Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:04

Zeg en wat als er morgen es iemand zo erg diarree (mogelijke bijwerking) krijgt en sterft van dat ontstoren? Stel dat de kans 1 op 2 miljoen is. Vind je het dan nog ok?

Dat kind zonder enten dat nooit ziek is. Ja mijn opa rookte als een ketter en werd 112. Je broertje is wel geënt en is ook nooit ziek.

Er worden in dit topic zoveel denkfouten gemaakt. Tuurlijk worden negatieve verhalen sneller verteld dan positieve. Tuurlijk is een statistiek nooit een individu ( dat is juist de kracht maar ook de tragiek van de statistiek). Wat 1 miljoen mensen beschermt is dodelijk voor eentje.

Ik geloof helemaal dat er enkelen ziek worden of sterven van vaccineren. Echter zouden er meer ziek worden zonder vaccineren. Maar als men dat een betere optie vind, is dat ook ok. We besluiten vaak om het minder verstandige te doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:07

Dat niet geënte kinderen niet ziek worden kan ook andere oorzaken hebben e. Wrs kiezen ouders niet alleen heel bewust daarvoor maar ook voor een gezonde levensstijl. Dan is het niet enten niet per se de oorzaak.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:12

Je verzint het wel waar je bij staat zeg := babyboomers die bij bosjes aan kanker omvallen omdat ze gevaccineerd zijn. Praat je altijd alles zo in je eigen straatje? Wat een nonsens wordt hier verkondigt zeg

pmarena schreef:
Citaat:
Overigens lijdt het vaccinatieprogramma aan haar eigen succes. Doordat ziektes als polio zo goed als uitgeroeid zijn, kent de huidige generatie ouders deze ziekten niet meer en gaan we ineens twijfels hebben of we er nog wel tegen moeten vaccineren. En doordat de vaccinatiegraad nu zo hoog is, kunnen ongevaccineerden meegenieten van de kudde-immuniteit. En dat leidt weer tot sommigen die denken "Zie je nou wel. Ik word helemaal niet ziek als ik niet vaccineer".

Daarnaast is het vaccinatieprogramma nu al bijna 60 jaar actief. Dat betekent dat de volledige generatie aan babyboomers allemaal ziek, zwak, misselijk en autistisch zouden moeten zijn door de vaccinaties. Hoeveel volwassenen in jouw omgeving ken je die dagelijks klagen over hun 'vaccinatieschade'?
Wat de babyboomers aan vaccinaties hebben gehad is een fractie van wat de hedendaagse jonge aanwas krijgt. Overigens valt de babyboom generatie bij bosjes ten prooi aan kanker... een link tussen vaccinaties en de toename van kanker kan je ook niet uitsluiten.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:22

pmarena, de hele discussie gebruik je al zinnen als "Het schijnt dat ze vaccinaties maar enkele maanden op ratten testen.." en "Er zitten een boel gevaarlijke stoffen in", en nu dus weer "vaccinaties veroorzaken kanker" - en ik heb nog geen enkele duidelijke onderbouwing gezien van deze claims. Sterker nog, als jouw claims onwaar worden bewezen (die over het testproces van vaccinaties bijvoorbeeld, of hoe wetenschappelijk onderzoek werkt, of dat autisme vaccinaties veroorzaakt) door experts en betrouwbare bronnen, dan negeer je dat. Of je brengt er alleen enkele verhalen van individuen tegen in die niks bewijzen, behalve wat anderen hier al zeggen: dat iemand best gevoelig kan zijn voor een stofje in het vaccin, maar dat dit niet wil zeggen dat vaccinaties inherent gevaarlijk zijn (want ze zijn dus voor 99,999% van de bevolking zeer veilig, iets wat de afgelopen 50+ jaar keer op keer aangetoond is).

Ik ben bereid om mijn mening over vaccinaties te veranderen als ik heel sterke en betrouwbare bronnen krijg die aantonen dat ze systematisch schadelijk zijn, maar tot nu toe heb ik enkel betrouwbare onderzoeken gezien die het tegenovergestelde vinden. Eén onderzoek met 12 kinderen die eerder al autistisch waren is geen betrouwbare bron, een onderzoek met meer dan een miljoen deelnemers en een controle-groep is dat wel. Eén grafiekje of tabelletje dat een bepaald cijfer laat zien is niet betrouwbaar, een jarenlange analyse van trends door experts wel. En wat zien we dan? Een daling van kindersterfte en kinder-handicaps door polio bijvoorbeeld, die direct gelinkt kunnen worden aan groepen die gevaccineerd zijn.

