Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:36

Tja die keuze had ik helemaal niet, omdat ik niet voor een behandeling kwam, ze zouden alleen met de camera kijken. Ter plekke werd besloten om te gaan branden. Ik moest daarna toch weer gewoon naar m'n werk met de auto.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:42

Cookies schreef:
Bij mij ging dat een beetje mis en ik kreeg na een week een enorme bloeding. Ik stond bij de Praxis in een plas bloed. Maar dat was echt gewoon pech gehad. De gyn heeft dat toen snel dichtgebrand oid.

Haha, toen ik het de eerste keer kreeg was ik nachtdienst aan het draaien in het ziekenhuis. Volledig door ondergoed etc heengebloed, uiteindelijk moest ik een patiënten netbroekje aan :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:53

Oh ja, zo'n ding kreeg ik ook aan. En een handdoek om m'n onderlijf. M'n broek was tot aan m'n knieeen doorweekt. De gyn drukte bij de eerste inspectie de ader dicht met de eendenbek, nou ik zie niets zegt ze. Dus ik zeg tegen haar, nou het bloedde toch echt hoor. Ze kijkt naar de stapel bebloede kleren en zegt, ja dat zie ik ook wel. _O-

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:00

Ik ben vandaag voor de 1e keer geweest. Man was vond ik het spannend.
Hoorde van vriendinnen en bekenden dat het helemaal niet zo prettig was. Zelf heb ik echt bijna niets gevoeld, zeker geen pijn. Het was wat awkward maar ach na een minuut is het voorbij.
Nu wachten op de uitslag.
Ik had geen nabloeding oid.
Spannende tijd breekt nu aan.
Bellen ze met de uitslag of krijg je weer een brief thuis?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:11

Als er niks is krijg je volgens mij een brief thuis. Als er wat is, dan belt je huisarts.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:19

Cookies schreef:
Oh ja, zo'n ding kreeg ik ook aan. En een handdoek om m'n onderlijf. M'n broek was tot aan m'n knieeen doorweekt. De gyn drukte bij de eerste inspectie de ader dicht met de eendenbek, nou ik zie niets zegt ze. Dus ik zeg tegen haar, nou het bloedde toch echt hoor. Ze kijkt naar de stapel bebloede kleren en zegt, ja dat zie ik ook wel. _O-

Ik snap die humor niet van je gyn. Toch wel naar voor je.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 19:51

yvje86 schreef:
Hoorde van vriendinnen en bekenden dat het helemaal niet zo prettig was. Zelf heb ik echt bijna niets gevoeld, zeker geen pijn. Het was wat awkward maar ach na een minuut is het voorbij.

Ik zit ook te wachten op de uitslag van mijn eerste onderzoek.
Spannend he!
Achteraf loop je echt bij de huisarts naar buiten met het idee: dat was zo gepiept.
Was dit nou alles waar ik mij zo druk om heb gemaakt? :o

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:26

Oooh jee wat een nare verhalen :') die enorme bloedingen. Maar goede tip dus, altijd tampons en maandverband mee!

Maar de ingreep zelf valt dus mee? Dat is nice :D Ben benieuwd of de arts ook vraagt of wil moet hoesten :+

En wat is ongeveer normaal qua bloedverlies. Staat dat gelijk aan een menstruatie bijv of...?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:29

Goed dat je geweest bent TS. Ook ik was van de week aan de beurt. Nu wachtende op de uitslag. Hier totaal geen pijn, zelfs niks van gevoeld. Wel als reactie op gaan bloeden.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:48

Ik heb geen bloedverlies gehad.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:54

yvje86 schreef:

Waarom bel je niet even om te vragen hoe je de uitslag krijgt en hoe lang dat duurt? Dat scheelt weer stress! ;-)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 01:23

Thesserd schreef:
Oooh jee wat een nare verhalen :') die enorme bloedingen. Maar goede tip dus, altijd tampons en maandverband mee!

Maar de ingreep zelf valt dus mee? Dat is nice :D Ben benieuwd of de arts ook vraagt of wil moet hoesten :+

En wat is ongeveer normaal qua bloedverlies. Staat dat gelijk aan een menstruatie bijv of...?

