Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:11

De marketing voor e-sigaretten heeft bij jou prima gewerkt :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:12

Gohya, het zal jou ook eens gewoon meezitten :(
Ik duim dat het donderdag doorgaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 18:19

Boras schreef:
Gohya, het zal jou ook eens gewoon meezitten :(
Ik duim dat het donderdag doorgaat.

Nou echt he. :\
Het hele team artsen en chirurgen is bekend,alleen mijn eigen Neuroloog is ziek.Ze zullen toch wel een vervanger hebben lijkt me?
En tot overmaat van ramp bestaat dat hele team uit Ajacieden _O- _O- [ik ben rasechte Feyenoorder] :D :D
Ik wacht wel af en morgen hoop ik het te weten.

Wilde die zuigtabletten kopen bij de kruitvat,maar ik ga toch echt geen 24,- betalen voor een aantal snoepjes.Wacht wel tot morgen,dan word het via een recept uit geschreven en krijg ik het vergoed van de zorgverzekeraar.Het zit n.l. in het Basispakket.
Het gaat nog steeds kei goed,nog steeds geen last van drang.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:40

Boras schreef:
De marketing voor e-sigaretten heeft bij jou prima gewerkt :)

Nee hoor, ik ben begonnen voor er ook maar enige reclame voor gemaakt werd. Maar zoals de titel van dit topic luidde: ik had er genoeg van. Daardoor ben ik op zoek gegaan naar manieren om te stoppen. Heb ook de pleisters geprobeerd, maar die hielpen bij mij voor geen meter. En ik wist ook niets van de e-sigaret en ik geloof internet niet, dus ik ben gaan googlen op: "e-sigaret slecht voor de gezondheid".
Als je dan even verder kijkt dan je neus lang is, kom je vanzelf op de onderzoeken die er gedaan zijn. En dan niet de conclusies lezen, maar het hele onderzoek.
Zo ben ik begonnen en binnen 2 dagen was ik van het roken af, na 35 jaar en al jaren 10 pakjes per week.

Doubtless

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:44

Je bent een topper ts, hou vol!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 19:18

nynke55 de pleisters die ik 2 jaar geleden gebruikte,dat waren grote ronde bruin/beige pleisters, werkte bij mij ook niet echt hoor.Ik had toen de hoogste sterkte en had op beide armen 1 pleister,en nóg rookte ik door.
De pleisters van nu zijn vierkant,doorzichtig én werken wel,althans bij mij nu wel.
Denk dat ze wat veranderd hebben?

Dank je wel Doubtless.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:20

Gohya
- Jij bent veranderd.. Dat is het grote verschil..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 19:24

rainbow8 schreef:
Gohya
- Jij bent veranderd.. Dat is het grote verschil..

:o :o 8-)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:36

gohya schreef:
nynke55 de pleisters die ik 2 jaar geleden gebruikte,dat waren grote ronde bruin/beige pleisters, werkte bij mij ook niet echt hoor.Ik had toen de hoogste sterkte en had op beide armen 1 pleister,en nóg rookte ik door.
De pleisters van nu zijn vierkant,doorzichtig én werken wel,althans bij mij nu wel.
Denk dat ze wat veranderd hebben?

Dank je wel Doubtless.

Dat zou best kunnen, en inderdaad Rainbow, ik denk dat jij (Gohya) ook verandert bent. Ik vind het bijzonder knap dat je het al zolang zo volhoud, het ergste heb je nu achter de rug, nu red je het wel, ben ik helemaal niet bang voor. Die zwakke momenten worden steeds minder, maar die kunnen je nog wel dwars gaan zitten. Maar ik denk dat jij sterk genoeg bent om die uit te zitten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:11

Op de zwakke momenten kun je je goed voorbereiden en dan zijn ze een makkie. Carr kan je daarbij helpen, misschien is het een idee om het te lezen na de operatie? Hoop wel dat de operatie doorgaat, zal voor je duimen. Ajacieden in Utrecht, dat zie je niet vaak :P.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 12:10

Pffff nu helemaal stress! Moet morgen gewoon naar de opname komen,neuroloog is er donderdag wel,maar is niet bekend óf hij ook opereerd.Morgen half 2 er zijn,maar ze probeert me voor half 1 te bellen om te zeggen of het doorgaat of niet áls ze meer weet.
Nu weet ik nog totaal niks! stik v.d. stress nu.
Kreeg vanmorgen tel.van de Anesthesist [half 9] en die vertelde ook nog doodleuk dat het een zware ingreep was,dat ik een blaascatheter krijg en dat de operatie geen 3 kwartier,maar 3 uur! duurt.Dat ik na de operatie nog minstens 4 uur op de recovery moet liggen mét blaascatheter.

Dit wist ik allemaal niet! en dat krijg je dan op nuchtere maag ff te horen.

Vanmorgen ook bij de H.A. geweest,recept gekregen voor Nicotinelle pleisters stap 3 [7mg].Ze vond dat ik nu nog niet moest stoppen met de pleisters,en al helemaal niet nu er stress is.
Ze zei ook dat ik eigenlijk in de verkeerde periode ben gestopt,maar vond het zeer knap van me.Ze kent me,en weet hoe verslaafd ik was.21 Okt. weer terug komen bij haar.En als er iets is of ik zie het effe niet meer zitten,mag ik haar altijd bellen,dag en nacht.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:29

Veel sterkte.
En euh uit ervaring kan ik zeggen er is als roker nooit een geschikt moment
Als roker denk je altijd dat het niet kan. Dus nog eveb doorzetten! Het gaat je echt lukken.