Nogmaals: niet vaccineren betekent voor sommige kwetsbare kinderen een hoger 50% kans dat ze sterven als ze polio of rode hond krijgen. De kans op complicaties bij een vaccinatie is echter slechts 0,0001% en meestal nog relatief mild ook. Ik weet wel welk risico ik liever loop.

Keandra

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:31

Pmarena, kijk aub even naar de Hollandse bijbelgordel en hoeveel er daar effectief niet vaccineren.
Kijkdan eens hoeveel jongvolwassenen en kinderen er dood vallen door het ontbreken van een vaccinatie en het krijgen van de rode hond of kinkhoest.
Kijk dan ook eens naar een docu over de polio vaccinatie pogingen die ze in afghanistan doen. Wat de gevolgen zijn van polio.

Bedank je ook dat mensen vroeger (al zolang er leven is) ook kanker kregen.
Maar je vergelijkt niet de gezondheidszorg die je nu hebt met die van toen.

Kop op.
en wees realistisch.

Dank Ygritte, ik volg je volledig, ik mis juist de vind ik leuk knop.

Magrathea

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:43

Keandra, een dingetje, vroeger kregen mensen nauwelijks kanker. Niet omdat we toen zo gezond waren maar omdat mensen toen al dood waren voor ze kanker konden krijgen.
Verder volledig eens +:)+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:55

Citaat:
Waarom vallen we dan niet met bosjes ten prooi aan Roodvonk? Dat was (ook?) een venijnige ziekte hoor, en helemaal zonder vaccinaties hebben we daar nu geen last meer van.

Ik heb gewoon toen ik vier was ofzo roodvonk gehad.(....en AB.)

Nog jaren later kreeg mijn vader te horen "...en toen Janneke roodvonk had, zei jij doodleuk 'Oh, daar gingen vroeger halve steden aan dood...'! (Mama was not amused.)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:13

pmarena schreef:
Waarom zou met de andere ziektes niet hetzelfde kunnen gebeuren als we niet zouden vaccineren? :)

Omdat er heel erg veel factoren meespelen in hoe een ziekte zich verspreid. Je moet er rekening mee houden hoe een ziekte zich verspreid, hoe groot de kans is dat mensen die ermee in aanraking komen zelf ziek worden, hoe effectief preventie methodes zijn, hoe effectief behandelmethodes zijn, waar een ziekte uitbreekt etc. Je kan de ene ziekte en zelfs de ene uitbraak van eenzelfde ziekte niet perse op dezelfde manier aanpakken als de ander.
In de veehouderij is er een hele wetenschap van gemaakt om per uitbraak te berekenen welke stappen nodig zijn om een uitbraak van ziekte onder controle te krijgen. En dat is iedere keer anders, zelfs bij uitbraken van dezelfde ziekte.

Je kan trouwens ook wel aangetoont dat placebo's en "nocebo's" (placebo's met een negatief effect) gewoon werken, het schijnt zelfs dat grote rode pillen beter werken als kleine blauwe ed. Als mensen zeggen dat dingen als homeopathie niet werken bedoelen ze meestal "niet beter dan een placebo" maar een placebo heeft wel degelijk een bepaalde werking. Je kan je alleen afvragen hoe ethisch het is om iemand te behandelen met een placebo. Als je er achteraf achter komt dat je jaren suiker pillen hebt gehad van je arts denk ik dat je je, zelfs als je je daardoor beter voelt, wel opgelicht voelt.
EDIT: het is trouwens ook een misvatting dat placebo's niet werken op kinderen en dieren. Niet alleen worden zij beinvloed door de verwachtingen van hun ouders/verzorgers ook is het vaak zo dat die hun vooruitgang beoordelen en ze dus ook wel kunnen zien wat zij willen zien.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 06-11-16 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:27

pmarena schreef:
Het ontstoren van medicatie daarvan vond ik dit wel een mooie omschrijving:

Citaat:
Door verstoringen kan het lichaam gifstoffen opslaan. Doordat het immuunsysteem in een soort "shock"toestand beland, niet weet wat het moet doen, gaat het stoffen opslaan.... het ontstoren, zorgt ervoor dat het lichaam weer wakker wordt gemaakt, de verstoringen worden opgelost, en hetgeen opgeslagen is, alsnog uit het lichaam verwijderd wordt.

