Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 16:37

Jeetje Daantje, dat is wel goed dat je er zo achter kwam.
Mijn dochter heeft parket op haar kamer en de poezen komen niet op onze slaapkamers.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:37

kwita schreef:
djinnie schreef:
@Kwita: dat soja minder gezond is, heeft niets te maken met eventuele suikers. Soja zit vol hormonen en dat wil je liever niet in je kind stoppen. Er zijn betere alternatieven, zoals kokos-, haver- of amandelmelk. Over de chocolade was ik gewoon benieuwd. De melk werd vooral gebruikt voor het slapen van de dochter van TS, dacht ik. Dan is chocomelk een vreemde keuze mijn inziens.

maar ook dan als ze het niet willen drinken is het zonde van je geld. kijk je moet ze er niet mee over voeren
maar alle goeds heeft ook iets slechts. En als je dan moet kiezen tussen 2 kwaden....

Uiteraard. Als ze het niet willen drinken, houdt het op.

Succes TS, zo'n zoektocht is zo verrot. Je wil gewoon graag dat je kids blij en gezond zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 21:52

Bedankt voor al het meedenken, het wordt enorm gewaardeerd!!

Wanneer zou het zijn vruchten af kunnen gaan werpen of ben ik te snel? Nu hoor ik haar nog steeds erg hoesten op haar kamertje. Ik hoopte erop dat het slijm al minder zou zijn.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:03

Als ik jou was zou ik vanaf vakantie adres huisarts bellen voor verwijzing kinder (long)arts. Lijkt mij nou toch tijd worden de huisarts komt hier niet meer uit.
Meestal heb je ook weer een wachttijd dus kan de verwijzing er beter snel uit zijn.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:04

Mijn kind van 14 maanden heeft valse kroep gehad en blijkbaar kunnen ze ook chronische valse kroep hebben. Kind van een begeleidster van de crèche had dit en kreeg uiteindelijk via de arts pilletjes met cortisone waardoor had kind binnen de kortste tijd symptoom vrij was. Hopelijk vind je de oorzaak!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:08

Storm, wat vervelend dat je kindje er zo'n last van heeft.
Je zegt dat de dokter stelt dat haar longen schoon zijn en geen longontsteking heeft. Echter heb ik begrepen dat het niet altijd mogelijk is om longproblemen vast te stellen aan de hand van luisteren naar de longen. Hiervoor is een longfoto nodig.

Ik heb redelijk snel longontstekingen en daarbij heb ik weinig hoesten (omdat ik het kan inhouden), weinig tot geen slijm, geen koorts en kan weken of maandenlang duren. Na een aantal keer naar de huisarts, die steeds zei dat het verkoudheid was, een virusje, ging wel over etc. uiteindelijk een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Pas na een longfoto kreeg ik te horen dat het toch longontsteking was. Na een paar dagen flink antibiotica komt het 'los' en krijg ik het uit mijn systeem.

Even een kleine edit: als ik last heb van bovenstaande kan ik juist melkproducten (ook soja etc) slecht hebben. Hetzelfde met sinasappels, etc. Dit prikkelt juist of zorgt voor een verstikkingseffect (melk).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 08:13

Bedankt weer!
Valse kroep en longontsteking zouden zeker nog opties zijn. En ik blijf alle opties open houden, ook een bezoek aan een longarts.

Maar, vannacht heb ik haar niet horen hoesten. Gisteravond nog wel, maar vannacht en vanmorgen nog geen enkele keer. Kan toeval zijn, maar wie weet heeft het stoppen met de melkproducten toch al een beetje zin....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:21

En weer een nacht niet gehoest!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:29

Fijn!

(Waar de vooruitgang precies aan ligt is een volgende vraag, maar de vooruitgang is hoe dan ook fijn! !)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:31

Ik hoop dat de melk de boosdoener is/was. Zeker als ze daar zo'n grootverbruiker van was.
*\o/*

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:33

Hier werden de klachten ook al vlot minder toen we de koemelk ineens weg lieten.
Ik hoop dat het bij jouw dochter ook het geval is! Fijn dat afgelopen nacht in elk geval al hoest-vrij is geweest, komt ze ook beter tot rust wat weer beter is voor de weerstand :)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:39

Goed nieuws dat ze niet gehoest heeft afgelopen nachten :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:31

wat een fijn bericht!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:13

Hoi ts net even alle pagina's gelezen. Wat super fijn dat het stoppen met melk lijkt aan te slaan.

Waar ik niemand over heb gehoord is krijgt ze banaan? Banaan kan ook de longen prikkelen.

