Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:34

Laura82 schreef:
Heel eerlijk? Voor het ongevaccineerde kind heel sneu, want die had nog geen keuze. Zo mogelijk nog sneuer voor derden die besmet worden, bijv kinderen die te jong zijn om te vaccineren of ernstig zieke mensen. Maar voor de puders zelf? Tsja, die hebben toch zelf een hele bewuste keuze gemaakt? :o

Dat bedoel ik dus.

Ik begrijp het ook best als kdv's zeggen, hier alleen gevaccineerde kinderen!

Dierenpensions doen overigens niet anders

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:43

IMJ schreef:
Laura82 schreef:
Heel eerlijk? Voor het ongevaccineerde kind heel sneu, want die had nog geen keuze. Zo mogelijk nog sneuer voor derden die besmet worden, bijv kinderen die te jong zijn om te vaccineren of ernstig zieke mensen. Maar voor de puders zelf? Tsja, die hebben toch zelf een hele bewuste keuze gemaakt? :o

Dat bedoel ik dus.

Ik begrijp het ook best als kdv's zeggen, hier alleen gevaccineerde kinderen!

Dierenpensions doen overigens niet anders

Toch jammer dat het bij een kdv je wettelijk gezien niet mag weigeren.

IMJ

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:57

Eens liselot

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:29

Ik doe mijn kind niet naar een KDV tot ie betrouwbaar gevaccineerd is en een van de redenen is idd dat niet alle kids gevaccineerd zijn. Ongelooflijk, ik laat mijn kind geen risico lopen op primitieve ziektes omdat die volgens sommige ouders die menen ergens verstand van te hebben toch niet meer bestaan en dat we ook niet hoeven enten. Oh ja, en omdat ziek worden toch wel gezond is 8)7
Een KDV is een grote bacterieverzamelplaats. Kinderen hebben gewoon nog geen hygiene dus heb je daar veel meer kans op besmetting.
Niet vaccineren is niet kritisch, dat is idioot :\

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:41

En betrouwbaar vind jij dan vanaf welke maand?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:46

IMJ schreef:
En betrouwbaar vind jij dan vanaf welke maand?

Euhm... ik denk vanaf een jaar of 1/1,5. Dan is het grootste gedeelte van het afweersysteem van kinderen goed ontwikkeld heb ik mij laten vertellen :j

Maar weet niet of ik hem dan naar een KDV doe hoor. Voor ik zwanger werd wist ik zeker dat ik dat het beste vond, maar sinds ik een kind heb vind ik het maar niks :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:00

Ik ben eenmaal geënt, toen ik klein was. Verder nooit meer en ben ik blij mee :) ik slik ook verder geen medicatie alleen t nodige, de pil en iets voor mijn longen

Verder alleen een naald voor bloedprikken. Nee dankje, ben niet anti, maar ik hoef t niet.

Qua het paard en hond in enten wel normaal.. Zo ver ik weet heeft onze hond nooit een inenting gehad, en paarden wel maar alleen omdat t "moet" en "verplicht" is op wedstrijden. Erg jammer vind ik zelf

Trouwens lichtelijk christelijk opgevoed, misschien heeft dat ermee te maken (opa oma vaderskant)

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:10

Huisdieren laat ik ook inenten. Ik heb tijdens mijn werk een aantal keer niet-ingeënte honden een afschuwelijke dood zien sterven aan parvo. Je bent van het padje als je je hond zo'n lijdensweg willens en wetens laat ondergaan, een parvo-infectie is met name bij pups meestal fataal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:49