ, Anderzorg en IZA. Ook een goede tip. Informeer even bij je fysio of ze een strippenkaart hebben. Dit heb ik namelijk voor die van mij. Ik betaal voor een kaart 280,- en dan kan ik 12 keer komen, een reguliere behandeling kost 29,95 (Nederlands tarief) dus zonder zo'm kaart was ik voor 10 behandelingen al 300 kwijt geweest.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:57

Bij de Friesland zit fysio in de basisverzekering

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:58

AfricanLady schreef:
Bij de Friesland zit fysio in de basisverzekering

De basisverzekering is overal gelijk en wordt vastgesteld door de regering ;)

Fysio zit vanaf de 21e behandeling voor chronische indicaties van de lijst borst in de basisverzekering.
Verder niet, ook niet bij Friesland.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:01

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:02

Is een kleine aanvullend budget zie ik.
Maar dan nog niet veel geld

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:18

Ikzelf zit nu bij vgz ga wel rondkijken maar denk dat ik gewoon daar blijf

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:23

Die av budget hierboven: aanvullend max 9 keer fysio. Dat zit toch al in de basis? Of vergis ik me nu? Zakkenvullen noem ik dat.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:26

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:30

Grmbl. Dan zal ik toch een aanvullende moeten pakken. :roll:

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 01:01

Ik ga denk ik over naar ditzo, mijn zorgverzekering heeft besloten mijn ziekenhuis niet te vergoeden en naar 120 euro te gaan zonder aanvullend wat ik wil
Dus ik ga nu of naar 109 of 116

ik twijfel nog over de alternatieve zorg, want krijg dan tot 150 euro vergoed, dat is 2 consulten bij mijn arts... ik twijfel nog even door of dat loont

Verder kijk ik nog naar anderzorg
krijg ik tot 400 euro vergoed voor alternatief en ook 116 euro..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 01:33

Ik ga denk ik ook over naar Ditzo. is gewoon het voordeligste. Mijn vriend is overgestapt naar ditzo.
Wat betreft die fysiotherapie... Die zit in het basispakket voor iedereen onder de 18 jaar meen ik en mensen met een chronische aandoening (gediagnosteerd door een arts) en dan krijg je het pas vanaf de 21e behandeling vergoed. Dus de eerste 20 moet je zelf betalen of je voor verzekeren.
Je hebt ook pakketen waarbij keuze a 18 behandelingen zijn (dus 2 zelf betalen bij chronische aandoening) en keuze b is dan 35 behandelingen fysio (kortom, dan heb je weer veel te veel...) bedenk wel dat je eigen risico wordt opgebruikt als je gebruik maakt van zorg uit je basisverzekering (op huisarts na).

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 02:03

Rawr schreef:
Sonja_vR schreef:
Independer is wel handig, maar geen onafhankelijke partij wat betreft vergelijkingen :n
Die laten ook alleen zien waar ze zelf beter van worden(hoe hard ze ook roepen van niet)

Inderdaad, ik kwam net tot dezelfde conclusie. Zelf de websites van de verzekeraars bekijken en dan de offerte laten e-mailen helpt me meer in het vergelijken. Tot nu toe zijn CZ (vanwege 10% collectiviteitskorting) en Ditzo de beste keuzes voor mij. Het valt me ook op dat Ditzo voor komend jaar een hele goede keuze is voor mensen die hun brillen en lenzen bij Pearle of Eyewish kopen.

Is er iemand die al bij Ditzo verzekerd is en ervaringen wil delen? :)

Ik zit met mijn gezin bij Ditzo, al meer dan 2 jaar, dat was de eerste keer sinds 18 jaar dat ik overstapte en dat vond ik best spannend.
Ik zat eerst bij Menzis maar kon door overstappen €80 per maand besparen (voor 2 personen).
Ik ben er tot nu toe wel tevreden over.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 05:59

Ik heb mn nieuwe polis binnen en overweeg mn verzekering aan te passen en/of over te stappen.
Maar ik vroeg me af wat nou verstandig is kwa eigen risico
Als ik een hoog eigen risico neem betaal ik 20euro premie per maand minder. Mocht er ooit wat zijn, dan kan ik het Eigen risico wel betalen.
Ik heb zelden iets.
Kan ik beter voor de verzekering met het hoge Eigen risico nemen of beter die met het lage Eigen risico

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:04

Als je de afgelopen jaren weinig gehad hebt zou ik eigen risico omhoog doen. Het kan snel uit en als je het geld eventueel hebt liggen voor als je het wel nodig hebt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:12

Als je gezond bent dan is de kans heel groot dat je er veel profijt van hebt inderdaad. Het scheelt je al snel 200 tot 300 euro per jaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:16

MirandaDvG schreef:
Ik heb mn nieuwe polis binnen en overweeg mn verzekering aan te passen en/of over te stappen.
Maar ik vroeg me af wat nou verstandig is kwa eigen risico
Als ik een hoog eigen risico neem betaal ik 20euro premie per maand minder. Mocht er ooit wat zijn, dan kan ik het Eigen risico wel betalen.
Ik heb zelden iets.
Kan ik beter voor de verzekering met het hoge Eigen risico nemen of beter die met het lage Eigen risico

Dan zou ik voor het hoog eigen risico gaan. Tenzij je van plan bent zwanger te worden. Dat kostte mij 2x ER :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:08

Als je zorgtoeslag krijgt, kun je dat mooi voor het eigen risico gebruiken.