In de overgang- wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:04

loesjeislief schreef:
proudmama schreef:
Ik kon rond mijn 48e geen contactlenzen meer verdragen die ik al 30 jaar prima had verdragen.
Andere soorten geprobeerd , maar helaas kon weer aan een bril , en psychisch viel dat niet mee met +7...
Mijn ogen waren droog, meer eiwitafzetting etc.

Ik heb zelf +5.5.

Lenzen heb ik nooit lang in kunnen houden. Ook nog toen ik jong was. Ik draag al een bril vanaf mijn 4de.

Heb jij nu nog steeds met bril dat je ogen niet willen doen wat jij wilt, dus niet kunnen focussen?

Nee, daar heb ik geen last meer van , maar ben inmiddels 63 jr.
alleen de intense zweetaanvallen zijn er nog .....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:44

liekensancho schreef:
Ik bestel gewoon in nederland, we wonen vlak bij de grens dus hebben gewoon een nederlands 'grenspostadres'. dit omdat de post hier niet goed bezorgd werd/ wordt.
ik bestel bij http://www.cbdolie.nl en neem de medihemp ( 5%) , kwam goed uit de testen en heb er baat bij :-). Ik had het als eerste gekocht van jacob hooy ( 2,7%) om mijn hond met longkanker mee te ondersteunen...
maar volgens mij kun je gewoon naar Be laten versturen.

Ok, thanks ! Ze versturen idd ook naar Be !

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:59

Ja ja ik weet het, oud topic.

Maar het onderwerp ‘de overgang’ is niet oud :D

Helaas ik moet er ook geloven…..49 jaar….
Een week ‘te vroeg’ ongesteld….zou dit het begin zijn -O-

Ik ben benieuwd wat me te wachten staat.

Hoe is het hier met de overgangers? Net begonnen, zit je er middenin, of er doorheen?

Britta31

Re: In de overgang- wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:02

Er bijna doorheen.Ben nu 54.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:13

Ik ben er gelukkig sinds een paar jaar doorheen!
Vreselijk die opvliegers en moodswings -O-
Heb die pillen, weet de naam niet meer, van de reclame toen gekocht, zonde van het geld.
Mijn schoonmoeder had baat bij homeopathische druppels.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:15

Ik ben inmiddels 64, maar op mijn 50e zat er ineens 6 maanden tussen mijn menstruaties. De keer erop duurde het 9 maanden en daarna nooit meer teruggezien.
Verder geen klachten. Kan er alleen maar van genieten, geen menstruaties meer en geen gedoe met anticonceptie.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:16

En hoe ging het met (onregelmatige) menstruatie? Lijkt me zo vervelend, dat dit onvoorspelbaar wordt.
Altijd maar, tampons, maandverband mee zeulen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:17

truus1957 schreef:
Ik ben inmiddels 64, maar op mijn 50e zat er ineens 6 maanden tussen mijn menstruaties. De keer erop duurde het 9 maanden en daarna nooit meer teruggezien.
Verder geen klachten. Kan er alleen maar van genieten, geen menstruaties meer en geen gedoe met anticonceptie.

Ah dit klinkt wel ok, wil ik ook :j :))

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:19

Zit er middenin en ben 42. Net begonnen aan een andere hormoontherapie via de overgangspoli in Drachten. Heb nu alleen last van een mega doorbraakbloeding.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:18

Wat voor hormoon therapie?

