Hardlopen met Evy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welk progamma doen jullie ?

0-5km
86 (90%)
5-10km
7 (7%)
Halve marathon
1 (1%)
Hele marathon
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 95

Bonna

Re: Hardlopen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:17

mag ik hier ook meepraten?
Ik heb al een paar keer geprobeerd om te gaan hardlopen, maar haak elke keer na zo'n twee/3 weken weer af... Deze keer wil ik het wel echt proberen vol te houden!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:30

Welkom!

Ik heb vandaag wat last van mijn linkerbeen. Ik hoop dat het spierpijn is en niet iets anders -O-

Voor de zekerheid neem ik maar een extra dag rust van het lopen en schuif ik les 10 door naar woensdag.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:38

African lady, hoe herkenbaar. Hier heb ik ook verl last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:43

Hallo allemaal, mag ik ook melden?

Ik ben nu twee weken geleden begonnen, heb les 1 tm 3 nu gelopen en ben nu weer opnieuw begonnen bij les 1 omdat ik vond dat ik nog teveel kramp krijg tijdens het lopen. Nu ging het de laatste keer al beter dan de twee keer ervoor: kramp begon pas halverwege ipv tijdens de eerste keer hardlopen.

Wel ben ik nog steeds zoekende naar goede tips.. ik merk dat de kramp komt omdat mijn kuitspieren niet lang genoeg zijn. Dus ik rek vooraf, pauzeer tussendoor om te rekken en rek achteraf, drink veel water en slik magnesium. Hebben jullie ook ervaring gehad met deze krampen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:02

Ik heb kramp als ik begin met lopen. Maar dat trekt juist weer weg als ik een minuut of 6 bezig ben. Daarna geen last meer van.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:05

Hier nog een African Lady en zoefie.... soms zelfs als ik al mn kleding al aan heb :x

Welkom Bonna en Jans! Ik heb geen ervaring met krampen dus daar kan ik je niet mee helpen Jans.

Iemand die mij een schop onder mijn kont kan geven? Ik moet weer...... ~~}>

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:31

_karin_ schreef:
Hier nog een African Lady en zoefie.... soms zelfs als ik al mn kleding al aan heb :x

Welkom Bonna en Jans! Ik heb geen ervaring met krampen dus daar kan ik je niet mee helpen Jans.

Iemand die mij een schop onder mijn kont kan geven? Ik moet weer...... ~~}>

Afbeelding

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:32

Hier gaat het de laatste paar keer ook minder en ik heb ook minder motivatie om te vertrekken. Ik denk zelf dat het komt omdat ik terug begonnen ben op de universiteit en ik daardoor een stuk vermoeider ben dan tijdens de vakantie (vroeger opstaan e.d. en soms best lange dagen maken). Hopelijk trekt dat weer wat bij eens ik het terug meer gewend ben.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:38

Snadrem! :') :')

het is gelukt hoor! Les 12 in 30:09 minuten, 4,30 kilometer, 7:01 min/km en 252 calorieën verbrand. Ik loop dus gemiddeld met wandelen en rennen 8,5km per uur. 'Vroeger' liep ik 12 km per uur op mijn 5 kilometer maar dat vergeten we maar even!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:49

Tot nu toe geen last van kramp of spierpijn gehad, wel vaak ff een minuutje wat zwaarder al ik zo'n twee minuten aan het lopen ben.
Dat duurt maar hele even en dan is het weg.
Soms heb ik ook wel eens wat minder zin maar geef me tot nu toe steeds zelf aardig een schop onder m'n kont :D en na afloop idd wel altijd een goed gevoel.

Waar lopen jullie tot nu toe?
Ik vanaf huis en dan alleen op de verharde weg, wil (als ik de tijd ook vind) ook wel eens graag off-road lopen, in het bos of zo

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:51

Vandaag trouwens les 22 gelopen.
Weer nieuw schema (11-2-11-2-8-1) maar ging wel lekker +:)+
Op de een of andere manier moet ik meestal wennen aan een nieuw schema/ritme en valt me de eerste keer meestal wat zwaarder, nog meer die dit herkennen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:50

Pfff, kan nu nog niet eens denken dat ik 11 minuten kan rennen. 4 lukt me nog niet eens (ben bij les 8).

Zijn er meer mensen die echt wel moeite hadden met weinig minuten en nu toch echt redelijk makkelijk 10 minuten aan 1 stuk rennen (of langer). Met andere woorden, is er hoop voor mij? :D
Laatst bijgewerkt door Storm op 04-10-16 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:53

Ik ben inderdaad zo iemand maar ben ook een diesel. Vaak kom ik pas na 20m minuten lekker op gang.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:09

@probabeest ik loop op fiets/wandelpaden hier in de stad, woon gelukkig wel aan de rand maar rond spits durf ik er niet te rennen dan word ik omver gefietst. :')

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:18

Storm schreef:
Pfff, kan nu nog niet eens denken dat ik 11 minuten kan rennen. 4 lukt me nog niet eens (ben bij les 8).

