Keep calm and do triathlon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 23:59

Jij zwemt behoorlijke afstanden Marloes ... respect , ik doe het je niet na .
Zucht ... beenwerk is nog mijn grootste probleem -O-

Thanks voor de tip van de NTB site .
Zal daar eens gaan kijken , een duathlon zou ik ook een keer leuk vinden .

Vanavond een heerlijke training gehad , was ook perfect loopweer .
We zijn naar het park gelopen , aldaar meteen gestart . We moesten 45 minuten lopen , daarvan ieder 4 minuten op 70/80% van max HF , dan 1 minuut op 80/90% van max HF . Daarna terug uitgelopen na de sportschool .
Morgen een rustdag .
Woensdag hardloop training
Donderdag core
Vrijdag zwemmen
Zaterdag 09:30 MTB
Eerste kerstdag niets
Tweede kerstdag de keus tussen core en spinning of zwemmen .

@Welshfan ... dat maakt het trainen voor een triathlon zo verslavend ... met de juiste training maak je al snel progressie .
Dat is gaaf ... en vooral het beste uit jezelf te halen . Mentaal ook sterker te worden , aan je grens gaan .

Lastig met je shinsplint ... heb er geen ervaring mee .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 00:04

Hier ook naam op bibs :D
Afbeelding

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:11

Welshfan, jouw situatie is voor mij herkenbaar. In mijn eerste triathlonseizoen reed ik ook nog heel fanatiek paard. (M-eventing) Dit was soms best lastig plannen, ook omdat ik net als jij de dingen goed wil doen in beide sporten. Uiteindelijk door omstandigheden (opleiding Defensie, leeftijd paard, etc) is de paardensport naar een lager pitje gegaan. Ooit wil ikwel weer een leuk eventingpaard om te rijden maar voor nu vind ik het prima zo. Krijg als het goed in februari een veulen van mijn merrie dus wie weet dat dat de opvolger wordt over een paar jaar.

Het is ook mijn ervaring dat zeker wanneer je een uber beginner bent iedereen zeer open en behulpzaam is. Ik heb in het begin ook van alles aan iedereen gevraagd en zodoende een beetje mijn eigen weg er in gevonden. Misschien komt het ook omdat ik ieder triathlon zie als een wedstrijd met mezelf en niet met anderen, iedere wedstrijd heeft toch weer andere omstandigheden (zeker met open water zwemmen).

Wat betreft het 2x per dag trainen, dat is er een beetje geleidelijk aan ingeslopen. Geloof dat het ongeveer een half jaartje heeft geduurd haha. In begin was ik nog wel eens gevoelig voor commentaar van anderen maar op een gegeven moment had ik er gewoon schijt aan.

Shinsplints is vervelend! Momenteel zit ik ook met een lichte blessure aan mijn voet. Morgen weer terug naar de arts voor een doorverwijzing naar het CMH voor foto's. Herstel duurt me namelijk iets te lang en wil weten wat er aan de hand is...

Ditano, gaaf hoor dat pakje! Vind een naam altijd wel zeer profi staan! 8-) Ja in het zwembad kan ik aardig kilometers vreten. Vanochtend ook weer 3k op de teller erbij. :Y)
Je hebt weer een mooie planning voor de komende dagen. :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 13:28

MarloesV89 schreef:
Ditano, gaaf hoor dat pakje! Vind een naam altijd wel zeer profi staan! 8-) Ja in het zwembad kan ik aardig kilometers vreten. Vanochtend ook weer 3k op de teller erbij. :Y)
Je hebt weer een mooie planning voor de komende dagen. :D

Thanks ... deze is door Orca extra voor ons team ontworpen .
3 km zwemmen pppfff .... klinkt voor mij nog heel ver weg .
:j training gaat hier gewoon door ha ha , heb ook niets anders te doen .

welshfan97

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:36

Dat Idd Marloes, ik kan niet iets maar half doen. Paard wil ik fatsoensdelijk opleiden (3 jarige) maar met triatlon/(hardlopen) wil ik pas wedstrijden doen als ik er ook echt voor getraind heb.
WoW 3km, dat zijn heel wat baantjes! Tel jij trouwens je baantjes of heb je een horloge dat dat kan?