Via bvb. supplementen kan je het lijf ontgiften maar soms is een meer specifieke aanpak nodig.
Soms is een sterke verdunning van de veroorzaker nodig om het lichaam tot ontgiften en herstellen te zetten. En dat gebeurt dus bij het ontstoren.

Nogmaals: ik vind het ook hele erge hocus pocus hoor met die potenties en korrels enzo, in theorie kan het natuurlijk niet werken gezien er niks meer van de originele stof overblijft :P Maar aan de andere kant heb je dan weer het geheugen van water dat ook wel super interessante materie is en er mee te maken kan hebben :)

Maar al met al: hoe ontzettend vaag en onbegrijpelijk het is..... kom je wederom bij de praktijk terecht waarin je super fijne ervaringen hoort van mensen die er blijkbaar echt mee geholpen zijn.
En dan zal het je aan je bips oxideren hoe het werkt, maar ben je er alleen maar heel blij mee dat je het ondanks je aanvankelijke scepsis toch geprobeerd hebt :)

En bij goede resultaten bij dieren en kleine kinderen is een placebo effect ook minder voor de hand liggend.

Volgens mij slaat het immuunsysteem helemaal geen stoffen op na een vaccinatie, het immuunsysteem zorgt juist door middel van fagocytose dat lichaamsvreemde stoffen worden opgeruimd. Dat kost ook inderdaad wat van je eigen afweercellen, dus logisch dat je je even wat minder kan voelen.

Ik zie overal wel mooie theorieën van ontstoren die goed klinken, maar waar nergens precies uitgelegd wordt van hoe en wat, "het lichaam wakker maken", hoe dan? Wat gaat er gebeuren dan?

Nou ja, na wat zoeken vind ik wel dit
Citaat:
De gepotentieerde vaccins die gebruikt worden hebben 4 verschillende potenties die in een vaste volgorde toegepast worden: eerst de 30K, dan de 200K, de MK (1000K) en tot slot de XMK (10.000K). Deze methode geeft fantastische resulaten.13 Door toediening van dit verdunde vaccin in de vorm van kleine korreltjes kan de vitaliteit weer hersteld worden. Het middel biedt een tegenkracht die precies overeenkomt met de oorspronkelijke verstorende kracht van het vaccin. Op deze manier kan het vaccin ontstoord worden.21
Dit ontstoren kan kort na de vaccinatie plaatsvinden, maar óók nog als de vaccinatie al lang(er) geleden gegeven is!

Naast dat het weer super vaag is "een tegenkracht"?
Maar ik snap dan niet zo goed dat je dan als nog/weer het vaccin gaat toepassen, hetzij verdund?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:45

Magrathea schreef:
pmarena, nogal logisch dat er nu minder mensen overlijden aan ziektes waartegen gevaccineerd wordt 8)7

En even voor iedereen die beweert dat de mensen in de ziektepreventie alleen maar erin zitten voor het geld; echt, ik ben blij dat ik geen viroloog ben, want ik zou mijn diploma verscheuren en bij McDonalds gaan werken :\ Ik ken genoeg mensen in de onderzoekswereld en zij bevestigen dat het gros van de mensen er toch echt in zit omdat ze mensen willen helpen. En dat de hoge mensen van de farmaceutische bedrijven veel geld verdienen - tja, ik zou in mijn bedrijf ook de beste mensen willen hebben, en ik zou ook na jarenlang studeren, promoveren en onderzoek niet ergens vrijwilligerswerk willen gaan doen voor 60 uur in de week :+ Goede mensen kosten nu eenmaal geld, en met een riant salaris kun je het je ook permitteren om alleen de allerbesten te kiezen.

Oh dit zal je mij ook niet horen zeggen hoor :)

Ik ben nog zo dat ik denk dat de meeste mensen zo pro-vaccinatie zijn omdat ze simpelweg gewoon geloven wat ons allemaal altijd geleerd is. En zeker mensen uit de zorg-hoek, die moeten al zoveel leren dat het niet nuttig is als ze van begin af aan alles in twijfel gaan trekken....

Dat ontstaat héél geleidelijk na héél veel praktijkervaring, degenen wiens ogen geopend zijn zeggen ook zelf dat ze achteraf gezien bijna niet kunnen begrijpen waarom het zo lang geduurd heeft voordat ze niet langer geloofden dat het allemaal toeval en zichzelf vergissende ouders betrof :(:)

Citaat:
Bedenk je even: waarom is het normaal dat de auto's waarin we rijden, potentieel zeer dodelijke apparaten, waar we kinderen in stoppen, die dronken mensen kunnen besturen als ze dat willen (tot ze van de weg worden geplukt natuurlijk) niet half zo erg worden onderzocht door anti-prikkers als de vaccinaties waar we het hier over hebben?