Ik ben vorige week in Rotterdam geweest op de poi poli voor een cola screening.
In april moet ik terug komen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:23

Ik had er al last van op mijn 32e na bestraling maar ben de pil gaan slikken tot mijn 51e toen ging ik er vol in.
Ik kan ook niet meer tegen warmte waar ik voorheen heerlijk lag te bakken krul ik me nu op onder een parasol.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:23

Hier (50 jaar) 4e jaar zonder menstruatie, wat een feest *\o/* *\o/*

Weinig last op af en toe een opvlieger dus ik mag niet klagen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:25

Wat ik heel lekker vond was zo’n kleine ventilator waarmee je ook water kan sproeien en op dikke nummer 1 was het onze airco :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:38

Ik ben nu 51 en heb al 92 dagen niet gemenstrueerd *\%/* En ik voel me top als ik langere tijd niet menstrueer. Dat geeft me hoop voor een leukere en makkelijkere toekomst. Ik heb jarenlang (kleine 10 jaar) zware overgangsklachten gehad. Het heeft echt een negatieve invloed gehad op alles in mijn leven. Dus ik hoop dat het nu eens helemaal klaar is.

Maar eerst zien en dan geloven! >;)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:42

Linnie050 schreef:
Wat voor hormoon therapie?

Ik ben vorige week in Rotterdam geweest op de poi poli voor een cola screening.
In april moet ik terug komen

Ben begonnen met een halve pleister estradiol en elke avond nog een aanvullende pil. Ben even kwijt welke dat is.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:48

Afgezien van het feit dat ik het sinds mijn 50e chronisch te warm heb, heb ik verder nergens last van, misschien ietsje emotioneler bij een fijne film of een goed boek maar daar kan ik prima mee leven :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:56

Met 38 begonnen met de prikpil vanwege flinke bloedsuikerwisselingen rondom mijn menstruatie, niet handig als insulinegebruiker. Nooit meer gemenstrueerd, ook niet toen ik met 50 besloot te stoppen. Ben nu 56 en weet eigenlijk niet wat echte overgangsklachten zijn. Fingers crossed!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:38

Hier zit ik er volgens mij ook tegen aan een dikke week ongesteld en hevig bloedverlies wel dan om de 3, 4 weken

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:42

Heb het even opgezocht, de aanvullende pil is utrogestan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:42

Zijn er hier ook jongere mensen die al in de overgang zijn?
Ik ben 26 en ben zeer waarschijnlijk al in de overgang. Combinatie van genetische aanleg en extreme stress. Heb al een paar jaar opvliegers. Ik slik de pil nog, maar in mijn stopweek word ik niet meer ongesteld.
Ik ben bang om naar een gynaecoloog te gaan, maar het staat wel in de planning om het een keer te laten onderzoeken. Mijn huisarts maakt zich verder weinig zorgen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:04

Ik was 37 toen ik erachter kwam. Wat is de reden dat je bang bent om naar een gynaecoloog te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:06

Moska schreef:
Ik was 37 toen ik erachter kwam. Wat is de reden dat je bang bent om naar een gynaecoloog te gaan?

Ik heb ptss na een ernstig zedendelict (ook de oorzaak van de stress)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:09

Vind het niet menstrueren heerlijk maar de veranderingen aan mijn lichaam wat minder -O-
Alles wordt slapper en gaat richting het zuiden wijzen, heb ook kipfilets nu :wave:

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:21

[***] schreef:
Zijn er hier ook jongere mensen die al in de overgang zijn?
Ik ben 26 en ben zeer waarschijnlijk al in de overgang. Combinatie van genetische aanleg en extreme stress. Heb al een paar jaar opvliegers. Ik slik de pil nog, maar in mijn stopweek word ik niet meer ongesteld.
Ik ben bang om naar een gynaecoloog te gaan, maar het staat wel in de planning om het een keer te laten onderzoeken. Mijn huisarts maakt zich verder weinig zorgen.

Jep, ik zit al sinds mn 29e 5 jaar kunstmatig in de overgang. Nu 2 jaar pauze gehad, weer terug geslingerd in mn hormonen. Baby gekregen en nu weer terug voor 5 jaar aan de tamoxifen en lucrin om weer kunstmatig in de overgang te blijven.
Welliswaar dus niet natuurlijk maar wel gewoon met de bijbehorende opvliegers. Op zich prima te doen alleen krijg ik er dus ook migraine van en dat vind ik wel echt een flinke tegenvaller