En veel succes morgen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 12:53

Dank je wel.Stress of niet,ik zal geen meer peuk aanraken!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:00

Je hebt inderdaad een heel moeilijk moment uitgekozen.
Maar blijkbaar had je er echt genoeg van en is het daarom voor jou toch het juiste moment.
Des te trotser kun je op jezelf zijn +:)+
Ik vind je supersterk! *\%/*

Alvast heel veel succes met de operatie en een snel herstel.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:10

Ik neem mijn petje voor je af..Vind het zo knap van je!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:13

Er is nooit een goed moment om te stoppen. Maar je stress wordt echt niet minder als je nu weer gaat roken, je hebt er dan juist weer een probleem bij.

Wat een gedoe zeg in het ziekenhuis, maar het is achter de rug voor je het weet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:24

Wat ook hielp bij mij was deze pagina: http://stoprokenblog.nl/recent_posts
Een blogpagina waar iedereen schrijft over zijn/haar ervaring met het stoppen.
Waar mensen elkaars verhalen lezen en een hart onder de riem steken indien nodig.
Daarnaast kun je pasjes verdienen (soort van overwinning vieren).
Motiveert zeker :j

@Gohya: succes in het ziekenhuis. Ook daar kom je vast doorheen. Je bent sterker dan je denkt hoor +:)+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 13:25

Helemaal waar Pipodipo,als ik weer zou beginnen met roken,heb ik er nóg een probleem bij.En ik denk wel meerdere,roken komt nooit ten goede aan de genezing.
Heb dit nog nooit mee gemaakt,zo'n gedoe met een operatie in een ander ziekenhuis.Alleen UMC,ook al op de Oogheelkunde hoor,en dat noemt zich een Universiteits ziekenhuis.Hierna zien ze mij daar niet meer,ga wel naar Rotterdam.

Ik heb een site gekregen vanmorgen www.zitdaterechtin.nl heb nog niet gekeken,maar ze zei dat ik daar eens moest gaan kijken.Dat motiveert je ook om te blijven stoppen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:09

Je bent een topper, vind het zo knap(zegt de twijfelaar, ooit :o stop ik ook) .
Heel veel sterkte met de operatie, :(:) . Ennnnn hou vol je bent al zo ver nu.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 15:24

Dank je wel jobamara . De drang naar een peuk is er nog steeds niet gelukkig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 05:30

Das mooi balen gohya! 3 uur op de tafel en dan nog 4 uur op de recovery... En dat zonder sigaretten.
Als je nu nog gerookt had, had je loony geworden! 7 uur + zonder peuk. Zijn ze gek geworden... Maar nu gewoon een plakkertje erop en klaar!

Alle ziekenhuizen zijn net zo slecht geregeld als de andere. Al moet ik zeggen dat het oogziekenhuis te Rotterdam het goed voor elkaar heeft. Maar die doen alleen ogen... :D
Daar hoef je echt geen 4 uur in de wachtkamer te zitten omdat de dokter een "klein" beetje is uitgelopen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 10:02

Daar zat ik me idd. van tevoren al heel erg druk om te maken,zolang zonder roken? dat red ik nooit dacht ik. En ook dit was een reden om te stoppen,ik dacht bij mezelf:ik móet gewoon nu stoppen,heb ik ook geen stress enzo én het is gezonder ook voor de operatie.Ik hoestte s'morgens als een gek,en dacht toen ook dat door het hoesten die wond natuurlijk veel pijn zou geven,of miss. stikte ik wel in het slijm.Allemaal extra redens voor mijn motivatie om te stoppen.

Ik heb die link gelezen van het Longfonds,verschrikkelijk en onmenselijk wat ze allemaal in sigaretten stoppen! ik begrijp niet dat dit zomaar mag,ze vergiftigen mensen gewoon! en het staat niet eens op het pakje dat dit er allemaal inzit.
Oke het is niet levens behoevend,maar een bakker mag toch ook geen gif in zijn broodjes stoppen? dan zeg je ook niet, je koopt het zelf,moet je maar gewoon brood kopen.
Ik vind het crimineel wat ze mensen aandoen!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:44

Ik ga ook weer meedoen gohya..pleisters al gehaald..morgenochtend de eerste erop..
Word gek van de aanhoudende keelpijn..maak me er zorgen over..Al bij huisarts geweest..abkuur gehad..werkt niet afdoende..Weer gebeld moet t weer aankijken. Moet gewoon stoppen! Dus komende week gaat weer hel worden..pfff!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:52

Ts, ik vind je heel dapper! Goed van je dat je zo doorzet.

Misschien heb je er wat aan.. Ik pakte altijd een snoepje met salmiak als ik grote drang had naar een sigaret. Ik vond de nasmaak van salmiak naar sigaret proeven. Fissemansfriends salmiak nam ik of een lolly.

Succes verder!! En sterkte met je operatie..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 21:58

pol1 goed zo! echt het gaat jou ook lukken met de pleisters.Je moet dit via je H.A. doen,krijg je alle hulpmiddelen vergoed! het zit in het Basispakket.
Vandaag gaat me zo makkelijk af,geen enkele drang gehad. Ik dacht net opeens,och ja ik rookte eerst,had er totaal geen erg in dat ik 2 weken terug nog rookte.☺
Dank je wel No_No.