Dit kan je ook van de vaccinatie-hoek zeggen, immers de kans is zeer groot dat met de huidige stand van zaken in Nederland anno 2016, het minder geld zal kosten om die paar serieuzere gevallen van kinderziektes te behandelen, dan iedereen maar te over-vaccineren en daarna de problemen te behandelen die er uit voort komen. Maarja er gaat gewoon een gruwelijke berg geld in om en die bedrijven willen die inkomsten uiteraard niet verliezen dus doen hun stinkende best om de vaccinatiegraad en het draagvlak zo groot mogelijk te houden.

Zij zijn ook degenen die de info verstrekken over hun medicatie, die de dokters leren :)

Citaat:
Wie van jullie heeft er voor het aankopen van een gezinsauto alle dummytests opgezocht van het merk? Het aantal ongevallen? Over het algemeen wordt er voornamelijk naar comfort, uiterlijk en betrouwbaarheid gekeken, en die laatste dan voornamelijk in de zin van "hoef ik hier niet elke week mee naar de garage". En dat terwijl er wel veel meer dan 4 tot 10 mensen per jaar overlijden in een auto-ongeluk dan aan de vaccinaties die bedoeld zijn om ons te beschermen :+

Ook dat kan je weer terug trekken naar de vaccineerders, het is toch eigenlijk best gek dat de gemiddelde zwangere vrouw tijdens haar zwangerschap -tig keer voor ze iets in hun mond steken, opzoeken of dat niet slecht zou kunnen zijn voor hun baby. Om vervolgens als de kleiner er is, er klakkeloos een spuit met allerlei rotzooi in te laten duwen.... de "dokter" zal immers wel weten wat goed is :j

Citaat:
Ik denk dat we hier nog wel eea terug van gaan zien. Ziektes als de mazelen, die bijna geheel uitgeroeid waren dankzij vaccins, zijn weer op hun retour. Over 20 jaar gaan we wel weer terugzien hoe belangrijk die kudde-immuniteit van ons nu eigenlijk is.

Ik denk ook dat we er nog wel veel van zullen horen, hoe doof en blind we zijn geweest voor de effecten van de vaccinaties en hoeveel slachtoffers onze naïviteit daardoor heeft gemaakt...terwijl er al links en rechts behoorlijk wat mensen ziek werden....toch gewoon doorgaan met op dezelfde voet door vaccineren..... en nog wat extra vaccins toevoegen +:)+

Citaat:
Voor degenen die niet snappen wat nou het verschil is tussen een gevaccineerd kind (A) en een ongevaccineerd kind (B) : stel dat zowel A als B het mazelenvirus opvangen. A heeft dankzij de vaccinatie maar 1% kans om ziek te worden. B is niet gevaccineerd en heeft daardoor 50% kans om ziek te worden. (Die tweede is niet onderbouwd, maar een gokje, een mild gokje overigens, denk zelf dat de kans groter is.)

Tja, in de praktijk lees ik vaak dat er gemeld wordt dat juist de ongevaccineerde kinderen er vaak tussendoor glippen en het juist de gevaccineerde kinderen harder treft. Goede verklaring daarvoor kan zijn dat door de vaccinaties het immuunsysteem in zijn geheel verzwakt wordt omdat het keer op keer een opdonder heeft gekregen :(:)

Citaat:
De verschijnselen beginnen gemiddeld na 14 dagen, wanneer iemand ziek wordt. Vier dagen voor en vier dagen na die tijd is de drager besmettelijk. Bij A is de kans waarschijnlijk iets groter dan 1% dat het zover komt, het kan namelijk zo zijn dat je wel een paar dagen besmettelijk bent maar niet daadwerkelijk ziek wordt. Echter zullen de meesten voor die tijd al vrij zijn en helemaal niets merken van wat dan ook.
Dan B. Een flink grotere kans om het tot ziek worden, en dus ook een flinke kans dat het virus overleeft tot de besmettelijke periode, waarin het weer anderen kan besmetten. En met de kans om ziek te worden ook weer kans op andere complicaties zoals oorontsteking, longontsteking, hersenvliesontsteking en in 1 op 1000 gevallen permanente schade.