Ditano, gaaf pakje! Die van ons vind ik niet zo mooi wat betreft kleuren (blauw en oranje) maar ik weet nog niet of ik misschien voor het team mee wil/mag doen en dan heb ik hem wel nodig.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:16

Thanks Welshfan ... zal van de voorkant vanavond ook nog wel een *-:) maken .
Al onze Teamkleding is in die lichte blauw toon .

Qua sporthorloge heb ik sinds 2 maanden de Polar V800 .
Had voorheen de M400 .
De V800 heeft multisport functie , duathlon , triathlon .
De multisport heb ik zondag voor het eerst gebruikt voor de wissel tussen core en spinning .
Bij het zwemmen kan ik HF meten , hij telt banen en herkend zwemstijlen .

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:36

Dat klinkt wel echt als een gaaf horloge! Ik ga eerst sparen voor klikpedalen en schoenen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 20:36

Klik pedalen en schoenen is ook belangrijk ..
Tja ..de betere sporthorloges met de functies die we nodig hebben kosten helaas
wat ...
De M400 kocht ik omdat ik begon met hardlopen ..maar je kunt ook andere sportprofielen gebruiken .
En dan ga je ineens triathlon doen ..wat helemaal niet gepland was _O-
Maar goed ..toen ik wat geld van de belastingdienst dienst terug kreeg maar
meteen toe gehapt ...band en sensor had ik al en vond bij Amazon een goede
aanbieding ...400 euro heb ik er iig niet voor betaald ...
Met de juiste pedalen is hij ook compatibel met de V800 voor Watt meeting ..
https://www.polar.com/nl/producten/pro/V800

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 21:34

Voorkant

Afbeelding

En mijn andere tri-suit van Zoot

Afbeelding

Afbeelding

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:02

Welshfan, ja dat zijn inderdaad een hoop baantjes ja! :') 120 om precies te zijn. Ik heb een horloge die het voor mij bij houdt gelukkig. Ook de V800 met hartslagband overigens. :)
Ik vind het een zeer fijn horloge, in het begin was het even aftasten hoe ie de banen telde met zwemmen.
Klikpedalen en schoenen zijn inderdaad handig, je kan er net even wat fijner mee fietsen. Misschien een tip om dan gelijk naar triathlonfietsschoenen te kijken. Deze hebben oa achterop een lusje waarbij je ze met een elastiekje vast kan zetten aan je fiets. Dit kan met wisselen een hoop tijd schelen.

Je hebt 2 mooie suits Ditano, zal een kijken of ik die van mij ook eens op de foto kan zetten. :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 12:03

Thanks Marloes ...ben ook blij met mijn "pakjes" ... :j
Vind die dingen echt heerlijk zitten ...

Ben ook zeer te spreken over de V800 :j ...
Het was best veel geld ..maar je kunt er zo veel mee .
Verder heb ik 2 paar fietsschoenen ..maar ook 1 paar voor triathlon ..http://www.trekbikes.com/us/en_US/appar ... e/p/12549/

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:11

Dat is wel een goede tip van die triatlon schoen!

Ik heb de garmin 620, was 3 jaar geleden hun beste loophorloge en is dus ook nu echt nog wel een goede, kan er alleen niet mee zwemmen...

gisterenavond looptraining gehad. heb in totaal 10km gelopen, voelde mn schenen na de training helaas wel. Wil heel graag de kwartmarathon lopen in Egmond (we hebben daar dat weekend verenigingsweekend en sta al een hele tijd ingeschreven), het zal geen toptijd worden omdat dat simpelweg niet kan met m'n schenen maar hoop hem toch redelijk oke uit te lopen.
Vanavond weer zwemtraining, hopelijk gaan we veel doen want van dat wat ingehouden lopen voel ik me niet voldaan dus wil even goed moe worden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 17:38

Je bent zo te lezen toch lekker aan het trainen Welshfan +:)+
Heb je gisteren interval training gedaan ..of gewoon 10 aan 1 stuk ?
Wanneer is je start in Egmond dan ?
Zwem ze vanavond ...ik heb interval looptraining vanavond .

