Oke, dus ook geen vanillevla... Ik heb medicatie tegen reisziekte, dus dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar hoe krijg ik mijn maag weer zuur? En wat gekalmeerd zodat ik toch echt weer kan eten?
Gember capsules zijn ook verkrijgbaar bij de kruidvat?
Janneke2
Geplaatst: 07-09-16 14:35
Eet/ drink zure dingen. Augurk, yoghurt, zure appels en ander fruit, sinaasappelsap, spul dat aangelengd met azijn smakelijk is.
En er zijn capsules "betaine HCl met pepsine" in de handel, die vullen aan wat jouw maag kennelijk nu niet zelf aanmaakt.
Lady24
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-16 14:37
Daarmee zouden klachten moeten verbeteren als het idd te weinig maagzuur is? Is appelsap bijvoorbeeld ook goed?
Het probleem is gewoon dat ik niet precies weet wat het is, en dus ook niet vanalles durf te proberen..
Het hoort tot de mogelijkheden dat je er diarree van krijgt. (En als het gaat om meer vocht binnenkrijgen is dat niet handig.) (Zoals ik in het ziekenhuis thee kreeg, en water en banaan - mijn maag weigerde dienst en ik verloor er alleen maar extra vocht mee.)
Inmiddels lig ik doodmoe op bed, maar kan ik niet in slaap vallen. Zodra ik bijna in slaap val krijg ik zo'n naar "zenuwen misselijkheid" gevoel. Dit heb ik de eerste nacht dat ik ziek was ook gehad, daarna niet meer. Tot nu toe...
Hoi Ivy, ik hoop dat je uiteindelijk toch nog wat geslapen hebt! ...en misschien is het zelfs wel een goed teken: klachten die veranderen en terug naar 'hoe het eerst was' gaan, kunnen vaak ook verdwijnen (met beleid, trouw - en wellicht ook moed).
Ik ben uiteindelijk rond 3 uur denk ik in slaap gevallen, daarna veel wakker en naar gedroomd. Om half 9 weer wakker en weer niet in slaap kunnen vallen door bovengenoemde klacht. Uiteindelijk nog geslapen tot half 12 wel. En kom ik er ook nog achter dat 1 van mn konijnen ontsnapt is en uit de tuin geglipt is... weg
Stille meelezer komt onder haar steen vandaan. Ivy het zit je ook niet allemaal mee.... ken jou nog van een x aantal jaar geleden. Over je konijn, Ik heb dit ook gehad met mijn konijn vroeger, heb hem terug gekregen doordat ik amivedi had gebeld. Iemand had hem gevonden en hij zat in het asiel. Zou dit dus ook doen. Niet geschoten is ook mis..
Heb je gelijk in Abeltje. Ik vermoed dat ze gewoon ergens in bosjes is gekropen hier, maar dat is zo onwijs dicht begroeid dat ze er zelf niet in komt. Amivedi wil ik nog wel contact mee opnemen.
Net bij de nieuwe huisarts geweest, ik krijg een andere maagbeschermer om te proberen. Het elektrische dossier is er nog niet dus veel kon ze verder even niet doen..
Zie zo op weer tegen het slapen. Steeds dat klote gevoel vlak voor je in slaap valt..
Movement
Geplaatst: 08-09-16 21:51
Door dat te denken ga je eigenlijk gelijk al de mist in. Mensen die goed slapen maken zich geen zorgen om 1 nachtje slapen. Pas als je je er zorgen om maakt dat je slecht slaapt, dan slaap je slecht. De reden is dus die zorgen. Je spant je lichaam, je hersenen, daardoor blijf je wakker. Je bent continue bezig in je hoofd met waar je je zorgen om maakt. Als je gaat slapen, dan ga je slapen. Daar denk je niet over na, net zoals ademen, denk je ook niet over na. Net zoals paardrijden, als je opstapt dan denk je ook niet van ojee straks gaat het net zo slecht als gisteren. Elke dag is anders. Maak je geen zorgen om gisteren.
Maar ik sliep eigenlijk best goed de afgelopen tijd. Alleen ging het gisteren ineens heel slecht en dat was mede door de misselijkheid dus. Het is gewoon een enorm rot gevoel wat ik krijg vlak voor ik in slaap val, dus logisch dat ik bang ben dat weer te krijgen..
Movement
Geplaatst: 08-09-16 21:56
Ja maar misschien was dat wel eenmalig! Wat je kan doen is zachtjes muziekje opzetten, een beetje overeind slapen en een glaasje water naast je bed.
Janneke2
Geplaatst: 09-09-16 08:31
Ivy_ schreef:
Zie zo op weer tegen het slapen. Steeds dat klote gevoel vlak voor je in slaap valt..
Eh - wat voor klotegevoel....? (De misselijkheid is er min of meer constant, had ik begrepen.)
Ken je dat gevoel wat je krijgt als je 's ochtends wakker schrikt, en je te laat bent? Zo'n gevoel. Misselijkheid is soms wel weg, maar ik voel mijn maag constant.
Wat veel mensen hebben - ik vooral als ik moe ben - zijn 'inslaapschokjes', al dan niet gecombineerd met hele korte, soms nachtmerrie achtige dromen. (Meestal zit ik op mijn schimmeltje die zich razendsnel omdraait en ik val.)
In betere omstandigheden kun je als mens op de rand van waken en slapen je heel prettig voelen.
Dus mijn tip zou zijn: doe per dag een paar keer een ontspanningsoefening waarbij je ligt.