Hier ben ik het dus niet zomaar mee eens omdat ik uit de praktijk hele andere ervaringsverhalen hoor :)

Citaat:
Nu hoor ik u denken: maar 1 op 1000, dat is helemaal niet veel! Nee, zeker niet in een gebied waar mazelen bijna niet voorkomt. Gefeliciteerd, uw kind profiteert van de vaccinaties van anderen. Het is te hopen dat hij/zij er niet mee in aanraking komt als volwassene, want mazelen als volwassene is echt geen onschuldige natuurlijke kinderziekte. Duimen dat het allemaal goed gaat als deze trend zich voortzet. +:)+

Er is hier volgens mij iemand op Bokt die kan getuigen dat mazelen als volwassene echt horror is. Haar moeder heeft ook spijt dat ze haar dochter niet gewoon die prikjes heeft laten halen.

Wat deze laatste zin betreft: klopt! En dat is welgeteld de enige anekdote die ik tegen ben gekomen van iemand die spijt had van niet gevaccineerd zijn. In nu 2 jaar tijd me er in verdiepen en veel gezocht hebbende naar spijt-optanten.

En tja daar kan je weer over opmerken: als de mazelen door de vaccinaties niet uit de kindertijd weggeduwd zouden zijn geweest, had ze wellicht gewoon ouderwets een paar dagen hangerig geweest en thuis mogen blijven van school, als kind. Zoals de mazelen normaal gesproken verlopen zonder zeldzame complicaties. Het is algemeen bekend dat een kinderziekte op volwassen leeftijd een grotere kans op een ernstiger verloopt geeft. Vroeger lieten ouders niet voor niets hun kroost langs gaan bij zieke kinderen zodat ze het maar vast gehad hadden en weer een kinderziekte van het lijstje af konden strepen :P

Dat het nu naar de volwassen leeftijd geduwd wordt dat is natuurlijk meteen weer bonus voor de pro-vaccineerders want dan kunnen ze weer mooi zeggen hoe verschrikkelijk naar die ziekte kan verlopen....zonder bovenstaande er bij te zeggen natuurlijk ;)

Het is ECHT niet zo simpel zwart-wit als het lijkt :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:48

pmarena schreef:
verootjoo schreef:
Tja... ik ben wel gevaccineerd en ook nooit ziek geweest. En met mij vele anderen.

En ook die kids profiteren van de hoge vaccinatiegraad waardoor die ziektes amper meer voorkomen. Maar wat zien we nu en straks met de tendens dat er niet meer gevaccineerd gaat worden? Die komen dan net zo hard terug...

Waarom vallen we dan niet met bosjes ten prooi aan Roodvonk? Dat was (ook?) een venijnige ziekte hoor, en helemaal zonder vaccinaties hebben we daar nu geen last meer van.

Waarom zou met de andere ziektes niet hetzelfde kunnen gebeuren als we niet zouden vaccineren? :)

Omdat we nu een veel betere hygiene hebben zijn er minder gevallen van zulke ziektes. En ja, sowieso gingen de ziektes al op hun retour door onze betere hygiene en genezingsmogelijkheden. Met vaccinaties hebben we het laatste risico van een grote uitbraak en kindersterfte ook tot nihil kunnen krijgen.

Welke andere ziektes bedoel je? Je kunt tegen lang niet alle ziektes inenten omdat die ziektes niet zo werken.

Overigens snap ik het helemaal dat als je kind er slecht op reageert je ervoor kan kiezen om niet verder te vaccineren en te profiteren van de groepsimmuniteit. Vaccineren moet imo daardoor een keuze blijven en geen plicht.
Maar het is wel erg belangrijk om voor een grote groepsimmuniteit te zorgen zodat er weinig risico is op grote epidemieën.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:52

Resistance schreef:
Ik ben oprecht toch wel heel benieuwd of het Placebo effect iets toe zou kunnen voegen aan gezondheid.

Ze hebben het laatst namelijk ergens een test gedaan: op een school was een antenne geplaatst waarvan toen door een aantal ouders werd beweerd dat de straling ervan slecht voor de kinderen was. Al snel waren er een paar kinderen ziek, en dat groeide heel snel aan. Er ging echt dat verhaal rond dat dat door die straling kwam. Echter was de antenne helemaal niet aangesloten. :+ Maar, de kinderen waren wel echt ziek.

Ik zal zo kijken of ik het artikel nog ergens kan vinden.