Zijn er meer mensen die echt wel moeite hadden met weinig minuten en nu toch echt redelijk makkelijk 10 minuten aan 1 stuk rennen (of langer). Met andere woorden, is er hoop voor mij? :D

Ja hier! Iedere keer als het mij bloed, zweet en tranen kost om het vol te houden, zegt Evy dat ze fier op me is, dat ik vast niet gedacht had dat het al zo goed zou gaan ( _-:( ) en doet ze er de volgende les weer vrolijk een schepje bovenop. Gelukkig heb je iedere 3 lessen ofzo een soort herhaling. Desalniettemin geloofde ik ook echt niet dat ik het ging redden, heb het af en toe echt op pure wilskracht gedaan en duidelijk niet op talent -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:23

Ik ben ook bewust nog een keer les 1 - 2 - 3 opnieuw aan het doen :j ik vond mezelf nog niet ver genoeg voor een volgende stap. Mijn fysio vond dat ook slim :j

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:51

Storm schreef:

Als het een troost mag zijn, de eerste keer dat ik ging rennen hield ik dat ongeveer 250 meter vol _O- Sterven was het. Ben op minder dan 2 kilometer toen zeker 4 keer gestopt om stukken te stappen. Ik denk dat ik een echte start to run niet had volgehouden. Het was uitermate treurig te noemen :') Ondertussen ren ik die 2 kilometer zonder stoppen uit en moet ik op 3 kilometer slechts 1 keer stoppen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:14

Hey wat leuk, ik wil me hier ook aanmelden. Voor mijn eerste zwangerschap 'fanatiek' hardgelopen. Zo'n 3x per week 5 km. En nu, 3 jaar en 2 kinderen later, vond ik het tijd om het hardlopen weer op te pakken. Ben inmiddels bij les 9 van Evy van de 5 km voor beginners. Begin december ga ik met vrienden een estafette marathon lopen, dus dan moet ik de 5 km kunnen hardlopen in een halfuur. Ik lig nog op schema. Wil daarna door gaan trainen voor de 10 km, maar eerst de 5 maar eens uitlopen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:25

Ik kom mezelf hier ook eens aanmelden! Ben 2 weken geleden samen met mijn vriend begonnen maar ik heb het vaak druk en mis dus echt motivatie. We willen beiden afvallen en meer spier en conditie opbouwen, we doen ook wel wat training met gewichten (hij meer als ik) en buikspier oefeningen. Ik ben wel gemotiveerd om er wat aan te doen maar ben vaak 's avonds zo moe dat ik geen zin meer heb. Iemand daar tips voor, behalve mezelf een schop onder m'n kont te geven? :D

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:14

Partyflappel 's avonds lukt me ook vaak niet meer. Dan hik ik er de hele dag tegenaan, vanavond moet ik nog dus als het kan ga ik 's morgens kan ik lekker de hele dag trots op mezelf zijn

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:57

Ik zou vandaag les 8 lopen, maar nog steeds heel veel last van mijn knieën dus nog even twee dagen meer rust in de hoop dat het dan beter gaat. Kon nu amper werken (doe lopend werk)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:43

Partyflappel, idd 's ochtends voor je werk lopen?

Storm, natuurlijk is er hoop :D
Ik weet niet meer bij welke les het precies was maar pfffff....ik vond de overgang naar het nieuwe schema best groot, kostte me echt wel ff moeite!
Het stomme is dat ik het nu ook best hard en snel op vind lopen qua minuten maar toch heb ik er (tot O:) ) nu toe niet zo'n probleem mee.
Net of je ergens ff over een grens moet en dat het daarna makkelijker gaat.
Merk ook dat wanneer ik nu dus meer minuten achter elkaar loop het niet meer zoveel uitmaakt of ik er nu 8,9 of 10 of meer loop.
Lijkt wel of je op een gegeven moment in een soort ritme of flow raakt waardoor je heel makkelijk blijft lopen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:00

Mag ik mij ook aanmelden :D
Ik ben pas net begonnen (vandaag)
En als actief sporter maar meteen met les 4. Vond de eerste lessen wel erg simpel.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:25

Ik heb vandaag ook gelopen :). Les 4 en dat was goed te doen.

doen jullie naast het hardlopen ook nog extra oefeningen voor core stability? ik merk dat toen ik die vorig jaar deed ik veel beter in balans liep, en wil ze er eigenlijk weer bijvakken, maar ben bang dat ik te hard van stapel loop met alle nieuwe dingen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 07:07

Bonna schreef:
Ik heb vandaag ook gelopen :). Les 4 en dat was goed te doen.

doen jullie naast het hardlopen ook nog extra oefeningen voor core stability? ik merk dat toen ik die vorig jaar deed ik veel beter in balans liep, en wil ze er eigenlijk weer bijvakken, maar ben bang dat ik te hard van stapel loop met alle nieuwe dingen

Ik heb een weight hoop, werkt super.