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:00

ditano schreef:
Je bent zo te lezen toch lekker aan het trainen Welshfan +:)+
Heb je gisteren interval training gedaan ..of gewoon 10 aan 1 stuk ?
Wanneer is je start in Egmond dan ?
Zwem ze vanavond ...ik heb interval looptraining vanavond .

We lopen altijd ongeveer 1km tot 1,5km in, dan wat loopscholing, daarna intervallen (was dit keer steeds 1km op halve marathon tempo en dan 200 meter rust) en dan nog 1 km heel rustig uitlopen. Omdat ik met m'n schenen zit kan ik geen sprintjes trekken bij de loopscholing dus moet altijd een paar oefeningen overslaan en de intervallen zijn ook niet goed dus ik loop een beetje voor spek en bonen rustig m'n rondjes. Merk dat wanneer ik niks meer loop ik gevoeliger wordt voor de klappen die je toch krijgt met het hardlopen maar als ik te veel doe kan ik helemaal niet meer lopen. Egmond is over 2,5 week, ik hoop voor die tijd nog bij de hardloopwinkel te zijn geweest waar ze me de vorige keer heel goed geholpen hebben maar weet niet of ik voor dan al een oplossing heb.
Dankje! jij ook veel plezier vanavond! loop jij voor jezelf intervallen of met een vereniging/trainer?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:14

Ooh jongens ik word helemaal hebberig hier van al die leuke verhalen over mooie horloges, tri-suits en triathlon schoenen :D Die V800 gaat er hier denk ik ook nog wel komen als ik echt serieus aan de triathlons ga :j

Lees nog steeds met een schuin oog mee hoor! Vandaag hardlooptraining gehad, ging niet helemaal van harte := intervaltraining is gewoon niet mijn hobby :') Maar komt denk ik ook vanwege de drukte momenteel dat het wat minder ging. Train ook net even te weinig voor het mooie. Nouja nog even door de feestdagen heen (werk bij de bakker dus dat is echt megadruk) en dan heb ik weer lekker tijd om flink aan de bak te gaan! Ga ik ook eindelijk echt op zwemles -:)

Herken het trouwens wel hoor, fanatiek zijn maar toch je aandacht over meerdere dingen moeten/willen verdelen. Met een baan, studie, bijrijdpaard en eigen pony (laatste rij ik niet maar heeft wel aandacht nodig :) ) en dan ook nog het hardlopen en nu triathlon training heb ik zo nu en dan wel eens ehhhh tijdgebrek :+ Heb de paarden een tijd heel bewust op een laag pitje gehad ook ivm studie maar daar werd ik ook niet gelukkiger van. Nu dus weer aan het rijden (en ambities om daar ook wedstrijden weer op te gaan pakken) maar dat wil ik ook goed doen. En het hardlopen moet ook wel 3x per week om er enigszins iets aan te hebben. Dan het zwemmen nog en van het voorjaar het fietsen er ook weer bij. Soms vraag ik me wel af of ik wel goed wijs ben :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 22:44

@Welshfan :Lijkt me erg lastig met je schenen . Heb er geen ervaring mee en zou dus ook niet goed weten wat gied of slecht is . Ben je wel eens bij een sport fysiotherapeut geweest ? Dat is het enige wat in me op komt .
Hoop dat je voor Egmond een oplossing hebt ... en anders idd een gedoseerd rondje .
Vanuit het triathlon team hebben we vaste trainings dagen . Mijn programma ziet er op het moment zo uit :
Wo (07:00) extra zwemtraining , alleen deze en volgende week nog niet ivm onderhoud / reiniging is het bad dicht .
S,avonds interval hardlooptraining
Do : core
Vrij: vaste zwemtraining
ZA: MTB
Zo core en spinning in de winter , anders racefiets .
Vorige week en deze maandag hadden we een extra hardlooptraining door uitvallen van zwemtraining .

