Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Vreselijke situatie is en blijft het...
Wel zou ik, ook al is het afschuwelijk wat er mogelijk met je dochter gebeurd is, het niet accepteren dat ze schreeuwt dat ze je haat en dat soort dingen. Dat is ook iets voor later. Hoe erg het ook is wat er gebeurt, je mag het niet afreageren op mensen die onschuldig zijn. Daarbij moet je uiteraard wel weer duidelijk maken dat je er altijd voor haar bent en altijd van haar zal blijven houden. Maar schreeuwen en slaan met deuren is niet acceptabel. Hoe erg het ook is.
Wel zou ik, ook al is het afschuwelijk wat er mogelijk met je dochter gebeurd is, het niet accepteren dat ze schreeuwt dat ze je haat en dat soort dingen. Dat is ook iets voor later. Hoe erg het ook is wat er gebeurt, je mag het niet afreageren op mensen die onschuldig zijn. Daarbij moet je uiteraard wel weer duidelijk maken dat je er altijd voor haar bent en altijd van haar zal blijven houden. Maar schreeuwen en slaan met deuren is niet acceptabel. Hoe erg het ook is.
vrouwke schreef:Duijfje schreef:Geen bewijs?
En wat dan van de bezoeken aan de huisarts (en wat daaruit kwam) en het berichtje dat je gekregen had.
Is geen bewijs, bewijs is er als die man iets verteld wat die gedaan heeft, of als iemand iets gezien heeft.
De wereld is hard!
piezze schreef:Misschien een heel stom idee maar gezien de "band" met het oudere stel misschien met ze praten en uitleggen dat het niet goed gaat met je dochter en dat je er niks van snapt maar dat ze voorlopig niet meer naar welke oppas dan ook gaat. Wie weet is hun ook iets opgevallen. Ga uit van hun onschuld en wie weet is er een derde in jet spel zoals een kennis of een buur. Misschien kom je zo achter informatie en haal je een beetje het mogelijke argwaan bij deze mensen zo weg.
belle_boef schreef:Zou het voor haar helpen als je juist zegt dat je niet begrijpt waarom zr boos is maar dat je haar juist wil begrijpen zodat je haar kan helpen. En dat je dat aks mama graag wil en er geen enkele rede in de weg zal staan hoe gek die ook is?
Juist omdat ze zo pienter is?
Goof schreef:piezze schreef:Misschien een heel stom idee maar gezien de "band" met het oudere stel misschien met ze praten en uitleggen dat het niet goed gaat met je dochter en dat je er niks van snapt maar dat ze voorlopig niet meer naar welke oppas dan ook gaat. Wie weet is hun ook iets opgevallen. Ga uit van hun onschuld en wie weet is er een derde in jet spel zoals een kennis of een buur. Misschien kom je zo achter informatie en haal je een beetje het mogelijke argwaan bij deze mensen zo weg.
Ik vind dit echt een hele goede opmerking. Dit zou echt een prima insteek kunnen zijn om het gesprek met hun aan te gaan.
Hoenuverder schreef:Speltherapie is 1 van de dingen die ik eventueel wil proberen, maar het moet gewoon gelijk goed zijn want hoe meer mensen ze "voor de gek" kan houden, hoe slimmer ze daarin word en hoe moeilijker dit op te lossen is.