Mijn zoon was ook drama. Melk wou hij eigenlijk al nooit. Maar na stoppen met banaan is het laatste beetje overgegaan.
Hij was ook echt op vanalles getest. Puffers werkte alleen maar averechts. Ik heb hem wel op een gegevenmoment ook homeopatisch ondersteunt. Zij was ook huisarts voor haar pensioen. Je moet er achterstaan maar nu is mijn zoon 7 en gaat wel beter. Maar meer dan een half glas chocomel moet ik hem niet geven dan komt het slijm gelijk weer terug.

heel veel succes en wijsheid

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:21

Fijn zeg!! Gelukkig.

Kan toeval zijn, maar ook toch wel door de melk dus. Hoop op het laatste eigenlijk, want dat lijkt me minder erg en vervelend dat een longontsteking of andere adem en longproblemen. Dan is het voor de rest van haar leven oppassen met melk, maar er zijn tegenwoordig veel alternatieven.

Hoop dat het met een stijgende lijn beter gaat. Denk dat het, als het aan de melk ligt, wel belangrijk is om uit te vinden of het een probleem is met lactose of koemelk.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:50

Jaa TS wat fijn! *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:03

Wat super!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:05

Ik zie het topic nu pas, maar wij hadden ook een hoester en hebben toen ook direct melk binnen 2 uur voor het slapen (ook smiddags) geschrapt.
Het hoeft niets met intolerantie te maken te hebben, melkproducten (ook kaas) zijn berucht om hun slijmvormende eigenschap.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 22:08

testebeest schreef:
Hoi ts net even alle pagina's gelezen. Wat super fijn dat het stoppen met melk lijkt aan te slaan.

Waar ik niemand over heb gehoord is krijgt ze banaan? Banaan kan ook de longen prikkelen.

Mijn zoon was ook drama. Melk wou hij eigenlijk al nooit. Maar na stoppen met banaan is het laatste beetje overgegaan.
Hij was ook echt op vanalles getest. Puffers werkte alleen maar averechts. Ik heb hem wel op een gegevenmoment ook homeopatisch ondersteunt. Zij was ook huisarts voor haar pensioen. Je moet er achterstaan maar nu is mijn zoon 7 en gaat wel beter. Maar meer dan een half glas chocomel moet ik hem niet geven dan komt het slijm gelijk weer terug.

heel veel succes en wijsheid

Bedankt iedereen!
Ik ben ook met de puffers gestopt, eerst kijken of het zo ook werkt.

En banaan, tja, ze krijgt wel eens banaan, maar ook appel, aardbei, framboos en andere vruchten. Soms krijgt ze weken geen banaan en dan hoest ze ook. Nu juist gister en eergisteren wel en ze hoest niet.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:59

Ik lees al een poosje mee.

Ik vond rijstemelk choco ook niet zo lekker. Ik heb t in begin gemengd met de soya variant aangezien ik soya echt troep vind.
Misschien is dat nog een idee.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:00

Een tijdje verder..... hoe gaat het?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 23:41

Nog steeds erg goed. Ze heeft wel 2 keer een bolletje roomijs gegeten tijdens een restaurantbezoek en prompt hoestte ze die 2 nachten, niet veel hoor, en zeker niet tot overgeven toe, maar ze had wat meer last van slijm. De andere nachten helemaal niks.

We zijn afgelopen nacht thuis gekomen van vakantie en ik heb vandaag amandelmelk gekocht en dat vind ze ook lekker.

Verder heb ik afgesproken dat ik nog contact zou hebben met de huisarts over hoe het gaat. Ik bel hem morgen op op het telefonisch spreekuur. Ik ben benieuwd wat hij zegt :D

Ik heb haar geen hoestremmende drank en/of puffers meer gegeven. Ze hoest nu 2 weken al niet meer. Wat een enorme verademing na bijna een jaar lang aanmodderen. Ik hoop zo verschrikkelijk dat de melk haar trigger was en dat die nu weg is, en dat ze nu gewoon van het hoesten af is. Kan het bijna niet geloven dat het zo eenvoudig is...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:37

Yes!!!! Melk weg ermee *\o/*
Voeding kan zo ontzettend veel veroorzaken, echt hoor!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:41

Kijk nou toch eens... bokt is van alle markten thuis :). Blij dat het zoveel beter gaat met je meisje, Storm ;).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:58

hoi jeetje dus toch vermoedelijk de melk ja weet buiten het feit dat ik het niet lekker vind behalve in mijn koffie. Weet ik dat het juist voor veel slijm zorgt en ook al word zij er even rustig van. Nu ze dus niets meer krijgt gaat het dus echt beter, Wat ontzettend fijn zeg