Je beschrijft hier een nocebo.
En de ziekteverschijnselen die veroorzaakt worden door het nocebo effect (bv geloven dat vaccinatie je ziek maakt) zijn per definitie perfect te behandelen met een placebo (bv magische ontstoringskorreltjes).
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 06-11-16 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:53

Eliine schreef:
Je verzint het wel waar je bij staat zeg := babyboomers die bij bosjes aan kanker omvallen omdat ze gevaccineerd zijn. Praat je altijd alles zo in je eigen straatje? Wat een nonsens wordt hier verkondigt zeg

Verdraai jij altijd woorden zo? Ik zeg dat je het niet kan uitsluiten. Kan jij dat wel? :)

Er zitten overal kankerverwekkende stoffen in, ook in vaccins. Er zijn zachtjes aan ontelbaar veel dingen als kankerverwekkend geclassificeerd. Denk je nou echt dat een vaccin daar onmogelijk aan bij kan dragen? :P

Een mogelijke relatie met HIV vind ik trouwens ook niet zo ver gezocht. Heb me daar niet zo in verdiept maar als je hoort dat men zegt dat HIV via apen op ons overgedragen is, en dat er apenniercellen gebruikt worden als kweekbodem... wie weet wat daar nog fout gegaan is :=

En ja er zijn zo heel veel speculaties mogelijk. Maar dat is nu net het probleem bij iets waarvan niet bewezen is dat het veilig is, en waarbij dergelijke zaken allemaal niet uitgesloten zijn. Dan is het dus gewoon mogelijk dat het inspuiten van allerlei lichaamsvreemde stoffen op allerlei manieren doorwerkt in het lijf waar we nu nog geen weet van hebben....simpelweg omdat we het niet onderzoeken.

En dan bovendien nog grotendeels onze ogen sluiten voor problemen die er gemeld worden -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:59

poes schreef:
Dat niet geënte kinderen niet ziek worden kan ook andere oorzaken hebben e. Wrs kiezen ouders niet alleen heel bewust daarvoor maar ook voor een gezonde levensstijl. Dan is het niet enten niet per se de oorzaak.

Uiteraard :j

Ik heb dat bewust niet genoemd om te voorkomen dat het lijkt alsof ik zeg dat alleen niet-vaccinerende ouders goed voor hun kind willen zorgen :=

Maar ik ben behoorlijk wat verhalen tegengekomen van gezinnen waarbij de oudere kinderen wel gevaccineerd zijn en steeds ziekjes waren. En de jongste waarbij men niet meer gevaccineerd heeft, die hebben zelden wat of zijn er veel sneller met minder last vanaf.

Dat kan uiteraard toeval zijn. Maar het is wel frappant dat je zo vaak hoort dat ouders er van overtuigd zijn dat hun niet gevaccineerde kind sterker is.

En dan denk ik: wie kan het nu beter weten hoe iets doorwerkt. Iemand in een laboratorium, onder laboratorium omstandigheden, of de mensen die het daadwerkelijk in de echte wereld gebruiken :)

Een beetje zoals een fabrikant die vertelt hoe geweldig een stofzuiger is, en omdat je een nieuwe wilt ben je super enthousiast. Maar je zoekt toch nog even gebruikers-reviews op en daar melden de echte gebruikers allerlei problemen die je steeds door meerdere mensen exact hetzelfde benoemd ziet worden. Bvb. de slang schiet steeds los en de zak blijft niet zitten.

Dan is het toch een waardeloos ding ook al zegt de fabrikant dat de zuigkracht enorm is :P

Die fabrikant liegt dan niet....maar laat gewoon wat dingetjes weg waardoor het ding perfect lijkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 19:04

verootjoo schreef:
pmarena schreef:

Omdat we nu een veel betere hygiene hebben zijn er minder gevallen van zulke ziektes. En ja, sowieso gingen de ziektes al op hun retour door onze betere hygiene en genezingsmogelijkheden. Met vaccinaties hebben we het laatste risico van een grote uitbraak en kindersterfte ook tot nihil kunnen krijgen.

Welke andere ziektes bedoel je? Je kunt tegen lang niet alle ziektes inenten omdat die ziektes niet zo werken.

Overigens snap ik het helemaal dat als je kind er slecht op reageert je ervoor kan kiezen om niet verder te vaccineren en te profiteren van de groepsimmuniteit. Vaccineren moet imo daardoor een keuze blijven en geen plicht.
Maar het is wel erg belangrijk om voor een grote groepsimmuniteit te zorgen zodat er weinig risico is op grote epidemieën.

Met andere ziektes bedoel ik zaken waar tegen wel gevaccineerd wordt.