De trainingen worden gedaan iemand met een triathlon trainer licentie .
Ter voorbereiding en tijdens het seizoen krijgen we ook iedere week een trainings schema . Daar staan dan extra trainingen op die je dan zelf kunt omzetten .
Mijn interval training van vandaag zal ik zo wel posten , moet even in de app kijken hoeveel meter het was .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 22:50

@ Eline :(:) .. ja :j er komt een hoop kijken bij de sport . Dacht altijd dat een paard duur was .
Ach ... iedereen heeft wel eens een mindere dag . Moet zeggen dat ik in het begin ook veel moeite met intervallen had.
En het hangt er nog een beetje van af hoe de intervallen uitgevoerd moeten worden .

Buiten mijn werk en sport moet ik er niet aan denken er ook nog bij te moeten paardrijden . Dat zou me echt te veel worden ... petje af voor diegene die dat wel doet .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 00:17

Looptraining van vandaag ;
Warm gelopen naar en in het park .
Daarna 8 X :
-500 in meter iets meer dan je 5 km tempo
-Regeneratie 110 meter
-maximale tempo over 100 meter
-Regeneratie 200 meter
Totaal 11 km .
Max in de sprint 2:32 min/ km

Was best pittig ... had eigenlijk maar een kleinigheidje moeten eten van te voren .

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:06

Eliine, balen! maar zoals je al aangeeft heb je het nu heel druk, merk zelf dat wanneer ik het druk heb of stress dan ik dan altijd minder fijn sport. Wel leuk dat je binnenkort met zwemles gaat beginnen!

Ditano, fysiotherapeut kon me niet helpen, alles zag er goed uit. hij had 2 hele kleine dingetjes gezien waaraan het kan liggen maar hij gaf ook aan dat dit zo klein was dat het ook kon zijn dat dit het niet was. Ik beweeg niet 100% symmetrisch omdat ik scoliose heb en ik zak ietsje door m'n enkels ondanks antipronatie schoenen.
Leuk dat jullie ook MTB in het schema hebben! Wij doen nu niets fiets gerelateerds, wel jammer maar kan ik me wel mooi concentreren op het zwemmen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:25

Al eens bij een goede podoloog langs geweest welshfan?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 16:12

@Welshfan .
MTB is ook pas sinds deze winter periode.
Vanuit de groep kwam dat men dit graag wilde doen .
En nu hebben we iedere zaterdag een vaste tijd en trefpunt .

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:08

Eliine, nee nog niet. Wil eerst nog een keer proberen met hardloopwinkel aankomende week het liefst. Volgens de Fysio was het ook in zo'n geringe mate dat dat in princiepe wel zo opgelost moest kunnen worden. Ik ben namelijk maar basis verzekerd en die zooltjes kosten echt veel geld helaas. vraag is alleen of het ook echt de oorzaak is.
Laatst bijgewerkt door welshfan97 op 22-12-16 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:22

Oke, ja je moet natuurlijk wel weten of het de oorzaak is. Ik heb er veel aan gehad gelukkig bij mn scheenbeenblessure. Ik kreeg overigens ook met basisverzekering gewoon een deel vergoed van de zooltjes.
Shin splints zijn rottig. Ik heb er ook een tijd last van gehad, bweh.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:46

Eliine schreef:
Oke, ja je moet natuurlijk wel weten of het de oorzaak is. Ik heb er veel aan gehad gelukkig bij mn scheenbeenblessure. Ik kreeg overigens ook met basisverzekering gewoon een deel vergoed van de zooltjes.
Shin splints zijn rottig. Ik heb er ook een tijd last van gehad, bweh.

Echt?! mij werd vertelt dat er niks vergoed zou worden. Maar dat moet ik dan uitzoeken.
Ja het is echt vervelend, is nu de 3e of 4e keer dat het terug is. Tussendoor heb ik echt volop kunnen lopen en dan ineens is het er weer... Op de vereniging zijn er ook altijd wel wat mensen die last hebben.
Zometeen core training, ben er wel aan toe, hele dag al aan de studie.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 23:05

Hier mijn sport avondje er ook weer opzitten .
Eerst 40 minuten op de loopband geweest en mooi in een lage hartslag gelopen .
Daarna core training gehad .
Morgenavond zwemmen .

Zijn je vore oefeningen gericht op de triathlon disciplines Welshfan ?