Qua bloedverlies 'gewoon' was bij mij dan ongeveer 1,5 week en veel minder dan bij een menstruatie, meer gewoon wat bloederige afscheiding. Toen de korstjes loslieten was het wel meer, toen had ik in een uurtje 2 tampons vol. Maar daarna stopt het ook weer gelukkig.

En van de procedure zelf voel je idd niks :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 02:16

Ianrowan2009 schreef:
Ik ben inderdaad best een beetje huiverig voor die eendenbek en het idee dat het volledig nieuw is. Dank je voor de tip om voor een kleinere te vragen.

lieverd dat stelt serieus echt niks voor als je zegt dat je gespannen bent houden ze daar ook rekening mee en ze doen heel voorzichtig dat merk je amper met een staafje soort wattenstaaf vegen ze over je baarmoedermond daar ergens en dat voelt een beetje als een gevoel wat je ook bij ongesteldheid kan voelen maar heel miniem en het doet zeker geen pijn. Net als met je partner ontspannen niks aan de hand. Ik lees dat je al geweest bent , top

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 02:17

Thesserd schreef:

ik heb ook nergens last van gehad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:01

Verootje: beter nu gaan juist dan na een bevalling waar je wellicht behalve een baby ook nog een erg gevoelige en trekkerige gehechte onderkant aan over houdt die na een half jaar echt nog wel heel oncomfortabel aan kan voelen....zelfs zonder dat er in geprutst wordt :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:14

Maar het mag niet tijdens de zwangerschap stond in de brief.... Een half jaar na de bevalling moet je dan. Maar kan dan ook nog wel langer wachten als down under nog niet hersteld is...

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:25

He, misschien een rare vraag maar vanaf welke leeftijd moet het( ik zie 21,23,30 voorbij komen? ) en krijg je een automatische brief of moet je zelf naar de huis arts

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:27

In NL vanaf je 30e of als je eerder klachten hebt. Je krijgt vanzelf een brief als je 30 bent.
In België blijkbaar eerder.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:30

Normaal vanaf je 30e idd, maar ik ging met klachten naar de dokter en toen uiteindelijk uitstrijkje bij gynaecoloog laten doen.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:37

Ohh okee thnx! Ik hoef gelukkig nog niet dus, de aankomende 9/8 jaar O:)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:09

Thesserd schreef:
Normaal vanaf je 30e idd, maar ik ging met klachten naar de dokter en toen uiteindelijk uitstrijkje bij gynaecoloog laten doen.

Bij mij hetzelfde.

Je mag inderdaad geen uitstrijkje laten maken als je zwanger bent...

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:07

simodi schreef:
yvje86 schreef:

Waarom bel je niet even om te vragen hoe je de uitslag krijgt en hoe lang dat duurt? Dat scheelt weer stress! ;-)

Ik heb er geen stress om hoor haha. Ik moest de uitslag binnen 4 weken krijgen en anders moest ik de ha even bellen.
Maar goed ik vroeg me af of de rest de uitslag via telefoon of brief heeft gehad.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:09

Tanya schreef:
Thesserd schreef:

Bij mij hetzelfde.

Je mag inderdaad geen uitstrijkje laten maken als je zwanger bent...

Volgens de link van het rivm mag je wel een uitstrijkje laten maken als je zwanger bent alleen is de uitslag dan niet echt betrouwbaar.
Puntje 11.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/B/Bevolk ... _onderzoek

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:09

Ik kreeg na iets meer dan 3 weken een brief. De assistente gaf aan dat als het slecht nieuws was ze rond 2 weken bellen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:07

yvje86 schreef:
Volgens de link van het rivm mag je wel een uitstrijkje laten maken als je zwanger bent alleen is de uitslag dan niet echt betrouwbaar.
Puntje 11.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/B/Bevolk ... _onderzoek

Ook prima. Either way heeft het geen zin :)
Bovenaan staat trouwens:

Bent u zwanger, of net bevallen? Dan kunt u niet meedoen. Vul op het afmeldformulier de uitgerekende bevallingsdatum in. U krijgt dan 6 maanden na deze datum een nieuwe uitnodiging.