En groeps-immuniteit die alleen behouden zou blijven bij een met de natte vinger gekozen percentage van de bevolking dat gevaccineerd zou moeten zijn, lijkt ook steeds meer (deels) een fabeltje te zijn. Vooral ook gezien volgens mij maar weinig mensen elke 10 jaar een booster halen met het idee hun afnemende anti-stoffen weer op te krikken.

Dan wordt er ergens een baby geboren en het kerngezonde, nooit zieke niet-gevaccineerde nichtje of neefje mag niet op kraambezoek komen want oei-oei die is levensgevaarlijk.

Terwijl de officieel al lang niet meer beschermde (en sowieso veel minder intensief gevaccineerde!) opa en oma wel gewoon welkom zijn :P

En het anderhalve week geleden met de BMR gevaccineerde nichtje dat potentieel dus besmettelijk kan zijn mag er ook gewoon bij want die heeft alle vaccinaties gehad dus die is zogezegd beschermd +:)+

Dan denken mensen toch krom. Of zie ik dat dan ook weer helemaal verkeerd :')
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-11-16 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:04

Citaat:
Maar aan de andere kant heb je dan weer het geheugen van water dat ook wel super interessante materie is en er mee te maken kan hebben :)

Geheugen van water ... werkelijk?
Over hocus pocus gesproken.
Tja, als je daar in gelooft, dan kan ik mij voorstellen dat je je aan laat praten dat de grote boze farmaceutische industrie willens en wetens kinderen vergiftigt met vaccins.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 19:07

Ach, er zijn hele interessante experimenten gedaan met water. Wat er van klopt weet ik niet, maar er gebeuren blijkbaar wel frappante dingen qua veranderingen in de vorming van ijskristallen enzo.

Voortschrijdend inzicht in de wetenschap begint vaak met een in eerste instantie raar idee ;)

En dat zijspoor van dat waterverhaal doet nog steeds niks af aan het simpele feit dat er geen bewijzen zijn (en simpelweg nog niet kùnnen zijn) dat ons Rijks Vaccinatie Programma veilig is voor onze kinderen....en toch staat men vol vertrouwen in de rij om het maar in hun kind te laten spuiten -O-

Je maakt er overigens een lekker ongenuanceerd verhaal van met dat bewust vergiftigen :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-11-16 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:10

Pmarena
Ik ben opgegroeid in de biblebelt en helaas.... ook bij niet geënte mensen komt kanker voor.

Daarnaast ben je na een BMR vaccinatie NIET besmettelijk voor anderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:11

Maar er worden toch geen dingen weggelaten? Lareb verzamelt en onderzoekt alle gemelde bijwerkingen. Daar wordt echt wel wat mee gedaan.

En op zich zorg ik ook best goed voor mn kind ondanks dat hij gevaccineerd wordt := ik heb overigens nog nooit gemerkt dat niet gevaccineerde kinderen sterker zijn. Ik zit hier te midden van niet gevaccineerde kinderen. (Vaccinatiegraad is hier nog geen 80%) en ik kan je vertellen dat de kinderen die niet gevaccineerd zijn ook vaak genoeg ziek zijn...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 19:13

Beweer ik het tegenovergestelde dan wat kanker betreft? :)

De RIVM sluit zelf niet uit dat voornamelijk het in het lijf weer geactiveerde ingespoten mazelenvirus door een recent gevaccineerde uitgescheiden kan worden en anderen dan zou kunnen besmetten. Uiteraard vinden ze het niet waarschijnlijk...maarja logisch dat ze dat zeggen :)

En ik heb ook studies langs zien komen waarin bij een mazelenuitbraak de exacte stam van die mazelen terug te traceren was tot de in het vaccin gebruikte stam.... toeval...? Misschien :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:14

Ik lees al een tijdje mee, en verbaas me echt over deze discussie. Er worden vanuit de kritische kant alleen maar drogredenaties aangevoerd en ik heb echt werkelijkwaar nog geen enkel echt argument gezien dat bijdraagt.

Let wel, ik sta er volledig neutraal in. Ik heb geen kinderen, heb een gezonde twijfel naar vaccinaties en er wel eens wat over opgezocht om mijn nieuwsgierigheid te dempen maar verder niks. Net zoveel voor als tegen zeg maar, maar vooral vanuit onverschilligheid. Ik lees de discussie dan ook vooral op "discussieniveau", zonder enige emoties, ervaringen of wat dan ook erbij.
En dan valt het me op dat er echt geen enkel argument genoemd is door de kritische partij dat tr controleren of te herleiden is. Alle argumenten zijn dankzij praktijkervaring, van horen zeggen of gelezen maar als ke meer wil weten zoek je zelf maar. Tja, zo werkt een discussie natuurlijk niet...

pmarena schreef:
Eliine schreef:

Verdraai jij altijd woorden zo? Ik zeg dat je het niet kan uitsluiten. Kan jij dat wel? :)

Er leeft ook een grijsgroene kabouter in mijn achtertuin. Mijn man zegt dat ik gek ben, maar ik weet het zeker, want hij trekt iedere herfst de blaadjes van mijn bomen. Ik heb mijn man gezegd dat ik gelijk heb. Nee, ik heb hem niet gezien en ook nog geen onderzoek naar hem gedaan, maar hey, ik kan het niet uitsluiten. Net zoals dat ik niet kan uitsluiten dat er marsmannetjes in het huis van mijn buren leven en dat de paarsgele flipflap in de maas achter mijn huis zwemt.

Kom op, geloof je echt zelf in argumenten als "je kan het niet uitsluiten?" Dan is het hek toch van de dam, als we ons gaan baseren op "je kan niet uitsluiten dat het zo is". Baseer je de rest van je leven ook op "je kan hetnniet uitsluiten" soms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:15

Kanker komt ook veel meer voor dan vroeger omdat minder mensen dood gaan aan andere ziektes denk ik. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:16

pmarena schreef:
Ach, er zijn hele interessante experimenten gedaan met water. Wat er van klopt weet ik niet, maar er gebeuren blijkbaar wel frappante dingen qua veranderingen in de vorming van ijskristallen enzo.

Voortschrijdend inzicht in de wetenschap begint vaak met een in eerste instantie raar idee ;)

En dat zijspoor van dat waterverhaal doet nog steeds niks af aan het simpele feit dat er geen bewijzen zijn (en simpelweg nog niet kùnnen zijn) dat ons Rijks Vaccinatie Programma veilig is voor onze kinderen....en toch staat men vol vertrouwen in de rij om het maar in hun kind te laten spuiten -O-

Je maakt er overigens een lekker ongenuanceerd verhaal van met dat bewust vergiftigen :P

100% garantie op veiligheid heb je nooit. Ik heb echter met mijn kind wel de garantie dat als hij iets krijgt dit niet goed zal aflopen. Dus is het afwegen. En heb ik afgewogen dat het beter is om wel te vaccineren.
De risico's zijn zo klein.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:23

Dankje secricible, ik wilde iets soortgelijks typen wat het kanker niet uit kunnen sluiten verhaal betreft. Maar je verwoord het duidelijk.

Pmarena dat je iets niet uit kunt sluiten zegt nog helemaal niks over een verband tussen A en B. Echt waar, je redeneert compleet de verkeerde kant uit. En ik ben het helemaal eens met wat hier al verschillende malen is gezegd; ik kom geen enkele onderbouwde reactie tegen. Helemaal niks. En ook ik heb geen kinderen, en geen enkel belang. Ook ik ben uit nieuwsgierigheid mee gaan lezen, maar ik verbaas me gewoon volledig over de ongefundeerde uitspraken die hier langs komen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:29

Pmarena: je typt constant dat je zoveel hoort om je heen dat het mis gaat. Ik ben heel benieuwd waar je dat hoort.

Ik ben nu ruim 15 jaar leerkracht en heb dus honderden kinderen in mijn klas gehad. Neem daarbij mijn collega's met gemiddeld meer dan 10 jaar onderwijservaring. Die ook honderden kinderen les hebben gegeven.
Nog nooit hebben we over ook maar één kind gehoord dat er problemen waren met vaccinaties op de schaal waar jij het over hebt. Van alle kinderen met gedragsproblemen/autisme/leerstoornissen e.d. maken wij een uitgebreid dossier en spreken veel met ouders. Nog nooit heeft een ouder de vaccinaties genoemd als oorzaak. Of dat het kind daar problemen mee had.

Dus nogmaals je doet alsof je ontzettend veel mensen kent waarbij het allemaal mis ging. Of bedoel je een clubje van die alu hoedjes figuren op internet die ook denken dat de twin towers zijn ingestort, omdat de president van de VS dat wilde?

Ik zou me kapot schamen als iemand door jouw bangmakerij zijn kind niet zou laten vaccineren en dat dat kind daardoor ernstig ziek wordt.